Leeftijd en style. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 13-10-2008 11:43
Met dj'en vraag ik mij af of stijlen en leeftijd iets met elkaar te maken hebben? Nu moeten we oppassen dat we niet alles over 1 kam scheren natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat veel van de huidige hard style dj's onder de 22 zijn? House en trance dj's lijken iets ouder, of in ieder geval iets serieuser met hun muziek bezig? Of leeftijd en serieus met muziek bezig zijn hand in hand met elkaar gaan durf ik hier zo niet hardop te zeggen maar soms lijkt het er wel op. Waarom? Ik zie op Totaal dat "we" alleen maar geneuzel hebben met jonge dj's die hoofdzakelijk in de harde hoek zitten, gelukkig niet allemaal, maar het afgelopen jaar hebben we daar het meeste mee te doen gehad terwijl house en trance dj's gewoon leker hun ding doen. Natuurlijk is niet iedereen gelijk, we hebben er ook heel serieuse harde dj's bij die echt goed bezig zijn maar toch? Zou er een overeenkomst in zitten?

What do you think about Leeftijd en style. ??

Vote :   

DjVictorF    posted on 13-10-2008 12:31
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar als ik het goed begrijp bedoel je dj's die serieus produceren of feestjes draaien?
Ik ben zelf 14 en heb al een paar feestjes gehad.. en mijn favoriete muziek is house/electro maar hardstyle en hardcore vind ik soms ook wel leuk (bijvoorbeeld Defqon1 dat soort muziek)
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Xtremer    posted on 13-10-2008 12:33
Poster: ArCee
Nu moeten we oppassen dat we niet alles over 1 kam scheren natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat veel van de huidige hard style dj's onder de 22 zijn?

The Prophet nietWinking my eye. En zo zijn er nog veel meer. Ik denk niet dat ik het na me 22e wel gehad heb hoor...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 13-10-2008 @ 12:34:05 (41%)
ezeltje5    posted on 13-10-2008 12:37
Ja ik ben het wel met je eens, die verschillen zie ik ook.
Ik ben zelf 17 en draai veel house, dance en trance maar als ik naar leeftijds genoten kijk die ook draaien zijn die vooral bezig met de hardere stijlen...
ianroma    posted on 13-10-2008 12:43
Nou ik ben 16 jaar en ik draai voornamelijk minimal/deep house. Terwijl ik dat eigenlijk alleen wat oudere DJ's dat zie draaien. Ik vind het wel meevallen dat jonge mensen hardere stijlen draaienCool.
Lead    posted on 13-10-2008 14:07
Ik doe aan hardstyle en ben wel wat ouder dan 22 hoor Winking my eye
Let the BASS be louder
sanderk    posted on 13-10-2008 14:12
draai voornamelijk Techno(hardtechno schranz minimal)Cool en mijn leeftijd .........bijna 30
User edit by sanderk on 13-10-2008 @ 14:12:27 (1%)
RenéKuppens    posted on 13-10-2008 14:14
Ik ben wel met je eens dat hoe jonger de leeftijd hoe eerder je een populaire stroming gaat volgen als dj..

ik zelf probeer me hier van weg te draaien maar is lastig nu de house electro zijn commerciele door drang probeert te maken en kinderen uit mijn klas met croockers op hun mobile rond lopen probeer ik mezelf weer naar iets anders te richten..

zie de iets meer minimal of techno en deep house
Stefjuuh    posted on 13-10-2008 14:58
Ik draai zelf (16) wel iets aan de commerciele kant, dance/house maar minimal/tech vind ik ook wel fijn! Ook pak ik af en toe een beetje trance-invloeden mee (in radioshow, volgende week zaterdag).Het valt mij trouwens wel op dat trance DJ's een slag apart zijn. Zie ik bij house dj's dat ze gewoon nieuwe releases opzoeken e.d. merk ik bij trancers dat er af en toe een producer x special wordt gemaakt e.d.
tairip    posted on 13-10-2008 15:56
Poster: Lead
Ik doe aan hardstyle en ben wel wat ouder dan 22 hoor Winking my eye

Ik draai ook hardstyle en ben de 22 ook gepasseerd. Nu denk ik wel dat ik er net als sommige anderen als een van de eersten bij was, rond 1999/2000.

Hardstyle is wel veranderd door de jaren heen. De oude beukers zijn vaak nog steeds lekkerder dan veel hedendaagse meuk!
Xtremer    posted on 13-10-2008 16:10
Poster: tairip
Hardstyle is wel veranderd door de jaren heen. De oude beukers zijn vaak nog steeds lekkerder dan veel hedendaagse meuk!

Helemaal mee eens:D! Sommige oude tracks vind ik nog steeds geweldig, om maar een voorbeeld te noemen: shizzle my dizzle van The Prophet:D.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ArCee    posted on 13-10-2008 16:32
Wat ik bedoel zonder dat ik meteen wil generaliseren: Harde dj's lijken wat minder serieus met het vak DeeJay bezig te zijn? Lijken het wat minder serieus te nemen om er alles uit te halen? Dit komt, dacht ik, omdat het vaak wat jongere mensen zijn die harde stijlen draaien terwijl trance en house deejays vaak een slagje ouder en misschien daardoor vaak wel rustiger zijn? Natuurlijk zijn er voorbeelden van deejays die hard draaien en al jaren meegaan op een goede manier, daarom wil ik ook niet alles over 1 kam scheren.
Sandr    posted on 13-10-2008 16:47
Jouw gevoel zegt dat veel hardstyle Dj's "jong" zijn. Maar waar komt jou gevoel dan vandaan? Als dit alleen gebaseerd is op die paar Dj's die bij totaal draaien is het natuurlijk niet echt zo relevant. Dan heb je de pech gehad dat je toevallig een paar jonge Dj's heb gehad, of dat alleen jonge Dj's zich melden bij je radiostation.

Ik heb juist eerder het gevoel dat er meer House/Electro dj''s onder het jonge "gespuis" zitten.
House/Electro is op dit moment natuurlijk erg hot en commercieel. Hierdoor zullen jonge gasten die gaan draaien of jonge Dj's sneller naar dit genre pakken omdat het hip is.

Bij deze groep zit natuurlijk ook een groot gedeelte dat een opwelling heeft van: Ik wordt Dj, maar die na 2 jaar dan toch weer afhaken... Dit zijn dan ook niet de die hards die er niet alles uit willen halen en dan is het logisch dat zij er wat minder serieus mee bezig zijn.

En "oudere" Dj's zullen over het algemeen wat meer ervaring hebben en dus wat beter weten hoe de vork in de steel zit en daarom meer reageren/handelen zoals van men verwacht wordt.

Wat betreft trance dj's ben ik het wel met je eens.. Ik zit niet in die wereld, maar ik kan zo snel geen jonge trance Dj opnoemen. Komt waarschijnlijk omdat trance wat naar de achtergrond verschoven is. Een jong ventje die wil beginnen zal geen trance gaan draaien, of het moet een echte liefhebber zijn uiteraard.

Uiteraard zijn er genoeg uitzonderingen te noemen, maar ik denk dat over het algemeen de vork zo in de steel zit....
Play that funky music white boy....
bastianhecker    posted on 13-10-2008 17:22
ik sluit niet geheel uit dat de muziek keuze met leeftijd te maken heeft, maar ik denk dat het toch vooral ligt aan de invloed uit je omgeving, als jij 15 bent en je loopt op air max en je vrienden dragen bomberjacks met hardcore erop lijkt het vanzelfsprekend dat je dan hardcore gaat draaien. Dit enkel om die goedkeuring van je vrienden te krijgen. Daarom draaien veel mensen nu de zogenaamde 'dirty house' want iedereen kent vato. Ik daarintegen hou meer van het relaxte, minimal, deep house, beachy house en wat techno omdat ik veel mensen ken (meeste van 18 en ouder) die hier van houden en ik ben er ook van gaan  houden ik bezoek veel feestjes waar deze stijlen te vinden zijn. Omdat het me nou gewoon niet trekt om tussen 12/13 jarige meisjes te staan die vato de bom vinden omdat die bekend is en iedereen dat vind! Ik ga voor de mensen die de betekenis van de muziek navolgen en dit geeft watmij betreft een zwaar vette sfeer:D.
Stefjuuh    posted on 13-10-2008 17:42
Poster: bastianhecker
ik sluit niet geheel uit dat de muziek keuze met leeftijd te maken heeft, maar ik denk dat het toch vooral ligt aan de invloed uit je omgeving, als jij 15 bent en je loopt op air max en je vrienden dragen bomberjacks met hardcore erop lijkt het vanzelfsprekend dat je dan hardcore gaat draaien. Dit enkel om die goedkeuring van je vrienden te krijgen. Daarom draaien veel mensen nu de zogenaamde 'dirty house' want iedereen kent vato. Ik daarintegen hou meer van het relaxte, minimal, deep house, beachy house en wat techno omdat ik veel mensen ken (meest van 18 en ouder) die hier van houden en ik ben er ook van gaan  houden ik bezoek veel feestje waar deze stijlen te vinden zijn. Omdat het me nou gewoon niet trekt om tussen 12/13 jarige meisjes te staan die vato de bom vinden omdat die bekend is en iedereen dat vind! Ik ga voor de mensen die de betekenis van de muziek navolgen en dit geeft watmij betreft een zwaar vette sfeer:D.
 Mijn vrienden gaan naar metalbands! En ik draai house (eigenlijk een beetje wat je beschrijft, wel iets commercieel) Ik ken wel een paar jonge trance DJ's. Maar meeste die ik ken, idd dance/house
Nandi    posted on 13-10-2008 17:53
Poster: RenéKuppens
Ik ben wel met je eens dat hoe jonger de leeftijd hoe eerder je een populaire stroming gaat volgen als dj..

ik zelf probeer me hier van weg te draaien maar is lastig nu de house electro zijn commerciele door drang probeert te maken en kinderen uit mijn klas met croockers op hun mobile rond lopen probeer ik mezelf weer naar iets anders te richten..

zie de iets meer minimal of techno en deep house

Dit is zeker waar, the crookers word hier ook populair dat vind ik eigenlijk wel jammer. Nu richt ik mij ook iets naar de onbekendere electro ,vooral dan zwaarder.
DJMartino    posted on 13-10-2008 18:02
17 jaar en  mijn stijl is Trance, ik vind het wel meevallen dat als je jong bent harde stijlen draait. iedereen doet zo zijn eigen ding
View    posted on 13-10-2008 18:15
15, bijna 16 en stijlen: Dubstep, Drum & Bass, die shizzle. Niet echt populair, zeker dubstep niet.
freezer    posted on 13-10-2008 19:45
26 en serieuze hardstyleCool
Milo    posted on 13-10-2008 20:36
leeftijd: 13 over paar weken 14
Stijl: House / Dance / Latin house

gwn eff leuk om te weten [voor sommigen]
Draaitijd: Sinds 2004 :D
Booth: rmp 2  -  rmx 40 blackfire  -   Een of ander mislukt geval moet een rmp 2 worden
User edit by Milo on 13-10-2008 @ 20:40:28 (42%)
DjVictorF    posted on 13-10-2008 20:56
Meestal luister ik gewoon house. maarsom luister ik gewoon een paar hardstyle nummers. want afwisseling is ook wel is chil. Zo houd ik meer intresse in house.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Dyno    posted on 13-10-2008 21:08
Ik ben zelf al (ver) over de leeftijd van 22 heen, maar draai al jaren de hardere stijlen.

Denk dat het dus niet de leeftijd is, maar waarschijnlijk de mentaliteit van de jeugd van nu.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
dasergio    posted on 13-10-2008 21:17
ik ben 15 en ik draai vooral techno/electro/house
DJArvee    posted on 13-10-2008 21:20
19, Hardstyle Happy, laughing .. Luister ook nog wel hardcore en french tek, alleen voorkeur gaat tog wel uit naar hardstyle Happy, laughing
MoXeGy    posted on 13-10-2008 22:00
Ben 17 jaar, draai vooral hardstyle maar ben al een tijdje bezig mijn weg binnen de electro house/eclectic te vinden.
User edit by MoXeGy on 13-10-2008 @ 22:00:22 (19%)
bartezzz    posted on 13-10-2008 22:12
ik ben 16 en draai minimal, tech house en techno en volgensmij licht die leeftijd meestal wat hoger.
k stond vorge week vrijdag in een club met alleen nog 3 dj's die 25, 22 en 21 waren.
User edit by bartezzz on 15-10-2008 @ 14:53:49 (4%)

126 Users online: 61 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 19.810
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.836.356