Poster: presto
Dit heeft niks meer met het mixen te maken. Tegenwoordig kan iemand met een ict opleiding beter mixen als een regular dj.
De effecten en de loops op je mengpaneel zijn een leuke toegevoegte waarde. Creativiteit heeft bijna geen grenzen meer, maar het gaat mij allemaal te ver.
Geef 90% van de dj`s die de afgelopen 4 jaar begonnen zijn met draaien 3TT`s en een basic mengpaneel. Haha, dat wordt dan echt lachen! Die bakken er dan niks van. Of geef ze snaar aangedreven soundlabs, kan je helemaal lachen....
De dj wereld gaat steeds verder naar de klote met al high tech kutzooi. Straks hoef je niet eens meer te beatmatchen...
Ben ik de enige die daar zo over denkt?
Mixen is meer dan alleen beatmatchen.. Je timing om een nieuwe plaat zo in te starten zodat hij naadloos op de ander aansluit. Het gebruik van eq/effecten om je mix nog beter te laten klinken etc.
Dit zijn dingen die je een computer nooit volledig zal kunnen laten doen. Dat het niks meer met mixen te maken heeft is lichtelijk overdreven.
Ik ben ook geen voorstander van iemand die alleen met zijn Virtual Dj op een laptop komt en er zo een set uit perst.
Zelf draai ik cd's, dus ook geen computer of iets. Zit wel te twijfelen om over te stappen op traktor scratch omdat ik als allrounder zo enorm veel muziek meezeul elke avond. Met een timecode systeem scheelt het veel gesjouw en heb je altijd alles bij je.
Hier vind ik ook niks mee, het is nou eenmaal zo dat dit soort dingen ontwikkelen. Jij gaat ook geen rekensommetjes meer doen op een telraam als je een rekenmachine kan pakken. Simple as that..
En wat je zegt geef "nieuwe" Dj's 3 TT's een een basic mengpaneel kan je gaan lachen vind ik niet meer dan logisch (alleen zou ik er niet om lachen dan).
Jij hebt (denk ik uit je post te lezen) nog nooit met ableton gewerkt. Als we jou een pc met ableton geven kunnen we ook gaan lachen, want dan krijg je er ook niks fatsoenlijks uit, terwijl zo'n "nieuwe" Dj misschien wel de pannen van het dak rockt met Ableton..
De Dj wereld gaat niet naar de "klote" maar veranderd gewoon.