Nieuwe macbooks (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ScottB    posted on 14-10-2008 22:04
Na de iMac's zijn de nu ook Macbooks vernieuwd en geupdate. De gewone Macbooks zijn er in 2 varianten; een 2.0 en een 2.4 Ghz processor. Verder hebben ze standaard 2 GB (2x 1 GB) 1066-MHz DDR3 SDRAM (PC3-8500), uitbreidbaar tot 4 Gb. De grafische voorziening is door Nvidia gedaan. Ze hebben een NVIDIA GeForce 9400M grafische processor met 256 MB DDR3 SDRAM geleverd. De harde schijf is nu minimaal 160 Gb en kun je verhogen tot 320 Gb of je kunt kiezen voor een 128 Gb Solid State. Het scherm is nu voorzien van een glazenplaat(slim?) wat het scherm o.a. steviger maakt. Wat mij verder opviel is dat er nu geen firewire aansluiting meer is, in tegenstelling tot de oude variant.

What do you think about Nieuwe macbooks ??

Vote :   

tairip    posted on 14-10-2008 22:21
Hij gaat hoogstwaarschijnlijk ook goedkoper worden dan de nu te leveren mac books om zo iets meer mee te doen in een ander sigment van de markt.

$ 899.- gaat hij geloof ik kosten in Amerika terwijl de gewone macbook $ 1049.- kost.

bastianhecker    posted on 14-10-2008 22:51
899 dollar en hoeveel euro resulteert dat op dit moment? Kan iemand dat zo zeggen ben momenteel niet in staat dit zelf te doen voor degene die hieruit denken mij lui te kunnen noemen:P!
ezeltje5    posted on 14-10-2008 23:00
de 13" macbooks staan nu in de apple store vanaf 1199 euro en de 15" macbook pro vanaf 1799 euro
De macbooks pro hebben nog wel 1 firewire poort maar ik vind echt jammer dat die er bij de macbook niet in zit!
Dat die glazenplaat er voor de stevighied op zit vind ik eigenlijk nogal overbodig... De oude varianten waren ook stevig!
Toch zou ik zelf wel voor de 17" macbook pro gaan, dan kan je tenminste wat zien! Alleen het prijskaartje is zo jammer! 2499 euro Cool
Roov    posted on 14-10-2008 23:00
Poster: bastianhecker
899 dollar en hoeveel euro resulteert dat op dit moment? Kan iemand dat zo zeggen ben momenteel niet in staat dit zelf te doen voor degene die hieruit denken mij lui te kunnen noemen:P!

Dat is €641,- Winking my eye
Lead    posted on 14-10-2008 23:31
En wat wil je precies met dit topic behalve de specs opnoemen van de macbook ?
Let the BASS be louder
Stefjuuh    posted on 15-10-2008 06:03
@ lead: Laat hem gewoon dit nieuws zeggen.. Ik ben meteen gaan kijken op de apple site. Ze zien er erg mooi uit!
Ferrox    posted on 15-10-2008 08:04
Poster: FlippinDouble

Dat is €641,- Winking my eye

Jammer, die vlieger gaat niet op! (bij apple is het bijna zo dat dollarprijzen=europrijzen)

Daarnaast is de 899 dollar voor een Cinema scherm speciaal voor de nieuwe macbook. Er zit namelijk een iSight en nog andere handige dingetjes op.

De eerste macbook gaat vanaf 1099 euro.
Lead    posted on 15-10-2008 09:50
Voor nieuws is een nieuws sectie beter geschikt.....

Of de stijl van de posting moet netter zodat iedereen door heeft dat het een persbericht is.

De qoute gebruiken rondom de tekst van de officiele website.

En natuurlijk een link naar de bron van de info (op de Apple site), dan kan iedereen daar even kijken

Let the BASS be louder
Bartjens    posted on 15-10-2008 10:00
Poster: Ferrox

De eerste macbook gaat vanaf 1099 euro.

De witte zijn nu 950,-
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 15-10-2008 @ 10:00:35 (6%)
Ferrox    posted on 15-10-2008 10:08
Poster: Bartjens

De witte zijn nu 950,-

De oude idd, ik had niet verwacht dat die gewoon te bleven...

Het is trouwens 1199, de eerste nieuwe.
Bartjens    posted on 15-10-2008 10:12
Maar wordt er nou nog een prijs verlaging verwacht zoals hierboven beschreven, zoja wanneer dan ?

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 15-10-2008 @ 10:19:46 (24%)
ScottB    posted on 15-10-2008 12:49
Poster: Lead
En wat wil je precies met dit topic behalve de specs opnoemen van de macbook ?

Ik wilde eigenlijk ook eerst een nieuwsbericht maken. Maar daar heb toen vanaf gezien, omdat ik niet precies wist hoe ik dat netjes kon goed doen(ik heb dat nog nooit gedaan). Ik wilde eigenlijk meer een algemene kennis maken toen omtrent de nieuwe Macbooks en om het op te vullen heb ik er ook wat specificaties bij gezet.
poedel    posted on 15-10-2008 15:53
Opzich een hele mooie apparaten, maar waarom ze firewire weg hebben gelaten.....? Veel mensen hier zullen denk ik wel nodig hebben, ik iig ook.
Xtremer    posted on 15-10-2008 16:42
Mensen die met Photoshop of andere grafische software werken of dat willen doen raad ik af om de nieuwe MacBooks te kopenWinking my eye. De glazen dekking van het scherm ziet er hardstikke mooi uit, maar vergeet niet dat je je kleuren er mee verpest. Door de lichtinval worden de kleuren als het waren minder nauwkeurig. Ik gebruik zelf een laptop met een mat display, hiermee heb je minder last van foute lichtinval en heb je nauwkeurige kleurweergaves.

Een ander nadeel aan het leuke glas is de breekbaarheid. Ze hebben net als bij de nieuwe iPods en de iPhone 3G gebruik gemaakt van die glazen lagen. Als je dus een MacBook koopt verzeker hem dan.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Ferrox    posted on 15-10-2008 16:50
Poster: DJ-Xtremer
Mensen die met Photoshop of andere grafische software werken of dat willen doen raad ik af om de nieuwe MacBooks te kopenWinking my eye. De glazen dekking van het scherm ziet er hardstikke mooi uit, maar vergeet niet dat je je kleuren er mee verpest. Door de lichtinval worden de kleuren als het waren minder nauwkeurig. Ik gebruik zelf een laptop met een mat display, hiermee heb je minder last van foute lichtinval en heb je nauwkeurige kleurweergaves.

Een ander nadeel aan het leuke glas is de breekbaarheid. Ze hebben net als bij de nieuwe iPods en de iPhone 3G gebruik gemaakt van die glazen lagen. Als je dus een MacBook koopt verzeker hem dan.

Voor zover ik dat heb kunnen lezen is dat een mening en geen feit (zoals je het hier neerpleurt).
Ik heb een iMac met glanzende toplaag en heb daar een mat acer scherm langsstaan. Ik vind de iMac veel fijner/mooier ogen. En tussen glans en glans is ook nog een verschil

Dat breekbare wat je noemt klopt, maar daarintegen is het wel krasvaster en zul je minder snel slijtage hebben (waar dan weer niet tegen te verzekeren valt!)
tairip    posted on 15-10-2008 16:51
Poster: DJ-Xtremer

Het irritante van zo'n glasscherm is ook dat als er zonlicht op valt je geen klap meer ziet. Ik zie er meer nadelen dan voordelen in!
Xtremer    posted on 15-10-2008 16:57
Poster: Ferrox
Voor zover ik dat heb kunnen lezen is dat een mening en geen feit (zoals je het hier neerpleurt).
Ik heb een iMac met glanzende toplaag en heb daar een mat acer scherm langsstaan. Ik vind de iMac veel fijner/mooier ogen. En tussen glans en glans is ook nog een verschil

Dat breekbare wat je noemt klopt, maar daarintegen is het wel krasvaster en zul je minder snel slijtage hebben (waar dan weer niet tegen te verzekeren valt!)

De helderheid en het contrast van de nieuwe generaties is inderdaad wel verbeterd, maar ik blijf van mening dat het een stuk prettiger Photoshopt als je een MacBook Pro met mat scherm gebruikt.

Poster: tairip
Het irritante van zo'n glasscherm is ook dat als er zonlicht op valt je geen klap meer ziet. Ik zie er meer nadelen dan voordelen in!

Heb je helemaal gelijk in, zeker met de oude generatie MacBooks!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
bastianhecker    posted on 15-10-2008 17:41
maar als je zoon macbook in amerika haalt, dan betaal je toch 899 dollar kosten daar? dus als je hem daar koopt als je in amerika bent betaal je uiteindelijk wel 641 euro lijkt me zo?
ezeltje5    posted on 15-10-2008 17:53
Ik heb vandaag de nieuwe Macbook Pro in m'n handen gehad.
Zien er mooi uit, voelen stevig aan ik vind het wel een goeie opvolger voor de oude variant.
Vind het wel echt jammer dat ze bij de Macbook de firewire poort weg gelaten hebben...
ScottB    posted on 15-10-2008 18:02
Om die firewire poort lig ik niet zo wakker. Die zou ik alleen voor een geluidskaart gebruiken, maar dat kan ook prima met USB(nu hoef ik ook niet meer te kiezen tussen USB of firewire haha). Het glazenscherm lijkt me meer een heikel punt. Hoewel ik niet veel grafische toepassing zal gaan gebruiken vraag ik me toch af of het echt handig is. Maar als ik met de zon in mijn rug op mijn matte laptopscherm kijk zie ik ook niet veel. Verder als je toch het glazenscherm van de laptop breekt, heb je hem wel heel hard laten vallen en dat lijkt me toch niet snel te gebeuren. En glas is makkelijk schoon te maken Happy, laughing
User edit by ScottB on 15-10-2008 @ 18:03:54 (8%)
Nandi    posted on 15-10-2008 18:11
Ik heb zelf ook een iMac en dat glas vindt ik er heel sjiek uit zien, veel helderde dan zo een mat scherm.
Van dat zonlicht, als ik op mijn mat scherm zonlicht heb zie ik niks meer. Bij iMac net wel!

Nog een voordeel is wat scottB zegt is dat het glas zeer makkelijk is schoon te maken.

Ik snap dus niet vanwaar jullie dit halen of misschien heb ik gewoon een crappy mat scherm..

Ontopic: Nieuwe macbook zien er weer zeer mooi uit met hun 'iMac' lookHappy, laughing 
Voor mij is de weglating van de Firewire ook niet storend omdat ik dat (nog) niet gebruik.

En als je deftig met je laptop om gaat zie ik ook weinig kans dat dat glaasje breekt Happy, laughing

en ferrox proficiat met je iMac !!Cool
Stevenvdvorm    posted on 15-10-2008 23:59
Ik voel me zwaar genaaid, heb echt net mijn nieuwe macbook gekocht. Ik vond het al zo vreemd dat ze in de aanbieding waren. maarja heb nu wel een snelle en goede macbook maar heb er veel meer voor betaald! en een oud model. Ben dus niet echt blij
Didier_Deluxe    posted on 16-10-2008 00:34
Poster: Stevenvdvorm
Ik voel me zwaar genaaid, heb echt net mijn nieuwe macbook gekocht. Ik vond het al zo vreemd dat ze in de aanbieding waren. maarja heb nu wel een snelle en goede macbook maar heb er veel meer voor betaald! en een oud model. Ben dus niet echt blij

Als het minder dan 14 dagen geleden is kan je hem misschien nog omruilen, je kan het in elk geval eens navragen.

Morgen ga ik eens bij de Appleboer gaan rondneuzen voor een nieuwe MacBook Pro..
Ferrox    posted on 16-10-2008 07:21
Poster: Nandi

en ferrox proficiat met je iMac !!Cool

thnx! Hij bevalt super!!
soundcollector    posted on 16-10-2008 16:07
Poster: Didier_Deluxe

Als het minder dan 14 dagen geleden is kan je hem misschien nog omruilen, je kan het in elk geval eens navragen.

Morgen ga ik eens bij de Appleboer gaan rondneuzen voor een nieuwe MacBook Pro..

Dit kan je idd, maar dan moet je bij betalen, ik weet niet precies hoeveel prc...

220 Users online: 112 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 169.277
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.688.192