Verticale/staande Truss (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stevenvdvorm    posted on 20-10-2008 17:34
Ik heb al verschillende sites afgezocht naar zo'n truss: http://nl.youtube.com/watch?v=L4S_FPZpiFY&feature=related

Verkopen ze deze? Of zijn het gewoon stukken truss en met een soort onderkant erop gelast?

bedankt

mvg Steven

What do you think about Verticale/staande Truss ??

Vote :   

Bartjens    posted on 20-10-2008 17:36
Dit zijn gewoon alu platen met een stukje truss erop gelast idd. Kun je bij elk metaal bedrijf of lokale smit laten maken. Hou wel rekening met het juiste oppervlak, anders heb je niet genoeg stabiliteit.

Wat ik weet verkopen ze die niet.
www.djbrowbeat.com
Roov    posted on 20-10-2008 17:52
Volgens mij verkopen ze deze want ik heb dit al vaker gezien tijdens evenementen
Boyd    posted on 20-10-2008 18:05
Zijn gewoon truss baseplates, even googlen doet wonder!
Bartjens    posted on 20-10-2008 18:58
Ja, ze verkopen baseplates maar dat zijn deze volgens mij niet. De baseplates die overal in de webshop staan zijn voor montage aan de wand oid dacht ik.

De meeste grote verhuur bedrijven laten deze zelf maken.
www.djbrowbeat.com
woxa    posted on 20-10-2008 19:01
idd --> de meeste zo'n zware basplates zijn 1m op 1m groot en zijn uit massief ijzer gemaakt en wegen dus wel veel 
maar als dit voor weinig aan te hangen is kom je met een houtenplaat van 1m op 1m er ook 
Alert : Dubbel post gedelete
Mod edit by tairip on 20-10-2008 19:37 (1%)
tairip    posted on 20-10-2008 19:39
Je kan inderdaad ook gewoon baseplate's kopen voor op de grond!

Zoiets zoek je gewoon: baseplate
Stevenvdvorm    posted on 20-10-2008 19:39
Ja ik keek net op marktplaats, en zag dat er 4 baseplates, echt super groot! 

tik maar in bij marktplaats: truss dan is het gelijk de eerst pagina. Maar het zijn inderdaad niet die op internet worden aangeboden! 
Bartjens    posted on 20-10-2008 19:49
Poster: tairip
Je kan inderdaad ook gewoon baseplate's kopen voor op de grond!

Zoiets zoek je gewoon: baseplate

Deze zijn dus niet geschikt voor de doeleinden die de ts hier bedoeld. Deze hebben geen voldoende oppervlak om bijv. een meter truss te houden met een mh erop, zullen meteen omvallen.
Je hebt minimaal 1 m² nodig dacht ik.

Edit:

Poster: Stevenvdvorm

tik maar in bij marktplaats: truss dan is het gelijk de eerst pagina. Maar het zijn inderdaad niet die op internet worden aangeboden! 

Juist die bedoel ik Cool
Mocht je deze 2e hands willen kopen, let er dan wel op dat je de juiste neemt voor jou truss afmetingen Winking my eye
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 20-10-2008 @ 19:57:16 (100%)
MatthiasDB    posted on 20-10-2008 20:18
euhm... lassen is echt NO GO!
je verkloot er heel je truss mee en je kan niet meer anders dan ze altijd rechtzetten! en denk maar eens aan vervoer van je truss als je er een plaat van 1m² aan hebt gelast!

er zijn gewoon halve truss eitjes op de markt! die vijs je aan je baseplate op de juiste afmetingen van je truss.
Voor prolyte (H30V en X30D) zul je er ongetwijfeld wel op internet vinden! meeste verhuurbedrijven gebruiken deze dus de baseplatse hebben die standaardafmetingen!

voor andere merken truss (eurotruss en milos en ...) best even afmetingen raadplegen!

een ijzeren/stalen plaat van 1m² is best wel vereist, anders is het geheel niet stabiel genoeg!
User edit by MatthiasDB on 20-10-2008 @ 20:28:19 (26%)
Bartjens    posted on 20-10-2008 20:26
Poster: MatthiasDB
euhm... lassen is echt NO GO!
je verkloot er heel je truss mee en je kan niet meer anders dan ze altijd rechtzetten!

Ik bedoel ook niet je hele truss erop laten lassen maar maar alleen de stukjes waarop je je trus opzet.

Poster: MatthiasDB
een ijzeren/stalen plaat van 1m² is best wel vereist, anders is het geheel niet stabiel genoeg!

Dan kun je beter aluminium nemen. scheeld een stukje in gewicht :P
www.djbrowbeat.com
MatthiasDB    posted on 20-10-2008 20:32
Poster: Bartjens
Ik bedoel ook niet je hele truss erop laten lassen maar maar alleen de stukjes waarop je je trus opzet.

Dan kun je beter aluminium nemen. scheeld een stukje in gewicht :P

lassen wordt zowizo niet gedaan in de lichtbranche! de enige lassers zijn de mensen die truss maken Cool je gaat niet zelf liggen hobbyen om je brug in de lucht te krijgen!
voor alles zijn er gepaste hulpstukken!
dit vijs je aan je baseplate en daar tik je je truss in vast. zit stevig en je gebruikt het zoals het moet!

van aluminium heb je gelijk, wel zorgen dat je plaat toch nog zwaar genoeg weegt zodat ze niet gelijk wegschuift bij de minste duw!
Bart_    posted on 20-10-2008 20:52
ga alsjeblieft niet hobby'en met truss.
Daar komen (helaas) alleen maar ongelukken van Cool
Overigens gaan heel de belastingstabellen van je truss naar de klote als je er aan gaat hobby-bobben.

Speel gewoon op safe en koop een base plate die voor die soort truss is gemaakt. (gemakkelijk te vinden in zowat elke (ervaren) DJ-shop!) Of doe gewoon normaal zoals elke (doodgewone) Drive-in show en zet gewoon een lichtbrugje neer.
Flexii    posted on 20-10-2008 21:20
Poster: Bart_
ga alsjeblieft niet hobby'en met truss.
Daar komen (helaas) alleen maar ongelukken van Cool
Overigens gaan heel de belastingstabellen van je truss naar de klote als je er aan gaat hobby-bobben.

Speel gewoon op safe en koop een base plate die voor die soort truss is gemaakt. (gemakkelijk te vinden in zowat elke (ervaren) DJ-shop!) Of doe gewoon normaal zoals elke (doodgewone) Drive-in show en zet gewoon een lichtbrugje neer.
  ik vind dat jullie nogal overdrijven, ik werk bij een bedrijf dat licht en geluid verhuurd en wij maken ook onze eigen baseplates, of van stalen platen of van van die roosters zeg maar,, daar las je dan (of laat je doen)
 Axes op (eitjes hoe je die dingen ook noemen wilt die koppelingen -->Winking my eye

en zie daar je hebt baseplates,, en uiteraard geld hier net als met alles,, als je het nog nooit gedaan hebt is t inderdaad verstandiger om het te laten doen en niet zelf uit te voerenHappy, laughing
User edit by Flexii on 20-10-2008 @ 21:22:52 (3%)
tairip    posted on 20-10-2008 21:43
Poster: Bartjens

Deze zijn dus niet geschikt voor de doeleinden die de ts hier bedoeld. Deze hebben geen voldoende oppervlak om bijv. een meter truss te houden met een mh erop, zullen meteen omvallen.
Je hebt minimaal 1 m² nodig dacht ik.

Edit:

Juist die bedoel ik Cool
Mocht je deze 2e hands willen kopen, let er dan wel op dat je de juiste neemt voor jou truss afmetingen Winking my eye

Ik bedoelde ook de grotere versies hiervan! Waarschijnlijk heb jij de base plates voor X30 truss nodig? Anders neem eens contact op met een van swereld grootste truss maker. Prolyte, deze zit in Leek (NL) 15KM van Groningen. Die maken werkelijk alles van truss en kunnen je vast ook wel aan een geschikte base plate helpen!

Bartjens    posted on 20-10-2008 22:11
Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn om deze plates te laen maken?
www.djbrowbeat.com
Bart_    posted on 20-10-2008 22:16
Waarom in hemelsnaam laten maken terwijl ze ook gewoon te koop zijn in elke bijna elke licht- en geluid/DJ-shop?
Overigens overdrijf ik niet. De beste man wist ineens nog niet hoe het noemde, laat staat dat hij het dan kan maken...

Dat een groot bedrijf dat zelf maakt snap ik wel, maar die maken er ook ineens een stuk of 100 (bijvoorbeeld) én die hebben er wel eentje zitten die héél goed kan lassen, anders zullen ze dat echt niet doen hoor.
Bartjens    posted on 20-10-2008 22:18
Nu wil ik niet zeuren hoor, maar ik heb deze nog nooit bij bijv. new-line of bax-shop zien staan hoor.
kun je mij misschien een linkje doen op de pm van de webshop die je bedoeld?
www.djbrowbeat.com
Stevenvdvorm    posted on 20-10-2008 22:35
Jongens, laten we geen ruzie maken. Het is mooi dat er zoveel meningen en opties zijn. Ik ben ze nog niet tegengkomen in een dj-gear zaak. Maar ik zal eens beter opletten. 

Het is de bedoeling dat er movingheads aan komen te hangen. Dus ik ga denk voor safe en minimaal een oppervlakte van 2 vierkante meter. Van aluminium, om gewicht te besparen. Maar ik vraag met dus ook af: wat kosten ze?

mvg Steven
User edit by Stevenvdvorm on 20-10-2008 @ 22:38:06 (31%)
Bartjens    posted on 20-10-2008 22:43
haha, we maken hier geen ruzie hoor :P

Ik wil gewoon een beetje duidelijkheid, kan zijn dat ik ze ook over he hoofd heb gezien, ik val totaal niemand aan ofzo, ben gewoon benieuwd wat hij bedoeld.

En zo leer jij of ik er alleen maar van :D
www.djbrowbeat.com
Sandr    posted on 21-10-2008 10:32
Je kan toch ook zo'n kleine baseplate kopen die veel te weinig oppervlak heeft en die vastlassen op een grotere plaat?

Dit lijkt me het makkelijkst... Heb je de goede afmetingen voor je truss omdat deze ervoor gemaakt zijn en kan je de grote van je onderplaat zelf bepalen...
Play that funky music white boy....
Flexii    posted on 21-10-2008 18:27
het licht er aan waar je het voor wil gebruiken in welke opstelling hoe groot je base plates moeten zijn,, als jij bijvoorbeeld zoiets maakt als ik laats op een examen fuif (zie foto) dan heb je minder grote basplates nodig dan dat als je een brug maakt van truss,, een carré of dergelijks is natuurlijk altijd stabieler,,

eigenlijk is t vrij logisch dat je baseplates niet zo snel tegen komt in normale djgear shops,, het is ook niet veel gebruikt, meestal gebruik je gewoon wind-up statieven,, grote bedrijven gebruiken truss carrés en dergelijke en die kopen hun materiaal meestal niet bij een 'normale' djshopWinking my eye

waarom zelf maken? met de staalprijzen van tegenwoordig kan je dit best een paar euro schelen,, lossen platen van 2m² kosten volgens mij zo'n €100 als ik t goed onthouden heb:P
Stevenvdvorm    posted on 21-10-2008 18:42
Poster: Flexii
het licht er aan waar je het voor wil gebruiken in welke opstelling hoe groot je base plates moeten zijn,, als jij bijvoorbeeld zoiets maakt als ik laats op een examen fuif (zie foto) dan heb je minder grote basplates nodig dan dat als je een brug maakt van truss,, een carré of dergelijks is natuurlijk altijd stabieler,,

eigenlijk is t vrij logisch dat je baseplates niet zo snel tegen komt in normale djgear shops,, het is ook niet veel gebruikt, meestal gebruik je gewoon wind-up statieven,, grote bedrijven gebruiken truss carrés en dergelijke en die kopen hun materiaal meestal niet bij een 'normale' djshopWinking my eye

waarom zelf maken? met de staalprijzen van tegenwoordig kan je dit best een paar euro schelen,, lossen platen van 2m² kosten volgens mij zo'n €100 als ik t goed onthouden heb:P

Op deze foto heb je toch helemaal geen basplates gebruikt? Hier geeft de constructie toch zijn stevigheid en zorgt dat het niet omvalt?
Bart_    posted on 21-10-2008 18:45
en bartjens heeft een PM Winking my eye
Flexii    posted on 21-10-2008 18:59

Op deze foto heb je toch helemaal geen basplates gebruikt? Hier geeft de constructie toch zijn stevigheid en zorgt dat het niet omvalt?

Jawel hoor,, zonder basplates werk t namelijk nietWinking my eye,, de constructie geeft inderdaad de stevigheid maar er zijn altijd baseplates nodig,, hier betreft het een constructie van 40er truss met baseplates van 50×50cm deze steken dus maar een heel klein beetje uitWinking my eye, op deze foto is t duidelijker te zien.
DJADMIN    posted on 17-02-2012 09:54
Aangezien ik wel de search gebruik, even een kick van een oud topic.

Ik wil me misschien 2 movingheads aan gaan schaffen, maar wil deze niet ophangen. Vind het vet om ze op een verticale truss te zetten, en aan die truss dan ook wat parren te bevestigen.

Nu kan ik 2 x 1,5 meter vierkante truss kopen voor 175 euro....de vraag is : En dan ? Wat heb ik dan nodig ? Zijn daar tegenwoordig al kant en klare oplossingen voor om ze veilig te bevestigen ? Ik neem aan dat ik plates nodig heb voor de boven en onderkant, maar hoe en wat ? Op dat gebied ben ik echt een leek, maar ik vind het wel erg vet om 't uit te pluizen...hopelijk kan een expert me helpen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

285 Users online: 260 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 8.184
Most visitors online this month : 621
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.955.547