Een program om je DJ-Booth te tekenen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_kristof    posted on 19-07-2005 13:29
Wie kent een goed program of een site waar v??l DJ-booths staan.

What do you think about Een program om je DJ-Booth te tekenen ??

Vote :   

W.i.M    posted on 19-07-2005 13:49
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DJ_kristof    posted on 19-07-2005 13:51
jah,ma wil zelf 1 gaan ontwerpen.Heb program nodig,ma weet niet welk
W.i.M    posted on 19-07-2005 13:54
ik denk dat je gewoon een grafisch pakket als Photoshop al een eind mee komt. En als je het echt proffie wilt doen dan neem je autocad en een cursus van twee jaar.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DJ_kristof    posted on 19-07-2005 13:55

tairip    posted on 19-07-2005 14:11
Neem een potlood en papier :S

Das t makkelijkste, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!
DJ_kristof    posted on 19-07-2005 14:16
lol,nie aangedacht :d

Jorrit    posted on 19-07-2005 14:23
niet?
Er is niet voor alles een programma nodig hoor Winking my eye
Pullstar    posted on 19-07-2005 15:36
Mee eens. Eerst ff rommelen met good old pen en papier. Daarna kan je altijd nog kijken of je het strak gaat uitwerken op een programmaatje. Is het een idee om een topic te openen voor vragen/opmerkingen en handige weetjes voor zelfbouw booths? Wellicht dat daar ook wat bouwtekeningen e.d. gezet kunnen worden. Ahwell.....een booth topic dus.
Sicco    posted on 19-07-2005 15:40
Stel jezelf simpel een paar vragen..
Wil je op- of inbouw? ---> daarin zit toch al duidelijk verschil hoe je tafel eruit komt te zien
Wat wil je op welke plek? ---> bij opbouw kun je dit ten alle tijden veranderen, inbouw niet zo makkelijk
enz enz enz... afwerking komt aan het eind.. mooie lampjes e.d. Winking my eye

denk help je ff op weg.. gegroet!
tairip    posted on 19-07-2005 16:01
Een programma dat veel gebruikt wordt voor bouwtekeningen is Autocad!
Sicco    posted on 19-07-2005 16:03
...dat gebruiken veel architecten buro's ook Winking my eye
Pullstar    posted on 19-07-2005 16:11
Er zijn gebruiksvriendelijkere progs. Alleen moet je daarbij zelf een beetje rekenen omdat het geen rekening houdt met de dikte van het gebruikte materiaal. Voor snelle opzetjes gebruik ik zelf Micrographx. Supersimpel.
Je kan op en inbouw ook combineren. Daarbij moet je rekening houden met rack materiaal en de gebruikte maten als je voor inbouw apparatuur kiest. Hoogtes meet men daarbij in units (HE) de breedte van deze apparatuur is universeel.
1HE=44,5 mm en de breedte van inbouw is 448 mm.
Ik dacht hetzelfde als Sicco....help je ff op weg
DJ_kristof    posted on 19-07-2005 16:26
to Pullstar: waar kun je da program Micrographx downloaden? Ik zal zo een topic maken

to trairip:  autocad is v??l te moeilijk

to Sicco: thnx voor de tip

Pullstar    posted on 19-07-2005 16:58
De volledige naam van het prog: micrografx picture publisher. Ik zal KaZaa en lime wire niet promoten.... En anders is er vast wel ergens een trial versie te bemachtigen...

DJ_kristof    posted on 19-07-2005 16:58
ok? thnx

Gupy    posted on 19-07-2005 17:57
////www.djresource.eu/images/albums/users/Gupy/normal_DJ5.jpg

Autocad is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Normaal heb je alleen maar rechte lijnen nodig en hoeken...nou dat zijn twee commando's die je hoeft te leren.
E?n dimensie extra denken en je hebt 'm 3D.
Verder zit alles op schaal en kun je zo weten hoeveel materiaal je nodig hebt.

Auto-CAD is echter wel duur.
Taurus    posted on 19-07-2005 21:53
Ik ben 3D designer met Acad, maar ik ben ook met papier en potlood begonnen.
Toen ik special flightcases ontworpen en gebouwd heb, had ik ook geen pc ter beschikking.
En voordat je zonder er elke dag mee te werken acad wilt gaan leren, ben je wel ff een tijdje verder.

Me-Jay    posted on 20-07-2005 17:39
Met al die  programma's tekenen... Potlood, en een blok millimeterpapier. En je komt h??????l ver
strezz    posted on 21-07-2005 10:39
goede topic. Wist niet dat daar zoveel over te vertellen is.

nog een tip: let bij het ontwerpen op de lengte van je armen. Anders kun je misschien straks niet meer bij je apparatuur.
Frantic    posted on 23-07-2005 17:42
www.sketchup.com Kan je 10 uur gratis mee tekenen [met de demo]. Het is niet zo HQ als autocad, maar het voldoet zeker voor een djbooth, en aan 10 uur tekenen heb je ZAT!
Maartenb    posted on 23-07-2005 17:45
Autocad heeft ook weinig zin bij het omwerpen van een meubeltje/kastje, ik denk idd zelfs dat je met papier en rekenmachine sneller en makkelijker kunt werken.
djmamo    posted on 24-07-2005 22:15
pak maar gewoon pen en papier want dat is het makkelijst want dan begin je met wwat schetsjes en die werk je uit...

ik heb het altijd zo dat wanneer ik bezig ben ik steeds weer dingen verzin die makkelijk of praktiesch zijn.

zou bijv. niet al mijn apparatuur naast elkaar willen hebben omdat dat niet praktisch is.

ik zou in lagen werken... die je dit begin je gewoon met een breeder blad voor je tt's en mixer die je in of op bouwt...

en als je een dubbele cd speler hebt kun je die bijv. boven je mixer plaatsen
en je cd junit onder de mixer inbouwen zijn even dingen waar je rekening mee moet houden...

www.moonentertainment.nl
Taurus    posted on 24-07-2005 23:56
Misschien wel een simpel ideetje, maar erg nuttig voor als je wilt kijken hoe je je apparatuur wilt plaatsen.
Neem gewoon een paar oude kranten, knip die uit ter grootte van je equipment en leg het neer zoals je wilt hebben.
Meet het ff op als het op zijn plaats ligt en maak dan een schetsje met maten en ga aan het timmeren.
ccc    posted on 21-08-2005 20:27
Poster: Frantic
www.sketchup.com Kan je 10 uur gratis mee tekenen [met de demo]. Het is niet zo HQ als autocad, maar het voldoet zeker voor een djbooth, en aan 10 uur tekenen heb je ZAT!

Ff voor mensen die opzoek zijn naar een programma om een booth te tekenen.
Download dit het is echt super simpel en erg duidelijk. Ik heb namelijk net de trail gedownload en ben er nu mee aan de slag gegaan. Echt super!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

305 Users online: 149 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 26.091
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.933.383