Laidback Luke Stealth Live ! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 04-11-2008 01:42
Aangezien de nieuws items niet direct bij iedereen opvallen maak ik ook een topic in het forum aan.

Ik was bij de opname van de nieuwe CD compilatie van Laidback Luke.

Zie hier op de Pioneer website het eindresultaat van mij filmpje.

Luke heeft die avond een mooi setje truuks uit zijn hoge hoed gehaald.... Kan niet wacht op de CD.
Let the BASS be louder

What do you think about Laidback Luke Stealth Live ! ??

Vote :   

Laidback    posted on 04-11-2008 04:09
Puik werk lead!  ziet er echt gaaf uit!!

de cd gaat hier ook zeker in de auto komen!!
NielsR    posted on 04-11-2008 07:56
Wow zeer mooi filmpje, ook zeer profesioneel gemaakt goed gedaanCool

Kheb de tracklist is bekeke en er staan wat mooie nummer op, mischien moet ik hem toch is gaan halen danCool
RenéKuppens    posted on 04-11-2008 08:48
Laidback luke is echt het totaal plaatje voor mij,

Productie technische zo goed en breed.
en kan ook nog eens als een gek draaien,

vaak zie je dat producers / dj's maar in een ding een held zijn Mr. Luke niet!

Respect!
Bartjens    posted on 04-11-2008 09:10
Filmpjes worden steeds beter van je Lead :P Nice.

LL ook mijn held op dit moment, helemaal met René hierboven eens :D
www.djbrowbeat.com
Renzis    posted on 04-11-2008 11:46
Leuk gefilmd.

Ben benieuwd naar de cd, wat ik van LL vind moge duidelijk zijn (zie bovenstaande posts:D)
Roov    posted on 04-11-2008 11:55
Mooi filmpje man! En Laidback Luke is idd een held :D
Stefjuuh    posted on 04-11-2008 15:13
Korting voor DJR leden?
Lawrenz    posted on 04-11-2008 15:21
Poster: Stefjuuh
Korting voor DJR leden?
 Dat zou wel heel mooi zijn! Leuk filmpje Lead!
Saskia    posted on 04-11-2008 15:24
wanneer komt de cd uit ?
wil k zeker hebbe Happy, laughing..
Xitrate    posted on 04-11-2008 15:26
Lijkt me idd best vette CD.. Verder goede DJ ja, jammer alleen dat hij zo commercieel draait.
Jorrit    posted on 04-11-2008 15:29
Poster: Xitrate
Lijkt me idd best vette CD.. Verder goede DJ ja, jammer alleen dat hij zo commercieel draait.

Haha, heb jij Luke wel eens horen draaien dan? Ik heb hem nu 4 of 5 keer horen draaien, en op sommige feesten draait hij best een commercieel plaatje (waar dat nodig is), maar de laatste keer dat ik in Bloomingdale was, draaide hij platen die ik 9 van de 10 keer kende, en dat zegt meer over hem, dan over mij!

Zielig gezeur altijd over DJ's die zogenaamd commercieel draaien.

Stefjuuh    posted on 04-11-2008 15:42
 En wat is commercieel, sommige clubknallers komen nu pas in de charts.. Als je dan terugkijkt hebben die DJ's heel commercieel gedraait, terwijl het toen wel meeviel..
Roov    posted on 04-11-2008 16:51
Poster: Saskia
wanneer komt de cd uit ?
wil k zeker hebbe Happy, laughing..

Als je had geluisterd had je gehoord dat hij zei dat ze hem waarschijnlijk volgende maand gaan releasen Happy, laughing
Jorrit    posted on 04-11-2008 16:51
Deze compilatie komt uit op 10 november 2008 en is de eerste 'Stealth Live!' Compilatie in deze reeks. De CD is LIVE gemixed door de grootste goochelaar op de Pioneer's : Laidback Luke.

En dat haal ik gewoon uit News... Goed he?
Saskia    posted on 04-11-2008 17:00
nou
je bent geweldig Happy, laughing
Roov    posted on 04-11-2008 17:06
Damn, ik zag op het forum van LL dat je ook nog zijn CD kon winnen :S, weer iets leuks misgelopen :P
DJADMIN    posted on 04-11-2008 17:13
Poster: Saskia
nou
je bent geweldig Happy, laughing

haha goad sas :P
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Xitrate    posted on 04-11-2008 18:08
@ Jorrit & Stefjuuh,

Nogmaals ik vind het geen slechte DJ, IK (Ik dus, betekent niet JIJ) vind dat hij net iets te commercieel draait, waar IK niet van houdt. Je kan dus wel zeggen 'zielig dat gezeur blabal', maar ik ga toch ook niet zeggen 'zielig die gasten die niet van trance/hardcore/house/<vul maar in> houden'. Het is nou eenmaal een mening, klaar. En, niet commercieel?

Check bijv de playlist van die Stealth CD:

Stealth Live! By Laidback Luke – The tracklisting…
1 Laidback Luke & Tom Stephan feat Romanthony - Show
(Nari & Milani Remix)
 Steve Angello & Laidback Luke – Be (Organ-a-pella)
2 Steve Angello - Gypsy
(Laidback Luke’s Gypsy Women Remix)
3 Laidback Luke & Roman Salzger feat Boogshe – Generation Noise
(Afrojack Remix)
4 Rune R-K - Kosimo
5 Martin Solveig - I Want You
(Laidback Luke Remix)
6 Niko De Luca & Brown Sugar ft. Dawn Tallman - Good Night
(Sebastien Drumz & Rolf Dymann Remix)
7 Jeremy Sylvester pres. Juice String - Sex Weed
(Laidback Luke Remix)
8 DJ Rockid - Girls
9 Idiots Savants - Whow!
10 Bingo Players - Get Up
(Diplo Remix)
11 CLP - Ready Or Not
(Diplo & DJ Sega Remix)
12 Steve Angello &amop; Laidback Luke - Be
(Laidback Luke Rave Edit)<
13 Johnson Junior - In The Air
(Alex Salvador & Sebastien Lintz Big Room Mix)
14 Roger Sanchez ft. Terri B - Bang That Box
(Laidback Luke Remix)
15 TV Rock feat Rudy - It's Been A Long Time (Laidback Luke Remix)

Dat zegt genoeg.

Zielig zijn juist de gasten die een DJ goed vinden omdat hij vette producties heeft.
User edit by Xitrate on 04-11-2008 @ 18:14:00 (13%)
Jorrit    posted on 04-11-2008 18:13
Dat zegt genoeg. Die platen horen je zowat elke week op elk feest in elke club (bijwijs van spreken). Kunnen de artiesten niks aan doen natuurlijk, het zijn nou eenmaal goede platen.
Ik zal niet ontkennen dat ik ze ook draaide, maar zo snel als je ze gaat horen op zowat elk feest vind ik het al niet leuk meer om te draaien.

Nogmaals, trek pas een oordeel als je iemand live hebt horen draaien. Denk je dat wat je op een cd (met commerciele doelstellingen) hetzelfde hoort als live?
Zo'n beetje de helft van de platen op die CD zijn eigen producties, en als zijn producties het goed doen bij het grote volk, vind jij dat een credible DJ ze dan niet meer draait?
Ik vraag me dan ook af, of jij met deze doelstelling veel boekingen hebt? Als jij elke plaat niet leuk meer vind om te draaien zolang hij het goed doet bij het grote volk, is draaien toch helemaal niet leuk meer?

Misschien een beetje offtopic... zie maar of je zin hebt om er op in te gaan Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 04-11-2008 18:14 (43%)
Xitrate    posted on 04-11-2008 18:16
Poster: Jorrit

Nogmaals, trek pas een oordeel als je iemand live hebt horen draaien. Denk je dat wat je op een cd (met commerciele doelstellingen) hetzelfde hoort als live?
Zo'n beetje de helft van de platen op die CD zijn eigen producties, en als zijn producties het goed doen bij het grote volk, vind jij dat een credible DJ ze dan niet meer draait?

Ik heb hem zeker een keer live horen draaien (Sensation White) en heb ook ontzettend veel livesets van hem op mijn pc staan. Ik snap ook wel dat hij zijn eigen nummers draait om bijv te promoten en dat mensen het leuk vinden, maar ik hou er niet van.

Op dat van veel boekingen, ik ben net pas bezig met mezelf te promoten en het gaat best goed (moet bijvoorbeeld in december elke zaterdag en zondag draaien), maar daar gaat het toch niet om? Kijk, soms stop ik op zn tijd ook wel een commercieel plaatje tussen mn sets maar nooit een aantal achter elkaar, en toch krijg ik na elke keer weer veel complimenten Winking my eye Als je niet-commercieel draait betekent niet dat de deuntjes of beats 'minder' zijn, gewoon niet bekend bij het publiek, maar zolang het nummer gewoon dik is gaan mensen er zowieso wel op los.
User edit by Xitrate on 04-11-2008 @ 18:21:12 (77%)
justjustin    posted on 04-11-2008 18:23
Gewoon een hele vette video en een dikke set...en goede skills....
User edit by justjustin on 04-11-2008 @ 18:23:17 (1%)
Jorrit    posted on 04-11-2008 18:25
Als je niet-commercieel draait betekent niet dat de deuntjes of beats 'minder' zijn, gewoon niet bekend bij het publiek, maar zolang het nummer gewoon dik is gaan mensen er zowieso wel op los.

Is dit nou een feit of jou bevinding? Ik durf er namelijk mijn handen voor in het vuur te steken dat dit niet zo is. Ik heb zelf voor zalen gestaan waar mensen niet sowieso los gaan, hoe 'dik' je plaat ook is.
Sommige zalen vragen gewoon om hitjes en herkenbaarheid. 

Sensation White is natuurlijk geen manier om zo'n DJ te beoordelen, een feest als sensation is voor elke DJ concessies doen. De Audio Bully's deden dat ooit niet, vandaar dat de grote massa ze 'kut' vond draaien. Niet herkenbaar genoeg.

Maargoed. Ontopic maarweer.

Mij lijkt dit een leuk CDtje, hoop dat hij net zo goed bevalt als Luke's vorige live opname... Windmill Skill...:D

Lead    posted on 04-11-2008 18:28
CD wordt erg goed... Heb groot deel (vervormd) op mijn camera opgenomen en baal dat dit zo ruk is opgenomen... wacht ook met spanning op de CD om hem op vol volume te kunnen laten knallen Winking my eye

Oh, btw Jorrit, de shortcut voor :d is nu : en een kleine d gewonde. De hoofdletter bleek in sommige links (vanaf partyflock voornamelijk) stuk te maken.
Let the BASS be louder
Xitrate    posted on 04-11-2008 18:36
Poster: Jorrit
Is dit nou een feit of jou bevinding? Ik durf er namelijk mijn handen voor in het vuur te steken dat dit niet zo is. Ik heb zelf voor zalen gestaan waar mensen niet sowieso los gaan, hoe 'dik' je plaat ook is.
Sommige zalen vragen gewoon om hitjes en herkenbaarheid. 

Sensation White is natuurlijk geen manier om zo'n DJ te beoordelen, een feest als sensation is voor elke DJ concessies doen. De Audio Bully's deden dat ooit niet, vandaar dat de grote massa ze 'kut' vond draaien. Niet herkenbaar genoeg.

Maargoed. Ontopic maarweer.

Mij lijkt dit een leuk CDtje, hoop dat hij net zo goed bevalt als Luke's vorige live opname... Windmill Skill...:D

Dat is zo, maar dat zijn ook vaak feesten waar toch jongere mensen (16+ ? ) komen of feesten als Nope=Dope die opzichzelf al commercieel zijn. Wat dat betreft heb je ook zeker gelijk qua Sensation, maar als ik andere livesets hoor verandert dat niet bepaald mijn mening. Je moet natuurlijk geven wat het publiek wil, dus als er aan mij wordt gevraagt om commercieel te draaien zal ik dat ook doen, maar persoonlijk hou ik er meer van om gewoon mn eigen ding te doen, mn eigen sound te creeëren en om die sound ook 'bekend' te staan.

Ik denk ook wel dat ik de CD zeker ga luisteren en dat ik er ook luisterplezier aan zal beleven, maar geen 2e of 3e keer. Filmpje ziet er trouwens goed uit, LBL moet wel eens een bezoekje brengen aan de orthodontist :P
User edit by Xitrate on 04-11-2008 @ 18:37:33 (9%)
Lead    posted on 04-11-2008 20:13
Ik luister CD's van veel verschillende muziekstromingen, maar mij gaat het meestal om wat de DJ te vertellen heeft. Soms maken de grootste artiesten de meest waardeloze CD's, maar ook andersom kunnen onbekende jongens echt hele dikke goede cd's maken.

Qua truukjes zit het bij Luke altijd wel snor, dat er dan wat commercielere platen bij zitten is dan maar zo... Maar dan kom je op het volgende, wat maakt een plaat tot een commerciele track ?

Dat iedereen hem heeft ? Da's met het internet niet meer te voorkomen.
Dat er zangeressen in zitten ? Geen ontkomen meer aan, hoor bij het genre.
Dat er een melody lijn in zit met een zomers geluidje ? Dat was het jaargetijde...

... Je moet natuurlijk geven wat het publiek wil, dus als er aan mij wordt gevraagt om commercieel te draaien zal ik dat ook doen, maar persoonlijk hou ik er meer van...

En daar pak je de kern van de zaak, je moet draaien wat het publiek wil (daarvoor wordt je betaald). Maar wel in een verpakt in je eigen 'sausje'. Waarom zou je ook 1 muziek soort draaien ?

Als iemand me boekt voor Oldschool kom ik net zo lief als dat het moderne Hardstyle is. Als als mensen met dan niet 'echt hardstyle' vinden omdat ze oldschool te soft of commercieel vinden is dat maar jammer... ik ben ik en wie mij in een hokje zet loopt het risico dat ik dingen doe die niet in het hokje passen.

Het leven bestaat uit concessies doen. En voor zo'n CD moet je nummer inlicenseren en daarbij krijg je meestal niet precies wat je wil en ben je enigsinds gebonden aan bepaalde voorwaarden.

Qua tricks moet deze disc wel een klapper worden... tenminste zo staat de avond mij bij Winking my eye
Let the BASS be louder

170 Users online: 58 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 15.014
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.831.560