Poster: DJ-Xtremer
Mijn mening en mijn idee van een DJ:
DJ-en begon met vinyl of cassette bandjes. Men leerde mixen op gehoor en er werd met verbazing naar je gekeken naar de kunsten die jij ermee kon. DJ-en werd steeds populairder en de Dance scene breide zich uit naar verschillende zijtakken, trance, harddance, house, hardstyle noem het maar op. Sinds de komst van de CD speler werd het allemaal steeds makkelijker, mede door de komst van de BPM teller. Het was hartstikke fijn dat we onze zelf gebrande CD's konden draaien en maakte er steeds meer gebruik van.
Op een dag kwam er een hele luie DJ die zei: hey, als we het hele zooitje nou eens op de PC uitbrengen, dan hoeven we niet zoveel te doen en met ons mee te nemen, druk gewoon op de sync button:D! Mensen die niet konden mixen waren hier natuurlijk hartstikke trots op, want geef nou toe, rijk worden kan met 1 druk op de knop en kost me alleen een laptopje! Het aanzicht van de DJ daalde tot het niveau van waar we nu zitten, honderden house/elektro en commerciële broekies denken nu maar 1 ding: ik ben DJ met mijn laptop en VDJ programma...
110% FOUT al zeg ik het zelf! Ik heb respect voor een DJ die er moeite voor doet om aan het eind van de avond met een geweldig gevoel naar huis te gaan! Respect voor de DJ die beatmatched, mixt en er een fantastische draai aan geeft! Iemand die laat zien wat er in hem of haar zit. Je moet eens weten hoe moeilijk het is om verder te komen in de DJ wereld. Door de komst van de PC DJ word je steeds minder serieus genomen. Dit is 1 van de beste teksten die ik heb gehoord, gemaakt door een echte DJ!
If you're in the scene, being a DJ seems like a natural path to follow.
Ha, 'n back in the days, DJ's were weird people who liked music in a weird way.
Back then you had to be a nerd to become a DJ.
Now a days, everybody wants to be a DJ.
Now a days, EVERYBODY wants to be that nerd!
It sickens me, I hate those smart-asses who think DJ is an easy way to get laid.
Well, get a life!
If you're not in it for the love of the music, would you please fuck off!
Laat het duidelijk zijn dat ik iemand ben die geeft om zijn muziek en de DJ die er wat voor durft te doen! Respect voor de vinyl DJ's die het allemaal nog steeds op gehoor doen. Echte DJ's laat je niet kennen, we staan met zijn allen sterker dan hun
Op een dag kwam er een luie Dj zou je ook kunnen vervangen door: Op een dag kwam er een innovatieve Dj die dacht, als ik dit op een PC zet kan ik nog veel meer uit mijn mix halen en het publiek nog harder uit zijn dak laten gaan.
Bovendien is zoals al eerder verteld die sync knop maar een heel klein stukje van je mix, dus dat rijk worden met 1 druk op de knop lijkt me ook wat zwaar overtrokken. Als jij er zo over denkt moet je misschien over je eigen mixtechniek/skills nadenken. Jij denkt immers dat alleen beatmatchen al goed is.
Bovendien worden de house/electro Dj's ook weer neergezet als zijnde computer Dj's. Doen hardstyle "broekies" dat niet? Die kopen direct draaitafels en een stapel vinyl als ze 14 zijn?
Die tekst is gemaakt door een echte Dj.... Wanneer is iemand voor jou een echte Dj?
Daarna zeg jij: Respect voor de vinyl Dj's die het nog allemaal op gehoor doen. Ik denk dat zelfs computer Dj's het op gehoor doen, ik heb nog nooit een dove Dj gezien/gehoord.
Later vertel je ook nog dit:
"Neem jij je hele hebben en houden mee naar een feest op een podium? Hoe los je het dan op, of als je PC er mee stopt?"
Als je alles van een computer kan draaien scheelt dat zoiezo al weer een paar platen tassen, dus zoveel meer zal je niet mee moeten sjouwen. En als je PC er mee stopt heb je een probleem, maar heb je dat ook niet als je CDJ ermee stopt? Of als je naald afbreekt? Of je mengpaneel kapot gaat?
Het is nu toevallig dat ik 2 posts van jou pak. Dingen hierboven verteld zijn absoluut niet persoonlijk maar ik probeer een punt te maken dat het hele zootje gewoon veranderd.
Uiteraard heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur voor een bepaalde manier van draaien. Je moet ook vooral blijven doen wat je zelf fijn vind maar om mensen die op een andere manier draaien dan jij direct "nep Dj's" of zelfs "geen Dj's" te noemen is natuurlijk je reinste onzin.