Poster: tairip
Je kan inderdaad ook gewoon baseplate's kopen voor op de grond!
Zoiets zoek je gewoon: baseplate
Poster: Stevenvdvorm
Ja ik keek net op marktplaats, en zag dat er 4 baseplates, echt super groot!tik maar in bij marktplaats: truss dan is het gelijk de eerst pagina. Maar het zijn inderdaad niet die op internet worden aangeboden!
Poster: MatthiasDB
euhm... lassen is echt NO GO!
je verkloot er heel je truss mee en je kan niet meer anders dan ze altijd rechtzetten!
Poster: MatthiasDB
een ijzeren/stalen plaat van 1m² is best wel vereist, anders is het geheel niet stabiel genoeg!
Poster: Bartjens
Ik bedoel ook niet je hele truss erop laten lassen maar maar alleen de stukjes waarop je je trus opzet.
Dan kun je beter aluminium nemen. scheeld een stukje in gewicht :P
Poster: Bart_ik vind dat jullie nogal overdrijven, ik werk bij een bedrijf dat licht en geluid verhuurd en wij maken ook onze eigen baseplates, of van stalen platen of van van die roosters zeg maar,, daar las je dan (of laat je doen)
ga alsjeblieft niet hobby'en met truss.
Daar komen (helaas) alleen maar ongelukken van
Overigens gaan heel de belastingstabellen van je truss naar de klote als je er aan gaat hobby-bobben.
Speel gewoon op safe en koop een base plate die voor die soort truss is gemaakt. (gemakkelijk te vinden in zowat elke (ervaren) DJ-shop!) Of doe gewoon normaal zoals elke (doodgewone) Drive-in show en zet gewoon een lichtbrugje neer.
Poster: Bartjens
Deze zijn dus niet geschikt voor de doeleinden die de ts hier bedoeld. Deze hebben geen voldoende oppervlak om bijv. een meter truss te houden met een mh erop, zullen meteen omvallen.
Je hebt minimaal 1 m² nodig dacht ik.
Edit:Poster: Stevenvdvorm
Ja ik keek net op marktplaats, en zag dat er 4 baseplates, echt super groot!tik maar in bij marktplaats: truss dan is het gelijk de eerst pagina. Maar het zijn inderdaad niet die op internet worden aangeboden!
Juist die bedoel ik
Mocht je deze 2e hands willen kopen, let er dan wel op dat je de juiste neemt voor jou truss afmetingen
Ik bedoelde ook de grotere versies hiervan! Waarschijnlijk heb jij de base plates voor X30 truss nodig? Anders neem eens contact op met een van swereld grootste truss maker. Prolyte, deze zit in Leek (NL) 15KM van Groningen. Die maken werkelijk alles van truss en kunnen je vast ook wel aan een geschikte base plate helpen!
Poster: Flexii
het licht er aan waar je het voor wil gebruiken in welke opstelling hoe groot je base plates moeten zijn,, als jij bijvoorbeeld zoiets maakt als ik laats op een examen fuif (zie foto) dan heb je minder grote basplates nodig dan dat als je een brug maakt van truss,, een carré of dergelijks is natuurlijk altijd stabieler,,
eigenlijk is t vrij logisch dat je baseplates niet zo snel tegen komt in normale djgear shops,, het is ook niet veel gebruikt, meestal gebruik je gewoon wind-up statieven,, grote bedrijven gebruiken truss carrés en dergelijke en die kopen hun materiaal meestal niet bij een 'normale' djshop
waarom zelf maken? met de staalprijzen van tegenwoordig kan je dit best een paar euro schelen,, lossen platen van 2m² kosten volgens mij zo'n €100 als ik t goed onthouden heb:P
Poster: Stevenvdvorm
Op deze foto heb je toch helemaal geen basplates gebruikt? Hier geeft de constructie toch zijn stevigheid en zorgt dat het niet omvalt?