Poster: ANTHONY_.Tijdcode vinyl heeft wel wat natuurlijk, je speelt het nogal basic maar meer dan mixen zit er niet in.
Poster: freezerMaar CDspelers zijn dan wel vaak een stuk duurder in aanschaf. En dat is zo'n beetje het probleem, zijn die CD's echt die 400 euro meer waard?
ik zou toch voor de cds gaan dan dat is met een eventueel optreden toch makkelijker dan je laptop en alles meeslepen en je nummers kopen zijn toch even duur
Poster: BoydGrift
Ik zou lekker vinyl de deur uit trappen, en 2 cd-spelers kopen.
Geen rumble, geen kraak, shock proof. its up to you!
Poster: ANTHONY_
Hoor je nog rumble en kraak op een timecode systeem? Het geluid komt dan tenslotte toch van je PC?
Poster: BoydGrift
Nee hoor, alleen een cd speler kan je op ze kop houden!
Poster: Twello
waarom zou je een cd speler op de kop willen houden
Poster: ChefCockHet gaat dus wel voer timecode vinyl hé
alles heeft te maken met aanleren! Ik ben begonnen met vinyl en heb 10 jaar terug mijn eerste stappen gezet met cd's en ben nu volop bezig met timecode cd's (Serato). De 3 systemen vergen een beetje oefening maar al bij al heb je dit snel onder de knie.
Economisch gezien ben je het beste met timecode : enkel bestandjes downloaden ( na betaling natuurlijk) en knallen maar. Een backup van je tracks op cd branden is natuurlijk aangewezen. Dat geeft je toch wat meer zekerheid wanneer je peeceetje het op de moment van de waarheid laat afweten! De extra effecten (die je meestal ook overvloedig terugvindt op je mixer) waarover je het hebt zijn niet zo heel belangrijk, vind ik. Overdaad schaadt!
Wat ook in het voordeel van timecode spreekt is : gewoon laptopje en cd-bag (als backup) meenemen en je bent klaar. Als je je volledige vinyl-collectie op verplaatsing moet meenemen, ga je nog eens nadenken over deze hele discussie...
Poster: Illusionecht he, nothing beats the vinyl feeling ( vind ik
Ik zou gewoon op vinyl blijven. Lekker vinyl kraak, en de old skool method. Het mooiste wat er is:D