CDs of tijdcode vinyl
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ANTHONY_    posted on 25-10-2008 13:54
Ja, de zoveelste beginner maar alweer. Ik volg het gehele DJgedoe toch al een tijdje, maar pas nu de knoop doorgehakt en beslist er toch langzamerhand een te gaan kopen. Vinyl in zijn zuivere vorm is zowiezo te duur voor mij, 5 à 8 euro voor een plaat gaat me geen deugd doen. MIDI is ook niets voor mij, dat ben ik al eens gaan uitproberen. Zoiets is absoluut niets voor mij en het oogt nog eens niet ook.Dus er schieten nog twee opties over, tijdcode vinyl of gewoon CD's.Tijdcode vinyl heeft wel wat natuurlijk, je speelt het nogal basic maar meer dan mixen zit er niet in. Natuurlijk spaar je dan wel de kosten van je CD's weer uit, bij muzieksites is het gewoon 0.99 euro voor een nummer. En in aanschaf is het natuurlijk ook niet echt heel duur. En je hebt niet echt 'contact' met je muziek.CD's hebben dan ook wel weer wat, maar moest ik dat doen zou ik vaneerstekeer voor CDJ's 200's gaan. Die Pioneers verliezen maar traag waarde en ik weet ze ergens te krijgen voor een vrij goeie prijs. Daar zitten ook nog effecten op enz...Maar ikzelf raak er echt niet uit... weet er iemand nog nadelen en de voordelen van beide systemen?Edit, kan het dat mijn backspace niet werkt?
User edit by ANTHONY_ on 25-10-2008 @ 13:55:14 (4%)

What do you think about CDs of tijdcode vinyl ??

Vote :   

Xitrate    posted on 25-10-2008 14:43
Poster: ANTHONY_.Tijdcode vinyl heeft wel wat natuurlijk, je speelt het nogal basic maar meer dan mixen zit er niet in.

Wat bedoel je daar precies mee als ik vragen mag?
ANTHONY_    posted on 25-10-2008 14:59
Op een CD-speler zitten er alvast al wat effecten e.d., maar op een platenspeler kan je dat natuurlijk niet doen. Of kun je daar je PC voor gebruiken?Ik zit al langer uit te kijkn naar CDspelers, pas onlangs is het idee van Timecode Vinyl opgekomen bij me. Ik weet er dus al bij al niet zo heel veel van.
Bambilaner    posted on 25-10-2008 15:46
In de meeste timecode oplossingen zitten er wel wat effecten in de software..
www.facebook.com/vinniebegooddj
freezer    posted on 25-10-2008 16:09
ik zou toch voor de cds gaan dan dat is met een eventueel optreden toch makkelijker dan je laptop en alles meeslepen en je nummers kopen zijn toch even duur
Mforge    posted on 25-10-2008 19:51
Waarom geen timecode cd's? die krijg je er gratis bij...choice is up to you!
ANTHONY_    posted on 26-10-2008 09:01
Poster: freezer
ik zou toch voor de cds gaan dan dat is met een eventueel optreden toch makkelijker dan je laptop en alles meeslepen en je nummers kopen zijn toch even duur
 Maar CDspelers zijn dan wel vaak een stuk duurder in aanschaf. En dat is zo'n beetje het probleem, zijn die CD's echt die 400 euro meer waard?
Boyd    posted on 26-10-2008 09:11
Ik zou lekker vinyl de deur uit trappen, en 2 cd-spelers kopen.

Geen rumble, geen kraak, shock proof. its up to you!
ANTHONY_    posted on 02-11-2008 13:36
Hoor je nog rumble en kraak op een timecode systeem? Het geluid komt dan tenslotte toch van je PC?
Illusion    posted on 02-11-2008 20:07
Poster: BoydGrift
Ik zou lekker vinyl de deur uit trappen, en 2 cd-spelers kopen.

Geen rumble, geen kraak, shock proof. its up to you!

Ik zou gewoon op vinyl blijven. Lekker vinyl kraak, en de old skool method. Het mooiste wat er is:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Boyd    posted on 02-11-2008 20:24
Poster: ANTHONY_
Hoor je nog rumble en kraak op een timecode systeem? Het geluid komt dan tenslotte toch van je PC?

Nee hoor, alleen een cd speler kan je op ze kop houden!
Twello    posted on 02-11-2008 20:36
Poster: BoydGrift

Nee hoor, alleen een cd speler kan je op ze kop houden!

waarom zou je een cd speler op de kop willen houden Cool
Boyd    posted on 02-11-2008 20:38
Poster: Twello

waarom zou je een cd speler op de kop willen houden Cool

Nou, je hebt van die idiote die je booth laten stuiteren!
Curd    posted on 03-11-2008 15:29
alles heeft te maken met aanleren! Ik ben begonnen met vinyl en heb 10 jaar terug mijn eerste stappen gezet met cd's en ben nu volop bezig met timecode cd's (Serato). De 3 systemen vergen een beetje oefening maar al bij al heb je dit snel onder de knie.
Economisch gezien ben je het beste met timecode : enkel bestandjes downloaden ( na betaling natuurlijk) en knallen maar. Een backup van je tracks op cd branden is natuurlijk aangewezen. Dat geeft je toch wat meer zekerheid wanneer je peeceetje het op de moment van de waarheid laat afweten! De extra effecten (die je meestal ook overvloedig terugvindt op je mixer) waarover je het hebt zijn niet zo heel belangrijk, vind ik. Overdaad schaadt!
Wat ook in het voordeel van timecode spreekt is : gewoon laptopje en cd-bag (als backup) meenemen en je bent klaar. Als je je volledige vinyl-collectie op verplaatsing moet meenemen, ga je nog eens nadenken over deze hele discussie...
ANTHONY_    posted on 03-11-2008 17:11
Poster: ChefCock
alles heeft te maken met aanleren! Ik ben begonnen met vinyl en heb 10 jaar terug mijn eerste stappen gezet met cd's en ben nu volop bezig met timecode cd's (Serato). De 3 systemen vergen een beetje oefening maar al bij al heb je dit snel onder de knie.
Economisch gezien ben je het beste met timecode : enkel bestandjes downloaden ( na betaling natuurlijk) en knallen maar. Een backup van je tracks op cd branden is natuurlijk aangewezen. Dat geeft je toch wat meer zekerheid wanneer je peeceetje het op de moment van de waarheid laat afweten! De extra effecten (die je meestal ook overvloedig terugvindt op je mixer) waarover je het hebt zijn niet zo heel belangrijk, vind ik. Overdaad schaadt!
Wat ook in het voordeel van timecode spreekt is : gewoon laptopje en cd-bag (als backup) meenemen en je bent klaar. Als je je volledige vinyl-collectie op verplaatsing moet meenemen, ga je nog eens nadenken over deze hele discussie...
 Het gaat dus wel voer timecode vinyl hé Happy, laughing Daarbij komend is uit het huis gaan draaien momenteel nog niet de eerste gedachte, ik zou eerst willen weten of het een hobby is waarmee ik mij jaren kan bezighouden. Vinyl time-code is én goedkoop én heeft nog iets van de 'oude' DJ... Natuurlijk is dat wel inc. pc.
Curd    posted on 03-11-2008 18:16
ok, vinyl heeft nog iets van de oude dj, maar ondertussen staat de technologie niet stil en het is maar hoe jij je voordeel hieruit kan halen (op financieel vlak maar ook op technisch vlak)
opgelet, ik heb wel respect voor vinyl (gebruik het zelf ook nog wel) maar als je je techniek naar een hoger niveau wil halen (meer input van jezelf in een nummer, etc.) dan kom je snel weer bij cd of timecode uit. In de toekomst zal dit sowiezo meer aan belang winnen ...
Anyway, de gear is niet zo belangrijk, als je maar fun hebt!!
Geloof me, als je gek bent van muziek gaat die hobby je nog heel wat jaren bezighouden Cool
Tfvs    posted on 19-01-2009 18:05
let op je hebt ook timecode cd's! het timecode system is zoieso al goedkoop enzo maar al ben je meer een scratcher kan je het best draaitafels kopen en al scratch je helemaal niet of weinig zou ik als ik jou was cdspelers kopen..
RiX    posted on 19-01-2009 19:01
Goedkoop? Timecode? Ehm niet echt...

Ik lees dat Anthony net begint met draaien en wil kijken of het hem bevalt ja of nee. Daarom is mijn advies niet met timecode te beginnen. Geloof mij: je bent eerst bezig met beatmatchen, nummers goed instarten. Voor je een fatsoenlijke mix hebt gemaakt ben je al even verder. De gear hoeft nu nog niet op en top te zijn. Dus:

Koop 1 simpele tabletops of een dubbel-cdspeler en een 2 a 3 kanaals mixertje en dan heb je nog geld over voor evt. actieve monitors, en/ of je eerste aankoop qua muziek.

Start klein, want als het toch tegenvalt verlies je dik op je gear bij de verkoop...
tek-zotic    posted on 19-01-2009 19:42
Poster: Illusion

Ik zou gewoon op vinyl blijven. Lekker vinyl kraak, en de old skool method. Het mooiste wat er is:D
  echt he, nothing beats the vinyl feeling ( vind ik Happy, laughing )
svensson    posted on 28-01-2009 19:06
Ik draai zelf nog niet lang (nog geen jaar zelfs) ben met cd begonnen en na enkele maanden 1 technics 1200 sl gekocht. En moet zeggen dat ik het veel leuker vind met vinyl te draaien ook al was het even wennen. Platen op zich alleen al vind ik leuker dan een mp3 of cd, en dan is er natuurlijk nog het gevoel bij het draaien (pitchen, bijsturen,..)
Op termijn koop ik zeker een 2e draaitafel wanneer ik wat meer plaats en budget heb.
brecht    posted on 28-01-2009 20:34
Hallo

Leuke doelen heb je. Ik persoonlijk vind dat je zoals RiX zegt eerst klein begint!
Koop een MCD200(2x) en een jb premium ofzo. En je zal veel leren. Het is gewoon goed dat je eerst alles goed onder de knie hebt. Ik opteer voor CD voor je!

This is an old Topic

No new postings for 6.068 days.
 Post CommentThat would be 202.3 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

456 Users online: 380 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 134.663
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.653.578