Leeftijd en style. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 13-10-2008 11:43
Met dj'en vraag ik mij af of stijlen en leeftijd iets met elkaar te maken hebben? Nu moeten we oppassen dat we niet alles over 1 kam scheren natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat veel van de huidige hard style dj's onder de 22 zijn? House en trance dj's lijken iets ouder, of in ieder geval iets serieuser met hun muziek bezig? Of leeftijd en serieus met muziek bezig zijn hand in hand met elkaar gaan durf ik hier zo niet hardop te zeggen maar soms lijkt het er wel op. Waarom? Ik zie op Totaal dat "we" alleen maar geneuzel hebben met jonge dj's die hoofdzakelijk in de harde hoek zitten, gelukkig niet allemaal, maar het afgelopen jaar hebben we daar het meeste mee te doen gehad terwijl house en trance dj's gewoon leker hun ding doen. Natuurlijk is niet iedereen gelijk, we hebben er ook heel serieuse harde dj's bij die echt goed bezig zijn maar toch? Zou er een overeenkomst in zitten?

What do you think about Leeftijd en style. ??

Vote :   

DeteqBoy    posted on 13-10-2008 23:34
Ik ben juist van mening dat iedereen opeens met house en aanverwanten bezig is. Op elke hyves zijn de plaatjes met I (L) house te vinden. Verder niks mis mee ofzo, maar vind juist niet dat heel veel jongeren alleen hardere stijlen draaien.

Ik ben zelf op zon 14 jarige leeftijd begonnen met het draaien van trance vinyl, rond mijn 17de ben ik overgestopt naar hardstyle omdat hier voor mij meer energie in zit Happy, laughing

ik denk dat de meeste mensen gewoon draaien wat ze leuk vinden en dat is natuurlijk ook het best Happy, laughing
tairip    posted on 13-10-2008 23:39
Poster: Dyno
Ik ben zelf al (ver) over de leeftijd van 22 heen, maar draai al jaren de hardere stijlen.

Denk dat het dus niet de leeftijd is, maar waarschijnlijk de mentaliteit van de jeugd van nu.

Ik denk inderdaad dat over het algemeen de mentaliteit van de jeugd erg veranderd is. Ik merk zelfs al dat de generatie die een jaar of 3/4 jonger als mij is heel anders over dingen denkt en zich veel minder sociaal gedraagt. Niet iedereen natuurlijk! Happy, laughing

Maar er is inderdaad een redelijk negatieve schuiving van sociaal gedrag en mentaliteit aan de gang.
ArCee    posted on 14-10-2008 13:33
Sandr: Jouw gevoel zegt dat veel hardstyle Dj's "jong" zijn. Maar waar komt jou gevoel dan vandaan? Als dit alleen gebaseerd is op die paar Dj's die bij totaal draaien is het natuurlijk niet echt zo relevant. Dan heb je de pech gehad dat je toevallig een paar jonge Dj's heb gehad, of dat alleen jonge Dj's zich melden bij je radiostation.

Zo is het weer net niet, ik zie, spreek en merk aan veel mensen in mijn omgeving en familie dat de wat jongere zich hoofdzakelijk inlaten met hardere stijlen? Wel merk ik aan de leeftijd van de radio dj's bij ons dat inderdaad de hardere dj's vaak een paar jaar jonger zijn als "de rest".

Sandr: Ik heb juist eerder het gevoel dat er meer House/Electro dj''s onder het jonge "gespuis" zitten.

Ondanks de aanhalingstekens, niet echt respectvol om je "collega's" zo te betitelen?
User edit by ArCee on 14-10-2008 @ 13:35:14 (30%)
Sandr    posted on 14-10-2008 14:41
Poster: ArCee

Zo is het weer net niet, ik zie, spreek en merk aan veel mensen in mijn omgeving en familie dat de wat jongere zich hoofdzakelijk inlaten met hardere stijlen? Wel merk ik aan de leeftijd van de radio dj's bij ons dat inderdaad de hardere dj's vaak een paar jaar jonger zijn als "de rest".

Sandr: Ik heb juist eerder het gevoel dat er meer House/Electro dj''s onder het jonge "gespuis" zitten.

Ondanks de aanhalingstekens, niet echt respectvol om je "collega's" zo te betitelen?

Okej apart... Blijkbaar zit hier een verschil per regio in...
Ik merk dat veel beginnende/jonge Dj's hier in de regio erg veel met House/Electro bezig zijn en maar vrij weinig met de harde stijlen...

Net als bij ons in de regio "jong gespuis" een vrij onschuldige term is om een groep jongeren aan te duiden...

Mocht iemand het hier zich erg persoonlijk hebben aangerekend en daardoor misschien op welke wijze dan ook schade van hebben ondervonden: Mijn excuses.
Play that funky music white boy....
bramv    posted on 14-10-2008 16:35
Ik denk dat het vooral daar aan ligt: Verschil per regio.

BassCracker    posted on 14-10-2008 18:58
Opzich kan ik het wel geloven van de eene kant dat er meer jongere dj's zijn die hardstyle draaien. Merk dit zelf ook met wat dj vrienden van mijn leeftijd. Ze beginnen met het draaien van house of iets in die richting en ze hebben een vriend(en) die veel naar de hardere stijlen luistert dat ze zo'n genre ook is proberen. Maar van de andere kant vind het grote bull-shit het is gewoon iets waar je automatisch voor kiest. Je gaat niet zomaar zo'n soort muziek draaien. Bijv donkere harde hardcore omdat je misschien gefrustreed bent en dus ook zo het tegen over gestelde met house. Nou wil ik trouwens niet Hardcore zwart maken dat het puur een frustatie muziek is.

Verder heb ik ook een hekel aan het hele verhaal van kopieren wat mensen nu eenmaal doen en wat vooral jongeren mensen doen (denk maar aan baby's, die kopieren alles). Neem nou dit voorbeeld. Een klasgenoot van me komt op een dag naar school met zoals gewoonlijk zijn ipod aan. Nou heeft ie er is geen Party Squad op staan maar een of ander house nummer. De volgende dag hebben ook een stuk of 3 klasgenoten dat nummer op hun mp3/ipod staan en een aantal dagen erna wel de halve klas, nou hebben natuurlijk ook nog andere dingen invloed op het hele rage gebied maar ik heb aan zoiets dus een hekel. Iedereen gaat bijv maar naar een house feestje omdat een aantal vrienden er ook heen gaan. Je moet zelf je keuze's maken en je niet laten beinvloeden door andere mensen..

Althans zo denk ik er over.

Edit: Het is natuurlijk wel zo handig als ik dan mijn info laat weten

Leeftijd: 15 (2 dec 16)
Stijl: Hardstyle
User edit by BassCracker on 14-10-2008 @ 19:09:17 (8%)
TheRedust    posted on 14-10-2008 19:03
Kben 15 en favoriete genres zijn Jump en Trance
rackham    posted on 14-10-2008 19:14
Ik ben 18 en ik ben begonnen met "het hardere werk", een toen nog samenraapsel van vanalles wat en ik ben over electro stilletjes geëvolueerd naar wat ik nu draai en ook zeer goed vind, namelijk minimal en techno. Waarom ik daartoe ben gekomen weet ik niet, op een bepaald moment sprak de muziek mij wel aan bij het beluisteren van wat platen in de winkel en zo heb ik "mijn stijl" gevonden.
Ik denk niet echt dat er een leeftijd op muziekgenres is te plakken, het is meer dan dat, is het niet een beetje zo dat je vrienden je ook wel een beetje "leiden" en dan zeker op jongere leeftijd en misschien pak je als jonge dj (14-15 jaar) sneller een nieuwe trend op terwijl oudere dj's gewoon hun stijl hebben gevonden en niet meer willen/kunnen veranderen?!
cross-over    posted on 15-10-2008 10:48
De hoeveelheid jonge dj's (je hebt ze zelfs al jonger dan 10) is vooral een gevolg van de lage investering om te kunnen dj'n.  Een pc en een versterker met boxen is alles wat je nodig hebt om jezelf een dj te noemen.  Of dit ook daadwerkelijk dj's zijn laat ik even in het midden.

Natuurlijk draai je alleen dat wat jezelf mooi vind en dat is een kwestie van smaak.

Het serieus bezig zijn met het vak is op jonge leeftijd nog hetzelfde als met andere zaken, zoals sport, wat wil ik later worden enz.....

Hoe langer je als dj meeloopt hoe meer muziek stijlen de meeste voor hun kiezen krijgen. Je eigen roots-genre veranderd ook continue en eventueel je smaak van muziek.
Muziek die je pakweg 5 jaar geleden absoluut niet kon aan horen is nu lekker relaxed om te beluisteren.

En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen op bovenstaand maar dat is altijd al het geval.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Ashley    posted on 15-10-2008 14:32
leeftijd: 15
Genre: House
Aantal jaren bezig: 2 1/2

ik val dan ook onder de ''jonge categorie'' en ik draai ook house, en ben er echt wel heel
serieus mee bezig. Misschien ben ik dan een uitzondering, maar voor mij klopt je stelling dus niet. Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
DjVictorF    posted on 16-10-2008 09:14
sommige van de jonge dj's die beginnen denken: Ja ik ga ook draaien! dat is stoer! Die kopen dan een setje en zetten die op hun kamer en doen er niks mee. Gewoon puur om aanzien te krijgen.. Ikzelf zat eerst gewoon al een jaar van te voren toen ik mijn eerste ding kocht elke dag te kijken naar spullen. Het leek me namelijk zo leuk. Een jaar later had ik eindelijk een ding gekocht een hercules consoletje. Het was echt een bagger ding maar ik oefende er wel op. Ik wist toen dat ik het echt leuk vond en koch nu een cd spelertje en mengpaneel in de hoop dat die volgende cd speler er snel aankwam:P uiteindelijk dat setje ook wel verkocht en kocht ik 2x citronic cd-s6 en 1 us blaster usb7003. En oefenen en oefenen.. Nou kwam me volgende setje 2 x denon dns3000 1x denon dnx1500. En draai daar nu mee op feestjes en oefen elke dag! Draaien is gewoon echt een passie bij mij! Je hebt ook allemaal gastjes die hebben virtual dj en noemen zich een dj en daar kan ik niet tegen.. En dan hebben ze een "mix" gemaakt en hoor je serieus geen verschil met het oude nummer.. daar erger ik me kapot aan:P Hopelijk is het een beetje begrijpelijk op geschrevenCoolLeeftijd 14Genre: house/eclecticDraai nu een dik jaar anderhalf jaar
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Illusion    posted on 16-10-2008 20:40
Laten we het virtual dj onderwerp maar hier buiten laten:p Daar zijn al giga discussies over geweest :p

Maar ik vind dat je gelijk hebt! En ben het helemaal met je eens.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

126 Users online: 61 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 19.808
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.836.354