economische crisis en de Muziek wereld (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 11-10-2008 13:40
heej.
misschien is het grote onzin waar ik me zorgen om maak maar ik ben echt al een tijdje flink aan het sparen om mijn DJ booth binnekort te finalizen. alleen denken jullie dat die economische crisis gevolgen zal hebben voor de Muziek wereld dat BV een CDJ1000 ineens een heel stuk duurder gaat worden ofzo?

want anders ga ik denk ik alvast maar een deel kopen van wat ik wil hebben.

nogmaals misschien is het grote onzin maar het zou toch zonde zijn als ineens iets een heel stuk duurder is en je van plan bent een behoorlijk bedrag uit te geven.

groetjs,
Vibemaster-D
"The Denny Meister"
User edit by Vibemaster-D on 11-10-2008 @ 18:18:52 (3%)

What do you think about economische crisis en de Muziek wereld ??

Vote :   

justjustin    posted on 11-10-2008 13:44
Geloof niet dat de prijs meer word...

Dit heeft weinig met de finaciele crissis te maken, Lijkt me stug dat een pioneer die zo groot en stevig op de wereld staan ineens prijzen gaat verhogen.

MK3 staat al weer even in de markt, en daarom zijn de ontwikkelings kosten er al lang uit...

MIJN MENING PRIJS GAAT DENK EGT NIET OMHOOG
User edit by justjustin on 11-10-2008 @ 13:46:54 (100%)
W.i.M    posted on 11-10-2008 13:45
Ik denk niet dat iemand je op dit moment kan vertellen wat de gevolgen op korte en lange termijn zullen zijn tenzij iemand een glazen bol heeft en mij ook even mee laat kijken want ik ben wel benieuwd Smile having fun
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Xitrate    posted on 11-10-2008 14:03
Nee de prijs zal niet omhoog gaan, als je een beetje het nieuws volgt hoor je ze altijd zeggen dat de koopkracht van de mensen niet omlaag zal gaan en dat producten niet duurder zullen worden.  We zullen het dus niet direct merken van de crisis.

PS. Waarom staat in je sig dat je al de djm800 en cdj1000's hebt, terwijl je die nog niet hebt? :P
User edit by Xitrate on 11-10-2008 @ 14:05:13 (40%)
Vibemaster-D    posted on 11-10-2008 14:20
@xitrate ik heb die alwel maar ik wil nog CDJ's er bijkopen zodat ik met 4 decks kan draaien.
en enventueel time code op 2 van de 4 CDJ;s dan
zalo    posted on 11-10-2008 14:36
16jaar enzo veel geld=> lijkt me verdacht en dan hoef je geen zorgen te maken over die financ. crisis
Vibemaster-D    posted on 11-10-2008 14:39
ik werk gewoon als ICT'er in mijn vaders ICT bedrijf voor 15 euro per uur dus ja ik heb wel geluk dat ik veel geld kan verdienen maar het is niet illegaal ofzo en ik krijg het ook niet ik werk er gewoon keihard voor.
en je mag het bij de KVK gaan nachecken als je het zaakje niet vertrouwd.

p.s.: booth is ook (eindelijk) geupload
User edit by Vibemaster-D on 11-10-2008 @ 14:40:36 (16%)
DJADMIN    posted on 11-10-2008 14:54
Ik studeer economie, dus ik denk dat ik wel een aardig oordeel geven kan...

de economische crisis zal op de DJ gear mijns inziens weinig invloed hebben. Het is een redelijk stabiele sector, maar wanneer het economisch er op achteruit gaat,  zal het wel eens zo kunnen zijn dat merken zoals pioneer en technics minder omzet gaan maken, en dus minder winst. Waarom ? Mensen hebben minder geld te besteden, en zodoende kijken ze (als het goed is) beter uit naar wat ze kopen. De cd spelers zijn voor de meesten toch een luxe goed, waardoor er in deze tijden nog wel eens zal worde nagedacht over wat je kopen gaat. Mijns inziens zullen mensen dus op het moment minder investeren hierin, en wellicht terughoudender zijn naar de toekomst toe. Een prijsverhoging zou dus niet slim zijn, aangezien je dan nóg meer mensen uitsluit en dus (nog) minder omzet maakt. Daarnaast zal de prijs ook niet snel omlaag gaan, en zeker niet met betrekking tot merken zoals pioneer : dan gooi je simpelweg je eigen ruiten in...en in economisch hoogtij zul je dan weer een prijsverhoging moeten doorvoeren, wat slecht is voor het bedrijfsimago.

Ik verwacht dus dat de prijzen nagenoeg gelijk zullen blijven, en dat de sector een licht verlies gaat meemaken. Maar voor de rest verwacht ik vrij weinig problemen eigenlijk, het zijn met name andere sectoren die het zwaar gaan krijgen door de crisis.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Vibemaster-D    posted on 11-10-2008 14:55
oke thx voor de info hier hebben we wat aan, nou dan w8 ik lekker tot januari en kan ik dan alles finalizen.
DJADMIN    posted on 11-10-2008 14:57
Pas wel op...de economie is tegenwoordig iets dat gebaseerd is op voorspellingen...het kan dus zomaar zijn dat de prijzen dalijk ineens met 10% omhoog of omlaag gaan, ik maak dus een voorspelling die voor een stuk gebaseerd is op logica, historie en inzicht...maar het wil niet zeggen dat deze bindend is, anders kon ik in de toekomst kijken, en had ik hier niet gezeten haha Winking my eye
Stevenvdvorm    posted on 11-10-2008 17:18
ik doe ook een economische studie, en ik ben het eens met djadmin. Prijzen zullen gelijk blijven, of een heel kleinbeetje zakken om de vraag naar dit goed gelijk te houden. Dit zijn voorspelling naar de huidige situatie!

Niemand had deze economische crisis in Nederland verwacht, dit laat wel weer zien, hoe het weer opeens kan omslaan.
Veel sucses met je aankopen
NielsR    posted on 11-10-2008 17:29
Poster: DJADMIN
Pas wel op...de economie is tegenwoordig iets dat gebaseerd is op voorspellingen...het kan dus zomaar zijn dat de prijzen dalijk ineens met 10% omhoog of omlaag gaan, ik maak dus een voorspelling die voor een stuk gebaseerd is op logica, historie en inzicht...maar het wil niet zeggen dat deze bindend is, anders kon ik in de toekomst kijken, en had ik hier niet gezeten haha Winking my eye

Jah idd het is zeer moeilijk te voorspellen eigenlijk gewoon bijna niet, nu heeft de staat de banken die in nood waren kunnen redden.
Maar wat gebeurd er als er meer banken failliet gaan de staat zit ook niet op een onuitputtelijk geldbron en dan krijg je scnario's zoals nu in ijsland.
DJADMIN    posted on 11-10-2008 17:41
Mwah over dat niet verwacht...ik ben vorig jaar afgestudeerd op de kredietcrisis en je zag het er zeker aankomen ! Maar niemand had echt verwacht dat het in 2008 - 3 al in deze mate toe zou slaan....maar men wist wel dat het in 2009 te merken zou zijn..dit kon ook niet uitblijven.

Mijn advies aan het ministerie was toen om maar liquide middelen in het systeem te pompen, om amerikaanse toestanden te voorkomen, want vergeet niet, daar is t op dit moment 100x zo erg als hier ; mensen die al hun bezit kwijt zijn, en gewoon niet meer verzekerd zijn en op straat komen. Je ziet ook dat daar de woningmarkt nu ronduit dramatisch is....de bouwsector is daar het aller hardst getroffen...

Maar inderdaad, het zal een ketting reactie zijn, en waar eerst gedacht werd dat alleen de kleine banken geraakt zouden worden...grote misvatting..

maar feitelijk komt het er allemaal op neer dat wij de dupe zijn van de ''domheid'' en van de hebzucht van de amerikanen...ik ben niet contra amerika, maar dit had gewoon voorkomen kunnen worden...
Bambilaner    posted on 11-10-2008 17:43
Bambilaner heeft 250 Fortis-aandelen en draait nu depressieve muziek...Dus de crisis heeft wel degelijk gevolgen voor de muziek.
www.facebook.com/vinniebegooddj
DJADMIN    posted on 11-10-2008 17:47
@ Bambilaner

hhaha, jaaa de omzet in de depressieve muziek en in metellica zal ongekende vormen aannemen !!! :P
zalo    posted on 11-10-2008 20:15
Poster: Bambilaner
Bambilaner heeft 250 Fortis-aandelen en draait nu depressieve muziek...Dus de crisis heeft wel degelijk gevolgen voor de muziek.

hij ga mij toch niet wijsmaken dat gij 7000 euro in een bank hebt geinvesteerd....
DJADMIN    posted on 11-10-2008 20:27
Poster: zalo

hij ga mij toch niet wijsmaken dat gij 7000 euro in een bank hebt geinvesteerd....

Zo gek vind ik dat nog niet eens...normaliter was dit een relatief safe belegging..TOT DE KREDIETCRISIS DUS
Flexii    posted on 11-10-2008 20:49
als je geluk hebt gaan de prijzen eerder omlaag, omdat doordat de koopkracht van de consumenten daalt, de afzet van merken als Pioneer behoorlijk zal dalen omdat veel mensen zich nog wel 2x bedenken voor ze zo'n grote uitgaves doen aan luxe goederen. zodoende kan het zo zijn dat als de crisis zich lang aanhoud de prijzen wel eens zouden kunnen gaan zakken.
DJADMIN    posted on 11-10-2008 20:53
@ Flexi

En daar geloof ik dus niet in...zeker merken als pioneer en technics, die zijn waardevast....die kunnen niet zomaar met de prijzen omlaag gaan, omdat dan je geloofwaardigheid omlaag gaat...want nu zijn er economisch mindere tijden..dalijk als het beter gaat moet je dus weer met de prijs omhoog ? Dat is nooit goed voor een bedrijfsimage. De vaste prijs kenmerkt de groten onder ons.

Maar wat betreft de afzet ben ik het volledig met je eens, er zal minder verkocht worden, en wellicht zijn de grote winnaars van de crisis wel de kleine merken zoals reloop enzo...zelf ga ik op termijn een nieuwe mixer kopen, ben toch eerder naar een rmx 40 aan het kijken dan naar een djm 700....gewoon ook omdat ik minder te besteden heb...
Flexii    posted on 11-10-2008 20:55
Admin, je weet toch hoe enorm groot winstpercentage er op djgear zit he:P,, dus als die crisis een paar jaar aanhoud zie ik die prijzen best wel zakken
DJADMIN    posted on 12-10-2008 00:12
Haha, jaaa, maar nu schets jij een beeld dat deze crisis ''jaren'' aanhoudt...reken op maximaal 2 jaar...dalijk als alle bedrijven weer geordend zijn, leningen voldaan en banken gered zal het financiele systeem zich vanzelf herstellen...t zelfde als na 9-11...dus maak je niet druk Winking my eye
zalo    posted on 12-10-2008 15:02

Zo gek vind ik dat nog niet eens...normaliter was dit een relatief safe belegging..TOT DE KREDIETCRISIS DUS

ja dat je veel geld investeerd in banken kan ik begrijpen want dat is/was een stabiele sector en zeker met de dividenten die je zou krijgen 

maar dat je als 16jarige 7000 euro investeerd in een bank? op die leeftijd?

zalo    posted on 12-10-2008 15:02
safari

User edit by zalo on 12-10-2008 @ 15:03:10 (97%)
Nico_26    posted on 12-10-2008 15:18
Ik zou niet zeggen: "maak je geens zorgen" want het gaat er echt wel slecht aan toen. Ookal is Pioneer sterk en groot dit wilt niks zeggen. Want elk bedrijf is wel afhankelijk van een ander. En eens je een domino effect krijgt kunnen zelfs de grootse mulit-nationals hun prijzen omhoogtrekken.
Bambilaner    posted on 12-10-2008 19:06

ja dat je veel geld investeerd in banken kan ik begrijpen want dat is/was een stabiele sector en zeker met de dividenten die je zou krijgen 

maar dat je als 16jarige 7000 euro investeerd in een bank? op die leeftijd?

En waar haal jij uit dat 250 fortisaandelen 7000 euro kosten? Ik heb die dingen gekocht aan 4 euro 81.

www.facebook.com/vinniebegooddj
Steve-O    posted on 13-10-2008 11:30
Merken als pioneer en Denon etc zullen denk ik wel gevolgen gaan merken maar in deze sector zullen er geen grote gevolgen zijn. Ik studeer ook economie en de crisis zit hem vooral in financiële bedrijven/ instellingen. Deze komen eigen vermogen tekort (simpelweg geld:p). De overheid heeft al gezegd een buffer voor deze sectoren te hebben gemaakt die in het ergste geval aangesproken kunnen worden. Maar pioneer zit in een hele andere sector en die gaan misschien qua omzet iets merken maar ik denk niet dat het van de een op andere dag zoveel gaat schelen. Dat kan je technisch ook uitleggen met prijselasticiteit maar het komt er op neer dat een 'grote" prijsverandering omhoog zeer negatieve gevolgen heeft op de omzet....

samengevat: je kan waarschijnlijk gewoon rustig slapen en tot januari wachtenWinking my eye(y)

308 Users online: 178 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 41.197
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.742