DJM 400 Fader Probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 17-10-2008 01:18
Hey,

Ik heb een probleem. Ik kon hierover niks vinden in de search en misschien hebben meer mensen hier wel last van.

Mijn rechterfader van mijn DJM 400 kan ik slecht tot matig gebruiken. De fader is niet soepel. Het lijkt net alsof er iets tussenzit, of dat hij haast niet meer naar voren wil. Ik weet niet wat er normaal op de fader zit dat hij zo soepel blijft voor het heen en weer schuiven, maar dit gaat zo de verkeerde kant op. Heb het idee dat de fader zo af kan breken zo hard moet ik bijna wel drukken.

Misschien toch maar eens over gaan op een 700 of 800.

Wat is verstandig om te doen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 17-10-2008 @ 01:18:50 (6%)

What do you think about DJM 400 Fader Probleem ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 17-10-2008 07:28
Als je nog garantie hebt, lijkt dat me duidelijk! De faders van (mijn) DJM-400 gaan zeer soepel, eerste keer dat ik ze bewoog vond ik ze zelfs iets TE soepel. (maar was ook een stoffig mengpaneel gewend).

Geen garantie meer? Zou ik toch nog even proberen bij pioneer, zelf dingen in je mixer gaan spuiten raad ik af, voor je fader zit namelijk nog een stukje stof, en waarschijnlijk nog een soort interne afdekplaat, dus tenzij je echt weet wat je doet, zou je meer stuk kunnen maken, dan je verhelpt.

Gewoon even belletje/mailtje naar de shop, en zij kunnen je dan misschien doorverwijzen naar Pioneer.
tairip    posted on 17-10-2008 08:34
Ik denk dat je fader af is. Als het net voelt alsof er een beetje zand onder de fader zit dan is hij gewoon af! Even langs een Pioneer dealer... Winking my eye en er een nieuwe in laten zetten. fadertje kost iets van 12.50 ofzo (uit mijn hoofd). Erin zetten kan je ook zelf wel.
Boyd    posted on 17-10-2008 08:42
Poster: tairip
Erin zetten kan je ook zelf wel.

Maar dat moet je dus net niet doen als je nog garantie hebt!
tairip    posted on 17-10-2008 10:00
Poster: BoydGrift

Maar dat moet je dus net niet doen als je nog garantie hebt!

Lekker belangrijk! Als een fader af is binnen de garantie komt dta door gebruik, dat heet gebruiksslijtage! Net als dat je een fiets koopt en je gaat naar 3000 kilometer binnen een jaar weer terug "ja mijn fietsband is af, dat is garantie".

Gewoon even een nieuwe kopen en erin zetten!
Boyd    posted on 17-10-2008 12:15
Hoe zit het dan met het vervallen van de garantie als je hem openmaakt, je moet namelijk de hele dekplate verwijderen!
Illusion    posted on 17-10-2008 13:42
Ik heb hem in maart 2007 volgens mij besteld bij New-Line. Hij was toen volgens mij net uit. Weet niet of er nog garantie op zit? Hoeveel garantie krijg je hierbij meestal?

@ Tairip: Weet jij hier ergens in de buurt een Pioneer dealer?
Convert    posted on 17-10-2008 15:44
BSE Shop ?:P

En ook al WD40 gebruikt? Weet niet of dat goed is voor een mixer maar daar ging mijn stuur van de brommer wel soepelere sturen nadat ik dat had gebruikt :P
Stefjuuh    posted on 17-10-2008 15:52
Poster: Convert
BSE Shop ?:P

En ook al WD40 gebruikt? Weet niet of dat goed is voor een mixer maar daar ging mijn stuur van de brommer wel soepelere sturen nadat ik dat had gebruikt :P

Dat raadde ik dus in mijn post af! En onder de garantie erin laten zetten. Bij officiele pioneer dealer heb je 2 jaar!
Illusion    posted on 17-10-2008 15:55
Ik spuit geen rommel in mijn mixer. Dit heb ik 2 jaar terug ookal bij iemand anders afgeraden. Ik zou niet eens officiele Faderspray in mijn mixer spuiten. Denk gewoon dat ik mijn fader even ga vervangen. Eens kijken of ze dat bij BSE kunnen doen.

Maar als ik het heb begrepen valt hier geen garantie onder.. slijtage door de gebruiker zelf?
Convert    posted on 17-10-2008 16:06
Maar als hij ongeveer ander half jaar oud is en nu al fader kapot dat vind ik vrij snel... Winking my eye
tairip    posted on 17-10-2008 16:15
Poster: Illusion
Ik spuit geen rommel in mijn mixer. Dit heb ik 2 jaar terug ookal bij iemand anders afgeraden. Ik zou niet eens officiele Faderspray in mijn mixer spuiten. Denk gewoon dat ik mijn fader even ga vervangen. Eens kijken of ze dat bij BSE kunnen doen.

Maar als ik het heb begrepen valt hier geen garantie onder.. slijtage door de gebruiker zelf?

BSE zelf!
Lead    posted on 17-10-2008 18:00
Poster: Convert
En ook al WD40 gebruikt...

Graag op DJResource NIEMAND adviseren zooi in electronica te spuiten Cool

WD40 is trouwens geen contact spray maar smering. Smering op de koolstofbanen van je fader is kortsluiting. Vertel mij maar wat je daar me op zou schieten...

Nieuwe fader is de enige optie, je kunt garantie claimen maar of je het krijgt is onzeker. Je bent je mixer een dag of 7-10 kwijt nadat je hem bij newline terug hebt gebracht (denk ook aan transportkosten naar Newline).

Garantie bij de officiele NL dealers is 2 jaar, bij grijze herkomst 6 maanden europese dekking. De garantie wordt verleent door de dealer waar producten worden aangeschaft.

Neem je de mixer mee naar BSE en laat je hem er daar in zetten door hun dan behoud je je garantie (aan overige mankementen) en kost het je 25 euro (schat ik)....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-10-2008 18:02 (28%)
Convert    posted on 17-10-2008 18:01
Poster: Lead

Graag op DJResource NIEMAND adviseren zooi in electronica te spuiten Cool

WD40 is trouwens geen contact spray maar smering. Smering op de koolstofbanen van je fader is kortsluiting. Vertel mij maar wat je daar me op zou schieten...

Ik wou het niet advieseren:P ik vond zelf ook wel raar maar het schoot mij te binnen :P Heb zelf nog nooit gedaan hoor :P
Mod edit by Lead on 17-10-2008 18:58 (49%)
[MOD Edit] Quote alleen het nodige
Lead    posted on 17-10-2008 18:05
Daarom dus... En al helemaal niet iemand anders iets aanraden waarvan je niet weet of het werkt....

Dit is een veel voorkomend probleem. Mensen spuiten alles onder de shit en claimen dan garantie. Ik heb mixers gezien met een millimeter dikke laag drap onderin. Iemand kwam er pas na 2 bussen spray achter dat hij er toch een expert naar moest laten kijken....

En die zei : Daar begin ik niet meer aan....
Let the BASS be louder
Convert    posted on 17-10-2008 18:33
Tja dat is dan logisch Winking my eye Ga het zelf dan ook maar niet proberen :P Heb volgens mij nog mooi anderhalf jaar garantie op me mixert :D
Illusion    posted on 17-10-2008 18:53
Ik heb al wat met BSE onderhandeldWinking my eye Komt een nieuwe fader of faders in. Misschien verstandig om die andere fader ook maar direct te vervangen.
Lead    posted on 17-10-2008 18:57
Wijs besluit Winking my eye
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 17-10-2008 19:43
Poster: Lead
Wijs besluit Winking my eye

Ben ik stiekem ook wel een beetje Cool
tairip    posted on 17-10-2008 20:46

Ben ik stiekem ook wel een beetje Cool

Haha dat zal Winking my eye Ik moest jou bellen :P haha
Illusion    posted on 17-10-2008 20:47
Hahaa:p Jij Wilde mij bellen bedoel je:p haha
tairip    posted on 17-10-2008 21:03
Hahaa:p Jij Wilde mij bellen bedoel je:p haha

Ja kom op, als jij niet eens weet waar een Pioneer dealer bij jou in de buurt zit! haha
Convert    posted on 18-10-2008 00:32
Ik had wel gelijk! Winking my eye En ik ben nog nooit in BSE shop geweest *schaam zich*
Illusion    posted on 18-10-2008 18:52
Poster: tairip

Ja kom op, als jij niet eens weet waar een Pioneer dealer bij jou in de buurt zit! haha

(A) ik wilde je testen (A)

This is an old Topic

No new postings for 6.099 days.
 Post CommentThat would be 203.3 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 32 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 10.434
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.234.851