Hey allemaal,
Kwam niet zo lang geleden dit forum tegen, tijdens mijn zoektocht naar nieuw dj gear. Ben voorlopig van plan te blijven op dit forum, dus ik stel me gelijk even voor:
Ben Presto, kom uit Zoetermeer en heb aardig wat gemixt in t verleden.
Ben begonnen toen ik een jaar of acht was, mijn broer was in meerdere tenten huis dj geweest regio Den haag. Ik weet nog een tent die heette de Avenue, in een zijstraat van de Spuistraat, daar heeft hij erg lang voor gedraaid.
Hij was dus de aanstichter voor mijn turntablism. Ging bijna elke dag naar hem toe om te draaien. Op mn 11de kreeg ik mn eerste eigen set van mn broer. De soundlabs met een Gemini mixer. (check link onderaan voor foto`s)
Wilde al snel over op direct drive tafels, toen kwamen de Gemini PDT 6000 in combinatie met een Behringer djx 700. De tafels waren wel oke, maar die mixer... :kots:
Draaide inmiddels regelmatig op feesten en feestjes. Daar draaide ik altijd op Technics natuurlijk. Vaak ook met een Dateq XTC. Ik wilde dit natuurlijk ook. Voor ik het wist had ik al mn geld bij elkaar geschraapt om twee Technics 1200 mk2 te kunnen kopen, heb direct een ander mengpaneel gekocht, namelijk de Stanton RM 3.
Ben volop demo`s gaan mixen en had volgens velen bizar veel potentie. Toen wilde Wolfmann productions mij hebben. Vanaf dat moment is mn leven ingestort. Mn vriendin had zwaar bordeline en wilde niet meer dat ik ging draaien. Elke keer wanneer ik nee zei, dreigde ze met zelfmoord weet ik t wat. Na een jaar was ik van haar af en had inmiddels een andere hobby: auto`s.
Maar het draaien bleef kriebelen, iets in mijn hoofd zei dat ik weer moest beginnen. Maand in maand uit. Heb twee maanden geleden besloten de knoop door te hakken. Heb nu bijna het geld bij elkaar voor de spullen die ik wil hebben.
Op korte termijn zullen er twee cdj-1000 MK2`s en een Reloop rmx 40 usb mixer komen te staan. Op iets langere termijn komen hier nog twee Technics 1200 mk5 bij.
Moet eerst het cdj-en oppakken, want heb altijd gezworen bij vinyl, dus was toen nooit bezig met cd`s. final scratch vind ik helemaal verschrikkelijk. Je pakt een OEM TT, die je gaat vergallen met allemaal hubs en stekkers....nee, dan maar een geheel ander apparaat: de Pioneer CDJ-1000 MK2...
////www.djresource.eu/Gallery/val/1109/presto/