CDJ800 vinyl modus defect
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yuri1    posted on 05-11-2008 16:41
Beste forumleden,

Wellicht heeft iemand anders dit probleem ook al gehad.
Ik heb onlangs 2e hands 2x een Pioneer CDJ800(mk1) aangeschaft. Deze werkten prima. Na ong. 2 maanden heb ik nu een probleem met de Vinyl modus van één CDJ800. De speler werkt prima, op de CDJ modus. Maar op de vinyl modus doet ie niks meer. Hij speelt niet meer af. Ik heb em voorzichtig schoongemaakt met een licht vochtig doekje, dat hielp heel even, maar na 2 uurtjes werkte het weer niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?!

Alvast bedankt!

What do you think about CDJ800 vinyl modus defect ??

Vote :   

Bouncy    posted on 05-11-2008 16:49
hmm, klinkt als een breuk in de platter oid!

Ik zeg even mee naar de pio dealer!
tairip    posted on 05-11-2008 16:53
Onder het jogwheel zit een ronde ring met daarin gevoelige schakelaartjes, die heel erg klein zijn. Door drank e.d. kunnen deze constant contact maken waardoor je cd-speler op vinyl modus niets meer doet.

Deze reparatie is echt iets voor de Pioneer dealer, zelf kan je dit niet uitvoeren zonder het juiste gereedschap!
yuri1    posted on 05-11-2008 16:55
ai er is geen drinken oid op gevallen dat is één ding wat zeker is, wat zou zo een reparatie ongeveer kosten? enig idee?
tairip    posted on 05-11-2008 17:34
Poster: yuri1
ai er is geen drinken oid op gevallen dat is één ding wat zeker is, wat zou zo een reparatie ongeveer kosten? enig idee?

Ik zou zo niet weten wat die reparatie moet gaan kosten, zo'n ring kost snel 2 á 3 tientjes denk ik en dan moet hij er nog ingezet worden! Zou het zo 123 niet weten.
yuri1    posted on 05-11-2008 19:18
hoe kan ik precies in contact komen met de pioneer dealer?
djjh    posted on 05-11-2008 19:28
denk gewoon even langs gaan in de winkel. adressen kun je volgens mij op de site van pioneer opzoeken.
Lead    posted on 05-11-2008 19:37
als je je location in je profiel goed had ingevuld had ik je zo de naam kunnen geven Winking my eye

(oftewel, waar kom je vandaan)
Let the BASS be louder
yuri1    posted on 05-11-2008 19:51
ik kom uit amersfoort provincie utrecht, maar kan het zijn dat het hele jog wheel vervangen moet worden zoals je eerder aangaf? 

This seems like the previous owner transported them in the wrong flightcase. Replacement of the jog-sheet is probably the thing that solves your problems...
tairip    posted on 05-11-2008 20:27
ik kom uit amersfoort provincie utrecht, maar kan het zijn dat het hele jog wheel vervangen moet worden zoals je eerder aangaf? 

This seems like the previous owner transported them in the wrong flightcase. Replacement of the jog-sheet is probably the thing that solves your problems...

Volgens mij bedoelt Lead hetzelfde als mij! Winking my eye Dat plaatje wat er onder zit!

DLD Ariane 14 - 3824 MB AMERSFOORT
Tel: 033-4563080
- Scripts Disabled -    
Heuff Sound & Vision Ambachtsweg 1 - 3953 BZ MAARSBERGEN
Tel: 0343-431287
- Scripts Disabled -    
Mod edit by tairip on 05-11-2008 20:29 (100%)
yuri1    posted on 05-11-2008 20:44
Morgen meteen bellen dan maar, hoop dat het lukt..
yuri1    posted on 07-11-2008 20:47
heb gebeld met dld, kon heuff niet bereiken, maar dld had ook nog nooit van het probleem gehoord, aangezien de 2 jaar al voorbij zijn kunnen zij em niet naar de pio dealer opsturen, en is de vraag of het wel gemaakt kan worden, alleen de nakijkkosten zijn EUR 40 en dan komen er nog kosten bij en is het de vraag of de benodigde onderdelen wel besteld kunnen worden... wat bevelen jullie aan om te doen?
Boyd    posted on 07-11-2008 21:55
Het beste wacht je tot Lead antwoord geeft, of je stuurt Lead een pm.

Ik denk echter dat het wel te repareren is, en dat de onderdelen nog leverbaar zijn!

Lead kan je het antwoord geven!
Lead    posted on 08-11-2008 00:13
DLD = dealer.

Breng het ding naar Heuff en laat ernaar kijken. Het kan zeker gemaakt worden, onderzoekskosten van een paar tientjes is normaal, die betaal je niet als je het toestel laat repareren.

De hele CDJ moet uit elkaar om bij het jogwheel te komen dus daar is iemand een uurtje ofzo mee bezig. Uurtje arbeidloon + onderdelen en evt transportkosten = minder dan een nieuwe Winking my eye
Let the BASS be louder
yuri1    posted on 10-11-2008 15:00
heb net met heuff gebeld die geven aan dat ik cd cdj800 naar pioneer moet opsturen, zij repareren het niet zelf, heeft iemand nog contactgegevens van pioneer dj pro voor mij?
gizzy    posted on 10-11-2008 15:17
Je moet naar CE repair gaan. Maar geloof me. Deze reparatie wordt niet goedkoop. Je hebt al 20 euro aan onderdelen. En ze moeten je hele cdj uitelkaar halen a 30 euro per uur ofzo. Dus zorg ff dat je niet zoals ik een rekening van 900 euro krijgt na een biertje over 2 MK 3's en een DJM 800. Kijk ook of je ze zelf kan brengen en ophalen. Dat scheelt behoorlijk mits je in de buurt woont. Hier is hun website: http://www.cerepair.nl/
Nou succes er mee. En ik hoor het wel als het niet lukt.
Laters,
Peter
yuri1    posted on 11-11-2008 14:16
Poster: gizzy
Je moet naar CE repair gaan. Maar geloof me. Deze reparatie wordt niet goedkoop. Je hebt al 20 euro aan onderdelen. En ze moeten je hele cdj uitelkaar halen a 30 euro per uur ofzo. Dus zorg ff dat je niet zoals ik een rekening van 900 euro krijgt na een biertje over 2 MK 3's en een DJM 800. Kijk ook of je ze zelf kan brengen en ophalen. Dat scheelt behoorlijk mits je in de buurt woont. Hier is hun website: http://www.cerepair.nl/
Laters,
Peter

gizzy bedankt voor je reactie! daar ben ik dus ook bang voor, het is een klein probleem en heb er opzich nog niet veel last van, ik ben een beginnend DJ en dit is mijn eerste apparatuur. Ik kan in de CDJ modus ook gewoon draaien. Ik vind het ook zonde om 300 euro te betalen, kan ik beter sparen voor een nieuwe. Is CE repair wel goedkoper? en heb je die rekening van Pioneer gehad of van CE? in mijn geval iser absoluut niet over de cd speler gevallen.
gizzy    posted on 11-11-2008 23:24
Ja ik ken je probleem helemaal. Als je hem in Vinyl zet kan je gewoon wel scratchen. Dus wat je kan proberen is een paar keer lomp op je jog-weel te slaan. Maar raad ik niet aan. Winking my eye
Naar mijn weten besteed Pioneer alles uit aan CE. Wat ik had gedaan is gewoon ff bellen. Daarna ff naar een monteur vragen of zo. En die kennen dit probleem echt wel. Dus ik hoop dat hij een redelijk accurate prijs opgave kan geven. Maar als je zegt: ik gebruik Vinyl toch nooit, dan zou ik er niks aan doen. Winking my eye
Succes en ik hoor wel hoe het gegaan is.
Laters,
Peter
tairip    posted on 11-11-2008 23:33
Poster: gizzy
Laters,
Peter

CE geeft altijd een kosten indicatie dus met 900.- hoef je niet akkoord te gaan en je kan het apparaat gewoon weer naar jezelf terug laten sturen (alleen verzend en onderzoekskosten zijn dan voor jezelf).
Dus dat van die 900 is je eigen keuze.
gizzy    posted on 12-11-2008 02:02
Poster: tairip

CE geeft altijd een kosten indicatie dus met 900.- hoef je niet akkoord te gaan en je kan het apparaat gewoon weer naar jezelf terug laten sturen (alleen verzend en onderzoekskosten zijn dan voor jezelf).
Dus dat van die 900 is je eigen keuze.

Je hebt gelijk maar....
Toen ik mijn set opstuurde voor een prijs indicatie was dit ongeveer 600 euro. Vond ik prima. Laten maken. En toen ik mijn setje terug kreeg was er het volgende aan de hand: mijn DJM-800 was gewoon naar de kloten. Er was tijdens het vervoer met de kisten gegooid. Dus hij had een harde klap op zijn knoppen gekregen waardoor de master en nog wel meer het niet meer deden. Oke 2de pakketje openmaken. CDJ-1000 gelukkig niks aan de hand. 3de pakketje. Ik ben nog nooit zo hard geschrokken. Een kras vol over mijn display door de loop knop over de halve CDJ. Meteen gebeld naar CE. Zelf langs gereden. Het verhaal uitgelegd. De oplossing: de DJM hebben ze helemaal gratis gerepareerd. Alleen bij de CDJ hoefde ik gelukkig alleen de onderdelen te betalen. Totaal grapje was dus toch wat hoger dan verwacht. De eerste reparatie koste uiteindelijk 800 euro en de onderdelen van de CDJ waren nog eens 100 euro. Totaal grapje 900 euro. Maar mij hoor je dus niet over slechte service van CE. Ik werd elke keer zeer aardig te woord gestaan. Helaas toch een duur grapje geworden. Maar zoals je merkt hoeft die prijs indicatie niet altijd te kloppen. Ook al kunnen beide partijen er niks aan doen. Zoals in dit geval waar de post de boos doener is.
ZOO dat moest ik ff kwijt :P
Iemand medelijden?? (A) Winking my eye
Laters,
Peter
yuri1    posted on 12-11-2008 15:54
ok dat is heel duidelijk :D bedankt voor de uitgebreide omschrijving! ik denk dat ik het toch ff uitstel dan, want sja ik wil eerst maar eens goed leren beatmatchen dan maakt het niet uit of ik in cdj modus of vinyl modus draai, heb overigens wel al contact gehad met CE Repair, niet alle vestigingen kunnen die reparatie doen, volgens de dame moest ik bij mijdrecht zijn anders moet ik misschien maar met het hoofdkantoor in dordrecht bellen, iemand anders hier ook ervaring mee?
tairip    posted on 12-11-2008 17:36
ok dat is heel duidelijk :D bedankt voor de uitgebreide omschrijving! ik denk dat ik het toch ff uitstel dan, want sja ik wil eerst maar eens goed leren beatmatchen dan maakt het niet uit of ik in cdj modus of vinyl modus draai, heb overigens wel al contact gehad met CE Repair, niet alle vestigingen kunnen die reparatie doen, volgens de dame moest ik bij mijdrecht zijn anders moet ik misschien maar met het hoofdkantoor in dordrecht bellen, iemand anders hier ook ervaring mee?

Je moet Mijdrecht hebben!
yuri1    posted on 24-11-2008 13:34
topic mag dicht, vreemd genoeg werkt de vinyl modus in 1x weer Confused Had em een tijdje niet gebruikt ivm weinig tijd en nu werkt het al een paar dagen achter elkaar ineens weer, ben weer helemaal happy ermee!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

41 Users online: 18 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 14.656
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.239.073