Stop het digitale tijdperk (8/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

presto    posted on 20-10-2008 13:33
11 jaar geleden ben ik begonnen met draaien op snaaraangedreven soundlabs en een basic mixer. Niet het beste wat er toen te krijgen was, maar wel een goede basis om te leren mixen. Hierna nog een ander setje gemini tussendoor gehad en daarna de Technics MK2. Ben 2-3 jaar geleden gestopt vanwege omstandigheden en ben sinds een maand weer begonnen. Omdat veel clubs tegenwoordig geen TT`s meer hebben heb ik dus vorige maand 2 pioneer cdj`s 1000 mk2 aangeschaft en een SynQ smx2. Hier komen nog twee technics mk2 naast in de toekomst.

Ik irriteer mij steeds meer aan die computer dj`s die denken dat ze kunnen mixen...

Dit heeft niks meer met het mixen te maken. Tegenwoordig kan iemand met een ict opleiding beter mixen als een regular dj.
De effecten en de loops op je mengpaneel zijn een leuke toegevoegte waarde. Creativiteit heeft bijna geen grenzen meer, maar het gaat mij allemaal te ver.

Geef 90% van de dj`s die de afgelopen 4 jaar begonnen zijn met draaien 3TT`s en een basic mengpaneel. Haha, dat wordt dan echt lachen! Die bakken er dan niks van. Of geef ze snaar aangedreven soundlabs, kan je helemaal lachen....

De dj wereld gaat steeds verder naar de klote met al high tech kutzooi. Straks hoef je niet eens meer te beatmatchen...

Ben ik de enige die daar zo over denkt?

What do you think about Stop het digitale tijdperk ??

Vote :   

ArCee    posted on 04-08-2010 09:33
Poster: juless

arcee no offense maar ik vind dit echt een behoorlijk domme beredenering...
ik heb zelf vinyl en cd gedraaid en kan je vertellen dat 4kanaals traktor toch een stuk zwaarder en moeilijker is dan een plaatje beatmatchen...

waarom staan er toch zo weinig mensen open voor digitaal?
ben het ook volledig eens met Camino

Joh, ik sta helemaal niet niet negatief tegenover digitaal. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het mijn ding (nog) niet is. Uiteindelijk zal iedereen eraan wel aan moeten geloven die echt serieus verder wil als deejay.
Van vinyl naar cd was al een aardverschuiving in dj land, dit zal een beetje hetzelfde zijn en tijd nodig hebben?
Daarbij is dit gewoon een mening, mijn mening waar je het eens mee kunt zijn, of niet natuurlijk. Winking my eye
Bonchanoize    posted on 04-08-2010 12:39
Poster: Tekhead
Poster: Bonchanoize

Het allerbelangsrijkste van formule 1 is niet entertainen natuurlijk. Het allerbelangrijkste is gewoon winnen, en met die fles champagne op het podium staan spuiten zodat alle sponsors in beeld komen.

.
Een jaar of tien geleden toen er nog hakkinen was en senna (?) en al die kerels (ik ben geen kenner) reden die met state-of-the-art bolides. Als ze nog steeds met die wagens zouden rondrijden worden ze er gewoon afgereden. Ookal had een Senna meer skills dan een hedendaagse Button. Iedereen moet mee met zijn tijd en evolueren, anders word je gewoon weggeconcurreerd. Stilstaan is achteruitgaan.
:

Jongeman Senna is al langer dan 16 jaar dood ! En bij de Formule 1 zijn de belangen over meer dan 1 punt van zeer groot belang, ga ik nu ff niet over uitbreiden

Ik zei toch dat ik geen kenner was. Hij is al even lang dood als ik leef, dus daar kan je mij nu niet op afrekeken. Ik weet hoe het puntensysteem werkt in formule 1, maar wat heeft dat nu te maken met de dj-wereld?

Let the magic begin
tek-zotic    posted on 04-08-2010 12:50

Ik heb echt medelijden met jou. Ik ben blij dat ik niet in de tijd ben opgegroeid dat alles beter was.
Zeg eens vriend, waarmee ben jij destijds begonnen?
Edit: Antwoorden is niet gelijk aan discussi?ren

waarom zou je medelijden hebben? Ik heb een mooie booth ( helemaal zoals ik hem wens ), al in enkele super grote discotheken gedraaid, een vinylcollectie waar ik trots op ben, deel exclusieve vinyls, nog nooit geen slechte comments gehad als ik voor een publiek stond, producing gaat de goede kant op, dus ik vraag me af waarom je met mij medelijden moet hebben. En ik heb opzich niets tegen digitaal, ik heb zelf timecode, MAAR IK BEN ALLERGISCH AAN DE SYNQ BUTTON VOOR 2 DECKS, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? ik heb tonnen respect voor iemand die 4 decks vollebak met loops, samples, ... werkt.
opgegroeid in de tijd dat alles beter was? ik ben ook geen oude zak ze, ben ook maar 22,
ik ben begonnen met een JB systems Classic 6 met een JB systems CD4000 en een oude platenspeler, zweten zwoegen, vakantiejobkes om mijn gear en muziek allemaal netjes te kopen omdat ik al jaren gefascineerd was door muziek. ( toen ik klein was casetjes opnemen van de radio, naar de muziekwinkel met de casetjes om toch maar de titels te weten ).
vraag aan u: Koop je al je muziek legaal?

zoals heel mooi in een liedje wordt gezegd:
Back in the days DJ's were weird people who loved music in a weird way
Back then you should have been a nerd to become a Dj
Nowadays everbody wants to be a Dj
Nowadays everybody wants to be that nerd
I hate those smartasses who think DJing is an easy way to get laid
Dolivieira    posted on 04-08-2010 12:54
Poster: tek-zotic

Ik heb in principe niks tegen digitaal draaien maar hier heb je wel een punt waar ik zeg van je hebt gelijk.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mitchell2    posted on 04-08-2010 12:55
waar hebben jullie het allemaal over manConfused niemand kan meer om het digitale tijdperk heen binnenkort klaar. is toch alleen maar mooier. kijk hoeveel mogelijkheden er vandaag de dag zijn. midicontrollers combineren met software, cd spelers, platenspelers (usb) etc etc. heerlijkkkk.
Dolivieira    posted on 04-08-2010 12:58
Zo zie ik het ook.
mrwhoopie    posted on 04-08-2010 13:28

en als de entertain factor wegvalt, hopla niemand kijkt, hopla weg sponsors , hopla weg champagne, hopla weg formule 1
hoe ge het ook draait en keert

met u tijd meegaan is 1 ding, maar voor alles de easy way pakken? da is gewoon dikke bullshit. Gij wilt u verdedigen omda jij zo een synq button manneke bent maar da is ni met u tijd meegaan he, da is gewoon willen maar niet kunnen

Hier sla je de bal vies mis,De formule 1 is er dus wel voor ontwikkeling en daar zijn mensen op af gekomen om te kijken en daar heeft de F1 dan weer munt uitgeslaan en zo zijn er ook sponsors gekomen...En willen maar niet kunnen...dit lijkt mij een zin die gezet moet worden bij mensen die heel graag een CDJ200 zouden willen maar niet kunnen betalen of de serato-hardware.
Iemand die wil draaien kan draaien,je hebt er geen supertalent voor nodig enkel intresse en geduld en wilskracht om het te kunnen.
juless    posted on 04-08-2010 13:38
Poster: ArCee
Poster: juless

arcee no offense maar ik vind dit echt een behoorlijk domme beredenering...
ik heb zelf vinyl en cd gedraaid en kan je vertellen dat 4kanaals traktor toch een stuk zwaarder en moeilijker is dan een plaatje beatmatchen...

waarom staan er toch zo weinig mensen open voor digitaal?
ben het ook volledig eens met Camino

Joh, ik sta helemaal niet niet negatief tegenover digitaal. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het mijn ding (nog) niet is. Uiteindelijk zal iedereen eraan wel aan moeten geloven die echt serieus verder wil als deejay.
Van vinyl naar cd was al een aardverschuiving in dj land, dit zal een beetje hetzelfde zijn en tijd nodig hebben?
Daarbij is dit gewoon een mening, mijn mening waar je het eens mee kunt zijn, of niet natuurlijk. Winking my eye

dan heb ik je text verkeerd opgevat! sorry zoals je het nu zegt begrijp ik je volkomen Happy, laughing

Bonchanoize    posted on 04-08-2010 13:56

waarom zou je medelijden hebben? Ik heb een mooie booth ( helemaal zoals ik hem wens ), al in enkele super grote discotheken gedraaid, een vinylcollectie waar ik trots op ben, deel exclusieve vinyls, nog nooit geen slechte comments gehad als ik voor een publiek stond, producing gaat de goede kant op, dus ik vraag me af waarom je met mij medelijden moet hebben. En ik heb opzich niets tegen digitaal, ik heb zelf timecode, MAAR IK BEN ALLERGISCH AAN DE SYNQ BUTTON VOOR 2 DECKS, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? ik heb tonnen respect voor iemand die 4 decks vollebak met loops, samples, ... werkt.
opgegroeid in de tijd dat alles beter was? ik ben ook geen oude zak ze, ben ook maar 22,
ik ben begonnen met een JB systems Classic 6 met een JB systems CD4000 en een oude platenspeler, zweten zwoegen, vakantiejobkes om mijn gear en muziek allemaal netjes te kopen omdat ik al jaren gefascineerd was door muziek. ( toen ik klein was casetjes opnemen van de radio, naar de muziekwinkel met de casetjes om toch maar de titels te weten ).
vraag aan u: Koop je al je muziek legaal?

Ik ben 17, dus getting laid is er nog niet te veel bij bij mij. Soms vergeten mensen wat het allerbelangrijkste is, en dat is gewoon de muziek.
Waar ik mijn muziek haal? Gedeeltelijk CD's, gedeeltelijk gedigitaliseerde platen, paar van iTunes enzo waar ik anders niet aangeraak. En nog heel wat uitgewisseld met vrienden.
(Wat zijn de lyrics van Dj Coone toch po?tisch, al vind ik Showtek nog iets melodramatischer)
Let the magic begin
Tekhead    posted on 04-08-2010 17:53

Ik zei toch dat ik geen kenner was. Hij is al even lang dood als ik leef, dus daar kan je mij nu niet op afrekeken. Ik weet hoe het puntensysteem werkt in formule 1, maar wat heeft dat nu te maken met de dj-wereld?

Niet te opgefokt raken he, ik verbeterde enkel maar je uitleg over Ayrton Senna, meer niet, ben er zelf ook niet over begonnen he.

@tek-zotic: Merci zenn? Jelle, ouwe zak zeggen tegen mij ! Cool

btw: Ik heb het volste begrip voor standpunt van tek-zotic, ben zo ook begonnen, alleen toen bestonden er nog geen Technics TT's SL1200, of A&H, Pioneer DJM en andere Dateqs, maar waren het? TT's van Lenco, en de mixers van Rodec en iets later ook Marelco, en groote bandopnemers van Akai, Grundig?en Philips, en K7 van TDK en Maxell, en uiteraard kilo's en kilo's vinyl. toen vonden ze ons nog vakmensen, en een goede vakman gebruikt goed gereedschap, en vinyl was daar een onderdeel van, het kon niet schelen hoe zwaar die platenbakken ook waren, want dat waren onze kindjes en die behandel je met groot respect, een goede dj kon je vroeger deels herkennen aan o.a. de staat van z'n vinyl, en juist die dj's hebben hun platencollectie nog allemaal (enkele uitzonderingen niet? nagelaten) en je moest eens weten hoeveel verzamelaars er wereldwijd zijn van vinyl, en welke prijzen er soms betaald worden voor unieke of zeldzame stukken.
Ik zeg niet dat iedere dj met vinyl moet draaien, alleen dat elke zichzelf respecterende dj het op z'n minst eens zou moeten proberen, zodat je weet waar de roots van je hobby liggen, en beter gaat begrijpen waarom sommige dj's vinyl altijd een warm hart zullen toedragen !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
kuituhh    posted on 04-08-2010 18:02
Toch gaat de digitalisering door (helaas) fusion records waaronder Zany, Noisecontrollers enz enz horen gaan hun platen niet meer op vinyl uitbrengen. Dit onder het mom van, nummers direct vanuit de studio beschikbaar kunnen maken en ze dus sneller op de dans vloer kunnen krijgen.

Bron: q-dance.nl
Spin that Sh!t BAM!
Tekhead    posted on 04-08-2010 18:09
ach ze doen maar, alleen vind ik die uitleg?van Fusion van de pot gerukt !
Seca    posted on 04-08-2010 19:04
Ik zeg niet dat iedere dj met vinyl moet draaien, alleen dat elke zichzelf respecterende dj het op z'n minst eens zou moeten proberen, zodat je weet waar de roots van je hobby liggen, en beter gaat begrijpen waarom sommige dj's vinyl altijd een warm hart zullen toedragen !

Amen to that.
Ik ben blij dat ik vinyl heb leren kennen, zoals?velen onder ons.
Er zijn tal van dj's die willen?beginnen met draaien?en die moeten kiezen tussen: Cd spelers, draaitafels, software, ...
Erger nog, sommigen draaien al enkele jaren, en hebben nog nooit een draaitafel deftig weten te hanteren.
Velen laten zich?eigenlijk ook?'vangen' door verkopers, vrienden, collega's en laten zich zodanig ompraten.
Ze nemen tegenwoordig het gemakkelijkste om mee te draaien ( het nieuwste wat er op de markt is ) terwijl er zelfs aan de vinyl bv. nog niet eens is gedacht om het uit te proberen. En dat vind ik spijtig.
User edit by Seca on 04-08-2010 @ 19:04:58 (3%)
Tekhead    posted on 04-08-2010 19:23
Voila, en natuurlijk verkoopt men liever een digitaal toestel dan een analoog, want een digitale bak gaat maar ff mee, en een analoog zoals een SL heb je min20 jaar plezier mee, maar dat zal wel weer nostalgische ouwe venten praat zijn zeker.
Einnek    posted on 04-08-2010 19:30
tja, ik ben zelf iemand die altijd cd's draait (ben pas actief bezig voor enkele maanden)... vinyl wil ik wel leren/kunnen, maar 2 sl1200's of superoem (met vinyls) is toch een flinke investering... dit weerhoud mij er ook van.

zelf vind ik de hele digitale zooi ala pc dj-ing waardeloos... dit maakt het naar mijn mening niet meer LEUK om te dj'en (iedereen kan het...)
Tekhead    posted on 04-08-2010 19:45
Poster: Einnek
tja, ik ben zelf iemand die altijd cd's draait (ben pas actief bezig voor enkele maanden)... vinyl wil ik wel leren/kunnen, maar 2 sl1200's of superoem (met vinyls) is toch een flinke investering... dit weerhoud mij er ook van.

zelf vind ik de hele digitale zooi ala pc dj-ing waardeloos... dit maakt het naar mijn mening niet meer LEUK om te dj'en (iedereen kan het...)

idd, maar zijn CD spelers en cd's dan geen flinke investering ? 2 Technicsen koop je al 2de hands in goede staat voor +/- 600 euro, 2 cdj's is heel wat prijziger, en vinyl is niet goedkoop idd, maar cd's ook niet, en ok op cd's heb je meerdere traxx staan dan op vinyl, maar zijn alle nrs op die cd's dan bruikbaar voor een dj ? Denk het niet he, en een andere punt is ook de houdbaarheid van de muziekdrager, vinyl blijft z'n kwaliteit behouden, hoe oud die ook is, maar cd's met wat leeftijd hebben het daar moeilijk mee, en nog een andere punt is de waarde die vele vinyls later zullen hebben (en ik kan het weten) en niet alleen voor verzamelaars (mijn collectie is vorige maand door erkende taxeur van verzekering op waarde getaxeerd??en die?waarde?= de aankoopprijs van een klein onroerend goed).
Dolivieira    posted on 04-08-2010 20:56
Ja maar. Tek ik heb hier ook wel 10 duizende platen staan. En mijn 3 SLs doe ik ook de deur niet uit. Maar om nu stil te staan bij vinyl draaien. Sorry ben ik het niet mee eens. Vinyl heb ook vele nadelen. En het grote nadeel van nu is dat vele titlels niet te vinden zijn op vinyl. En om alleen maar oude zooi te draaien sorry. Dan komt er ook nog eens bij kijken dat het dieplood weegt. Beperkte muziek wat je kan meenemen. Sorry voor mij is vinyl leuk maar om mee optetreden een gepasseerd station.
User edit by Dolivieira on 04-08-2010 @ 21:12:33 (2%)
Bonchanoize    posted on 04-08-2010 20:58

Niet te opgefokt raken he, ik verbeterde enkel maar je uitleg over Ayrton Senna, meer niet, ben er zelf ook niet over begonnen he.

@tek-zotic: Merci zenn? Jelle, ouwe zak zeggen tegen mij ! Cool

btw: Ik heb het volste begrip voor standpunt van tek-zotic, ben zo ook begonnen, alleen toen bestonden er nog geen Technics TT's SL1200, of A&H, Pioneer DJM en andere Dateqs, maar waren het? TT's van Lenco, en de mixers van Rodec en iets later ook Marelco, en groote bandopnemers van Akai, Grundig?en Philips, en K7 van TDK en Maxell, en uiteraard kilo's en kilo's vinyl. toen vonden ze ons nog vakmensen, en een goede vakman gebruikt goed gereedschap, en vinyl was daar een onderdeel van, het kon niet schelen hoe zwaar die platenbakken ook waren, want dat waren onze kindjes en die behandel je met groot respect, een goede dj kon je vroeger deels herkennen aan o.a. de staat van z'n vinyl, en juist die dj's hebben hun platencollectie nog allemaal (enkele uitzonderingen niet? nagelaten) en je moest eens weten hoeveel verzamelaars er wereldwijd zijn van vinyl, en welke prijzen er soms betaald worden voor unieke of zeldzame stukken.

Ik draai nu met controller, dus volledig digitaal. Maar toch verkies ik vynil boven cd. Ik heb zelf meer house-platen dan cd's. Ik weet niet hoe het komt, maar vinyl heeft zo'n zekere charme om zich geen.? Ik heb nu een reloop digital jockey IE met uitbreidingsmogelijkheden, en momenteel ben ik aan het sparen voor een compacte platenspeler om erop aan te sluiten. Het is niet omdat ik de nieuwste trends volg, dat ik daarom geen respect heb voor de goede ouwe tijd.
Let the magic begin
Dolivieira    posted on 04-08-2010 21:16
Ja vinyl heeft zeker zijn charme. Maar buiten de deur gebruik nu of CDs, Of USB/SD of ik nem Traktor Scratch?mee. Alles lekker in een schouder tas of trolley. Lekker makkelijk. Beatmachen doe ik zelf want ik draai met?hoog uit 3 decks. En daar heb ik de bpmcounters niet voor nodig makkelijk is het wel om na het pitchen?te dubbel checken. ?
Tekhead    posted on 04-08-2010 21:35
Poster: Dolivieira
Ja maar. Tek ik heb hier ook wel 10 duizende platen staan. En mijn 3 SLs doe ik ook de deur niet uit. Maar om nu stil te staan bij vinyl draaien. Sorry ben ik het niet mee eens. Vinyl heb ook vele nadelen. En het grote nadeel van nu is dat vele titlels niet te vinden zijn op vinyl. En om alleen maar oude zooi te draaien sorry. Dan komt er ook nog eens bij kijken dat het dieplood weegt. Beperkte muziek wat je kan meenemen. Sorry voor mij is vinyl leuk maar om mee optetreden een gepasseerd station.

Heb je me verkeerd begrepen Dennis, ik zeg niet dat je MOET draaien met vinyl, en zeker niet op locatie, de nadelen zijn er de voordelen ook uiteraard, ik neem ook niet meer de hele populaire oude en nieuwe zooi mee, maar een deel, ik weet waar ik moet draaien, na en voor wie ik in de line-up sta, en voor welke styl' ik gevraagd word, daar neem ik een deel in vinyl mee, maar ook een deel cd's, en ook om safe te zijn nog een bak met wat diverse stylen, en cd's, en m'n SL-DZ speler, zo moet ik niet teveel gewicht mee zeulen en heb ik een grote keuze in muziek, the best of both worlds zeg maar. Een hoofdreden waarom ik steeds nog deel vinyl bijheb is omdat ik enorm veel speciale re-mixen, mixen en gelimiteerde editie's heb en onuitgegeven nrs van de uitvoerder speciaal en exclusief op vinyl, dit is een belangrijke maar niet de enige reden waarom er altijd vinyl meegaat.

Ik bedoelde dus dat elke dj het moet gedaan hebben met vinyl, niet dat hij absoluut met vinyl moet draaien en 2 sl's in z'n booth, dat kiest ieder voor zich uiteraard.?
Seca    posted on 04-08-2010 21:40
Poster: Dolivieira

Je hebt wel een punt.
@ Tekhead, ik zou zo niet zeggen dat vinyl zijn waarde blijft behouden.
Ok, klassiekers enzo natuurlijk wel, maar de rest? De prijs van?tweedehandsvinyl, zeker grote loten, is om mee te lachen tegenwoordig soms.
Mixt-Ape    posted on 04-08-2010 21:42

Heb je me verkeerd begrepen Dennis, ik zeg niet dat je MOET draaien met vinyl, en zeker niet op locatie, de nadelen zijn er de voordelen ook uiteraard, ik neem ook niet meer de hele populaire oude en nieuwe zooi mee, maar een deel, ik weet waar ik moet draaien, na en voor wie ik in de line-up sta, en voor welke styl' ik gevraagd word, daar neem ik een deel in vinyl mee, maar ook een deel cd's, en ook om safe te zijn nog een bak met wat diverse stylen, en cd's, en m'n SL-DZ speler, zo moet ik niet teveel gewicht mee zeulen en heb ik een grote keuze in muziek, the best of both worlds zeg maar. Een hoofdreden waarom ik steeds nog deel vinyl bijheb is omdat ik enorm veel speciale re-mixen, mixen en gelimiteerde editie's heb en onuitgegeven nrs van de uitvoerder speciaal en exclusief op vinyl, dit is een belangrijke maar niet de enige reden waarom er altijd vinyl meegaat.

Ik bedoelde dus dat elke dj het moet gedaan hebben met vinyl, niet dat hij absoluut met vinyl moet draaien en 2 sl's in z'n booth, dat kiest ieder voor zich uiteraard.?

Inderdaad,

3 SL's
Einnek    posted on 04-08-2010 21:49

idd, maar zijn CD spelers en cd's dan geen flinke investering ? 2 Technicsen koop je al 2de hands in goede staat voor +/- 600 euro, 2 cdj's is heel wat prijziger, en vinyl is niet goedkoop idd, maar cd's ook niet, en ok op cd's heb je meerdere traxx staan dan op vinyl, maar zijn alle nrs op die cd's dan bruikbaar voor een dj ? Denk het niet he, en een andere punt is ook de houdbaarheid van de muziekdrager, vinyl blijft z'n kwaliteit behouden, hoe oud die ook is, maar cd's met wat leeftijd hebben het daar moeilijk mee, en nog een andere punt is de waarde die vele vinyls later zullen hebben (en ik kan het weten) en niet alleen voor verzamelaars (mijn collectie is vorige maand door erkende taxeur van verzekering op waarde getaxeerd??en die?waarde?= de aankoopprijs van een klein onroerend goed).

Klopt, maar ik investeer graag voor de toekomst.
Gezien bij hardstyle vele tracks niet meer op vinyl worden uitgebracht zou het dood zonde zijn om nog 2 tt's te kopen...

Ik snap je punt qua aantal nr's op een cd en bruikbaarheid niet?
Een release kost me ongeveer 2 euro (digitaal), vinyl kost het me pakweg 8-10 euro per release.
Voor die 6 euro verschil kan ik heel wat cd's branden.
Seca    posted on 04-08-2010 22:21
Poster: Einnek

Klopt, maar ik investeer graag voor de toekomst.
Gezien bij hardstyle vele tracks niet meer op vinyl worden uitgebracht zou het dood zonde zijn om nog 2 tt's te kopen...

Ik snap je punt qua aantal nr's op een cd en bruikbaarheid niet?
Een release kost me ongeveer 2 euro (digitaal), vinyl kost het me pakweg 8-10 euro per release.
Voor die 6 euro verschil kan ik heel wat cd's branden.

Of vinyl combineren met een timecoded systeem.. Cool
Tekhead    posted on 04-08-2010 22:52
Poster: Seca

Of vinyl combineren met een timecoded systeem.. Cool

wat ik asap wil doen, maar ja met die hoge boete's schuift het weeral wat op LOL.

En uiteraard behoud niet elke vinyl zijn waarde, waardevast hangt van diverse parameters e.d. af. Dat de meeste 12' maxi's daar niet bijhoren is de logica zelf.

397 Users online: 326 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 147.522
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.666.437