goede cd-r s
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

-Richard-    posted on 14-10-2008 19:13
Even een vraag over cd-r schijfjes.
Gezien ik toch (afgezien van of dit egaal/illegaal zou zijn) vaak een 'reserve-kopie'van een cd gebruik ipv origineel bijvoorbeeld, heb ik een vraag over de te gebruiken cd-r's.

Ik heb nu namelijk volledig blanco witte cd's, en merkte op dat er uit de cdj heel zachtjes bij sommige cd's van die piep/schraap/tik/ratel - geluidjes te horen zijn. Niet dat die een berg herrie maakt, maar eenzelfde geluidje als bijvoorbeeeld vaak uit je cd-drive van je pc komt. Nu als eeste vraag; is dit iets wat niet goed is, of gewoon te verwaarlozen?

Ik heb namelijk het idee dat dit komt door niet perfect uitgelijnde cd's of wat ik soms zie een miniscuul braampje op het center-gat van de cd.

Belangrijkste punt is dat ik mijn gebrande cd's gewoon nooit wil dat ze mij in de steek laten wanneer ik ergens sta te draaien op een feestje bijvoorbeeld!

Om deze kans zo ver mogelijk te elimineren; hebben jullie een voorkeur voor een bepald merk cd-r dat kwalitatief gewoon bovengemiddeld ligt?

Plus daarbij de vraag over de geluidjes, en of het ook maar iets uitmaakt.
Ben dus opzoek naar degelijke betrouwbare, gewoon goede cd'r schijfjes!

Thanx voor de tips!

What do you think about goede cd-r s ??

Vote :   

DJBernd    posted on 14-10-2008 19:37
ik gebruik Fujifilm cd-r's en heb hier nog geen problemen mee ondervonden,
wat ook een tip is brand je cd's op een tragere snelheid, het beste is soms nog op de traagste snelheid
Boyd    posted on 14-10-2008 19:39
de philips spindels van 25!

zijn van een goede constante kwaliteit!

Sammow    posted on 14-10-2008 19:43

Deze zijn hee goed :D Je moet er sowieso pakken met een matte bovenlaag, ik heb al ondervonden dat van die blinkende cd's minder lang meegaan :D
Nandi    posted on 14-10-2008 19:47
Ik gebruik ook die tdk's, goede ervaringen ermee. ik gebruik de blinkende en de matte en merk geen verschilHappy, laughing
Roov    posted on 14-10-2008 19:48
Ik gebruik ook de matte TDK's, nog nooit problemen mee gehad. En natuurlijk lekker goedkoop :P
-Richard-    posted on 14-10-2008 20:45
Dank jullie wel voor de comments!
Meerdere goede merken zie ik al dus.
Maar wel de bekendere blijken dus kwalitatief gewoon beter. Draaien jullie ook met de cd-r's begrijp ik, dus dat zou betrouwbaar geneg moeten zijn en geen prolemen opleveren wanneer ik langzaam brand (brand nu op 20x, da's al niet de topsnelheid...) en bijvoorbeeld één van bovenstaande merken zou nemen?
tairip    posted on 14-10-2008 20:58
Graag de search gebruiken voor dit soort dingen!

Opgekomen info met 2 woorden "welke cd"

Result 1
Result 2

Om het overzichtelijk te houden:
Mod edit by tairip on 14-10-2008 21:01 (19%)

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

158 Users online: 65 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 48.809
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.956.101