Pioneer kondigt HDJ-2000 aan (8/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 16-10-2008 09:07
Pioneer HDJ-2000 HeadphonesLees de informatie in ons DJ Topic over de nieuwe Pioneer HDJ-2000. Daar kun je alles specs, foto's en informatie terug vinden.

De eerste HDJ-2000's worden verwacht in december 2008 en gaan rond de 279,- kosten.

Edit may 2009: Er waren wat verhalen over het materiaal waar de scharnieren van de HDJ2000 van gemaakt zouden zijn.

Alles aan de HDJ-2000 wat voelt als metaal IS ook metaal. Ergens op het internet stonden reviews waarbij beweert werd dat de crusiale delen van de scharnieren dit niet zouden zijn...

Hier is mijn statement dat de HDJ-2000 toch echt helemaal van metaal (magnesium) is :
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-05-2009 12:27 (100%)

What do you think about Pioneer kondigt HDJ-2000 aan ??

Vote :   

Tomazos    posted on 02-01-2009 00:45
Poster: Tomazos
heb zelf vanmiddag de hdj2000 gekocht,

zit goed, heb hem nu even op de computer aangesloten.. valt me gelijk op dat de hoofdtelefoon Behoorlijk veel laag weergeeft. net of je je hoofd in een subwoofer kist stopt..

maar wel HEEEL strak laag.

gister voor het eerst mee wezen draaien,
ik stond op die lokatie vlak naast een zaal-speaker die vol stond te blazen..

toen ik de 1e plaat opzette.. viel het me een beetje tegen, maar ik heb op de rest van de avond wel wat gemerkt..

met mijn vorige headphone (hdj 1000), moest ik het volume flink open gooien om te horen wat ik wil horen..
ik kon ondanks dat de speaker naast me hoofd hing, de hdj 2000 vrij zacht zetten.. en ik hoorde te 'tonen' die ik voornamelijk wil horen (mid/hoog.. (snare e.d))

kwa afsluiten van de omgeving.. vond ik het in 1e instantie zwakjes, als je hem uitzet.. maar.. als je de hdj 2000 heel zachtjes zet dan hoor je het zaal geluid al niet meer, omdat de speaker van de hdj 2000 natuurlijk veel groter is, en over je hele oorschelp zit!,

hij zat niet irritant, ik merkte alleen dat als ik mijn rechter oorschelp achter mijn oor deed.. dat het een beetje pijn deed (het randje van de hdj 2000).. maar ik weet niet of iedereen dat heeft, of dat dat aan me dunne huidje licht,

ik geef de headphone een 8,5.. puur omdat hij pijn deed achter mijn oor,  hij had een 9,5 gekregen als dat niet zo was (een 10 is altijd met alles onmogelijk)

dus in 1e instantie viel hij mij tegen.. maar je kan hem heel zachtjes zetten om alles goed te horen.. dat merkte ik ook aan me mixen.. met voor beluisteren zat ik er met mixen geen 1x naast.. terwijl dit met mijn hdj 1000 (omdat diverse tonen minder actief zijn als bij de 2000, en de hdj 1000 echt hard moest zetten om het goed te horen wat jij Wil horen) wel het geval was.

ik had na het draaien geen ruis in mijn horen, en geen iritante *pieeeeeep*(met de hdj 1000 wel) dus voor mij geld.. het is een top koptelefoon!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 02-01-2009 @ 00:48:12 (12%)
lightstar    posted on 09-01-2009 15:36
Ja ik heb hem besteld..:D
Denk dat hij erg gewild is want het duurd wel even voordat ik hem heb.
Ik krijg hem volgendeweek dus ik ben heel erg benieuwd.
Heb hem wel voor een hele mooie prijs die ik voor de rest nog nergens echt heb gezien namenlijk 250 euro.
Ik kan nou al bijna niet meer wachten.
remixer    posted on 09-01-2009 16:10
Ik heb hem gisteren besteld en vandaag binnen gekregen
het is een mooie koptelefoon met stevige schanieren en de geluidskwalitijd is ook zeer goed, ik kan eigelijk maar 1 minpuntje vinden, en dat is namelijk de prijsCoolmaar hij is het geld wel waard het is echt een top ding Cool
lightstar    posted on 09-01-2009 19:07
Dat is fijn om te horen. Weet ik alvast dat ik een goede koop heb gedaan maar het enige minpuntje is toch wel het geld ja maar ja als je iets goeds wilt moet je er ook voor betalen.
Lead    posted on 09-01-2009 20:44
...
gister voor het eerst mee wezen draaien,
ik stond op die lokatie vlak naast een zaal-speaker die vol stond te blazen..

toen ik de 1e plaat opzette.. viel het me een beetje tegen, maar ik heb op de rest van de avond wel wat gemerkt..
...

Misschien een idee om je review in de Gearbase ook te posten, dan hebben mensen die het ding bekijken het ook mee. Over een tijdje weet niemand dit topic meer te vinden vrees ik....

Poster: lightstar
Dat is fijn om te horen. Weet ik alvast dat ik een goede koop heb gedaan maar het enige minpuntje is toch wel het geld ja maar ja als je iets goeds wilt moet je er ook voor betalen.

Een BMW kost ook veel geld :p
Let the BASS be louder
remixer    posted on 10-01-2009 09:28
Heb ik inmiddels gedaanCool
User edit by remixer on 10-01-2009 @ 09:29:25 (90%)
Dniz    posted on 11-01-2009 11:21
Ik zit er aan te denken om er 1 te bestellen, mijn Technics RP-DH1200 is inmiddels wederom defect. (is de 2e al) Wel ga ik hem eerst even testen.
Xtremer    posted on 29-04-2009 11:06
Heb m net binnen:d! Check DEZE foto, kunnen jullie gelijk een mooi verschil zien tussen de 1000 & 2000. Qua geluid vind ik de 2000 absoluut vooruit gegaan, kan m ondanks de prijs zeker aanraden!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
CoenBaas5300    posted on 29-04-2009 11:47
Ja ik heb hem nou ook een aantal weken en ik kan er niks over zeggen behalve dat het ecth gewoon top kwaliteit in alles is.
lightstar    posted on 29-04-2009 12:02
Ben ik het ook helemaal mee eens. Ik vind het echt de beste koptelefoon die ik tot nu toe heb gezien en gehad.
Hij is zo stevig en voelt zo fijn om je nek ben er echt super blij mee. ik merk trouwens ook door de geluidskwaliteit dat ik een stuk beter ben gaan mixen omdat ik het gewoon veel beter hoor.
Xtremer    posted on 29-04-2009 12:04
Poster: lightstar
Ik merk trouwens ook door de geluidskwaliteit dat ik een stuk beter ben gaan mixen omdat ik het gewoon veel beter hoor.

Dat was het eerst wat mij opviel toen ik me eerste mix draaide, echt een flinke vooruitgang:d!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJBas    posted on 29-04-2009 12:36
ja hij is idd echt geweldig, heb hem nu ook een weekje in huis.
beter bestaat gewoon nietCool
Delcone    posted on 20-05-2009 21:27
Kost hij nog steeds 280euro? of is hij nog steeds ergens te vinden voor 235-?
Hij ziet er netjes uit strak en sterk,de 1000 vind ik ook mooi kwa looks maar de 2000 effe wat strakker.
Ik heb hem op gehad bij me neef je merkt zeker het verschil tussen de 1000

Dat filmpjes van djresourceis wel echt netjes,de echte test hoe je er achter kunt komen,van wie was die hoofdtelefoon vol krassen nu:P
User edit by Delcone on 20-05-2009 @ 21:48:43 (54%)
Stefjuuh    posted on 21-05-2009 10:12
Van Jeroen/lead, de man met de chillste baan na een full-time DJ-baan
Lead    posted on 21-05-2009 12:24
Poster: Stefjuuh
Van Jeroen/lead, de man met de chillste baan na een full-time DJ-baan

Nou, om heel eerlijk te zijn was het een HDJ van Pioneer die ik als stand in heb gebruikt. Valt voor mij gewoon onder het bekijken waar hij tegen kan. De HDJ die ik (meestal) mee neem naar demo's etc is gewoon het ding wat ik voor het filmpje heb gebruikt.
Let the BASS be louder
DJTruth    posted on 28-05-2009 19:27
ik had na het draaien geen ruis in mijn horen, en geen iritante *pieeeeeep*(met de hdj 1000 wel) dus voor mij geld.. het is een top koptelefoon!

Idee om goede gehoorbeschermers (oordopjes) aan te schaffen?

Ik gebruik al herriestoppers toen ik begon met DJ. ik heb totaal 3 feesten meegemaakt zonder. Dat zijn feesten toen ik nog 8 jaar was ofzo. Jaja, kinderdisco's. Nu ben ik 15. Op m'n 14e Alphine Music Safe pro aangeschaft. Tot die tijd dus met herriestoppers gewerkt maar... Je gehoor is immers het belangrijkste instrument.
TheDutchDecks    posted on 11-06-2009 21:13
@DjTruth
ik denk toch dat je mixer het belangrijkste is, zonder mixen hoor je niks Cool
main    posted on 11-06-2009 21:44
dat filmpje was pijnlijk om te zien...
Dolivieira    posted on 11-06-2009 21:53
Ik Denk toch dat ik deze ook maar ga halen. Im heb dat filmpje over het hooft gezien en nou weet ik waarom die zo absurt duur is. Maar ik denk ook dat tie zeker de moeite waard is. Binnen nu en het einde van het jaar heb ik em. Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
WalterRavensberg    posted on 12-06-2009 16:53
het is wel een toppertje hoor!!! ik heb 'm nu 3 maanden en echt super... hij sluit het omgevingsgeluid zeer goed af... das wel lekker... klank is echt subliem!

jammer van de hoge prijs...
ik heb er zelf 279 incl voor betaald...
Dolivieira    posted on 12-06-2009 17:30
Poster: WalterRavensberg
het is wel een toppertje hoor!!! ik heb 'm nu 3 maanden en echt super... hij sluit het omgevingsgeluid zeer goed af... das wel lekker... klank is echt subliem!

jammer van de hoge prijs...
ik heb er zelf 279 incl voor betaald...

Hij gaat ook zeker komen. Maar nu eerst andere?dingen te doen met mijn geld. De zaken moeten ook wat beter gaan. Nog meer bookingen. Prioriteiten stellen heet dat.

Een maatje van mij heb em ook. En heb er ff mee gedraait. en hij beviel prima. Maar de feit dat tie zo sterk is dat bevalt me. Ik vond het geluid ook? tot een van de beste.

Ik moet namelijk een HP hebben die lang mee gaat. Die niet tegen een stootje kan, maar tegen een dreun. En waar de draad van los kan. Ik heb nu de Stanton Pro 3000 kwa geluid is die heel vet. Lijkt wel of je 2 EAW boxen op je kop heb. Draad is afneembaar en sterk en de plug is ook zeer goed want die steek niet omhoog. Maar de constuctie is zwak. Dit is al mijn 2de in 3 jaar tijd.

Ik denk dat die Pioneer als je der zuinig mee omgaat best?lang mee kan doen ik denk zelf wel een jaar of 5 of meer. en niet?1,5 jaar. En daarbij heeft?die nog een goed?geluid ook. Maar daar betaal je ook voor vind ik.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 12-06-2009 @ 17:36:55 (18%)
Winston    posted on 12-06-2009 17:32
Dit is voor mij de ultieme DJ headphone. Ik heb nu 2 goede headphones, anders had ik het meteen 1 gekocht.
Tic Toc
BouncingBart    posted on 14-06-2009 23:55
Het enige waar ik met deze hoofdtelefoon nog mee zit is puur stijl gerelateerd. Als ik hem gewoon 'normaal' op mijn hoofd draag (kabel links, dus links op links en rechts op rechts, niet andersom) en ik doe de hoofdband in mijn nek, dan staat het Pioneer-logo op de hoofdband ondersteboven. Iemand die dit ook heeft opgemerkt?
gilan    posted on 15-06-2009 00:38
dat filmpje maakt mij aan het huilen
het is een pioneer versie van saw
Stefjuuh    posted on 15-06-2009 13:18
Poster: BouncingBart
Het enige waar ik met deze hoofdtelefoon nog mee zit is puur stijl gerelateerd.

Als ik hem gewoon 'normaal' op mijn hoofd draag (kabel links, dus links op links en rechts op rechts, niet andersom) en ik doe de hoofdband in mijn nek, dan staat het Pioneer-logo op de hoofdband ondersteboven.

Iemand die dit ook heeft opgemerkt?

Omdat heel veel mensen hem op hun voorhoofd hebben!

104 Users online: 16 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 10.811
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.399.185