Poster: DJ-Xtremer
Een Pc is gewoon een stuk instabieler dan een CDJ, naalden zijn er bijna altijd wel als reserve. Hoe vervang je zo 1, 2, 3 je laptop? Een ander nadeel aan de pc is dat je geen enkele snelle handelling toe kunt passen, pitchcorrecties bijvoorbeeld. Ik vind gewoon de manier waarop er tegenwoordig tegen een DJ aangekeken word belachelijk... Als DJ moet je op zijn minst een strakke mix in elkaar kunnen draaien, ZONDER BPM. Er is toch gewoon geen fuck meer aan als al die Pc debielen alles met muis en toetsenbord doen, dan is voor mij de lol van DJ-en ver te zoeken. Dit vind ik niets met draaien te maken hebben gewoon. Dan krijg je al die slappe reacties van ja het publiek merkt het niet blabla... Reken maar dat je het merkt, wat staat ie te doen, oh hij staat niet goed gelijk wat nu?
Ten eerste, het stabiliteits verhaal:
Ik gebruik zelf een macbook voor het draaien welke mij nog nooit in de steek heeft gelaten op een gig, mocht er een harde schijf crashen heb ik altijd nog mijn firewire disk bij me waar vanaf ik kan booten en waar een exacte kopie op staat van mijn interne HD. De kans dat je laptop helemaal de geest geeft is net zo groot als dat je cd map gejat word of je platenkoffer spontaan ontbrand.... oftewel leuk bedacht maar niet echt relevant.
Daarnaast heb ik vaak genoeg mee gemaakt dat er GEEN reserve naalden waren, sterker nog ik heb nog nooit mee gemaakt dat ze er waren en ik gok dat ik toch op meer plekken op deze aardkloot heb gedraaid dan jou

Ten tweede, het missen van een mogelijkheid om snel handelingen uit te kunnen voeren:
Ik kan sneller een nummer vinden, nauwkeuriger een loop zetten en dat ook nog eens sneller en eigenlijk kan ik alles sneller in combinatie met TS en de EVO5. Ik moet de eerste CD/Vinyl dj nog tegen komen die het van mij kan winnen op dat vlak oftewel wederom een onzin argument.
Ten derde, het feit dat mensen het merken:
Pure onzin, je muziek gaat er niet anders door klinken, je word er geen betere dj van enhet zal iedereen echt een worst zijn.
Dat mensen zich beter voelen dan een ander moeten ze helemaal zelf weten maar feit is en blijft dat juist die mensen (sla de boeken er maar op na) het nooit lang vol houden. Wees goed in hetgeen wat jezelf doet maar ga een ander niet af lopen zeiken omdat hij hetzelfde op een andere manier wil doen.