Snelle mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMartijnn    posted on 19-10-2008 16:48
Hallo,

Ik heb opdracht gekregen om een dans mix te maken.
Ik moet dus een mix maken met ongeveer 6/7 nummers en de totale tijd mag maar 2:30 minuten zijn.
De nummers moeten goet in elkaar over lopen zodat de beats gelijk blijven ook moet er tussen elk nummer een break zijn zodat je verschillende accenten krijgt!

Hoe ga ik dit maken?

Ik zat zelf te denken aan Ableton live maar hoe maak ik dit...

Alvast bedankt!

Groeten Martijn Nijenkamp

What do you think about Snelle mix ??

Vote :   

Kevinova    posted on 19-10-2008 17:09
Je wilt dus een studiomix maken, met ongeveer 7 nummers en moet 2:30 zijn.
Ik zou in jouw geval kiezen voor iets als Audacity of Adobe Audition. Maar omdat Audacity gratis is ken je die het beste nemen, de mogelijkheden zijn immers vrij gelijk.

Eerst zorg je dat alle nummers die je erin wilt zetten gelijk zijn qua snelheid (BPM). Dit kan je doen door ze met een mixprogamma af te spelen 1 voor 1 en ze dan op te nemen. Ook kan je het doen met produceer progamma's als Ableton of Fruityloops.

Het knippen en plakken zelf is vrij eenvouddig, je zet elk nummer op n spoor en luisters alle stukjes af en knippen en schuiven maar op de juiste plekken zetten dus. Ook kan je fade-ins maken en effectjes erover gooien per spoor van n nummer.

Succes!
DJMartijnn    posted on 19-10-2008 17:25
Bedankt!

Kies zelf voor Adobe Audition want, heb hiervoor namelijk een license.

Ik zal eens wat gaan proberen!
Gery    posted on 20-10-2008 16:51
beatmixen in audition is niet erg handig, je bent voor dit soort werk echt stukken beter af met ableton live!
DJ - Producer
DJMartijnn    posted on 20-10-2008 18:06
Ja, daarin heb je gelijk! Maar ik moet zeg maar een mix maken die niet langer dan 2:30 mag zijn.. en daarin moet ongeveer 6/7 nummers inzitten.

Het moet goed dansbaar zijn en de overgangen moeten netjes zijn zonder dat je het eigenlijk merkt!

Zou dit kunnen met Adobe Audition? en hoe ga ik dit doen..

Alvast jongens!
dj-nick    posted on 20-10-2008 20:59
Benieuwd naar het eindresultaat.
DJMartijnn    posted on 20-10-2008 21:09
Het eind resultaat zal ik hier ook gaan posten.. heb nog tot januari!
Twello    posted on 20-10-2008 22:02
als je geen verstand hebt van ableton of een ander programma dan word dit onmogenlijkCool
DJADMIN    posted on 20-10-2008 22:15
Lastig, wellicht gewoon opnemen met je cd spelers ? En dan gewoon heul heul heuuuul goed mixen? :P
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ashley    posted on 21-10-2008 16:00
ja gewoon heel veel oefenen met cdspelers denk ik. die 6/7 tracks die je wilt gaan draaien eindeloos mixen zodat je hem steeds sneller in kan mixen.. cue points op schrijven etc. :D

waarom moet je er eigenlijk perse 6/7? iets minder zou een stuk makkelijker zijn voor je denk ik
2:30 is echt best kort
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 21-10-2008 @ 16:01:00 (8%)
Renzis    posted on 21-10-2008 16:16
Poster: DJADMIN
Lastig, wellicht gewoon opnemen met je cd spelers ? En dan gewoon heul heul heuuuul goed mixen? :P

Sjah 6 pioneers met de cue-points al gezet anders gaat je dat met de hand heel lastig worden als je de overgangen goed wil maken.
Plak die tracks gewoon in ableton achter en onder elkaar, of regel 6 pioneers en studeer het een beetje inWinking my eye
freezer    posted on 21-10-2008 19:45
gewoon 2 cds branden met 2x 3nummers en allemaal op de hot cue zetten mits je een pioneer cdj hebt en goed instarten
Boyd    posted on 21-10-2008 20:42
Ableton gebruiken, alles timestretchen op 128bpm.

En dan een beetje pielen en alles lekker door laten lopen!
Cyspoz    posted on 22-10-2008 07:38
Misschien makkelijk om te weten welke nummers je wilt gebruiken? Wat zijn de snelheden van de nummers en welke toonhoogte hebben ze.

Verder kun je de nummers individueel inkorten door bijvoorbeeld alleen het intro te pakken, refrein en outro en de rest er uit knippen. Dit kun je in Ableton doen, maar in een Sample Editor als Adobe Audition kan dit ook makkelijk. Zo kun je de nummers inkorten tot bijvoorbeeld een halve minuut. Alleen dan zit je nog steeds krap met 6/7 keer een halve minuut is al snel meer dan 3 minuten bij elkaar gemixt.

Moeten het de volledige nummers zijn of mag je ook acapella's gebruiken.
cross-over    posted on 22-10-2008 10:24
Gewoon Audition gebruiken,

Bepaal eerst welke stukken je van welk nummer wilt gebruiken en maak van elk nummer een korte versie die is zoals je deze wilt hebben (verknip het nummer dusdanig dat het past in wat je wilt, korter intro, makkelijker outro)
Vervolgens kun je nummers achter elkaar zetten en eventueel de overgangen met stretchen en mix-copy over elkaar zetten.

succes.
http://soundcloud.com/lau-daniels
DJMartijnn    posted on 22-10-2008 12:13
Kijk, het moet een soort hip-hop dans worden.
Ik ben nu al bezig met de liedjes in stukjes te knippen en heb ook al een begin!

Dank jullie!
Cyspoz    posted on 22-10-2008 17:46
Je bent overigens na het vragen om advies hier, wel verplicht het resultaat hier te posten :P Winking my eye
Stefjuuh    posted on 22-10-2008 17:55
Poster: Cyspoz
Je bent overigens na het vragen om advies hier, wel verplicht het resultaat hier te posten :P Winking my eye

Ben ik t mee eens! Doe je het nou met audition? Ik moet ook maar eens gaan verdiepen in het snel mixen via ableton.. Kan altijd handig zijn!
Cyspoz    posted on 22-10-2008 20:08
Ableton en soortgelijke programma's zijn sneller en makkelijker als je weet hoe ze werken en de achterligende gedachten begrijpt. Als je dat niet weet is een programma als Audition beter omdat je daar volledige vrijheid in hebt.
Het resultaat kan trouwens met beide programma's even goed zijn, alleen als je ervaren bent in Ableton zul je merken dat je daar makkelijker sneller resultaat mee kan bereiken doordat je het programma voor je gebruikt en niet tegen je.
DeteqBoy    posted on 22-10-2008 20:51
cool edit pro gebruikte ik vroeger altijd voor zover ik het me goed herinner Happy, laughing
DJMartijnn    posted on 22-10-2008 23:37
Poster: DJMartijnn
Het eind resultaat zal ik hier ook gaan posten.. heb nog tot januari!

Beter lezen jongens!Cool
User edit by DJMartijnn on 23-10-2008 @ 11:11:17 (2%)
NielsR    posted on 23-10-2008 00:03
Zoals hierboven al aangehaald is gewoon de tracks eerst individeeul editten in ableton of een of ander proggie tot juist het stukje dat je nodig hebt dat je tijdens het mixen daar niet mee moet prullen
En dan gewoon een midi controllertje aansluiten aan ableton dan even "Live" mixen en daarna kan je alles nog gaan editten tot het gewenste resultaat.
Want in ableton blijven de tracks altijd gewoon naast elkaar staan en word de hele mix niet opgenomen in 1 track want alleen de acties die je uitvoert worden opgenomen zoals eq veranderen en volume verandere enzo dus blijft alles nog veranderbaar nadien.
Als je een beetje ableton kent snap je wat ik bedoel.
Stefjuuh    posted on 23-10-2008 08:25
moet je alles wel naar aparte tracks op laten nemen! Knippen/plakken werkt ook prima! Zag toevallig gister een filmpje van armin van buuren bij goedemorgen nederland. Laat ie zien dat er tijdens zijn jaarmix ongeveer 5 platen de hele tijd gelijk lopen...
DJMartijnn    posted on 23-10-2008 11:12
Ik heb nu al wat gemaakt in Adobe Audition zal ook eens een keer gaan spelen met Ableton Live, kijken hoe zo'n resultaat dat levert!

Dankje voor de tips!

This is an old Topic

No new postings for 6.155 days.
 Post CommentThat would be 205.2 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

320 Users online: 194 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 60.367
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.912