Stop het digitale tijdperk (7/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

presto    posted on 20-10-2008 13:33
11 jaar geleden ben ik begonnen met draaien op snaaraangedreven soundlabs en een basic mixer. Niet het beste wat er toen te krijgen was, maar wel een goede basis om te leren mixen. Hierna nog een ander setje gemini tussendoor gehad en daarna de Technics MK2. Ben 2-3 jaar geleden gestopt vanwege omstandigheden en ben sinds een maand weer begonnen. Omdat veel clubs tegenwoordig geen TT`s meer hebben heb ik dus vorige maand 2 pioneer cdj`s 1000 mk2 aangeschaft en een SynQ smx2. Hier komen nog twee technics mk2 naast in de toekomst.

Ik irriteer mij steeds meer aan die computer dj`s die denken dat ze kunnen mixen...

Dit heeft niks meer met het mixen te maken. Tegenwoordig kan iemand met een ict opleiding beter mixen als een regular dj.
De effecten en de loops op je mengpaneel zijn een leuke toegevoegte waarde. Creativiteit heeft bijna geen grenzen meer, maar het gaat mij allemaal te ver.

Geef 90% van de dj`s die de afgelopen 4 jaar begonnen zijn met draaien 3TT`s en een basic mengpaneel. Haha, dat wordt dan echt lachen! Die bakken er dan niks van. Of geef ze snaar aangedreven soundlabs, kan je helemaal lachen....

De dj wereld gaat steeds verder naar de klote met al high tech kutzooi. Straks hoef je niet eens meer te beatmatchen...

Ben ik de enige die daar zo over denkt?

What do you think about Stop het digitale tijdperk ??

Vote :   

Winston    posted on 01-08-2010 23:58
Ja, over plaatjes zoeken en met de PC bezig zijn.

Er zijn nu ook computerprogrammaatjes die de platen voor je zoeken. Moest je vroeger van begin tot eind van je platenkoffer zoeken voor je een goede volgende track hebt. Nu heb je music management software. Je kunt daarmee de computer laten zoeken op titel of artiest of jaar etc.

Komt dat de creativiteit ten goede? Want je hebt meer tijd voor loopjes, effectjes etc.

Of is dat juist moorend voor de creativiteit? Want je kijkt niet meer naar al je platen. Of anders gezegd, omdat je niet meer zelf door je collectie bladert, kom je die ene leuke track die weinig aandachtkrijgt niet meer tegen.
Tic Toc
Sjoewe    posted on 02-08-2010 00:07
Tja heb je meer tijd, misschien als je allround draait en een grote collectie hebt.?
Ik draai eigenlijk alleen techno en ik maak in Traktor Scratch nog steeds een soort digitale platenkoffer aan voor iedere gig. Daar doe ik dan een aantal platen in die ik voor die avond heb uitgezocht. Over het algemeen blijf ik binnen die crate die avond. Bovendien probeer ik ook altijd twee platen vooruit te denken, en dat werkt toch eigenlijk alleen maar als je precies weet wat je bij je hebt. Net zoals vroeger je platen vooruit steken in de kist.
Dus ja ik merk niet heel veel verschil. Met cd's heb ik nooit echt gewerkt, dus of het daarvoor makkelijker is, kan ik niet echt bepalen.
Dolivieira    posted on 02-08-2010 00:12
Vind ik niet want ik blader ook regelmatig door mijn Traktor collectie. Dus?tracks die niet in mijn playlist staan, Kom ik regelmatig dingen tegen waarvan ik denk ``He, die heb ik over het hooft gezien``. Of ik zoek door mijn?klassiekers ?en dan kom ook titels tegen die ik weer ga draaien.?Is net als door mijn platenkast zoeken. Enigste wat je wel moet hebben is je titels goed kennen want niet al mijn tracks op de computer hebben coverart.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
specialm    posted on 02-08-2010 00:48
Ik ben aan de ene kant met je eens presto maar aan de andere kant niet.

kijk ik ben zelf ook geen voorstander van om met de pc's te draaien maar ik zie sommige mensen zo goed hun set er mee neer zetten en gewoon fun hebben in het vak dan zeg ik maar zo Okee je vermaakt het publiek dan doe je het goed Winking my eye tegenwoordig die CDJ's van pioneer zijn net halve computers dan kan ik ook beter zeggen weg er mee.

ik lees al meer van dit soort dingen maar ik zeg je wel 1 ding dit kan je niet tegenhouden er komen verbeteringen op verbeteringen en de toekomst van het oude draaien zie ik later ook wel vervagen ( niet te hopen natuurlijk ) ik ben allang blij dat je gewoon relax kan draaien met CDs maar eigelijk is dat ook digitaal.

mijn mening is gewoon het maakt niet uit hoe je draait als het maar lekker klinkt Winking my eye
Bonchanoize    posted on 02-08-2010 10:02
Poster: Sjoewe
Tja, ik vind platen bij elkaar zoeken juist d? grootste lol van het draaien, dan ga ik dat echt niet over laten aan een stuk software. Ik kan het wel begrijpen dat anderen ervoor kiezen, maar voor mij hoeft het niet.
Waar ik me wel aan stoor is de overdreven mate van perfectie die van je wordt verwacht als DJ, zeker met sync etc. Alles gaat er zo gelikt en te perfect van klinken. Ik hou ervan om te horen dat er een mens aan het werk is.
Ik geniet daarom eigenlijk destemeer van mensen als Jeff Mills of Ben Sims als ik die hoor draaien.?
Je hoort kleine inperfecties, maar ook hoe ze snel worden herstelt. Een plaat die er snel in wordt gepitcht, en precies bij de climax weer strak erop ligt. Gewoon een beetje viezigheid over het geheel heen.
Dat laat ook de ruimte om een beetje gewaagd te draaien, als alles maar strak moet zijn, ga je uiteindelijk te veel op safe spelen naar mijn smaak.

Zeer mooie comment vind ik dit. Ik ga ook volledig akkoord.
Als ik 5 uur zou moeten draaien en de pc kiest de liedjes voor mij, ik verveel me kapot.
Over die digitale platenkisten: ik maak gewoon een stuk of 5 verschillende categorie?n, waar ik mijn muziek in verdeel (90's, Nice, Mustplay, Classics...), dan kies ik uit de folders aan de hand van de sfeer van het feestje. Het kost veel tijd om te maken en te onderhouden, maar ik ben er graag mee bezig.
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 02-08-2010 @ 10:06:06 (28%)
Robjer    posted on 02-08-2010 12:41
30 jaar geleden draaiden ze nog met Lenco spelers, en?de Revox. ?Rammelde?de DJ?nog live met instrumenten mee op de beat. En lulde alles aan elkaar.
Verzoekjes...., je draaide wat het publiek wilde horen.

Gelukkig, hebben we digitaal, en is de DJ evolved!

Like it or not, de DJ meer en meer performer geworden met zijn hedendaagse 'tools'
Het bied je veel meer orginaliteit en expressie.
De DJ is nu op en top Artiest!
Waar een band zijn eigen sound tot leven brengt, creeerd de DJ het zijne.

Gelukkig gaat deze 'rot in het vak' wel met zijn tijd mee Cool

TH3llC    posted on 02-08-2010 14:41
Poster: Camino

AHUM. Wat voor een bullshit redenering is dat nou? Ik draai ook digitaal en ik kan je garanderen dat ik sneller en beter kan beatmatchen op vinyl of cd als jij...

ik bedoel als je altijd en alleen met een laptop draait...
gewoon syncen... dan kan je NIET met cd spelers draaien..
ik heb het dus over 'dj's' die nooit met hardware hebben gewerkt.

en gaan en hier nu stoefen wie de snelste beatmatcher isConfused
User edit by TH3llC on 02-08-2010 @ 14:45:25 (20%)
tek-zotic    posted on 02-08-2010 15:03
Poster: Bonchanoize

Uiteraard bedoel ik gewoon autosync. Dude O.o
Maar ik ga niet meer discussi?ren ook. Ik doe gewoon mijn ding en geen enkele verbitterde moraalridder zal mij dit ontnemen.
Ik blijf gewoon bij mijn mening dat de allerbelangrijkste taak van een dj (als ik die naam hier nog mag gebruiken) entertainen is, op welke manier dan ook. Vinyl, cd, laptop, iedereen heeft zijn voorkeur, eigenlijk zouden we hier niet mogen over discussi?ren. Ik heb respect voor iedereen die met muziek bezig is en gewoon een passie navolgt.
Tijden gaan vooruit, net als de technologie en dat is op elk vlak zo. De dj-wereld is daar geen uitzondering op. Jammer voor de geroutineerde vinyl-draaiers onder ons, maar ik vrees dat we daar niet onder uit kunnen.
(Hopelijk heb ik hierbij iets gezegd dat geen ophef veroorzaakt. Tot nog toe was ik hier nog niet in geslaagd)

de allerbelangrijkste factor van een formule 1 pilloot is ook het publiek entertainen: wat denk je radiogestuurde wagens maken zodat de piloten een beetje kunnen wuiven, of met behulp van die radiocontrole gekke maneuvers uitvoeren?
Hampsink    posted on 02-08-2010 19:02
@Presto: Ik weet niet of je een auto hebt, maar mocht dat zo zijn. Het is vast geen old timer? Misschien vind je het nergens op slaan, maar ook met auto's is het zo, ze evolueren met de tijd.
Het digitale tijdperk is er nu eenmaal en niet meer weg te krijgen. Zo ook zijn cruise control en airco bijna niet meer weg te denken in auto's. Winking my eye???
Burton206    posted on 02-08-2010 19:11
kan niet echt zeggen dat RekordBox alles digitaal maakt zoals hier word beweerd. automatisch syncen etc is niet mixen...... das leren hoe een programma werkt..... als je weet hoe je in een automaat kan rijden wil het niet zeggen dat je kan handschakelen

kortom de tijd is daar dat met de juiste technieken toch alles merkbaar makkelijker word. vroeger waar ik nog 100kg aan platen mee moest tillen, neem ik nu alleen mijn 14' laptopje mee met rekordbox voor de cdj2000. ik zie het niet als een schande om dan toch alles met de hand te moeten mixen, en tuurlijk is het makkelijker dan met een belt te draaien maar laten we ook even met de tijd meegaan.

Ik kan nu in mijn laptop meer muziek meenemen dan dat ik vroeger kon in mijn tassen. zelf heb ik nu meer bij me dan dat ik op cd's had.

wat voor koptelefoon gebruik je overigens? stuur je gebalanceerd uit?
allemaal technieken die voor ons toch heel veel heeft gebracht in de techniek denk ik zo!
BennoRevelli    posted on 02-08-2010 22:27
De techniek stop je toch niet, dus ik denk dat we er het beste ons voordeel mee kunnen doen

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Bonchanoize    posted on 02-08-2010 22:38
Poster: tek-zotic

de allerbelangrijkste factor van een formule 1 pilloot is ook het publiek entertainen: wat denk je radiogestuurde wagens maken zodat de piloten een beetje kunnen wuiven, of met behulp van die radiocontrole gekke maneuvers uitvoeren?

Het allerbelangsrijkste van formule 1 is niet entertainen natuurlijk. Het allerbelangrijkste is gewoon winnen, en met die fles champagne op het podium staan spuiten zodat alle sponsors in beeld komen.
Als er nu twee dingen zijn die je niet kan vergelijken is het wel formule 1 en dj'en.
Ik zal me er toch eens aan wagen om mijn standpunt duidelijk te maken.
Een jaar of tien geleden toen er nog hakkinen was en senna (?) en al die kerels (ik ben geen kenner) reden die met state-of-the-art bolides. Als ze nog steeds met die wagens zouden rondrijden worden ze er gewoon afgereden. Ookal had een Senna meer skills dan een hedendaagse Button. Iedereen moet mee met zijn tijd en evolueren, anders word je gewoon weggeconcurreerd. Stilstaan is achteruitgaan.

Edit: Ik kijk met verlangen uit naar de tijd dat wij pc-dj's gaan foeteren op de next-generation dj's.
'Wij moesten in de tijd nog zelf ons plaatjes kiezen...'
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 02-08-2010 @ 22:41:34 (16%)
ArCee    posted on 03-08-2010 12:10
Ik begrijp de tekst van de topic opener helemaal.
Zodra apparaten het gaan overnemen van de persoon is de uitdaging, de kunst, het vakmanschap verdwenen.
Dan is het geen kunst meer, dan hoef je geen kennis, geen vakmanschap, geen tot weinig muziek kennis, en geen kunde meer te hebben om te draaien en produceren.
Echter ben ik ook van mening dat vooruitgang, hoe erg ik het af en toe ook verfoei, niet tegen te houden is.
Natuurlijk, niet elke vooruitgang betekend automatische een verbetering, en in het geval van de deejay is dat zeker op zijn plaats.
Een deejay die met platenspelers of cd spelers staat te draaien is voor mij een rasechte artiest.
Een deejay die met behulp van digitale hulpmiddelen staat te draaien kan mij absoluut niet boeien. Hij kan een prima set in elkaar draaien, daar zul je mij niet over horen, maar ik heb weinig tot geen respect voor de 'kunsten' van zo'n deejay, puur omdat hij het niet 100% zelf doet. Ik heb ook totaal geen interesse in zo'n persson of zijn manier van werken. Het boeit me dus totaal niet wat hij staat te doen.

Ik hoop alleen dat de kunst van het deejayen niet verloren zal gaan in zijn huidige vorm!!
Er zijn al teveel echte vakmanschap banen uitgestorven door de vooruitgang. Ik denk zelfs, dat als iedereen zal overstappen naar digitaal draaien, dat dit wel eens de nekslag op termijn voor de electronuische muziek kan betekenen want zometeen kan iedereen het, samen met produceren, en word de markt straks overspoeld door goedkope en simpele bagger platen, gemaakt op een slaapkamertje zonder enige kwaliteitscontrole.
Door een achteruit hollende kwaliteit, samen met een overkill aan goedkope rotzzoi bestaat de kans op een afkeer van deze vorm van muziek.
Doom scenario, ik weet het, dus hopelijk laten we dat met zijn allen niet gebeuren.
BennoRevelli    posted on 03-08-2010 12:56
Poster: ArCee
Ik begrijp de tekst van de topic opener helemaal.
Zodra apparaten het gaan overnemen van de persoon is de uitdaging, de kunst, het vakmanschap verdwenen.
Dan is het geen kunst meer, dan hoef je geen kennis, geen vakmanschap, geen tot weinig muziek kennis, en geen kunde meer te hebben om te draaien en produceren.
Echter ben ik ook van mening dat vooruitgang, hoe erg ik het af en toe ook verfoei, niet tegen te houden is.
Natuurlijk, niet elke vooruitgang betekend automatische een verbetering, en in het geval van de deejay is dat zeker op zijn plaats.
Een deejay die met platenspelers of cd spelers staat te draaien is voor mij een rasechte artiest.
Een deejay die met behulp van digitale hulpmiddelen staat te draaien kan mij absoluut niet boeien. Hij kan een prima set in elkaar draaien, daar zul je mij niet over horen, maar ik heb weinig tot geen respect voor de 'kunsten' van zo'n deejay, puur omdat hij het niet 100% zelf doet. Ik heb ook totaal geen interesse in zo'n persson of zijn manier van werken. Het boeit me dus totaal niet wat hij staat te doen.

Ik hoop alleen dat de kunst van het deejayen niet verloren zal gaan in zijn huidige vorm!!
Er zijn al teveel echte vakmanschap banen uitgestorven door de vooruitgang. Ik denk zelfs, dat als iedereen zal overstappen naar digitaal draaien, dat dit wel eens de nekslag op termijn voor de electronuische muziek kan betekenen want zometeen kan iedereen het, samen met produceren, en word de markt straks overspoeld door goedkope en simpele bagger platen, gemaakt op een slaapkamertje zonder enige kwaliteitscontrole.
Door een achteruit hollende kwaliteit, samen met een overkill aan goedkope rotzzoi bestaat de kans op een afkeer van deze vorm van muziek.
Doom scenario, ik weet het, dus hopelijk laten we dat met zijn allen niet gebeuren.

Doom Scenario of niet.. qua draaien zie ik dat wel gebeuren! ik merk nu al dat mensen liever iemand met een midicontrollertje inhuren die bijvoorbeeld minder vraagt, dan mij of een andere dj die het zonder midicontrollertje doet.

Ik vind het persoonlijk ook minder intressant om naar te kijken..
Voor in de studio of kleine feestjes, niks mis met digitale midicontrollertjes.

Maar voor in een club zie ik toch nog wel liever Pioneer
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Camino    posted on 03-08-2010 13:12

Ik zelf draai beide digitaal en analoog, en ben het hier volledig mee oneens. Ik vind juist dat als ik met traktor draai ik juist veel meer zelf doe. In de plaats van gewoon plaatjes te selecteren en ze van mooie overgangen te voorzien, ben ik doormiddel van loops en effecten nummers live aan het arrangeren en mashups aan het maken. Het vergt ook veel meer inspanning om dat te doen dan gewoon even te beatmatchen... Kortom, ik kan mijn creativiteit veel beter uiten door met 4 decks in traktor te werken dan met m'n twee draaitafels, of CDJ's, en dat is ook de reden waarom ik zo fervent voorstander ben van het digitale draaien...
tek-zotic    posted on 03-08-2010 14:10

Het allerbelangsrijkste van formule 1 is niet entertainen natuurlijk. Het allerbelangrijkste is gewoon winnen, en met die fles champagne op het podium staan spuiten zodat alle sponsors in beeld komen.
'

en als de entertain factor wegvalt, hopla niemand kijkt, hopla weg sponsors , hopla weg champagne, hopla weg formule 1
hoe ge het ook draait en keert

met u tijd meegaan is 1 ding, maar voor alles de easy way pakken? da is gewoon dikke bullshit. Gij wilt u verdedigen omda jij zo een synq button manneke bent maar da is ni met u tijd meegaan he, da is gewoon willen maar niet kunnen
Bootstrap    posted on 03-08-2010 14:12
Ik ben het volledig met je eens Camino. Nog steeds luidt mijn advies aan alle analoge DJ's: probeer eens een 4 decks traktor set te draaien Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Joep    posted on 03-08-2010 18:51
Volgens mij vergeten heel veel mensen dat goede platen draaien de grootste taak van een dj is, niet het zelf beatmatchen. Persoonlijk heb ik veel meer respect voor iemand die alles synct maar het publiek laat losgaan, dan voor iemand die zelf beatmatched en het publiek gewoon stil laat staan/zitten.
En verder, er zijn genoeg dj's die wel cdj's gebruiken, maar gewoon constant naar de beatcounters kijken en de regel van 0,8 pitch = 1bpm toepassen. Nou nou, dan ben je goed bezig... Dan kun je toch ook net zo goed met Traktor draaien?
Ik snap dat steeds meer mensen beginnen met een midicontroller, omdat dat voordeliger is dan een volledige set met draaitafels/cd-spelers. Het lijkt alleen dat iedereen?hier een hekel heeft aan?zulke?beginners (waar ik er ook een vanben).?En men moet toch ook met de tijd meegaan?
Verder ben ik het met Bootstrap en Camino eens wat betreft het draaien met 4 decks in Traktor. Het k?n gewoon veel toevoegen aan je set, omdat je nu eenmaal meer tijd over hebt om effecten en loops te gebruiken.
En tenslotte, denken jullie echt dat het het publiek IETS interesseert of de dj nu zelf beatmatched of digitaal draait en de sync knop gebruikt? Volgens mij niet...
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
juless    posted on 03-08-2010 20:08

Poster:?Camino
Ik zelf draai beide digitaal en analoog, en ben het hier volledig mee oneens. Ik vind juist dat als ik met traktor draai ik juist veel?meer zelf doe. In de plaats van gewoon plaatjes te selecteren en ze van mooie overgangen te voorzien, ben ik doormiddel van loops en effecten nummers live aan het arrangeren en mashups aan het maken. Het vergt ook veel meer inspanning om dat te doen dan gewoon even te beatmatchen... Kortom, ik kan mijn creativiteit veel beter uiten door met 4 decks in traktor te werken dan met m'n twee draaitafels, of CDJ's, en dat is ook de reden waarom ik zo fervent voorstander ben van het digitale draaien...

arcee no offense maar ik vind dit echt een behoorlijk domme beredenering...
ik heb zelf vinyl en cd gedraaid en kan je vertellen dat 4kanaals traktor toch een stuk zwaarder en moeilijker is dan een plaatje beatmatchen...

waarom staan er toch zo weinig mensen open voor digitaal?
ben het ook volledig eens met Camino

tek-zotic    posted on 03-08-2010 20:50
maar ik denk dat arcee voor mensen die 4 decks traktor draaien wel respect heeft,
dat is in mijn ogen ook iets helemaal anders dan de synq knop mannekes, die gewoon plaatje na plaatje opzetten
4 decks traktormix heb ik respect voor, 2 decks synq knop gebruik is willen maar niet kunnen
Tekhead    posted on 03-08-2010 21:07
maar ik denk dat arcee voor mensen die 4 decks traktor draaien wel respect heeft,
dat is in mijn ogen ook iets helemaal anders dan de synq knop mannekes, die gewoon plaatje na plaatje opzetten
4 decks traktormix heb ik respect voor, 2 decks synq knop gebruik is willen maar niet kunnen

Idd Jelle, dat denk ik ook van Arcee, en ik ken eigenlijk niks van Traktor maar m.i. is dat idd niet zo simpel als het lijkt.

Een goede set neerzetten is het uiteindelijke doel, en hoe je het doet, doet er meer toe dan sommige hier willen (laten) geloven ! Maar dat is een ander discutiepunt, gaan we het niet over hebben.

Toen ik de 2de avond bij m'n broer in Oostenrijk ging draaien kwam er iemand vragen waarom ik de dansvloer zeer snel in beweging kreeg, voor middernacht, gebeurde zeer raar of zelden. Mijn antwoord is simpel, ik draai voor't publiek in de club, als ik wil draaien 100% m'n eigen smaak, dan draai ik thuis, daar draai ik voor mezelf, en dat is iets wat veel (beginnende) dj's vergeten.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bonchanoize    posted on 03-08-2010 21:32

en als de entertain factor wegvalt, hopla niemand kijkt, hopla weg sponsors , hopla weg champagne, hopla weg formule 1
hoe ge het ook draait en keert

met u tijd meegaan is 1 ding, maar voor alles de easy way pakken? da is gewoon dikke bullshit. Gij wilt u verdedigen omda jij zo een synq button manneke bent maar da is ni met u tijd meegaan he, da is gewoon willen maar niet kunnen

Ik heb al gezegd dat ik hier niet meer ga over discussi?ren, als dat jouw mening is, goed voor jou.
Je mag dat van mij ook op een beleefdere manier uiten, maar daarover ga ik nu niet zeiken.
Het kan mij eigenlijk helemaal niet schelen wat jij daarover denkt ook, maar ik zeg je ??n ding.
Als ik, met mijn midi-controller het 18de verjaardagfeestje van men beste vriend verzorg en iedereen vond het demax.
Wie ben jij dan om daarover te zagen?
Echt jongens, nu gaat de hele muziek-industrie naar de kloten. Ik gebruik een sync-button.
Let the magic begin
tek-zotic    posted on 03-08-2010 21:47

Ik heb al gezegd dat ik hier niet meer ga over discussi?ren, als dat jouw mening is, goed voor jou.
Je mag dat van mij ook op een beleefdere manier uiten, maar daarover ga ik nu niet zeiken.
Het kan mij eigenlijk helemaal niet schelen wat jij daarover denkt ook, maar ik zeg je ??n ding.
Als ik, met mijn midi-controller het 18de verjaardagfeestje van men beste vriend verzorg en iedereen vond het demax.
Wie ben jij dan om daarover te zagen?
Echt jongens, nu gaat de hele muziek-industrie naar de kloten. Ik gebruik een sync-button.

voor iemand die niet wil discussi?ren post je toch maar lekker altijd een antwoord. En mijn post was helemaal niet onbeleefd ofzo. Maar wat jij doet zal NOOIT de naam Dj waardig zijn. En JA DE MUZIEK INDUSTRIE GAAT NAAR DE KLOTEN, lekker allemaal digitaal, makkelijk dat wal, maar label na label gaat op de fles, artiesten verdienen minder aan hun producties, de gekste zooi die nooit releasebaar zou geweest zijn op vinyl of CD omdat het gewoon van een te laag niveau is wordt gereleased, ...
Bonchanoize    posted on 04-08-2010 02:01

voor iemand die niet wil discussi?ren post je toch maar lekker altijd een antwoord. En mijn post was helemaal niet onbeleefd ofzo. Maar wat jij doet zal NOOIT de naam Dj waardig zijn. En JA DE MUZIEK INDUSTRIE GAAT NAAR DE KLOTEN, lekker allemaal digitaal, makkelijk dat wal, maar label na label gaat op de fles, artiesten verdienen minder aan hun producties, de gekste zooi die nooit releasebaar zou geweest zijn op vinyl of CD omdat het gewoon van een te laag niveau is wordt gereleased, ...

Ik heb echt medelijden met jou. Ik ben blij dat ik niet in de tijd ben opgegroeid dat alles beter was.
Zeg eens vriend, waarmee ben jij destijds begonnen?
Edit: Antwoorden is niet gelijk aan discussi?ren
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 04-08-2010 @ 02:02:55 (7%)
Tekhead    posted on 04-08-2010 04:26

.
Een jaar of tien geleden toen er nog hakkinen was en senna (?) en al die kerels (ik ben geen kenner) reden die met state-of-the-art bolides. Als ze nog steeds met die wagens zouden rondrijden worden ze er gewoon afgereden. Ookal had een Senna meer skills dan een hedendaagse Button. Iedereen moet mee met zijn tijd en evolueren, anders word je gewoon weggeconcurreerd. Stilstaan is achteruitgaan.
:

Jongeman Senna is al langer dan 16 jaar dood ! En bij de Formule 1 zijn de belangen over meer dan 1 punt van zeer groot belang, ga ik nu ff niet over uitbreiden

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 04-08-2010 @ 04:42:37 (27%)

295 Users online: 130 Guests (165 Unknown)
Pages generated today : 170.999
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.914