Stanton C-304 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 16-07-2005 20:40
Stanton C.304 CD Player.

Specifications

• Flagship tabletop CD player with touch-sensitive jog wheel for scratching and beat juggling
  • 6 high-quality DSP effects (Filter, Echo, Phase, Flanger, Transform, Pan) with auto beat-sync
  • Adjustable pitch (+/- 8%, 16%, 25%, 100%) with Key Lock and Pitch Bend
  • Onboard sampling with Pattern Sequencer, plus four trigger buttons and cue memory
  • Reliable, anti-shock playback (10 sec.) with auto cue and instant playback
  • Easy-to-read Blue LCD display with visual marker for track position
  • S/PDIF digital output

Adviesprijs: +/- 625,- euro.

Uiterlijk
Het uiterlijk is erg origineel. Niet dus, het overzichtelijke design van de Pioneer CDJ-800 en CDJ-1000 is eens goed bekeken, en toen gejat. Toch hebben ze domme dingen gedaan met het mooie design. Het display bijvoorbeeld, een klein display wat alleen leesbaar is als je er precies boven staat. En het is gewoon een blok, Pioneer heeft dat niet door het (imo) speelse effect te maken dmv. pootjes. Wel is de speler overzichtelijk, maar dat is meer een compliment naar Pioneer.

Jog wheel
In 1 woord, verschrikkelijk! De jog heeft 2 functies, scratch en pitch bend. Het wiel voelt erg zwaar aan en wordt bijna niet geremd. Na 1 backspin achtige zwiep spoel je zo 25 seconden terug. Ook is het pitch benden er gevoelig, wat lekker is op een geremde jog. Maar totaal niet op een joh wat zo lang doordraait. Om maar even aan te geven, hij stuurt dus nog gevoeliger bij dan de CDJ-800 en die is al aardig gevoelig. Dit werkt dus totaal niet prettig.

Uitwerking van de functies
1 ding is Stanton wel gelukt, een redelijke scratch maken. Oke, de Pioneers en Denons doen het beter. Maar voor wat je er voor betaald is het nog redelijk klinkend. Geen rare digitale bijgeluiden etc. Wat wel weer jammer is, is dat je scratcht dmv. een verschrikkel joh wheel.

De effecten zijn redelijk, klinkt goed. Is verder weinig over te melden.

Conclusiel
Het is jammer om te zeggen (bij stanton hebben ze namelijk vast veel tijd besteed aan het verzinnen van een origineel design), maar ik draai nog liever om mijn simpele CDJ-20's dan op dit geval, ondanks alle toeters en bellen die het ding heeft. Want de CDJ-20 pitcht namelijk wel zoals het hoorten voelt aan zoals het hoort.

Ik geef deze speler 4 uit 10 voor.... tsja... de moeite? Winking my eye
Mod edit by Lead on 20-10-2008 23:06 (17%)

What do you think about Stanton C-304 ??

Vote :   

wilum    posted on 17-07-2005 01:15
het leek een leuke cd speler maar nu ik dit lees ben ik van gedachte verrandert

Lead    posted on 17-07-2005 20:44
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 17-07-2005 23:20
Poster: wilum
het leek een leuke cd speler maar nu ik dit lees ben ik van gedachte verrandert

een review is grotendeels gebaseert op meningen, was je van plan hem te kopen zou IK hem je dus afraden.
Maar ik zou m alsnog even gaan testen om te kijken of het toch anders is...Winking my eye
Dj_Danny    posted on 17-07-2005 23:45
Goeie review Jorrit!  Ik vond hem al er vaag en plastic-achtig toen ik hem zag, en het jogwheel voelde drama toen ik hem aanraakte. En nu ik je revieuw heb gelezen weet ik vrij zeker dat stanton een enorme plank mis slaat en met een betere speler hadden moeten komen..  Dat ding is echt om te huilen
Rossietoo    posted on 25-07-2005 15:51
JIhaaaaa deze ga ik krijgen.....en wel 3 !!! yeahhhhhhhh...................
Jorrit    posted on 25-07-2005 15:59
waarom 3?
Rossietoo    posted on 25-07-2005 16:02
sorry...het is maar 1 hoor maar weet je trouwens ook hoe ik die kan bevestigen aan iets?? houder ofzo ik had het al ge add in een ander topic
Jorrit    posted on 25-07-2005 16:06
antwoord staat inmiddels in t andere topic Winking my eye
jordy    posted on 22-08-2005 00:28
Poster: Rossietoo
sorry...het is maar 1 hoor maar weet je trouwens ook hoe ik die kan bevestigen aan iets?? houder ofzo ik had het al ge add in een ander topic

hoop dat je 'm fijner vind als Jorrit
Nvie    posted on 22-08-2005 09:21
Mooie review hoor Jorrit Happy, laughing

Mag wel een vertaalcursus volgen zeg :P

een houder voor een cd speler als ik het goed heb
Mod edit by Nvie on 22-08-2005 09:23 (100%)
Jorrit    posted on 22-08-2005 17:37
Poster: Rossietoo

Ik weet niet waar je je speler koopt, maar ik denk dat je het beste daar kan navragen! Winking my eye
Lukaz    posted on 06-09-2005 20:08
ik was wel van plan deze te gaan kopen weet iemand waar ik hem eerst kan testen ik woon in de buurt van groningen..
Jorrit    posted on 06-09-2005 20:42
Ik heb hem zelf getest bij feedback rotterdam, maar dat is natuurlijk niet echt makkelijk Winking my eye
Nvie    posted on 06-09-2005 20:43
vraag aan ge... tairip
robbert    posted on 07-09-2005 09:30
Wat een slechte review..
Alleen maar gebaseerd op meningen en duidelijk een pioneer aanbidder.
Als deze speler beter zou zijn dan bijvoorbeeld de cdj-800 zou hij het nog niet toegeven.
Jorrit    posted on 07-09-2005 14:57
Nouja, hier ga ik maar niet op in...
Jij kan het weten he, jij kent mij per slot van rekening een stuk beter dan mij...

Toch maar 1 klein dingetje, afkraken is best, maar met onderbouwing. Twijfelen of ik objectief ben of niet is geen onderbouwing. Waaruit maak jij op of ik objectief ben of niet?
robbert    posted on 07-09-2005 16:10
Ja je onderbouwd zeker, maar bijvoorbeeld bij de indeling van het apparaat kijk je meteen naar pioneer omdat de play en cue toets op de zelfde plaats zitten als bij de pioneers.
Terwijl het grootste gedeelte van de andere knoppen toch echt op andere plaatsen zitten..
Maar oke, duidelijk gejat van pioneer ja! :X
Jorrit    posted on 07-09-2005 17:50
Met die opmerking over de indeling is mijn intentie niet pioneer de hemel in te prijzen, en het gaat idd niet alleen over de knoppen.
Het idee is heel duidelijk gejat, daar gaat het me om, en dat heb jij begrepen, dus wat is dan het probleem...

Lead    posted on 07-09-2005 18:22
Laten we wel zijn, de 304 is aan de buitenkant een clone van Pioneer. Dus is het logisch dat mensen ook de funtionaleit vergelijken met de Pioneer. Immers de ontwerpers willen laten geloven dat hij vergelijkbaar is, anders zouden ze hem wel in een afwijkend doosje stoppen toch ??

Een een review is erg persoonlijk, iets wat ik goed vind werken kan iemand anders een regelrechte ramp vinden. Het doel van een Review zoals in dit forum is om meningen van mensen te verzamelen.

Als jij een andere mening hebt dan degene die de review post zou ik graag zien dat jij jouw onderbouwde mening ook post. Iemand die dan een keuze moet maken heeft dan meer info om zo beter tot zijn keuze te kunnen komen.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 07-09-2005 18:24 (2%)
Basrose    posted on 07-09-2005 18:43
kijk lead begrijpt t
JasperVC    posted on 03-06-2007 15:48
Ik snap er niets van. op about dj geven ze voor deze speler een hogere score dan de cdj200. En hier zitten jullie de speler af te breken

soundcollector    posted on 03-06-2007 16:18
Ik denk dat robbert toch wel een beetje gelijk heeft
- uiterlijk, jogwheel en de functie uiwerking verwijs je naar pioneer.

Stomme vergelijking:
Als ze op top gear een auto teste en zegge hoe de auto werkt, dan gaan ze ook niet alles met bentley of rolls royce vergelijken he?

Je bent inderdaad niet objectief genoeg. Ik kan best begrijpen dat je pioneer kweetnie hoe goed vind (zo zijn er velen) maar daarom is stanton nog niet barslecht. Ik heb trouwens met de stanton gedraait en ik vond em echt nie zo slecht als jij hier zit te zeggen. Ik heb trouwens de cdj 200 van pio. Het is precies moeilijk om iets fatsoenlijk te bekritiseren wanneer je zelf super equipment hebt...

Maar al bij al: Tof gedaan...
en jasper VC heeft gelijk ---> dit komt omdat ze bij aboutdj ook niet constant zegge: "De cdj 800 daar werk ik liever mee omdat die dit en dat wel heeft..."
JasperVC    posted on 03-06-2007 16:19

Poster: robbert
Wat een slechte review..
Alleen maar gebaseerd op meningen en duidelijk een pioneer aanbidder.
Als deze speler beter zou zijn dan bijvoorbeeld de cdj-800 zou hij het nog niet toegeven.

Ik heb hetzelfde gevoel. Moest hij een review geven over een denon zou hij het een heel slechte vinden. Kijk verder dan alleen pioneer

User edit by JasperVC on 03-06-2007 @ 16:37:43 (1%)
Mod edit by Lead on 01-10-2018 15:12 (6%)
Vibemaster-D    posted on 03-06-2007 17:07
idd jorrit zoals je de review beschrijft is deze cd speler. heb er wel eens mee gedraait en idd het jogwheel is gewoon ronduit KUT.
MaD    posted on 03-06-2007 17:08
Ik weet niet of ik naar Aboutdj.nl mag verwijzen, maar die review zegt toch iets geheel anders naar mijn idee. Ik heb niet op de cd speler gedraaid, ik weet niet wie er meer 'gelijk' heeft maar miscshien goed om die ook te lezen. Is een iets uitgebreidere review..
noadja.com /// aboveall.nl

150 Users online: 21 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 47.480
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.655.231