Ik kom er niet meer uit met mn muziek pc!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vatoslocos    posted on 02-10-2008 20:06

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een super muziek computer gehaald speciaal gemaakt voor muziek, heeft me dikke 1300 euro gekost met cubase erbij omdat ik nu eens serieus aan de gang wil gaan.
Maar nu k eemaal heb snap ik er niks meer van hoe het nou zit met die geluidskaart wat ik daar nou aan heb?!

Er is een ESI Juli@ geluidskaart in geplaatst en er zit een standaard kaart in, maar als ik bijvoorbeeld een mp3 tje afspeel gaat dit via de normale (slechte kwaliteit) geluidskaart! En als ik bij configuratiescherem en dan bij geluiden en apparaten kijk en ik wil een andere kaart gebruiken voor t afspelen krijg ik 3 dingen esi 2h,esi 123 en nog wat maar bij alle 3 krijg ik gewoon GEEN geluid..

Ook ben ik erachter gekomen dat ik niks geen koptelefoon of pc-speakers op de esi kan aansluiten!
En krijg ik te horen dat alleen de dingen die je erop aanslkuit aan de achterkant wel via de esi gaan.

Dus als k goed begrijp heb ik helemaal niks aan die goeie kaart en gaat de kwalitiet niet omhoog van mn producties omdat mn kaart dan niet gebruikt word? ik baal ernorm ik dacht dat k t nu wel zo n beetje voor elkaar had voor dit geld!
Kan iemand me hier meer over vertellen want ik ben gewoon een leek met al al die termen en gedoe als t maar goed klinkt en juist werkt..

Alvast bedankt vanuit hier kheb hulp nodigCool

What do you think about Ik kom er niet meer uit met mn muziek pc! ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 02-10-2008 20:31
Sorry voor offtopic maar even dit:

De naam van dit topic wordt nogal raar weergegeven op mijn computer:

EDIT: mijn plaatje wordt ook niet meer weergegeven :S

plaatje
User edit by JollyJunkie on 02-10-2008 @ 20:32:34 (51%)
Mod edit by Nvie on 02-10-2008 20:37 (1%)
Dyno    posted on 02-10-2008 20:34
Ik lees in de handleiding dat je bij de eigenschappen voor geluid moet kiezen voor Juli@ Ch12.
Dit, omdat deze de in(Ch1)/out(Ch2) is van de geluidskaart.

De bovenste 2 gaten van de kaart zijn de inputs, en de 2 daar onder de outputs.

De zwarte ronde is voor je kabel die je bij de kaart geleverd is; de breakout cable (een kabel met S/PDIF in/uit en midi in/uit)

De vierkante witte daaronder is je S/PDIF Optical Output.

Hoop dat je er wat aan hebt.

En ik lees net dat je de kaart ook kan omdraaien.
Dan heb je deze > Klik hier
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 02-10-2008 @ 20:40:27 (27%)
vatoslocos    posted on 07-10-2008 23:09
Oke thnx voor de reactie..,ik zal ff wat duidelijker zijn met mijn vraag, ben een stuk verder gekomen ik krijg nu goed geluid als k mn versterker op de esi aansluit..,alleen nu kom t probleem: er zit geen 3,5 /mm aansluitng op voor koptelfoon/mic..,zijn hier kabels voor te krijgen? of is hier een oplossing voor.
En maakt mn geluidskaart ( esi juli@) nou verschil in de geluidskwaliteit van mn uiteindelijke ge exporteerde productie, of alleen bedoeld voor t afspelen van muziek op hoge kwaliteit..

Groeten rick!
ezeltje5    posted on 08-10-2008 13:59
Iets als dit?
En je geluidskaart is alleen voor het geluid wat uit je speakers komt, het heeft niets te maken met de kwaliteit van het geëxporteerde geluid
User edit by ezeltje5 on 08-10-2008 @ 14:14:03 (100%)
tairip    posted on 08-10-2008 14:13
Plaatje werkt inderdaad niet, hij linkt naar een of ander e_blank plaatje! Kan je hem even opnieuw oploaden bijvoorbeeld in je album op DJR.

This is an old Topic

No new postings for 6.170 days.
 Post CommentThat would be 205.7 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

300 Users online: 183 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 60.473
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.954.018