De Late Leeuw, Chat Corner (Deel 16)  (11/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 01-10-2008 20:48
Late Leeuw SceneDe Late Leeuw, ooit begonnnen als geintje, nu ons grootste topic die het langste loopt. In ieder geval degene met de meeste replies... De Late Leeuw is eigenlijk de Chat Corner waar als enigste offtopic postings en nutteloze mededelingen kunnen worden gepost. Dubbelpostings zijn ook hier NIET toegestaan !

Hier de voorgaande delen, voor als je eens een week of wat niets te doen hebt kun je ze doorlezen Happy, laughing

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 2
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 3
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 4
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 5
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 6
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 7
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 8
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 9
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 10
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 11
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 12
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 13
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 14
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 15

en nu dan :

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 16
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 03-10-2008 17:28 (87%)

What do you think about De Late Leeuw, Chat Corner (Deel 16) ??

Vote :   

NielsR    posted on 16-10-2008 22:52
Ik zit op dit moment met een probleempje, ik moet een computer hier internet geven
maar op een of andere manier kan ik de drivers van de usb wifi reciever niet meer instaleren, maar ik heb hier nog een wifi routerke liggen dat ik niet gebruik
kan ik dus dat aan die computer zetten zodat dat het wifi signaal opvangt van de primaire wifi router zodat ik de 2de router dan met een lan kabeletje kan verbind aan die computer.
MoXeGy    posted on 16-10-2008 23:25
Heb eindelijk een nieuwe pc, dus ik kan weer van alles gaan doen. ik ga nu ook verschillende midi set-up's proberen, en wil dan ook wel dingen testen/proberen/uitleggen?
ccc    posted on 16-10-2008 23:33
Poster: Didier_Deluxe

Eerste vraag:
Moet je eigenlijk zelf weten. (ga eens kijken bij een Apple dealer) Maar als je geen grafische kaart nodig hebt ben je goedkoper af met een 13.3".

Tweede vraag:
Hier zou ik zeggen ga maar voor 4GB, ugradeprijs valt redelijk goed mee. Principieel is 2GB voldoende maar met 4GB gaat het toch wat vlotter en zit je wat veiliger met het oog op de toekomst. (Je moet ook rekenen dat bij de 13.3" MacBooks een deel van het RAM geheugen gebruikt wordt voor de grafische kaart.)

Derde vraag:
Een Nederlands toetsenbord verschilt niet zoveel met een Amerikaans of een Engels, dikwijls worden zelfs de standaard Amerikaanse toetsen gebruikt. In België (en Frankrijk) ligt het wel anders, wij hebben een "azerty" klavier in plaats van een "qwerty" en een entertoets in een haak, daarnaast zijn vele leestekens ook anders.
Dus neem maar gewoon een Nederlands, zo kan je eurotekens en alle gebruikelijke accenten typen, tenzij je veel programeert, dan ben je beter af met een Amerikaans. (dan kan je makkelijker aan de knoppen:/\[]{}...)

Bedankt voor je antwoord.
Ja ik ga ook kijken bij een apple dealer, maar dan moet ik eerst tijd hebben haha.

Maar je zegt als je geen grafische kaart nodig hebt moet je voor de 13en gaan. Maar de 13en heeft toch ook een grafische kaart. Of zit ik nu fout?

En over het toetsenbord.

Ik heb zo een:

Zonder de cijfers in de toetsen uiteraard.
Moet ik dan een US of een NL nemen als ik hetzelfde wil als de afbeelding?

User edit by ccc on 16-10-2008 @ 23:35:28 (3%)
Stefjuuh    posted on 17-10-2008 07:22
Dat is volgens mij een US. NL toetsenborden hebben vraagteken rechtsboven zitten, en op de plek van een : (drukt ctrl+shift in) staat een ?. Als je dus ctrl+shift indrukt ga je naar een NL toetsenbordlayout. Je zou wel problemen kunnen krijgen met het euroteken op de Mac. Anders bel je even een Apple store voor zekerheid.
Boyd    posted on 17-10-2008 08:45
dat is een US, de NL kan ik niet mee werken
DeteqBoy    posted on 17-10-2008 13:07
ja klopt is een US, ik heb nederlandse toetsen op mijn laptop :P
Illusion    posted on 17-10-2008 15:59
Even vraagje tussendoor:

Ik wil 2 x KRK RP5 G2 aanschaffen. Hoe sluit ik deze aan op mijn M-Audio Audiophile 2496?

met andere woorden. Welke kabels gebruik ik om ze te connecten?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ccc    posted on 17-10-2008 16:55
Gewoon XLR naar RCA? Moet je ff op google in tikken komen verschillende mogelijke kabels uit.
Of is dat niet wat je zoekt?
Illusion    posted on 17-10-2008 16:56
ja ff tjekken

Edit: jaa google is machtig.. Had ik in de 1e plaats wel kunnen doen. Mja ik moest ff RCA weten. Thnks
User edit by Illusion on 17-10-2008 @ 16:59:03 (100%)
Lead    posted on 17-10-2008 17:52
Poster: BoydGrift
dat is een US, de NL kan ik niet mee werken

Ik heb hetzelfde toetsenbord als hierboven afgebeeld. Ook op mijn andere computers, ook op mijn laptop. Kan me haast niet voorstellen dat ik overal een amerikaans toetenbord heb. (is dan wel PC)
Let the BASS be louder
DeteqBoy    posted on 17-10-2008 18:11
Poster: Illusion
Even vraagje tussendoor:

Ik wil 2 x KRK RP5 G2 aanschaffen. Hoe sluit ik deze aan op mijn M-Audio Audiophile 2496?

Ik heb die monitors ook sinds kort en ze zijn super btw :P

Ik heb ze gewoon via tulp op mijn externe geluidskaartje aangesloten maar je zou het ook via xlr kunnen doen Happy, laughing
Nvie    posted on 17-10-2008 18:48
Poster: Lead

Ik heb hetzelfde toetsenbord als hierboven afgebeeld. Ook op mijn andere computers, ook op mijn laptop. Kan me haast niet voorstellen dat ik overal een amerikaans toetenbord heb. (is dan wel PC)

Mac is ook gewoon hetzelfde. Draaien hier 4 Mac's met NL toetsenbord, en dat is gewoon QWERTY en zoals hierboven afgebeeld...
Illusion    posted on 17-10-2008 18:48
Poster: DeteqBoy

Ik heb die monitors ook sinds kort en ze zijn super btw :P

Ik heb ze gewoon via tulp op mijn externe geluidskaartje aangesloten maar je zou het ook via xlr kunnen doen Happy, laughing

Oke Thnks!
Max-E    posted on 17-10-2008 19:06
Poster: Illusion
Even vraagje tussendoor:

waarom rp5's? de oude rp8's kosten nu ook niks meer, 200 euro de stuk bij feedback..
DeteqBoy    posted on 17-10-2008 19:16
rp8's klinken slechter als je niet zon megakamer hebt Winking my eye
Illusion    posted on 17-10-2008 19:39
Poster: Max-E

waarom rp5's? de oude rp8's kosten nu ook niks meer, 200 euro de stuk bij feedback..

Ik zit hier in princiepe gewoon op m'n kamer. Ik hoef nog niet de grootste set te hebben.  Het gaat er om dat mijn pc boxjes van 10 cm bij 15  cm worden vervangen:D.  En nu ik zoveel bezig ben met produceren mogen er van mij wel goede monitoren komen te staan. En zo hard beuq ik ook nog niet hiero. Maar gewoon goede monitoren zijn voor mij goed.

Zijn de oude series ook actief? van de KRK RP 5?

En is er zo'n groot verschil tussen de KRK RP 5 en KRK RP5 G2? Ik zie een verschil van 60 euro, en het geluid van de G2 zou beter moeten zijn. Maar zit er nu zo'n groot verschil tussen. Als het verschil groot is, heb ik er eventueel die 60 euro nog wel voor over. Maar als de oudere net zo goed is, kan ik deze net zo goed aanschaffen.
User edit by Illusion on 17-10-2008 @ 19:41:42 (63%)
DeteqBoy    posted on 18-10-2008 00:41
ja de oude zijn ook actief, ik heb ze allebei gehoord en het verschil is niet heel duidelijk merkbaar. Toch ben ik voor de nieuwe series gegaan omdat deze nieuwer zijn en je er later waarschijnlijk meer voor terug kunt krijgen Happy, laughing

Die oude zijn verder wel ook gewoon topdingetjes Happy, laughing
Lead    posted on 18-10-2008 08:21
Zo... op weg naar Engeland. De BPM show in London bezoeken en morgen avond kom ik weer terug...

Ben benieuwd wat ik naast de HDJ nog meer voor nieuws te zien krijg....
Let the BASS be louder
Dyno    posted on 18-10-2008 08:29
Veel plezier!

Leuk reisje dacht ik zo!

--edit--

Wat heb jij trouwens een klote baantje zeg ....... Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 18-10-2008 @ 08:50:30 (100%)
justjustin    posted on 18-10-2008 09:06
Poster: Dyno
Veel plezier!

Leuk reisje dacht ik zo!

--edit--

Wat heb jij trouwens een klote baantje zeg ....... Cool

echt hé wat een K*T baan heeft lead...
Boyd    posted on 18-10-2008 10:45
Ja erg he!

verplicht naar een dj beurs moeten zeg,

Hehe, lijkt me wel chill!
Xtremer    posted on 18-10-2008 10:50
Jammer dat er in Nederland nooit is een DJ beurs isUnhappy!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DeteqBoy    posted on 18-10-2008 10:58
Ja inderdaad Unhappy
soundcollector    posted on 18-10-2008 10:58
Poster: DJ-Xtremer
Jammer dat er in Nederland nooit is een DJ beurs isUnhappy!

dj expo?
Xtremer    posted on 18-10-2008 11:13
Poster: soundcollector

dj expo?

Die bestaat al jaren niet meer:p. Ben naar alle geweest, maar na de Rai was t overUnhappy.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

272 Users online: 25 Guests (247 Unknown)
Pages generated today : 45.695
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.523.696