Moeilijke beslissingen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Boyd    posted on 28-09-2008 09:53
Hallo,

Ik weet niet wat ik nu moet doen,

Ik heb thuis staan:

2x Reloop RP4000m3d
1x Ortofon Concorde Pro
1x Reloop RMP2
1x Reloop RH-3500
1x Pioneer DJM-400
1x 150 watt versterker
2x 250w rms speakers
En een mixvibes DVS pakket

Nu raad je het mischien al? ik wil me booth voor een groot deel veranderen!

Nu zit ik te denken om alles behalve mixvibes, de hoofdtelefoon en het mengpaneel te verkopen.

en daar dan 2x Pioneer cdj800mk2's voor in de plaats te zetten.

Ook heb ik nog een meubel waar 2 draaitafels en een mengpaneel ingebouwd kan worden:

Link=////www.djresource.eu/Djsets/display/6594/

Dit meubel heeft me 150 euro gekost aan materiaale, en heel veel uurtjes werk!

Dus wat is verstandig? ik ben vinyl een beetje zat, evenals alle rumble en geskip die er vanaf komt!

Wie kan mij helpen nadenken over deze beslissing?

User edit by Boyd on 28-09-2008 @ 09:55:47 (29%)

What do you think about Moeilijke beslissingen ??

Vote :   

Xtremer    posted on 28-09-2008 11:06
Ik heb precies dezelfde stap overwogen als jouHappy, laughing. Heb mijn RP-4000's verkocht en daar CDJ-800 MK2's voor terug gekochtWinking my eye. Het is qua kosten aan tracks een stuk goedkoper, omdat je al gauw tussen de 8 a 12 euro voor 2 of 3 nummer op vinyl zit en voor het zelfde geld heb je een CD met 15 tracks. Het ligt er ook aan hoeveel je om de feeling van het vinyl geeft, ik zou bevoorbeeld gelijk zeggen verkopen die hap en CDJ's kopen:P. Hou er ook rekening mee dat een CDJ een stuk nauwkeuriger is dan een TT, wat de mix dus makkelijker maakt. Er zitten tevens meer funties op een CDJ die handig zijn voor scratch en mix. De CDJ-800 MK2's zijn dan zeker geen slechte keuze, je hebt er 1 keer een flink bedrag aan en daarna heb je er jaren plezier van.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik overgestapt ben naar CDJ-1000 MK3 omdat de buffer-snelheid en het pitchbereik bij MP3 groter is. Verder zijn de hot-cue's makkelijk bij het inmixen van samples. Succes met je beslissing!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Boyd    posted on 28-09-2008 11:23
Bedankt voor je reactie!

Kwa kosten zit ik nu al laag omdat ik mixvibes timecode gebruik.

Maar met draaitafels kan je niet echt veel, als je kan beatmatchen en mixen. Dan blijft alles toch bij de eq op je mixer(en effecten dan)

Een cdj is veel creatiever, ik heb zelf al een paar keer op de 800mk2's gedraait en die bevielen me wel.

+ dat een pitch op de cdj meteen verandert en bij een tt er vertraging tussen zit!
Xtremer    posted on 28-09-2008 11:30
Poster: BoydGrift
Bedankt voor je reactie!

Kwa kosten zit ik nu al laag omdat ik mixvibes timecode gebruik.

Maar met draaitafels kan je niet echt veel, als je kan beatmatchen en mixen. Dan blijft alles toch bij de eq op je mixer(en effecten dan)

Een cdj is veel creatiever, ik heb zelf al een paar keer op de 800mk2's gedraait en die bevielen me wel.

+ dat een pitch op de cdj meteen verandert en bij een tt er vertraging tussen zit!

Timecode is ook nog te gebruiken met je CDJ's hoorWinking my eye. Pitch verhaal heb je inderdaad gelijk in. Ik zou zeggen: doen! Wat heb je te verliezen, op een TT kun je geen CD draaien tochCool?
Boyd    posted on 28-09-2008 12:50
En in een cd speler kan je geen vinyls stoppen!

mja, dit heb ik nu. en ik moet redelijk veel bijleggen voor cdj's.

aangezien ik als 14 jarige 3,50 per uur verdien....
Bambilaner    posted on 28-09-2008 13:08
Poster: DJ-Xtremer

Timecode is ook nog te gebruiken met je CDJ's hoorWinking my eye. Pitch verhaal heb je inderdaad gelijk in. Ik zou zeggen: doen! Wat heb je te verliezen, op een TT kun je geen CD draaien tochCool?

Tenzij hij een cd in zijn pc met timecodesysteem stopt Happy, laughing

Zijn goedkopere cd-spelers geen optie?
www.facebook.com/vinniebegooddj
User edit by Bambilaner on 28-09-2008 @ 13:08:54 (14%)
Xtremer    posted on 28-09-2008 13:12
En in een cd speler kan je geen vinyls stoppen!

mja, dit heb ik nu. en ik moet redelijk veel bijleggen voor cdj's.

aangezien ik als 14 jarige 3,50 per uur verdien....

Kom ik met me 3,28 om 16 jaarCool
Bambilaner    posted on 28-09-2008 13:21

Belg zijn is cooool!
www.facebook.com/vinniebegooddj
Boyd    posted on 28-09-2008 13:46
Poster: Bambilaner

Tenzij hij een cd in zijn pc met timecodesysteem stopt Happy, laughing

Zijn goedkopere cd-spelers geen optie?

Ik heb al een reloop rmp2, en dat is eigenlijk net onder de cdj's van pioneer.

Alleen vind ik zelf de cdj800 fijner.

En wat doe jij dan voor werk, ik werk in een fietsenzaak.

Ik beantwoord mails, en doe bestellingen enz. Ook ga ik starten met e-commerce.

Wat mischien ook wel slim is om te vermelden:

Ik heb al kennis gemaakt met het hele dj-arsenaal:

Van cd-speler tot timecode tot draaitafel, ik heb al een dubbele cd-speler in huis gehad. Nu 2 draaitafels, en een tabletop.

En ik moet zeggen cd-spelers bevallen me goed!

oh wacht me warme chocola is klaar...
User edit by Boyd on 28-09-2008 @ 14:29:48 (100%)
DeteqBoy    posted on 29-09-2008 09:18
cdj's zijn zeker de moeite waard! echt topdingen en meer mogelijkheden dan bij vinyl. Toch weet ik niet of ik me draaitafels zou gaan verkopen als ik jou was. In principe heeft die RMP 2 ook al veel mogelijkheden, je zou ook gewoon kunnen sparen voor een 2de daarvan en ej tt's houden. Dan heb je ook een behoorlijk complete set Happy, laughing Maarja je moet zelf even kijken :P
Boyd    posted on 29-09-2008 16:39
Poster: DeteqBoy
cdj's zijn zeker de moeite waard! echt topdingen en meer mogelijkheden dan bij vinyl. Toch weet ik niet of ik me draaitafels zou gaan verkopen als ik jou was. In principe heeft die RMP 2 ook al veel mogelijkheden, je zou ook gewoon kunnen sparen voor een 2de daarvan en ej tt's houden. Dan heb je ook een behoorlijk complete set Happy, laughing Maarja je moet zelf even kijken :P

Ik gebruik op de rmp2 vele functies niet, zoals de effecten!

daarom ga ik liever een stapje hoger, met meer bruikbare dingen!
Boyd    posted on 30-09-2008 16:16
Kickje, omdat ik toch meer antwoorden wil zien!
vasch    posted on 30-09-2008 16:36
Als je tijdcode blijft gebruiken heb je niet persee cdj 800 mkII's nodig toch. Je gebruikt dan de mp3 functies toch niet. Misschien dat mkI's dan een optie voor je zijn.
B.t.w. ik bedoel dit als advies en niet om m'n spulletjes kwijt te raken wat je misschien zou denken als je de rest van het forum in de gaten houdt.
Boyd    posted on 30-09-2008 16:42
Poster: vasch
Als je tijdcode blijft gebruiken heb je niet persee cdj 800 mkII's nodig toch. Je gebruikt dan de mp3 functies toch niet. Misschien dat mkI's dan een optie voor je zijn.
B.t.w. ik bedoel dit als advies en niet om m'n spulletjes kwijt te raken wat je misschien zou denken als je de rest van het forum in de gaten houdt.

thanks, maar er zijn wel meer dingen.

Hier kan je ze mooi vergelijken: Ultimate CDJ comparison chart

Zoals meer geheugen, ander jogwheel.

En als ik cdj's zou kopen, dan wil ik nieuwe want ik hou ze todat ze gaar zijn!
vasch    posted on 30-09-2008 17:21
Dat geheugen heb je bij tijdcode ook niet nodig. Wel een handig overzicht. Verder redelijk cosmetisch allemaal, het gevoel van de jog is wennen en kom je ergens een cdj1000mk3 tegen dan kun je het daarop aanpassen. Maar goed, het was maar een tip om eens naar te kijken.
Boyd    posted on 30-09-2008 18:20
Ik houd het timecode pakket, sorry voor de onduidelijkheid.

maar, het is niet de MAIN thing om timecode met de cdj's the draaien. Gewoon cd'tjes fikken is ook goed :P
Adrien1989    posted on 30-09-2008 18:36
Timecode @ CDJ800 is beetje jammer. Beatcutter werkt niet omdat ie geen bpm invoer krijgt, gezien de CDJ geen bpm kan aflezen van een timecode signaal. Je kan enkel handmatig loopen en quick return. Auto Cue werkt uiteraard ook niet. Met echte cd's werken ze veel fijner.  
Boyd    posted on 30-09-2008 19:27
Poster: Adrien1989
Timecode @ CDJ800 is beetje jammer. Beatcutter werkt niet omdat ie geen bpm invoer krijgt, gezien de CDJ geen bpm kan aflezen van een timecode signaal. Je kan enkel handmatig loopen en quick return. Auto Cue werkt uiteraard ook niet. Met echte cd's werken ze veel fijner.  

dat heb ik zelf ook al ervaren met de rmp2!

Maar ik houd het pakket voor de software en de geluidskaart, die ook voor andere dingen geschikt is!
arthur-s    posted on 01-10-2008 11:07
denk dat je in dit geval moeilijk op het advies van anderen in kan gaan...  Het is gewoon een afweging van je financiele situatie en wat je met je setup wil bereiken...

Persoonlijk zou ik de TT's niet wegdoen... grote kans dat je ze ooit een keer gaat missen... Mijn advies is dan probeer gewoon te sparen en als je zo graag de cdj800mk2's wil.... spaar en schaf ze aan, hou t geld van je verjaardag apart, ga grasveldjes maaien, bezorg krantenWinking my eye  T zit in je hoofd dus t komt er toch wel van ooit. succesCool
Boyd    posted on 01-10-2008 21:08
Financieel zijn de cdj's al een paar ribben uit mn lijf, ik moet er hard tegenaan werken!

en de tt's, ik ben het geskip en het gerumble zat. Een cdj kan je helemaal door elkaar schudden!
Dubbel_Fristie    posted on 01-10-2008 21:32
Financieel zijn de cdj's al een paar ribben uit mn lijf, ik moet er hard tegenaan werken!

en de tt's, ik ben het geskip en het gerumble zat. Een cdj kan je helemaal door elkaar schudden!

Ik heb oem-bakken, maar daar heb ik geen last van hoor, misschien doe je iets verkeerd? ouwe naalden?
Heb cdj's 800s gehad maar vind tijdcode vinyl veel leuker Happy, laughing

Een hoop functies van een 800 kan je niet gebruiken, het is gewoon zonde dat je voor iets betaald wat je niet kan gebruiken...
Boyd    posted on 01-10-2008 21:50
Ik ga de cdj800's ook niet timecode gebruiken, ik vindt een laptop gewoon te onbetrouwbaar!

Maar verder is alles in orde met de tts en naalden/elementen!
DeteqBoy    posted on 01-10-2008 23:41
Ik heb tt's met een lage torque maar heb geen problemen met skippen ofzo Happy, laughing
Boyd    posted on 02-10-2008 15:38
Skippen is het overslaan van de naald door het schudden. Als er iemand tegen een tafel aan valt!

@ dateqboy, Maar heb jij geen intresse in de 4000's ?

graag weer ontopic!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

58 Users online: 11 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 17.485
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.143.504