Poster: Sjoewe
Tja, ik vind platen bij elkaar zoeken juist d? grootste lol van het draaien, dan ga ik dat echt niet over laten aan een stuk software. Ik kan het wel begrijpen dat anderen ervoor kiezen, maar voor mij hoeft het niet.
Waar ik me wel aan stoor is de overdreven mate van perfectie die van je wordt verwacht als DJ, zeker met sync etc. Alles gaat er zo gelikt en te perfect van klinken. Ik hou ervan om te horen dat er een mens aan het werk is.
Ik geniet daarom eigenlijk destemeer van mensen als Jeff Mills of Ben Sims als ik die hoor draaien.?
Je hoort kleine inperfecties, maar ook hoe ze snel worden herstelt. Een plaat die er snel in wordt gepitcht, en precies bij de climax weer strak erop ligt. Gewoon een beetje viezigheid over het geheel heen.
Dat laat ook de ruimte om een beetje gewaagd te draaien, als alles maar strak moet zijn, ga je uiteindelijk te veel op safe spelen naar mijn smaak.
Poster: Camino
AHUM. Wat voor een bullshit redenering is dat nou? Ik draai ook digitaal en ik kan je garanderen dat ik sneller en beter kan beatmatchen op vinyl of cd als jij...
Poster: Bonchanoize
Uiteraard bedoel ik gewoon autosync. Dude O.o
Maar ik ga niet meer discussi?ren ook. Ik doe gewoon mijn ding en geen enkele verbitterde moraalridder zal mij dit ontnemen.
Ik blijf gewoon bij mijn mening dat de allerbelangrijkste taak van een dj (als ik die naam hier nog mag gebruiken) entertainen is, op welke manier dan ook. Vinyl, cd, laptop, iedereen heeft zijn voorkeur, eigenlijk zouden we hier niet mogen over discussi?ren. Ik heb respect voor iedereen die met muziek bezig is en gewoon een passie navolgt.
Tijden gaan vooruit, net als de technologie en dat is op elk vlak zo. De dj-wereld is daar geen uitzondering op. Jammer voor de geroutineerde vinyl-draaiers onder ons, maar ik vrees dat we daar niet onder uit kunnen.
(Hopelijk heb ik hierbij iets gezegd dat geen ophef veroorzaakt. Tot nog toe was ik hier nog niet in geslaagd)
Poster: tek-zotic
de allerbelangrijkste factor van een formule 1 pilloot is ook het publiek entertainen: wat denk je radiogestuurde wagens maken zodat de piloten een beetje kunnen wuiven, of met behulp van die radiocontrole gekke maneuvers uitvoeren?
Poster: ArCee
Ik begrijp de tekst van de topic opener helemaal.
Zodra apparaten het gaan overnemen van de persoon is de uitdaging, de kunst, het vakmanschap verdwenen.
Dan is het geen kunst meer, dan hoef je geen kennis, geen vakmanschap, geen tot weinig muziek kennis, en geen kunde meer te hebben om te draaien en produceren.
Echter ben ik ook van mening dat vooruitgang, hoe erg ik het af en toe ook verfoei, niet tegen te houden is.
Natuurlijk, niet elke vooruitgang betekend automatische een verbetering, en in het geval van de deejay is dat zeker op zijn plaats.
Een deejay die met platenspelers of cd spelers staat te draaien is voor mij een rasechte artiest.
Een deejay die met behulp van digitale hulpmiddelen staat te draaien kan mij absoluut niet boeien. Hij kan een prima set in elkaar draaien, daar zul je mij niet over horen, maar ik heb weinig tot geen respect voor de 'kunsten' van zo'n deejay, puur omdat hij het niet 100% zelf doet. Ik heb ook totaal geen interesse in zo'n persson of zijn manier van werken. Het boeit me dus totaal niet wat hij staat te doen.
Ik hoop alleen dat de kunst van het deejayen niet verloren zal gaan in zijn huidige vorm!!
Er zijn al teveel echte vakmanschap banen uitgestorven door de vooruitgang. Ik denk zelfs, dat als iedereen zal overstappen naar digitaal draaien, dat dit wel eens de nekslag op termijn voor de electronuische muziek kan betekenen want zometeen kan iedereen het, samen met produceren, en word de markt straks overspoeld door goedkope en simpele bagger platen, gemaakt op een slaapkamertje zonder enige kwaliteitscontrole.
Door een achteruit hollende kwaliteit, samen met een overkill aan goedkope rotzzoi bestaat de kans op een afkeer van deze vorm van muziek.
Doom scenario, ik weet het, dus hopelijk laten we dat met zijn allen niet gebeuren.
Een deejay die met behulp van digitale hulpmiddelen staat te draaien kan mij absoluut niet boeien. Hij kan een prima set in elkaar draaien, daar zul je mij niet over horen, maar ik heb weinig tot geen respect voor de 'kunsten' van zo'n deejay, puur omdat hij het niet 100% zelf doet. Ik heb ook totaal geen interesse in zo'n persson of zijn manier van werken. Het boeit me dus totaal niet wat hij staat te doen.
Het allerbelangsrijkste van formule 1 is niet entertainen natuurlijk. Het allerbelangrijkste is gewoon winnen, en met die fles champagne op het podium staan spuiten zodat alle sponsors in beeld komen.
'
Een deejay die met platenspelers of cd spelers staat te draaien is voor mij een rasechte artiest.
Poster:?Camino
Ik zelf draai beide digitaal en analoog, en ben het hier volledig mee oneens. Ik vind juist dat als ik met traktor draai ik juist veel?meer zelf doe. In de plaats van gewoon plaatjes te selecteren en ze van mooie overgangen te voorzien, ben ik doormiddel van loops en effecten nummers live aan het arrangeren en mashups aan het maken. Het vergt ook veel meer inspanning om dat te doen dan gewoon even te beatmatchen... Kortom, ik kan mijn creativiteit veel beter uiten door met 4 decks in traktor te werken dan met m'n twee draaitafels, of CDJ's, en dat is ook de reden waarom ik zo fervent voorstander ben van het digitale draaien...
maar ik denk dat arcee voor mensen die 4 decks traktor draaien wel respect heeft,
dat is in mijn ogen ook iets helemaal anders dan de synq knop mannekes, die gewoon plaatje na plaatje opzetten
4 decks traktormix heb ik respect voor, 2 decks synq knop gebruik is willen maar niet kunnen
en als de entertain factor wegvalt, hopla niemand kijkt, hopla weg sponsors , hopla weg champagne, hopla weg formule 1
hoe ge het ook draait en keert
met u tijd meegaan is 1 ding, maar voor alles de easy way pakken? da is gewoon dikke bullshit. Gij wilt u verdedigen omda jij zo een synq button manneke bent maar da is ni met u tijd meegaan he, da is gewoon willen maar niet kunnen
Ik heb al gezegd dat ik hier niet meer ga over discussi?ren, als dat jouw mening is, goed voor jou.
Je mag dat van mij ook op een beleefdere manier uiten, maar daarover ga ik nu niet zeiken.
Het kan mij eigenlijk helemaal niet schelen wat jij daarover denkt ook, maar ik zeg je ??n ding.
Als ik, met mijn midi-controller het 18de verjaardagfeestje van men beste vriend verzorg en iedereen vond het demax.
Wie ben jij dan om daarover te zagen?
Echt jongens, nu gaat de hele muziek-industrie naar de kloten. Ik gebruik een sync-button.
voor iemand die niet wil discussi?ren post je toch maar lekker altijd een antwoord. En mijn post was helemaal niet onbeleefd ofzo. Maar wat jij doet zal NOOIT de naam Dj waardig zijn. En JA DE MUZIEK INDUSTRIE GAAT NAAR DE KLOTEN, lekker allemaal digitaal, makkelijk dat wal, maar label na label gaat op de fles, artiesten verdienen minder aan hun producties, de gekste zooi die nooit releasebaar zou geweest zijn op vinyl of CD omdat het gewoon van een te laag niveau is wordt gereleased, ...
Het allerbelangsrijkste van formule 1 is niet entertainen natuurlijk. Het allerbelangrijkste is gewoon winnen, en met die fles champagne op het podium staan spuiten zodat alle sponsors in beeld komen.
.
Een jaar of tien geleden toen er nog hakkinen was en senna (?) en al die kerels (ik ben geen kenner) reden die met state-of-the-art bolides. Als ze nog steeds met die wagens zouden rondrijden worden ze er gewoon afgereden. Ookal had een Senna meer skills dan een hedendaagse Button. Iedereen moet mee met zijn tijd en evolueren, anders word je gewoon weggeconcurreerd. Stilstaan is achteruitgaan.:
Jongeman Senna is al langer dan 16 jaar dood ! En bij de Formule 1 zijn de belangen over meer dan 1 punt van zeer groot belang, ga ik nu ff niet over uitbreiden