Stanton C-304 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 16-07-2005 20:40
Stanton C.304 CD Player.

Specifications

• Flagship tabletop CD player with touch-sensitive jog wheel for scratching and beat juggling
  • 6 high-quality DSP effects (Filter, Echo, Phase, Flanger, Transform, Pan) with auto beat-sync
  • Adjustable pitch (+/- 8%, 16%, 25%, 100%) with Key Lock and Pitch Bend
  • Onboard sampling with Pattern Sequencer, plus four trigger buttons and cue memory
  • Reliable, anti-shock playback (10 sec.) with auto cue and instant playback
  • Easy-to-read Blue LCD display with visual marker for track position
  • S/PDIF digital output

Adviesprijs: +/- 625,- euro.

Uiterlijk
Het uiterlijk is erg origineel. Niet dus, het overzichtelijke design van de Pioneer CDJ-800 en CDJ-1000 is eens goed bekeken, en toen gejat. Toch hebben ze domme dingen gedaan met het mooie design. Het display bijvoorbeeld, een klein display wat alleen leesbaar is als je er precies boven staat. En het is gewoon een blok, Pioneer heeft dat niet door het (imo) speelse effect te maken dmv. pootjes. Wel is de speler overzichtelijk, maar dat is meer een compliment naar Pioneer.

Jog wheel
In 1 woord, verschrikkelijk! De jog heeft 2 functies, scratch en pitch bend. Het wiel voelt erg zwaar aan en wordt bijna niet geremd. Na 1 backspin achtige zwiep spoel je zo 25 seconden terug. Ook is het pitch benden er gevoelig, wat lekker is op een geremde jog. Maar totaal niet op een joh wat zo lang doordraait. Om maar even aan te geven, hij stuurt dus nog gevoeliger bij dan de CDJ-800 en die is al aardig gevoelig. Dit werkt dus totaal niet prettig.

Uitwerking van de functies
1 ding is Stanton wel gelukt, een redelijke scratch maken. Oke, de Pioneers en Denons doen het beter. Maar voor wat je er voor betaald is het nog redelijk klinkend. Geen rare digitale bijgeluiden etc. Wat wel weer jammer is, is dat je scratcht dmv. een verschrikkel joh wheel.

De effecten zijn redelijk, klinkt goed. Is verder weinig over te melden.

Conclusiel
Het is jammer om te zeggen (bij stanton hebben ze namelijk vast veel tijd besteed aan het verzinnen van een origineel design), maar ik draai nog liever om mijn simpele CDJ-20's dan op dit geval, ondanks alle toeters en bellen die het ding heeft. Want de CDJ-20 pitcht namelijk wel zoals het hoorten voelt aan zoals het hoort.

Ik geef deze speler 4 uit 10 voor.... tsja... de moeite? Winking my eye
Mod edit by Lead on 20-10-2008 23:06 (17%)

What do you think about Stanton C-304 ??

Vote :   

Jorrit    posted on 03-06-2007 17:13
Poster: MaD
Ik weet niet of ik naar Aboutdj.nl mag verwijzen, maar die review zegt toch iets geheel anders naar mijn idee. Ik heb niet op de cd speler gedraaid, ik weet niet wie er meer 'gelijk' heeft maar miscshien goed om die ook te lezen. Is een iets uitgebreidere review..

Mijn review is gebaseerd op meningen, het kan me eerlijk gezegd worst wezen of reind die mening deelt of niet.
JasperVC    posted on 03-06-2007 17:14
Ik weet niet of ik naar Aboutdj.nl mag verwijzen, maar die review zegt toch iets geheel anders naar mijn idee. Ik heb niet op de cd speler gedraaid, ik weet niet wie er meer 'gelijk' heeft maar miscshien goed om die ook te lezen. Is een iets uitgebreidere review..

Ja idd, een review van 7 bladzijden met op elk vlak een score. Dan vertrouw ik toch eerder die. Heb er zelf al mee gedraaid op de djdays in brugge, en het jogwheel vind ik lekker !
Vibemaster-D    posted on 03-06-2007 17:15
idd. je mag in een review je eigen mening naar voor brengen en zoals lead al zei. als stanton het model van pioneer steelt en er een soortgelijke cd speler naar maakt. is het logisch dat deze met de "echte" modeldrager wordt vergeleken. en als je het dan met pioneer vergelijkt is de stanton gewoon bagger.
Jorrit    posted on 03-06-2007 17:19
Ja idd, een review van 7 bladzijden met op elk vlak een score. Dan vertrouw ik toch eerder die. Heb er zelf al mee gedraaid op de djdays in brugge, en het jogwheel vind ik lekker

Ik geloof niet dat jij helemaal het doel van deze review hebt begrepen. Ik vind dit, de ander vind dat. Dit is mijn mening, dit zijn punten waar ik de cd speler aan vind tekortschieten, daar hoef jij verder niks mee te doen.
Maar als je een beetje hersenen hebt, zou je die punten meenemen in het beslissen van je aankoop, je kan namelijk op z'n minst testen of je het eens bent met sommige van mijn punten.

Ik zou ook een review van 7 bladzijden kunnen schrijven met op elk vlak een score ja, maar verandert mijn oordeel daar door? Nee. Ik heb hier kort opgeschreven wat mijn bevindingen waren.
JasperVC    posted on 03-06-2007 17:29
Poster: Jorrit

Ik geloof niet dat jij helemaal het doel van deze review hebt begrepen. Ik vind dit, de ander vind dat. Dit is mijn mening, dit zijn punten waar ik de cd speler aan vind tekortschieten, daar hoef jij verder niks mee te doen.
Maar als je een beetje hersenen hebt, zou je die punten meenemen in het beslissen van je aankoop, je kan namelijk op z'n minst testen of je het eens bent met sommige van mijn punten.

Ik zou ook een review van 7 bladzijden kunnen schrijven met op elk vlak een score ja, maar verandert mijn oordeel daar door? Nee. Ik heb hier kort opgeschreven wat mijn bevindingen waren.

No offense, maar ik vind dat het duidelijk opvalt dat je pioneer het beste merk vind en dat al derest je niet erg intereseerd. Dit zei iemand anders ook al
doeLauw    posted on 03-06-2007 17:41
bagger review zeg, pioneer pioneer pioneer en pioneer heeft alles gejat van de uitvinder van het wiel. Nee zeg dan liever niets. Mensen die informatie zoeken over deze speler, http://www.aboutdj.nl/content/view/373/8/
User edit by doeLauw on 03-06-2007 @ 17:41:23 (1%)
Jorrit    posted on 03-06-2007 17:43
No offense, maar ik vind dat het duidelijk opvalt dat je pioneer het beste merk vind en dat al derest je niet erg intereseerd. Dit zei iemand anders ook al

Ik ben inderdaad pro pioneer, en de rest interesseerd me niet:
////www.djresource.eu/Forum/topic/419/SynQ-SMX-1/
////www.djresource.eu/Forum/topic/652/Review-Gemini-CDJ-20/

Pro-pioneer of niet, ik vind dat stanton met deze speler de plank heeft misgeslagen. Zelfs al was ik pro-stanton geweest, dan had ik alsnog de jogwheel vreselijk gevonden.

bagger review zeg, pioneer pioneer pioneer en pioneer heeft alles gejat van de uitvinder van het wiel. Nee zeg dan liever niets. Mensen die informatie zoeken over deze speler,

Het referentiekader Pioneer is in dit geval zo vreemd nog niet, iemand met een beetje realiteitsbesef had dat ingezien. Maar iemand die een persoonlijk mening bestempeld met het woord 'bagger', zal ongetwijfeld niet veel realiteitsbesef hebben.

Voor de mensen die het nog steeds niet doorhadden: Deze review heeft niet de intentie een complete beschrijving te zijn, deze review heb ik geschreven toentertijd om mijn mening over de fouten in deze speler te delen.

I rest my case.
Mod edit by Jorrit on 03-06-2007 17:47 (100%)
Vibemaster-D    posted on 03-06-2007 17:46
kijk mensen die net lid zijn hebben een grote mond maar ik bedoel.
waarom zou een review perse positief moeten zijn. als iets slecht is is het slecht.
@jorrit je reviews zijn gewoon goed. trek je niks aan van die anti-pioneer mannekes.
JasperVC    posted on 03-06-2007 17:47

Ik ben inderdaad pro pioneer, en de rest interesseerd me niet:
////www.djresource.eu/Forum/topic/419/SynQ-SMX-1/
////www.djresource.eu/Forum/topic/652/Review-Gemini-CDJ-20/

Pro-pioneer of niet, ik vind dat stanton met deze speler de plank heeft misgeslagen. Zelfs al was ik pro-stanton geweest, dan had ik alsnog de jogwheel vreselijk gevonden.

Het referentiekader Pioneer is in dit geval zo vreemd nog niet, iemand met een beetje realiteitsbesef had dat ingezien. Maar iemand die een persoonlijk mening bestempeld met het woord 'bagger', zal ongetwijfeld niet veel realiteitsbesef hebben.

I rest my case.

Allemaal goed en wel, maar wat is het nu omdat ik van plan was die speler te kopen...
Tussen 10/10 en 4/10 zit een groot verschil.
Jorrit    posted on 03-06-2007 17:49
Allemaal goed en wel, maar wat is het nu omdat ik van plan was die speler te kopen...
Tussen 10/10 en 4/10 zit een groot verschil.

Tussen voor de doodstraf, en tegen de doodstraf zit ook een groot verschil. Smaken en meningen verschillen, je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik blijf bij m'n standpunt.
MaD    posted on 04-06-2007 18:27

Mijn review is gebaseerd op meningen, het kan me eerlijk gezegd worst wezen of reind die mening deelt of niet.

Dat weet ik ook, het gaat niet om een goed of fout, maar nu kan diegene wel 2 verschillende reviews naast elkaar leggen...
noadja.com /// aboveall.nl
Luxx    posted on 04-06-2007 19:42
ik vind de speler ook heel lelijk. lijkt maar klein beetje op de pioneer. dit is lelijk
www.mothermusic.nl
Lead    posted on 04-06-2007 19:58
Ik weet niet of ik naar Aboutdj.nl mag verwijzen....

Ja hoor dat mag, zolang links functioneel en informatief zijn is er niets mis mee.

Poster: JasperVC
Ja idd, een review van 7 bladzijden met op elk vlak een score. Dan vertrouw ik toch eerder die....

Waarom zou je kiezen, reviews zijn bedoeld om meningen van mensen te lezen. Of je het hier nu mee eens bent of niet, daar kun je niet over twisten.
Als ik een roestige Fiat 500 nu de ultieme auto vind, of ik zeg dat ik Ferarri maar lelijke auto's vind maken... wie zou daar nou van kunnen zeggen of ik gelijk heb of niet. Gelijk hebben en een mening hebben zijn 2 dingen die niet altijd tegelijk opgaan.

Uiteindelijk zul je toch zelf een beslissing moeten maken, en ik mag hopen dat je naast reviews ook zelf verschillende players gaat testen.

Poster: JasperVC
No offense, maar ik vind dat het duidelijk opvalt dat je pioneer het beste merk vind en dat al derest je niet erg intereseerd...

Nou, als ik zijn review leest ging Jorrit toen (en dat was julie vorig jaar) liever voor zijn Gemini CD-20's... daar staat niet CDJ-200... En wat is er mis als je pro-Pioneer of pro-Weetikveelwatvoormerk zou zijn Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 04-06-2007 19:59 (1%)
Vibemaster-D    posted on 04-06-2007 20:58
Poster: Lead

En wat is er mis als je pro-Pioneer of pro-Weetikveelwatvoormerk zou zijn Winking my eye

idd lead verdedig het bedrijf.

nee grapje.
het is wel waar ik bedoel stel dat je een merk niet geweldig zou mogen vinden zouden er morgen 0  kia pregio's meer zijn.
JasperVC    posted on 04-06-2007 22:18
Poster: Lead

Ja hoor dat mag, zolang links functioneel en informatief zijn is er niets mis mee.

Waarom zou je kiezen, reviews zijn bedoeld om meningen van mensen te lezen. Of je het hier nu mee eens bent of niet, daar kun je niet over twisten.
Als ik een roestige Fiat 500 nu de ultieme auto vind, of ik zeg dat ik Ferarri maar lelijke auto's vind maken... wie zou daar nou van kunnen zeggen of ik gelijk heb of niet. Gelijk hebben en een mening hebben zijn 2 dingen die niet altijd tegelijk opgaan.

Uiteindelijk zul je toch zelf een beslissing moeten maken, en ik mag hopen dat je naast reviews ook zelf verschillende players gaat testen.

Nou, als ik zijn review leest ging Jorrit toen (en dat was julie vorig jaar) liever voor zijn Gemini CD-20's... daar staat niet CDJ-200... En wat is er mis als je pro-Pioneer of pro-Weetikveelwatvoormerk zou zijn Winking my eye

okok, sorry voor alle reacties hier maar ik was wat ambetant die avond.
DJ_Sintec    posted on 04-06-2007 23:09
deze review is zeer subjectief (waar niet mis mee is). Als iemand deze zou willen kopen kan hij best verschillende reviews afgaan om dan een conclusie te trekken. Van mij krijgt hij bijvoorbeeld een 8/10 (weerom persoonlijk). Je kan geen conclusie trekken over een product aan de hand van slecht één enkel revieuw. Dat is een steekproef met maar 1 ondervraagd (zou hetzelfde zijn om een enquête te doen en de ene ondervraagde antwoord: Vlaams belang. Om dan te conluderen dat België pro vlaams belang is.) Net hetzelfde voor gear revieuws. Voordat ik mijn nieuw mengpaneel gekocht het heb ik zeker over verschillende sites meer dan 30 revieuws gelezen. Ik stel voor dat eventuele kopers zich niet enkel naar deze richten.
Xitrate    posted on 05-06-2007 13:35
Bij een goede review wordt het product vergeleken met andere producten uit ongeveer dezelfde prijsklasse, om zo te bepalen wat goed en wat minder is aan de speler. Op dit gebied merkte ik toch een aantal slordigheden op in deze review. Ten eerste wordt de speler vergeleken met de CDJ-800 en CDJ-1000 vergeleken van Pioneer, terwijl de stanton nu 400 euro kost (misschien minder zelfs), en de 800 2x zo duur is, laat staan de 1000. Slechte vergelijking dus. Vergelijk hem dan met Numark Axis 9 of Denon DN-S1000. Bovendien, het uiterlijk zou volgens Jorrit zijn 'gestolen' van Pioneer. Ook dit vind ik klinklare onzin. Waarom? Die indeling van de speler (groot jog wheel, play en cue knop bij elkaar, etc.) is gewoon een hele handige indeling, en dat hebben meer spelers, maar is het dan meteen gestolen? Denk het niet.  De rest is allemaal wat jij vind (Jog die niet fijn is, etc.) en dat mag je natuurlijk vinden, maar deze punten waren iets minder Winking my eye
Vibemaster-D    posted on 05-06-2007 14:35
niet mee eens de stanton en de reloop RMP zijn bijna indentieke kopieen van de CDJ1000/800. dus is het wel logisch dat de review scrijver hem daar mee vergelijkt.
Victor    posted on 05-06-2007 16:48
Het zijn helemaal geen "bijna identieke kopieën" van de Pioneers. Aan de buitenkant lijken de Stantons misschien op de CDJ-800/1000 (hoewel ik ook heel erg veel verschillen zie) maar onder de motorkap verschillen ze behoorlijk.

Van de Behringer DJX-700 werd ook gezegd dat het een Pioneer kloon was (van de DJM-500/600). Inderdaad leek die uiterlijk op de Pioneers. De kwaliteit was echter een ander verhaal.

Omdat deze apparaten als dag en nacht verschillen van de Pioneers waar ze een beetje (of in het geval van de Behringer: een beetje boel) op lijken EN de Pioneers véél duurder zijn is het nou niet erg handig ze met elkaar te vergelijken. Als Pioneer voor de flinke meerprijs niks beter was, was er toch wel een groot probleem. Of anders gezegd: logisch dat de veel duurdere Pioneers beter zijn.
Lead    posted on 06-06-2007 10:00
Stanton laat de speler lijken op een CDJ, dus vind ik het niet vremd dat deze daarmee vergeleken wordt, moeten ze maar een ander ontwerp kiezen.

Maar nu graag weer over de speler zelf reageren ipv deze review. Op deze manier worden mensen niet gemotiveerd om meer reviews te schrijven.

Graag dus inhoudelijk reageren op de C304 en anders gewoon niet reageren hier. Zo blijft deze thread ontopic...
Let the BASS be louder
Winston    posted on 19-11-2014 20:20

Heerlijk zo een oud review terug te lezen. Ik kan me nog herinneren dat ik niet eens was met hem. Maar vindt geen reacties meer van mezelf?

Nog steeds ben ik het niet mee eens. Ben zelf nog steeds eigenaar van die C.304 dingen. Wel iets minder enthousiast over Stanton.

Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 3.826 days.
 Post CommentThat would be 127.5 months
or a whopping 10.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 11 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 46.748
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.499