Stop het digitale tijdperk (11/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

presto    posted on 20-10-2008 13:33
11 jaar geleden ben ik begonnen met draaien op snaaraangedreven soundlabs en een basic mixer. Niet het beste wat er toen te krijgen was, maar wel een goede basis om te leren mixen. Hierna nog een ander setje gemini tussendoor gehad en daarna de Technics MK2. Ben 2-3 jaar geleden gestopt vanwege omstandigheden en ben sinds een maand weer begonnen. Omdat veel clubs tegenwoordig geen TT`s meer hebben heb ik dus vorige maand 2 pioneer cdj`s 1000 mk2 aangeschaft en een SynQ smx2. Hier komen nog twee technics mk2 naast in de toekomst.

Ik irriteer mij steeds meer aan die computer dj`s die denken dat ze kunnen mixen...

Dit heeft niks meer met het mixen te maken. Tegenwoordig kan iemand met een ict opleiding beter mixen als een regular dj.
De effecten en de loops op je mengpaneel zijn een leuke toegevoegte waarde. Creativiteit heeft bijna geen grenzen meer, maar het gaat mij allemaal te ver.

Geef 90% van de dj`s die de afgelopen 4 jaar begonnen zijn met draaien 3TT`s en een basic mengpaneel. Haha, dat wordt dan echt lachen! Die bakken er dan niks van. Of geef ze snaar aangedreven soundlabs, kan je helemaal lachen....

De dj wereld gaat steeds verder naar de klote met al high tech kutzooi. Straks hoef je niet eens meer te beatmatchen...

Ben ik de enige die daar zo over denkt?

What do you think about Stop het digitale tijdperk ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 18-08-2010 07:41
Nou ArCee die tijd is allang voorbij. de DJ trolley bestaat nu ook al zon 10 jaar. En een CD map dragen noem ik nou niet echt sjouwen. En digitaal draaien moet je toch nog een tas meenemen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 18-08-2010 @ 07:56:58 (100%)
kobuz    posted on 18-08-2010 09:21
Met een paar kilo wegende laptop en controller. Weegt meer dan een cd tasje. Of een usb stick, waarop ook alles al is voorbereid voor de cdj 2000.

'Syncen is niet creatief, maar lui.' Wil dat zeggen dat beatmatchen wel creatief is? Dat slaat natuurlijk nergens op en komen we gelijk weer terug op het feit dat beatmatchen leuk is voor de nostalgie (vind ik ook zo af en toe), maar dat het helemaal niks zegt over wat voor dj je bent (tenzij je 3 a 4 tt's naast elkaar houdt). Ik heb ook op twee belt-drive soundlabs leren bmatchen, maar daarom ga ik niet tegen de huidige generatie zeggen dat ze dat ook moeten doen. Die hebben hun eigen nieuwere apparatuur en ik doe er fijn aan mee Happy, laughing. Anders kunnen we ook weer opnieuw tegen de cd djs roepen dat het nep is en dat echt draaien alleen met vinyl zonder bpm waardes aflezen is. Winking my eye
Vinnyo    posted on 18-08-2010 11:49
Zoiets heet ontwikkeling..

Sinds wanneer gaat het eigenlijk om de booth waarmee je draait ipv de mix die je maakt? Als iemand met een ICT opleiding een betere mix kan maken dan een regular DJ dan vraag ik me toch af waar die DJ mee bezig is..
User edit by Vinnyo on 18-08-2010 @ 11:50:53 (2%)
Estacy    posted on 18-08-2010 12:10
Poster:?kobuz

'Syncen is niet creatief, maar lui.

you miss the point Winking my eye 2 decks mixen met de sync knop is lui. als je 4 decks lekker creatief synct. no problemo.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 18-08-2010 12:16
Poster: ArCee
Aan de andere kant, juist dat sjouwen met een tas vol vinyls of cd's bepaald juist voor een deel het beeld wat ik van een deejay heb.
Aankomen, koffer bij de booth zetten, koptelefoon eruit halen etc.
Laat m maar sjouwen, deejays zijn al luie krengen genoeg en hebben per slot van rekening al een luizenbaan qua lichamelijke inspanning dus tillen kreng!! Cool

Mijn Xone:4D met flightcase weegt 20kg, dan moet ik ook nog een tas met laptop, laptopstand, hp en snoeren meenemen. Kost me dus aardig wat moeite op de fiets soms, maar ik heb het er voor over.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

This is an old Topic

No new postings for 5.500 days.
 Post CommentThat would be 183.3 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

146 Users online: 100 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 80.524
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.302