Dagje met Live Le
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

borisdekloris2    posted on 10-11-2008 20:22
Heej Forum Leden ,

Heeft er iemand zin om een dagje (mag ook een middag) langs te komen om mij het een en
ander uit te leggen over Ableton Live Le ?
Weet dat er vele video's op het net rondsurfen , maar onder het genot van een kopje koffie werkt een demo
toch even iets anders ...

Bedankt ,

Boris uit Leunen (Venray)

What do you think about Dagje met Live Le ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 10-11-2008 20:33
Ik ben wel beetje bekend met ableton 7 (volledige versie), maar venray klinkt beetje ver weg voor mij... stefjuuh[@penstaartje]live.nl mocht je een vraagje hebben over ableton, kan je het altijd op dat msn adres proberen!
User edit by Stefjuuh on 10-11-2008 @ 20:33:53 (13%)
gizzy    posted on 11-11-2008 00:16
Jow,
Ik ben af en toe bezig met ableton. Maar ook de volledige Demo. Winking my eye
Ik kan je wel alles vertellen over midi en hoe je kan mixen met ableton. Binnekort ga ik ook samen met mijn DJ maatje een avond openen met 2 laptops met 2 djm-800's. En na een half uurtje gaan we over naar CDJ's. Ik denk dat we het wel gaan opnemen en hopelijk ook met video camera. Als het ff mee zit post ik dat wel even op DJ Resource. Ik hoor het wel. Voor vragen: Peter__harenberg@hotmail.com
laters
peter
borisdekloris2    posted on 11-11-2008 07:56
Bedankt voor jullie reacties ,

Het gaat mij vooral om met live megamixen te maken.
Hoe ga je dan het beste te werk?
Knip je je muziek in kleine porties en dan warpen of warp je meteen je hele nummers.
Laat je een loop (beats) meelopen ?

De volledige versie verschilt hier volgens mij niet in ... daarom heb ik de Le gekocht.
Heb niks met video , en de vst instrumenten heb ik wel maar je kunt via de Impulse je drum samples laten afspelen. Al hoewel ik graag wil updaten naar de volledige versie ...

Boris
ScottB    posted on 11-11-2008 11:47
Ik ben ook aan het kijken naar Live en Live LE. Een functie die LE niet heeft en mijn toch erg handig lijkt is de Tempo Nudge, een soort pitch-bend. Verder lijkt mij de LE versie ook prima om mee te beginnen. 

Het handigste is om de tracks eerst te warpen. Dan laadt hij ze sneller en ze zijn (waarschijnlijk) ook preciezer en loopt het dus nauwkeuriger. Vervolgens kun je gewoon lekker gaan mixen :D Ik heb eigenlijk ook nog wel een paar vraagjes ; Gebruiken jullie Midi-apparatuur en welke? Kun je ook real-time loopen? Dus loop-in/-out tijdens het draaien van de track instellen en eventueel loop-in en/of loop-out aanpassen(verkorten of verkleinen).
borisdekloris2    posted on 11-11-2008 12:33
Ik gebruik de Roland PCR 300, een 37 keys keyboard met 18 pads , 9 potts en 9 faders
Stond er van te kijken dat het midi toewijzen aan de pcr zo gemakkelijk ging.
Wat dan wel een nadeel is dat je maar 2 instrumenten tegelijkertijd kan gebruiken. Teniminste met de Le Versie.
Nu gebruik ik op het moment alleen Z3TA en Battery2. Dus het gaat wel

Real time loopen gaat wel je kunt de loop punten setten , in het loop gedeelte kun je loop punten van te voren instellen. maar ook  - on the fly - dmv Set-Knop...

Boris

ScottB    posted on 11-11-2008 15:58
Ah mooi, dat wist ik niet. Kun je eigenlijk ook tracks pitchbenden ipv je hele mix?
borisdekloris2    posted on 11-11-2008 16:16
@ ScottB, die functie heb ik nog niet gevonden , het lijkt mij niet ...

Boris

ScottB    posted on 11-11-2008 16:24
Nee ik denk ook van niet, is ook niet echt nodig als je je tracks goed gewarpt hebt. Ik ben nu alleen nog opzoek naar een goede midi-controller. Ik denk aan de UC-33e van Evolution. Gebruik jij die PCR 300 ook voor het draaien?
borisdekloris2    posted on 11-11-2008 16:33
Nee , Keyboard puur voor productie ...

Maar ben nog een beginneling dus wie weet , Het is wel heel gemakkelijk om hem daar wel voor te gebruiken. Qua midi kun je zowat alles linken met vje controller

Boris
Stefjuuh    posted on 11-11-2008 18:17
Klik voor de grap eens op midi, of key rechtsboven, zie je wat je allemaal kan mappen... Vrijwel alles!
ScottB    posted on 11-11-2008 22:09
I know, alleen weet ik nog niet goed hoe het met je keyboard werkt. Op de een of andere manier werkt het niet goed ... :S
dj-nick    posted on 11-11-2008 22:29
bij mij ook niet :S als in hem inplug doet hij het niet
Stefjuuh    posted on 11-11-2008 22:45
In de instellingen van ableton staan allerlei midi devices...? Daar je keyboard selecteren? Heb zelf geen midi devices, dus kan je daar niet mee helpen helaas! Je moet btw wel eerst alles aansluiten, en dan pas ableton opstarten.. Vergeet dat wel ns bij mn geluidskaart, en dan moet ik hem dus opnieuw opstarten..
dj-nick    posted on 11-11-2008 23:05
ja maar mijn keybord M-audio keyrig 49 staat er niet bij in het lijstje, maar de ableton cd zat er wel bij
Stefjuuh    posted on 11-11-2008 23:38
Staat me iets bij dat dat lijstje enkel templates beslaat. Kan je ook niks bij input invoeren?
borisdekloris2    posted on 12-11-2008 20:13
Net even weer wat met Live Le zitten stoeien , en damn ga toch upgraden ...
bij de Le versie heb je maar 2 uitgangen

En heb ook meer vst sporen nodig 2 is toch echt te weinig ...

Alleen het warpen wil nog niet zo lukken , alleen als 2 platen ongeveer dezelfde bpm hebben wil het wel,
maar als er meer als 2 bpm verschil inzit hoor je het.

Of ben ik nu verwend door het Mastertempo van de cdj 1000 mk3?

Boris

Stefjuuh    posted on 12-11-2008 20:51
dit zou geen probleem moeten zijn. Met mashups die ik heb staan pitch ik zo op van 125 naar 130 BPM. Als je strakke nummers hebt moet dit geen probleem zijn.. Begin strak zetten, ergens op 1/3de ff kijken of het goed loopt, anders ff verslepen, op 2/3 weer, en ook op het einde.. (Stukje zoeken met duidelijke visuele beat) Met tempowisselingen is het wat meer werk. Mij staat bij dat je dan met een 4-beatloop je hele track moet nalopen, en dan ook overal warpmarkers gaan plaatsen. (Dit zul je veel zien met vinyl rips e.d.)    Enne, LE is eigenlijk voor DJ gebruik, dus hebben ze het inderdaad zo gemaakt, dat je er niet/nauwelijks mee kan producen. Hoe wil je eigenlijk 3 uitgangen gebruiken?
User edit by Stefjuuh on 12-11-2008 @ 20:52:12 (34%)
borisdekloris2    posted on 12-11-2008 23:13
Nou mijn geluidskaart is een 10 outs ofzo...

Mengpaneel moet ik dan weer opnieuw inrichten, daar de djm 800 maar 4 kanaals is.
misschien een klein mixertje ernaast zetten. of de cdj die ik digitaal heb aangesloten opofferen voor 2 extra kanalen in Live ...

Boris
borisdekloris2    posted on 15-11-2008 14:40
Ben er na een weekje stoeien er een beet je achter gekomen hoe te megamixen met live ...

Mocht er toch iemand zijn om mij een demo te geven , hier thuis hou ik me aanbevolen...

Boris
Stefjuuh    posted on 15-11-2008 20:06
Haha, echt mixen met ableton doe ik dan weer net niet!:P Btw, achter elke post je naam zetten is niet nodig, die staat links ookWinking my eye!
borisdekloris2    posted on 16-11-2008 09:35
Zie wel in dat dit programma mij meer geeft als cubase en Sonar. Het is alleen weer die beginstof waar je door heen moet ...
ScottB    posted on 16-11-2008 12:34
Ik denk dat je er zeker ook goed mee kan produceren. De effecten zijn goed bruikbaar en de instrumenten ook. Je zou zelfs vst-instrumenten kunnen toevoegen integenstelling tot Reason.

This is an old Topic

No new postings for 6.131 days.
 Post CommentThat would be 204.4 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

311 Users online: 189 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 60.331
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.876