platenzaak (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Benji    posted on 25-07-2005 16:10
Een vraagje wie vind er dat er te weinig platenzaken zijn? waar je gewoon lekker kunt ouwe hoeren, en kleine dingetjes kunt kopen zolals naalden enzo..

What do you think about platenzaak ??

Vote :   

Jorrit    posted on 25-07-2005 16:11
ik niet, hoor... Meer dan genoeg platen zaken, gewoon goed zoeken. Maarja, ik vind het in platen zaken over het algemeen niet zo gezellig...
Benji    posted on 25-07-2005 16:16
ja almere zit er geen 1 moet dus elke x naar A,dam. ik wil weten wat mensen van platenzaken vinden want ik wil meschien zelf een platenzaak openen ma volgens mij gaan steeds meer mensen hun plaatjes online kopen..
Edwin    posted on 25-07-2005 17:10
Ja, dat online kopen bevalt mij wel. Ik zou iedere keer naar Mid-Town moeten, die in Utrecht zit. Iedere keer weer met de trein.......Bovendien hebben ze op trance-gebied niet echt heel veel te bieden........Recess en 4Dj's Only vind ik daarom ideaal. gr Edwin
Ves    posted on 26-07-2005 23:48
Meeste hoor je via via of kom je toevallig tegen omdat je snel binnendoor wil lopen. Ik geef toe er zijn wel weining maar dat is beter houdt het 'exclusive'
CastroLeChina    posted on 27-07-2005 14:07
ik vind het wel geinig om even naar outland te gaan of naar groove connections

meestal bestel ik ook altijd online

edit : is een keer vette groote dj resource meeting houden en naar outland gaan :P
User edit by CastroLeChina on 27-07-2005 @ 14:08:52 (73%)
Dj_Kevin    posted on 27-07-2005 17:06
Ik vind dat er wel genoeg winkels zijn alleen de kortste bij ons in de buurt is 1u30min rijden op en neer dan.

Maar is wel gezellig 1x in de week na de stad om plaatjes te kopen
DJMichel    posted on 09-10-2005 13:48
Ik moet net zoals Edwin ook naar de Mid-Town in Utrecht.
Ze hebben inderdaad weinig op trance-gebied. Bijna alleen maar hardcore en terror. Recess is daarom prima zaak!! Goedkoper en snel in huis. Online kopen heeft dus zkr een voorkeur bij mij!
Lukaz    posted on 09-10-2005 20:05
ik ga altijd naar groningen dat is de dichtbijzijnde platen zaak..  (De Jongens van Hemmes) daar kan ik altijd wel mn platen vinden..  helaas zijn ze wel altijd laat met de nieuwste.. naja en als ik een naald wil fiets ik ff 500M terug,, naar de BSE:P daar hebben ze meestal wel naalden d8 ik of niet Tairip? :P

DJMichel    posted on 09-10-2005 20:17
Ik las van de week wat over de platenzaak in Breda (ja ik heb het over de Tiesto-platenzaak). Is dit de moeite waar dom een keer heen te gaan vergeleken met andere zaken. Want de Mid-Town in Utrecht zuigt egt als het gaat om trance!!
gr Michel
Lukaz    posted on 09-10-2005 21:05
maar wie luisterd dan ook trance :P:P Winking my eye  grapje (kon hem niet laten)
DJMichel    posted on 09-10-2005 21:54
haha en bedankt TapDancer!!
djjw    posted on 12-10-2005 19:12
Poster: DJMichel
Ik las van de week wat over de platenzaak in Breda (ja ik heb het over de Tiesto-platenzaak). Is dit de moeite waar dom een keer heen te gaan vergeleken met andere zaken. Want de Mid-Town in Utrecht zuigt egt als het gaat om trance!!
gr Michel

nou ik vind het niet zo daar , beetje rommelig en zo..
maar misschien hebben ze er wel veel trance, dat is niet echt mijn styl
vandaar dat ik dat niet zo weet.
wat ik een goede platenzaak vind is rare records in Eindhoven

verder vind ik het leuker om vinyl in een winkel te kopen, dan
om het online tebestellen,  ik moet best een eindje rijden maar
om platen tekopen vind ik dat niet erg.
DJMichel    posted on 13-10-2005 07:56
Bedankt voor de tip!
Ga ik daar ook is een x kijken
strezz    posted on 13-10-2005 15:21
Ik niet.
Ik denk dat het er op korte termijn nog veel minder worden.
Het beleid is vaak erg amateuristisch en conservatief. Het is nog steeds voornamelijk vinyl dat de klok slaat, mix cd'tjes en artiestenalbums.
Daarnaast verhandelen ze nog wat dj gear voor te hoge prijzen. 

Het assortiment van de gemiddelde platenzaak!

vinyl: er zijn betere alternatieven al blijft een 12" het mooist
mix cd's: die maken we zelf
artiestenalbums: 95% is shit. De helft van een cd is vaak vaag computer gepriegel en de andere helft zijn de verkeerde mixen van de dansnummers.
Mooi voorbeeld van een paar jaar geleden is dat album van speedy J. Gepriegel en de 2e helft  keihard gemixt gebeuk. Dat draait dus echt niemand. De vinyl versie bestond uit loops. HAD DATZELFDE OP CD UITGEBRACHT DAN ZIJN DE MOGELIJKHEDEN PAS ECHT ONBEPERKT
dj gear: staat of achter glas of is niet aangesloten en daarnaast vaak te duur.

Dan staan er in echt alle platenwinkels van die knakkers achter de toonbank die alleen bezig zijn met zelf mixen of ouwehoeren met vrienden. Ze hebben altijd de beste releases eruit gehaald voor zichzelf en vrienden. Sorry ik ben in het verleden ook vaak bevoordeeld.

Dus online shoppen is denk ik op korte termijn de enige mogelijkheid om aan onze geliefde muziek te komen.

En gezellig koffiedrinken en ervaringen uitwisselen doen we via djresource. Tenzij de platenwinkels de kritiek te harte nemen en tegemoet komen in de behoefte van de hedendaagse slaapkamer dj want dit zijn uit eindelijk de mensen die de omzet moeten genereren.

BEDANKT VOOR DEZE TOPIC! heb eindelijk mijn frustratie over de platenzaak kunnen spuien

Gilles    posted on 13-10-2005 15:48
Hey strezz, no strezz man Happy, laughing

Kom zelf ook uit apeldoorn, over welke zaken heb je het
djjw    posted on 13-10-2005 19:22
heb dat nog nooit zo meegemaakt gelukkig,
bijna alles wat ik zocht heb ik ook gevonden,
behalve antoine clamaran - noize (different drums)
mja komt wel goed
Lead    posted on 14-10-2005 01:12
Het hele 'naar de platenzaak' gaan is wel een leuke bezigheid, maar doe ik ook niet meer zo vaak. En of de meeste goede eruit gehaald worden, och ik denk dat het wel meevalt.

Nou moet ik wel zeggen dat ik niet zo heel veel meer in platenzaken kom, veel goede zijn gesloten Unhappy
Let the BASS be louder
strezz    posted on 14-10-2005 10:32
gilles

ik kom al een aantal jaar niet meer in de platenzaak maar het waren:
blackbeat/ midtown - erg slecht
outland -  vroeger top
r import - vroeger top (maar toen zaten ze nog aan de singel)
dance tracks - mwoah
groove connection - erg leuk en vaag beetje beperkte keus!!!!!!!
attalos/udg - goed maar duur
dance drug store - goede techno. vreemde zaak

nu alles online uit engeland

Leon    posted on 14-10-2005 12:42
Poster: strezz

Dan staan er in echt alle platenwinkels van die knakkers achter de toonbank die alleen bezig zijn met zelf mixen of ouwehoeren met vrienden. Ze hebben altijd de beste releases eruit gehaald voor zichzelf en vrienden. Sorry ik ben in het verleden ook vaak bevoordeeld.

Nee hoor geen last van. Ga altijd naar Psycho Records in Heerlen (iets anders is er niet in de buurt). Als er een goeie release uitkomt zeg ik gewoon dat ik 'm wil hebben of dat ze 'm aan de kant houden en als ie binnen is ben ik er wel altijd van verzekerd. (Alleen Tatarola - Insane, maar die is tot nu toe nog niet geleverd doordat er wat mis ging in de levering ofzo).
Of het komt dat ze dit doen doordat ik zowat iedere week (soms 2x keer) een rammel platen ga halen (jaja ben een goeie klant daar). Verder zijn ze ook heel kundig en als je wat wilt hebben wordt het meteen besteld als de platen nog leverbaar zijn.
Vind het daarom ook leuker om daar te halen in plaats dagen te wachten voordat het postpakketje binnen komt. En dat er andere gasten zijn die ook muziek luisteren en wat te ouwehoeren of meningen te geven over platen.

Heb er zelf ook es over gedacht om zo'n zaak te beginnen, samen met apparatuur, maja als eenmanszaakje moet je wel normale prijzen gaan vragen en kan je niet op tegen massa-inkopers als music store keulen, new-line of bijvoorbeeld Deejayladen.
Maar ben idd bang dat er niet meer veel gewone platenzaken over blijven, en veel meer online gaat gebeuren..
strezz    posted on 14-10-2005 12:53
leon je hebt helemaal gelijk. Als ik elke week kom dan wordt ik ook goed behandeld maar als ik wat minder vaak kom dan blijk ik toch een stuk minder interessant en dat is heel dom van platenzaken want als ik er ben en ze hebben goede platen dan......

Om je een idee te geven ik heb thuis een kleine 5000 platen en een paar honderd cd's.

En veel vaste klanten kopen 1 tot 5 platen per keer en hangen uren rond om te ouwehoeren dus daar word je niet rijk van. Dus een wat professionelere houding is absoluut nodig om je hoofd boven water te houden.

Laidback    posted on 14-10-2005 14:31
Poster: strezz
gilles

ik kom al een aantal jaar niet meer in de platenzaak maar het waren:
blackbeat/ midtown - erg slecht
outland -  vroeger top
r import - vroeger top (maar toen zaten ze nog aan de singel)
dance tracks - mwoah
groove connection - erg leuk en vaag beetje beperkte keus!!!!!!!
attalos/udg - goed maar duur
dance drug store - goede techno. vreemde zaak

nu alles online uit engeland

Athalos Arnhem ?,
D&D (dance & Drug) Arnhem,
Recess Records.nl
Htfr.com

Mijn fafo zaakjes  (arnhem is voor mij het dichtse bij Happy, laughing

Athalos is duur,. maar wel DE betere platenzaak,  ze zitten er ook al heeeeel lang, hebben dus best een Reputatie hoog te houden,  en jah, de prijzen,  Goede service is helaas niet goedkoop hea ......

Greetsz, Robert!
Zuur    posted on 15-10-2005 00:27
Ik koop meestal bij Recess.nl en heb nu ook een aantal legale mp3's gekocht bij Dance-Tunes.nl
FrankyN    posted on 15-10-2005 08:25
Ik koop m'n platen meestal bij Freaky en af en toe bij Recess

Basrose    posted on 15-10-2005 21:10
ik ook wel bij recess maar als ze ze in de platenzaak in gouda hebben haal ik ze daar is een stuk goedkoper!
Basrose    posted on 16-10-2005 09:20
Poster: Zuur
Ik koop meestal bij Recess.nl en heb nu ook een aantal legale mp3's gekocht bij Dance-Tunes.nl

maar krijg je ook iets waarmee je kan aantonen dat je de mp3 legaal hebt gekocht? want als je x controle krijgt is dat wel makkelijk...

103 Users online: 8 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 12.604
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.252.228