Stop het digitale tijdperk (2/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

presto    posted on 20-10-2008 13:33
11 jaar geleden ben ik begonnen met draaien op snaaraangedreven soundlabs en een basic mixer. Niet het beste wat er toen te krijgen was, maar wel een goede basis om te leren mixen. Hierna nog een ander setje gemini tussendoor gehad en daarna de Technics MK2. Ben 2-3 jaar geleden gestopt vanwege omstandigheden en ben sinds een maand weer begonnen. Omdat veel clubs tegenwoordig geen TT`s meer hebben heb ik dus vorige maand 2 pioneer cdj`s 1000 mk2 aangeschaft en een SynQ smx2. Hier komen nog twee technics mk2 naast in de toekomst.

Ik irriteer mij steeds meer aan die computer dj`s die denken dat ze kunnen mixen...

Dit heeft niks meer met het mixen te maken. Tegenwoordig kan iemand met een ict opleiding beter mixen als een regular dj.
De effecten en de loops op je mengpaneel zijn een leuke toegevoegte waarde. Creativiteit heeft bijna geen grenzen meer, maar het gaat mij allemaal te ver.

Geef 90% van de dj`s die de afgelopen 4 jaar begonnen zijn met draaien 3TT`s en een basic mengpaneel. Haha, dat wordt dan echt lachen! Die bakken er dan niks van. Of geef ze snaar aangedreven soundlabs, kan je helemaal lachen....

De dj wereld gaat steeds verder naar de klote met al high tech kutzooi. Straks hoef je niet eens meer te beatmatchen...

Ben ik de enige die daar zo over denkt?

What do you think about Stop het digitale tijdperk ??

Vote :   

soundcollector    posted on 20-10-2008 20:40
Poster: ianroma
Jongens, alles word geatomatiseerd. Voor veel mensen is het dan ook een stuk goedkoper om gewoon een midi-controller en een PC te kopen. Ik ben dan nu voor ongeveer 1 jaar bezig met Dj'en maar ik vind een PC dj ook niet echt kunnen. Sommige DJ's hebben meer dan 10 jaar ge-oefend om perfect te kunnen beatmatchen en perfecte mixen neer te zetten. Straks gaan mensen je nog uitlachen omdat je nog met TT's of CDJ's beatmatcht. Dan zullen ze zeggen dat ze het veel strakker kunnen met behulp van een klik op de muis. Helaas is de technologie al weer zo ver. Maar ik weet niet of DE Dj uiteindelijk ten onder gaat. Wat denken jullie?

Ik sta er ook echt niet van te kijken als er over een paar jaar in sommige clubs en cafés gewoon programma's worden gebruikt om muziek degelijk te kunnen mixen. Het publiek zal het toch niet echt veel uitmaken als je er maar op kan dansen. Dat is namelijk veel goedkoper dan steeds een Dj huren.

Dit kan mss wel kloppen.

Maar een pc kan er nooit zoveel emotie in brenge als een mens.

Kijk bv: 2many dj's, ze draaien jaren negentig nummers met electronummers van nu, mash-up, you name it.... en zoiets zal altijd live moete gebeuren, dan weet je wat het publiek wilt. Een pc zal dit nooit weten
Djaspow    posted on 20-10-2008 20:58
ik ben het gedeeltelijk eens. het is inderdaad zo dat computer dj's steeds meer voorkomen en dat vind ik ook echt bagger. maar wie kan draaien met 2 cdj 1000's kan over het algemeen ook draaien met platen. daar komt nog bij dat discotheken pas platenspelers neerzetten als ze weten dat de guest dj met vinyl draait. en dat belt drive en direct drive ja daar mag je eigenlijk niet over klagen vind ik. alles blijft verbeteren en in dit geval is dat direct drive. het is neit zo dat jan met de pet met een direct drive tt wel kan draaien en niet met een belt drive. want bij beide heb je nogsteeds je gevoel voor vinyl nodig. ook een basic mengpaneel. effecten worden door hedendaagse dj's wel gebruikt maar als je ze een basic mengpaneel geeft mixen ze er neit minder door. de effecten zijn alleen bedoeld om je mix een keer een andere draai te geven, of om een stuk van een nummer net dat beetje meer wow effect mee geven. al met al draaien met de computer ben ik niet voor. maar of het nou cd is of vinyl, beltdrive of directdrive dat maakt mij niet zo veel uit je hebt voor allemaal nog je gevoel voor beatmatchen en inmixen nodigWinking my eye
Xtremer    posted on 20-10-2008 21:01
Mijn mening en mijn idee van een DJ:
DJ-en begon met vinyl of cassette bandjes. Men leerde mixen op gehoor en er werd met verbazing naar je gekeken naar de kunsten die jij ermee kon. DJ-en werd steeds populairder en de Dance scene breide zich uit naar verschillende zijtakken, trance, harddance, house, hardstyle noem het maar op. Sinds de komst van de CD speler werd het allemaal steeds makkelijker, mede door de komst van de BPM teller. Het was hartstikke fijn dat we onze zelf gebrande CD's konden draaien en maakte er steeds meer gebruik van.

Op een dag kwam er een hele luie DJ die zei: hey, als we het hele zooitje nou eens op de PC uitbrengen, dan hoeven we niet zoveel te doen en met ons mee te nemen, druk gewoon op de sync button:D! Mensen die niet konden mixen waren hier natuurlijk hartstikke trots op, want geef nou toe, rijk worden kan met 1 druk op de knop en kost me alleen een laptopje! Het aanzicht van de DJ daalde tot het niveau van waar we nu zitten, honderden house/elektro en commerciële broekies denken nu maar 1 ding: ik ben DJ met mijn laptop en VDJ programma...

110% FOUT al zeg ik het zelf! Ik heb respect voor een DJ die er moeite voor doet om aan het eind van de avond met een geweldig gevoel naar huis te gaan! Respect voor de DJ die beatmatched, mixt en er een fantastische draai aan geeft! Iemand die laat zien wat er in hem of haar zit. Je moet eens weten hoe moeilijk het is om verder te komen in de DJ wereld. Door de komst van de PC DJ word je steeds minder serieus genomen. Dit is 1 van de beste teksten die ik heb gehoord, gemaakt door een echte DJ!

If you're in the scene, being a DJ seems like a natural path to follow.
Ha, 'n back in the days, DJ's were weird people who liked music in a weird way.
Back then you had to be a nerd to become a DJ.
Now a days, everybody wants to be a DJ.
Now a days, EVERYBODY wants to be that nerd!
It sickens me, I hate those smart-asses who think DJ is an easy way to get laid.
Well, get a life!
If you're not in it for the love of the music, would you please fuck off!

Laat het duidelijk zijn dat ik iemand ben die geeft om zijn muziek en de DJ die er wat voor durft te doen! Respect voor de vinyl DJ's die het allemaal nog steeds op gehoor doen. Echte DJ's laat je niet kennen, we staan met zijn allen sterker dan hunCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dj_Fantasy    posted on 20-10-2008 21:11
Digitaal, zo veel het kan misschien, maar niet digitaal met de sync knop zeg ikWinking my eye
Het digitaal tijdperk kan niemand stoppen, op alle vlakken niet.
Kijk maar naar video's, dvd's, blue-ray's, ....
De evolutie gaat verder, so go with the flow!

Er zullen altijd wel mensen/kinderen zijn die hun al snel DJ noemen, terwijl ze enkel hun laptop hebben met VDJ, maar wees eens eerlijk, hoeveel mensen beginnen zo en gaan over op een jaar naar Pioneer Booth tot zelf TT's met een time-code setup.

Misschien is het time-code systeem niet slechter, maar ik vindt het behoorlijk rot, zoals de meeste hier dat er mensen zijn die enkel met de sync knop werken! Zo leer je namelijk niets, en bewijs je niets anders dat je overweg kunt met een computer en niet met muziek.

Je bent pas Dj (in mijn ogen), als je de muziek en hart en nieren voelt, en deze mixt omwille van de liefde voor muziek, niet om er munt uit te slaan (natuurlijk soms wel fijnWinking my eye). Misschien kunen we het beter zo laten, want er zullen altijd wel profiteurs zijn in deze wereld!
dj2dj.nl
Twello    posted on 20-10-2008 22:00
alsof digitaal draaien betekend dat je met een druk op de knop kan mixen... in bijvoorbeeld Traktor moet je net zo goed beatmixen alleen gebruik je dan een midi controler ipv een cdj/tt Cool

Toch vind ik Traktor Scratch gewoon de beste oplossing dan heb je het beste van beide wereldenCool
Illusion    posted on 20-10-2008 22:14
1000% eens met XTremer en Fantasy
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Xtremer    posted on 20-10-2008 22:23
Poster: Twello
alsof digitaal draaien betekend dat je met een druk op de knop kan mixen... in bijvoorbeeld Traktor moet je net zo goed beatmixen alleen gebruik je dan een midi controler ipv een cdj/tt Cool

Toch vind ik Traktor Scratch gewoon de beste oplossing dan heb je het beste van beide wereldenCool

Neem jij je hele hebben en houden mee naar een feest op een podium? Hoe los je het dan op, of als je PC er mee stopt?
Mforge    posted on 20-10-2008 22:51
kben het er gedeeltelijk mee eens, maar het digitale draaien geeft idd een bijna grenzeloze creativiteit, en al wil je die benutten moet je de computer toch iets laten doen = syncen. 
Maar ondanks dat de computer het voor je synct moet je toch nog genoeg know how van muzikale structuur etc. hebben.
want iemand die denkt dat ze computer alles synct en alles op het zicht doet, komt toch bedrogen uit.
Echt talent komt altijd naar voren of dat nou met vinyl is, met cdj's of met een digitale set-up.
Twello    posted on 20-10-2008 22:57
Poster: DJ-Xtremer

Neem jij je hele hebben en houden mee naar een feest op een podium? Hoe los je het dan op, of als je PC er mee stopt?

Traktor Scratch is rock solid hoor en op mijn macbook heb ik nog nooit een error gehad dus daar hoef ik niet bang voor te zijnCool, en anders kan je altijd nog met gewone CD's/vinyls verder gaan.
DaMob    posted on 20-10-2008 23:22
Maar ze weten hier precies niet dat Serato geen sync knop heeft
Traktor idd wel en zoals ik dat filmpje van Richie Hawtin eens heb gezien, je kan die knop gebruiken, maar doe dan iets nuttig met de tijd die je erdoor bespaart. Ik weet zeker dat Richie Hawtin kan beatmatchen zonder een sync knop, dus voor mij maakt dat nu niet zoveel uit als hij die knop gebruikt
Als mensen die knop gebruiken zonder dat ze kunnen beatmatchen, f*ck off dan Happy, laughing
Serato is enkel alleen zodat je al je muziek niet hoeft mee te sleuren, hoewel het ook zijn charmes heeft om te zeulen met platenbakken

En als je komt mixen met enkel en alleen een laptop, ga ik liever naar huis dan te blijve luisteren
User edit by DaMob on 20-10-2008 @ 23:25:43 (25%)
Mforge    posted on 20-10-2008 23:31
Denken jullie nou echt dat het publiek op een feest ook maar iets geeft om welk format de dj gebruikt?
ik dacht het niet!
Het gaat hun er gewoon om dat de muziek tof is, het meerendeel wat er rondloopt let niet eens op het mixen
etc.
Het zijn de mensen die zelf iets met muziek doen, die meestal lopen te zeuren of kritiek hebben.
Ik heb gehoord waar het digitale toe in staat is, en ik zei altijd dat ik vinyl ging ondersteunen, maar ik denk dat ik toch overga op midi control, en als die sync button gebruikt wordt? so what? zie of hoor jij dat op een feest?
Xitrate    posted on 20-10-2008 23:34
Ik kan het digitale tijdperk alleen maar aanprijzen.

Je hebt nou eenmaal DJ's die steeds liggen te zeiken over hoe slecht het wel niet is als je software gebruikt om mee te draaien, maar who cares? Steeds meer DJ's stappen namelijk over en de meeste beginnende DJ's beginnen ook in dit digitale tijdperk, en is dat zo raar?:

- Je hoeft niet te slepen met cd/vinyl mappen/tassen.
- Het is goedkoper

Bovendien is vinyl nou eenmaal aan het doodgaan, like it or not. Ga maar na, steeds meer vinyl winkels gaan failliet, steeds meer clubs hebben alleen nog maar CDJ's staan.. het enige wat je dan nog hoeft te doen is je laptopje meenemen + timecode systeem.. ideaal toch?
presto    posted on 21-10-2008 02:25
Poster: Mforge
Denken jullie nou echt dat het publiek op een feest ook maar iets geeft om welk format de dj gebruikt?
ik dacht het niet! 

zie of hoor jij dat op een feest?

Er zijn wel degelijk mensen op feesten die hier over praten, en of ik het hoor...haha OVERDUIDELIJK elke dj zal dit moeten horen. Als een dj het verschil niet hoort, is het geen dj. Kan die tof doen met zn beat too beat, super smooth, plastic fantastic overgangen, maar respect kan hij vergeten.

Ik hoor liever een dj op een feest wat kleine foutjes maken omdat hij hard aan het werk is om een mega set met vinyl (eventueel cdj`s want dat vind IK nog zeer zeker te toloreren) neer te zetten, dan zo`n guppy met al zn digitale zooi met schermen, muizen en usb sticks die een foutloze set draait.

Er staan behoorlijk wat posts van mensen die mijn mening onderbouwen, aangezien ik het moeilijk te verwoorden vind. Het is namelijk een gevoel wat niet met woorden te omschrijven is...
User edit by presto on 21-10-2008 @ 02:26:52 (4%)
Sjoewe    posted on 21-10-2008 02:58
Hoe je draait maakt toch geen zak uit. Als dat gedoe over hoe het gelijk kunnen leggen van twee platen een soort heilige kunst is.
Beatmixen is een foefje dat je zelfs een chimpansee in een paar weken nog aangeleerd krijgt (mits je genoeg bananen hebt liggen). Waar het vooral om gaat is dat je als DJ net zo goed bent als de inhoud van je 'platenkoffer'. Of die nu uit vinyls, cd's of mp3's bestaat.
Daar gaat het uiteindelijk om. Het enige waar het leren beatmatchen je bij helpt is de opbouw en frases van een track goed leren kennen.

En om het even voor te zijn: Ik heb gewoon twee draaitafels staan. Wel met Traktor Scratch inmiddels, want ik heb geen zin om nog een nier te verkopen om weer nieuwe platen te halen. :P
Reind    posted on 21-10-2008 04:04
Poster: presto
Ben ik de enige die daar zo over denkt?

Nee dat zijn alleen de dj's die bang zijn dat een snotneus van 16 jaar het beter doet op een controller dan hun op te duur betaalde gear...

Mensen die beatmixen nog steeds in dezelfde categorie scharen als hersenchirurgie mogen zichzelf toch echt wel eens achter de oren gaan krabben en zichzelf de vraag stellen of ze uberhaupt wel de goede hobby hebben gekozen als dat zo'n verschrikkelijk grote opgave voor ze is. Want wees nou eerlijk... is beatmatchen nou echt zo moeilijk? Inderdaad het stelt geen fluit voor en het meerendeel van de mensen die beginnen heeft dat binnen no time onder de knie.

Wanneer je echter kunt beatmatchen wil dat echter nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk wat voor stelt als dj en wanneer beatmatchen het verschil zou maken tussen goede en slechte dj's dan konden een hoop huidige grootheden hun biezen pakken en waren er genoeg bedroom dj's die het er beter vanaf zouden brengen.

Je kunt de pc en de digitale dj gear dus wel de schuld geven maar een pc doet uit zichzelf net zo veel als een CDJ... helemaal niets en dat JIJ als persoon moeite hebt met een mogelijkheid om automatisch het BPM gelijk te trekken zegt meer over jou dan over de mensen die het gebruiken. Uiteindelijk zal 99,9% van de mensen in de zaal het namelijk een ruk wezen waar die muziek uit tevoorschijn word getoverd en hoe dat gebeurd.

Nee mensen die nu nog steeds heel angstig naar het hele digitale gebeuren kijken spreek ik graag over een jaar of 5 nog eens... Dit verhaal herhaalt zich iedere keer weer namelijk, eerst was het van tape naar vinyl, toen van vinyl naar cd en nu van cd naar digitaal.

Oftewel om een lang verhaal kort te maken, ga jezelf niet beter voelen dan iemand die mixt met een pc tool en een midi controller want je bent het echt niet Winking my eye
User edit by Reind on 21-10-2008 @ 04:11:06 (19%)
Down_Town    posted on 21-10-2008 06:49
Zo Reind HELEMAAL mee eens!

Ik draai inmiddels een jaar of 3 met Traktor. Echter ook af en toe met CD's of met het goude oude vinyl om het gevoel te houden. Qua ambacht kan er niets tippen aan draaien met vinyl wat mij betreft. Maar na 20 jaar plaaten sjouwen weet je het wel.
Tracks gelijk zetten zullen sommigen nooit leren omdat ze het moelijk vinden om naar 2 verschillende nummers tegelijk te luisteren. Als je dat kan dan is het leren van gelijk zetten niet moeilijk. Als je niet naar twee verschillende nummers tegelijk kan luisteren dan kan je ook niet behoorlijk mixen met software waar het tempo gelijk gezet wordt. Gelijk zetten is maar een klein onderdeel van het mixen. Ik ga al die aspecten hier niet opoemen dat hoor je al te weten als je vind dat je DJ bent.
Stefjuuh    posted on 21-10-2008 08:22
Zou jij het dan leuk vinden als we op bijv. mysteryland allemaal booths zien met, eehm 2 midi controllers, zodat DJ's 4 decks aan kunnen sturen in Traktor? Ik zie zeker de mogelijkheden van het draaien icm MIDI, en zodra mijn standaard set "af" is ga ik daar ook zeker aan bouwen, maar helemaal overschakelen..?

Jorrit    posted on 21-10-2008 08:24
Poster: presto

Er zijn wel degelijk mensen op feesten die hier over praten, en of ik het hoor...haha OVERDUIDELIJK elke dj zal dit moeten horen. Als een dj het verschil niet hoort, is het geen dj. Kan die tof doen met zn beat too beat, super smooth, plastic fantastic overgangen, maar respect kan hij vergeten.

Ik hoor liever een dj op een feest wat kleine foutjes maken omdat hij hard aan het werk is om een mega set met vinyl (eventueel cdj`s want dat vind IK nog zeer zeker te toloreren) neer te zetten, dan zo`n guppy met al zn digitale zooi met schermen, muizen en usb sticks die een foutloze set draait.

Er staan behoorlijk wat posts van mensen die mijn mening onderbouwen, aangezien ik het moeilijk te verwoorden vind. Het is namelijk een gevoel wat niet met woorden te omschrijven is...

Waarom ben je bezig met te bepalen wie wel een DJ is en wie niet?
Als ik zeg: Iemand die bang is voor ontwikkelingen, waar de DJ-scene aan onderhevig is, is geen DJ... val ik dan ook niet bepaalde mensen aan?
PaulBrugel    posted on 21-10-2008 09:37
Mixen & draaien is een vak, dat weten we allen. Je kan iemand die niet kan draaien laten beatmappen op een PC, en zo plaatjes aan elkaar laten mixen, dat klinkt gewoon niet. Je moet weten wanneer je een plaat in een andere plaat moet laten mixen. Draaien doe je met gevoel en "Liefde" De nieuwe technologie maakt het voor een DJ wel makkelijker, BPM aanduiding op de CD spelers etc.. maar je moet het nog steeds kunnen. Je moet aanvoelen wat het publiek wil horen, en de mix moet goed in het gehoor liggen.  

Ik hoor vaak genoeg: Ach dat kan ik ook. Laat iemand maar een plaatje aan elkaar mixen. Wel eens gedaan toen ik net begon met draaien in een disco: Kerel daar: Ik draai al zolang bla bla en dat kan iedereen. Ik tegen die kerel: Kom maar op, mix maar wat plaatjes aan elkaar en je raad het al, alles door elkaar niet tonaal, echt slecht. Alles ernaast gemixed.  Die kerel: Ja, dat komt omdat ik niet me eigen koptelefoon bij heb, yeh, wright...

@ presto: Ik weet  wat je voelt. Ik draai nu ongeveer 15 jaar en de draaitafels gaan erook uit bij de discotheek waar ik draai, damn. Ik ben begonnen met vinyl en ik wordt eigenlijk gedwongen om eraf te stappen. Maar het nieuwe tijdperk brengt ook kansen. Vroeger was ik met casettebandjes, MD's en bandrecorder aan de haal voor een mix, nu kan  alles met een PC. Editten, masteren, mixen, alles met een computerprogramma. Geweldig hoor.

RiX    posted on 21-10-2008 10:02
Kan iemand die luit speelt beter spelen dan iemand die gitaar speelt? Precies, dat slaat nergens op... Ik kan net zo goed genieten van een mooi orkest als van een goede rockband.

Mijn punt: beide zijn muzikanten. Een muzikant met een kwaliteit, namelijk: muzikaliteit. Hij hoort, ziet en voelt wat muziek doet met een mens. Een dj is m.i. een muzikant. Hij gebruikt muziek om een sfeer neer te zetten. Hij hoort, ziet en voelt wat er gebeurt bij de mensen. Een sync-knop is een leuke tool, maar als je niet muzikaal bent, kan je grof de fout ingaan, omdat je niet aanvoelt wat de muziek doet en hoe je je tracks aan elkaar moet mixen.

Tot slot: doe je het puur voor de pegels of voor de liefde voor muziek? Vraag je zelf dat eens af...
PaulBrugel    posted on 21-10-2008 10:12
Juist!
Sandr    posted on 21-10-2008 10:21
Mijn mening en mijn idee van een DJ:
DJ-en begon met vinyl of cassette bandjes. Men leerde mixen op gehoor en er werd met verbazing naar je gekeken naar de kunsten die jij ermee kon. DJ-en werd steeds populairder en de Dance scene breide zich uit naar verschillende zijtakken, trance, harddance, house, hardstyle noem het maar op. Sinds de komst van de CD speler werd het allemaal steeds makkelijker, mede door de komst van de BPM teller. Het was hartstikke fijn dat we onze zelf gebrande CD's konden draaien en maakte er steeds meer gebruik van.

Op een dag kwam er een hele luie DJ die zei: hey, als we het hele zooitje nou eens op de PC uitbrengen, dan hoeven we niet zoveel te doen en met ons mee te nemen, druk gewoon op de sync button:D! Mensen die niet konden mixen waren hier natuurlijk hartstikke trots op, want geef nou toe, rijk worden kan met 1 druk op de knop en kost me alleen een laptopje! Het aanzicht van de DJ daalde tot het niveau van waar we nu zitten, honderden house/elektro en commerciële broekies denken nu maar 1 ding: ik ben DJ met mijn laptop en VDJ programma...

110% FOUT al zeg ik het zelf! Ik heb respect voor een DJ die er moeite voor doet om aan het eind van de avond met een geweldig gevoel naar huis te gaan! Respect voor de DJ die beatmatched, mixt en er een fantastische draai aan geeft! Iemand die laat zien wat er in hem of haar zit. Je moet eens weten hoe moeilijk het is om verder te komen in de DJ wereld. Door de komst van de PC DJ word je steeds minder serieus genomen. Dit is 1 van de beste teksten die ik heb gehoord, gemaakt door een echte DJ!

If you're in the scene, being a DJ seems like a natural path to follow.
Ha, 'n back in the days, DJ's were weird people who liked music in a weird way.
Back then you had to be a nerd to become a DJ.
Now a days, everybody wants to be a DJ.
Now a days, EVERYBODY wants to be that nerd!
It sickens me, I hate those smart-asses who think DJ is an easy way to get laid.
Well, get a life!
If you're not in it for the love of the music, would you please fuck off!

Laat het duidelijk zijn dat ik iemand ben die geeft om zijn muziek en de DJ die er wat voor durft te doen! Respect voor de vinyl DJ's die het allemaal nog steeds op gehoor doen. Echte DJ's laat je niet kennen, we staan met zijn allen sterker dan hunCool

Op een dag kwam er een luie Dj zou je ook kunnen vervangen door: Op een dag kwam er een innovatieve Dj die dacht, als ik dit op een PC zet kan ik nog veel meer uit mijn mix halen en het publiek nog harder uit zijn dak laten gaan.

Bovendien is zoals al eerder verteld die sync knop maar een heel klein stukje van je mix, dus dat rijk worden met 1 druk op de knop lijkt me ook wat zwaar overtrokken. Als jij er zo over denkt moet je misschien over je eigen mixtechniek/skills nadenken. Jij denkt immers dat alleen beatmatchen al goed is.

Bovendien worden de house/electro Dj's ook weer neergezet als zijnde computer Dj's. Doen hardstyle "broekies" dat niet? Die kopen direct draaitafels en een stapel vinyl als ze 14 zijn?

Die tekst is gemaakt door een echte Dj.... Wanneer is iemand voor jou een echte Dj? 

Daarna zeg jij: Respect voor de vinyl Dj's die het nog allemaal op gehoor doen. Ik denk dat zelfs computer Dj's het op gehoor doen, ik heb nog nooit een dove Dj gezien/gehoord.

Later vertel je ook nog dit:
"Neem jij je hele hebben en houden mee naar een feest op een podium? Hoe los je het dan op, of als je PC er mee stopt?"

Als je alles van een computer kan draaien scheelt dat zoiezo al weer een paar platen tassen, dus zoveel meer zal je niet mee moeten sjouwen. En als je PC er mee stopt heb je een probleem, maar heb je dat ook niet als je CDJ ermee stopt? Of als je naald afbreekt? Of je mengpaneel kapot gaat?

Het is nu toevallig dat ik 2 posts van jou pak. Dingen hierboven verteld zijn absoluut niet persoonlijk maar ik probeer een punt te maken dat het hele zootje gewoon veranderd.
Uiteraard heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur voor een bepaalde manier van draaien. Je moet ook vooral blijven doen wat je zelf fijn vind maar om mensen die op een andere manier draaien dan jij direct "nep Dj's" of zelfs "geen Dj's" te noemen is natuurlijk je reinste onzin.
Play that funky music white boy....
Xtremer    posted on 21-10-2008 10:51
Een Pc is gewoon een stuk instabieler dan een CDJ, naalden zijn er bijna altijd wel als reserve. Hoe vervang je zo 1, 2, 3 je laptop? Een ander nadeel aan de pc is dat je geen enkele snelle handelling toe kunt passen, pitchcorrecties bijvoorbeeld. Ik vind gewoon de manier waarop er tegenwoordig tegen een DJ aangekeken word belachelijk... Als DJ moet je op zijn minst een strakke mix in elkaar kunnen draaien, ZONDER BPM. Er is toch gewoon geen fuck meer aan als al die Pc debielen alles met muis en toetsenbord doen, dan is voor mij de lol van DJ-en ver te zoeken. Dit vind ik niets met draaien te maken hebben gewoon. Dan krijg je al die slappe reacties van ja het publiek merkt het niet blabla... Reken maar dat je het merkt, wat staat ie te doen, oh hij staat niet goed gelijk wat nu?
Xitrate    posted on 21-10-2008 11:11
Een Pc is gewoon een stuk instabieler dan een CDJ, naalden zijn er bijna altijd wel als reserve. Hoe vervang je zo 1, 2, 3 je laptop? Een ander nadeel aan de pc is dat je geen enkele snelle handelling toe kunt passen, pitchcorrecties bijvoorbeeld. Ik vind gewoon de manier waarop er tegenwoordig tegen een DJ aangekeken word belachelijk... Als DJ moet je op zijn minst een strakke mix in elkaar kunnen draaien, ZONDER BPM. Er is toch gewoon geen fuck meer aan als al die Pc debielen alles met muis en toetsenbord doen, dan is voor mij de lol van DJ-en ver te zoeken. Dit vind ik niets met draaien te maken hebben gewoon. Dan krijg je al die slappe reacties van ja het publiek merkt het niet blabla... Reken maar dat je het merkt, wat staat ie te doen, oh hij staat niet goed gelijk wat nu?

MIDI-Controllers heten die dingen waarmee je dat kan..
Mforge    posted on 21-10-2008 11:21
dat is goed gezegd : zelfs een digitale dj doet het op gehoor..op zicht mixen werkt gewoon niet! zelfs in traktor moet je af en toe een nudge geven, en dat is wat het onderscheid maakt, ik ben wel van mening dat een dj handmatig moet kunnen beatmatchen, omdat een dj die dit niet onder de knie heeft zal nooit de kleinste verschillen kunnen horen.
En like i said..iemand die dit wel kan zal ook met traktor beter zijn dan de rest.

459 Users online: 396 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 53.737
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.572.652