Poster: orsonwelsh
Nee, ik denk daar ook zo over..
draaien is een ambacht..dat moet je met je handen en je hoofd doen. En je het niet laten makkelijk maken door een machine ..
Poster: Bonchanoize
Ik ben vrij jong en dus niet opgegroeid met vynils. Ik kom ook niet echt uit het milieu, dus het logische resultaat is dat ik een pc-dj ben. Ik schaam me daar nauwelijks voor. Ik draai ook enkel op kleine feestjes en zo, het belangrijkste daar is toch gewoon de mensen aan het dansen krijgen. Geen kat die weet wat beatmatchen is daar. Niemand let op wat jij aan het doen bent, ze luisteren gewoon naar de muziek.
Hier moet ik toch een serieuze nuance bij plaatsen. Ik heb totaal geen ambitie om verder iets met dj'en te doen, ik zie me niet op de mainstage van tomorrowland of iets dergelijks. De mensen die die ambitie wel hebben, moeten naar mijn mening wel iets meer kunnen dan een goeie plaat kiezen en af en toe eens een goede loop plaatsen. Als ik naar grote events kijk zoals tomorrowland en i love techno en zo, sla ik mezelf wel een dikke facepalm als ik die vetbetaalde dj's daar zie staan met hun laptopje van acer. Dat vind ik nu wel helemaal niet kunnen. Als je naar zoiets gaat, dan kijk je ook naar de show en naar de skills van de dj, wat wel mag met hun salaris. Ik krijg meestal 50 euro voor een avondje draaien, voor dat geld koop ik mij geen cd-spelers en mixer voor 2000 euro in totaal. En leer ik zeker niet beatmatchen.
Hopelijk delen er nog mensen deze mening en anders niet.
Poster: Bonchanoize
voor dat geld koop ik mij geen cd-spelers en mixer voor 2000 euro in totaal. En leer ik zeker niet beatmatchen.
.
Poster: Estacy
absolute bullschlaga. topic starter heeft leren beatmatchen op 2 snaaraangedreven tafeltjes, en jij zegt dat je niet kan leren beatmatchen als je geen dure spelers hebt... bullschlaga, echt waar. zelfs met fakking Virtual DJ kun je leren beatmatchen. elk apparaat met een pitchcontrol kun je op leren beatmatchen. Waar ik van baal is dat (hier is al een discussie over) die Dj software in combinatie met internet (makkelijk downloaden van alles) het DJ'en veels te toegankelijk maakt. neem nou paardrijden, je download niet ff een paard om mee te oefenen. of je leent een paard, of je koopt een goedkope. als ie maar loopt. het is geen geweldig paard, maar hij zal zeker voldoen. als je zeker weet dat je dit leuk vindt, dan ga je er meer geld insteken. Zo was het ook met Dj'en, of je kocht een goedkoop setje, of je draaide bij een vriend. als je het leuk vindt ging je meer muziek en gear kopen. Nu is het ff VDJ downloaden en voila, je bent DJ. althans, dat vinden ze zelf. vervolgens zetten ze zichzelf en hun oude speakers van pa op marktplaats als 'DJ te huur' en vragen 150 euro per avond die ze helemaal verkloten.?
Groeten,
Dirk.
PS: dis mijn mening