tracks branden met toast 8
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Elis    posted on 10-11-2008 15:21

Afgelopen weekend draaide ik voor het eerst met alleen cd's.
Het viel me op dat bij alle nummers de punch en echte bass ontbrak.
Het was eigenlijk niet om aan te horen.....
Ik heb een gebrande cd in mijn mac gestopt en zie dat hij van wav en mp3 files een aifc bestand maakt.
Als ik in toast een audio cd brand zet hij de wav en mp3 files dus standaard om naar aifc file.
Hoe kan ik het beste een cd branden die ik kan gebruiken met een cdj-1000 zonder dat wav en mp3 worden omgezet naar aifc?

What do you think about tracks branden met toast 8 ??

Vote :   

Boyd    posted on 10-11-2008 15:24
Geen muziek cd branden, maar een data disk met mp3's

of een audio cd branden normaal, dat werkt bij mij altijd goed!
tom-j    posted on 10-11-2008 15:25
ik gebruik gwn een standaard programma dat al op mijn pc zat. roxio creator heet het. werkt prima. ook zou ik op de laagste brandsnelheid branden. dat maakt de kans op fouten een heel stuk kleiner.
nils7    posted on 10-11-2008 15:33
Das apart, heb ook wel eens cd's gebrand met Toast en Audio cd's maar dat ging gewoon goed!
Elis    posted on 10-11-2008 15:33
Poster: BoydGrift
Geen muziek cd branden, maar een data disk met mp3's

of een audio cd branden normaal, dat werkt bij mij altijd goed!

als ik een data cd brand met wave files leest mijn cdj 1000 ze niet, misschien lukt dit wel met mp3...
maar ik heb ook een hoop wav files die ik graag niet geconverteerd zie worden naar aifc.
Als ik een audio cd in toast brand kan ik ze wel draaien op de cdj, maar in een club lijkt wel of al het laag onder de kick weg is....
het moet toch mogelijk zijn een audio cd te banden met mp3 en wav files zonder dat de worden omgezet naar aifc bestanden?
Jorrit    posted on 10-11-2008 15:41
Poster: tom-j
ik gebruik gwn een standaard programma dat al op mijn pc zat. roxio creator heet het. werkt prima. ook zou ik op de laagste brandsnelheid branden. dat maakt de kans op fouten een heel stuk kleiner.

De topic starter geeft aan een mac te hebben... en Toast....

Toast branden werkt hier ook perfect... ook als audio cd... ik snap niet wat ik anders doe dan.
Elis    posted on 10-11-2008 15:49
Ik heb indeed een mac, Toast brand ook prima.
Maar van een 10 mb mp3 track maakt hij een 40 mb aifc, ik draaide bv. een Josh wink (origineel 90 mb wav file)
betere kwaliteit (behalve vinyl) heb je niet. En die klonk echt vreselijk....ook met de bass extra open.
Ik draaide back to back met iemand die vanaf vinyl draaide en zo kwam ik er achter. Die platen klonken velen malen dikker.
Ben ook even voor de booth gaan staan buiten de monitors en het was net best.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

154 Users online: 50 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 15.070
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.831.616