Poster: feestbeest
Nee, ik kom nu een beetje omdehoek kijken met het draaien en stap dus in de cd/digitaal wereld ik heb zelf nog nooit met platenspelers gedraait. Ik snap wel dat mensen natuurlijk zoiets hebben van ''Ja nu kan iedereen een mix neerzetten'' maar die mensen zijn snel genoeg weer weg. Toch staat bij mij nog op het lijstje om nog een keer vinly te draaien. Waar jij mee bent begonnen toen jij misschien wel even oud als mij was, begin ik nu niet mee. Ik weet al dat ik een reactie erop terug krijg van ''Hier zie je toch maar dat je 14 bent!'' maar antwoord nou eens gewoon als iemand die ook het vanaf mijn kant bekijkt? Ik heb het gevoel namelijk als ik op je in ga dat ik gelijk wat over m'n leeftijd krijg te horen, werkt nou niet echt mee aan de sfeer op djr.
Poster: tek-zotic
zucht, wil je het gewoon niet snappen ofzo?
timecode, 4 decks tractor, ... kan hier denk ik door iedereen geapprecieerd worden, ook de vinyl junkies ( ik en tekhead bvb ), maar als je een midicontrollertje koopt om 2 plaatjes gewoon aan elkaar te mixen MET de SYNC functie dan kan het op alles behalve respect rekenen. Gebruik je dat midi controllertje om gewoon te mixen zoals met andere media, prima en ben je goed op weg ( zelf beatmatchen )
Poster: ArCee
Psies. Ik ben ook van mening dat je best (digitale) middelen mag gebruiken, maar dat het vak deejay eigenlijk MENSENWERK moet blijven op 1 of andere manier. Anders kun je zometeen net zo goed een robot neerpleuren die alle plaatjes mixt en instart (daar zitten we niet zover vanaf want tegenwoordig kom je robots al overal tegen).
Iets dat door MENSEN gemaakt kan worden, of gemaakt word door mensen is op 1 of andere manier toch 'echter'?
Kijk eens naar Ferarri. Veel robots als hulpmiddel, maar ook nog zeer veel handwerk,vakwerk om zo'n wagen in elkaar te zetten.
Zo moet het bij ons ook zijn, onze set is de Ferarri. Mogen best wat hulpmiddelen bij, maar de MENS achter de booth moet de controle blijven houden, het middelpunt blijven, de entertainer zijn etc.........vind ik?
Poster: kobuz
Dat is al jaren zo.
zucht, wil je het gewoon niet snappen ofzo?
timecode, 4 decks tractor, ... kan hier denk ik door iedereen geapprecieerd worden, ook de vinyl junkies ( ik en tekhead bvb ), maar als je een midicontrollertje koopt om 2 plaatjes gewoon aan elkaar te mixen MET de SYNC functie dan kan het op alles behalve respect rekenen. Gebruik je dat midi controllertje om gewoon te mixen zoals met andere media, prima en ben je goed op weg ( zelf beatmatchen )
tjah, aan zo'n reactie kan je zien dat je nog niet volwassen bent en het gewoon niet wil begrijpen
Poster: Dolivieira
Nee want dat is anders, Ean Golden staat niet simple weg 2 plaatjes door mekaar aan het mixen maar doet veel en veel meer. Dat is appels met peren vergelijken.
Poster: bambamstudio
Of je nu met Traktor, twee CD spelers of twee draaitafels draait, het gaat uiteindelijk om de creativiteit van de mix.?
Poster: Estacy
en daar gaat het om! en dat bedoelen we dus met 2 nummers syncen, dat is geen creativiteit. das lui.