Speaker conus gedeukt
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Flexii    posted on 24-09-2008 10:08
Ik heb een paar weken geleden nieuw krk rp6's gekocht. ik had ze op mn bureau staan tot ik er muurbeugels voor had,, nu zag ik gister dat mijn kleine zusje van 2 die op mijn kamer was geweest toen ik op school zat, die bollen in de woofers heeft ingedrukt, ik krijg ze niet meer uitgedeukt zelf, weet iemand mij te vertellen wat de gevolgen van mijn krk's zijn? en of er nog een manier is om het te repareren?

What do you think about Speaker conus gedeukt ??

Vote :   

justjustin    posted on 24-09-2008 10:13
OOOOOO fuck!!!

Ik heb dat ook wel eens gehad....de enige oplossing is ook het verpesten van de krk's dus...en dat werkt ook niet goed....gaatje maken en met een paperclip alles voorzichtig goed drukken...

Maar dat is zeker geen goede oplossing...

Mijn oplossing is verzekering... 
JazzyMax    posted on 24-09-2008 10:22
Deukjes maken in uw zus?
Ferrox    posted on 24-09-2008 10:31
Je moet een stofzuiger pakken met ronde zuigmond
De stofzuiger erop zetten (niet aanzetten!!)
Zorgen dat hij op het laagste vermogen staat en met het extra schuifje open (zit vaak aan de bovenkant van de slang)
Stofzuiger aanzetten
Langzaam het vermogen opvoeren (of schuif dichtdoen) tot je een plop hoort of ziet. (niet te hard, want dan zuig je de bol eraf.. dat wil je ook weer niet)
De stofzuiger uitzetten en DAN pas de mond erafhalen. (anders trekt je meer mee dan je lief is.)

Klaar ben je Winking my eye
User edit by Ferrox on 24-09-2008 @ 10:31:52 (37%)
Flexii    posted on 24-09-2008 10:33
oke ja ik zal dat eens proberen Ferrox,, ik heb het geluk dat mijn moeder het gaat proberen bij de verzekering en als dat niet werkt dan krijg ik gewoon nieuwe van mn ouders omdat ze het zo kut vinden voor me omdat za A net nieuw zijn en B ik er hard voor gewerkt heb om ze te kunnen betalen.
justjustin    posted on 24-09-2008 10:35
Poster: JazzyMax
Deukjes maken in uw zus?

hahahah

En owjah was de stofzuiger manier vergeten Winking my eye
Lead    posted on 24-09-2008 18:06
Dat truukje met de stofzuiger moet werken... nieuwe speakers niet nodig hoor....
Let the BASS be louder
-Richard-    posted on 24-09-2008 19:19
Poster: justjustin

hahahah

En owjah was de stofzuiger manier vergeten Winking my eye

...uhh...dat doe je je zus toch iet aan :P...

Maar back on topic.
Al gelukt met stofzuiger op de stofkap van je woofer?

bambamstudio    posted on 24-09-2008 19:45
ik zag het nog maar een keer: stofzuiger Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
View    posted on 24-09-2008 20:41
Is dat erg toch, als dat bolletje ingedrukt is?
bambamstudio    posted on 24-09-2008 20:44
ja, kan je speaker teveel gaan  resoneren en dan vervormt het geluid. Uiteindelijk kan het membraam beschadigen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Steev    posted on 24-09-2008 20:55
Poster: bambamstudio
ik zag het nog maar een keer: stofzuiger Happy, laughing

Ja dat is DE manier. Toen ik klein was heb ik een keer de conus van een Dynaudio speaker hier thuis ingedrukt. (me pa en ma eerst huilie huilie natuurlijk :P) 

Daarna hebben ze de stofzuiger slang er voorzichtig naar toe gebracht en : ploep! Komt hij er weer uit. Beste manier Happy, laughing

Ciao!
User edit by Steev on 24-09-2008 @ 20:56:18 (8%)
Flexii    posted on 24-09-2008 21:11
ik had geen tijd om online te komen vanmiddag, dus vandaar mijn laate reactie nu:P,, maar inderdaad de truc met de stofzuiger heeft geholpenWinking my eyeHappy, laughing
-Richard-    posted on 24-09-2008 21:43
Kijk! Gelukkig. fijn te horen dat t is opgelost!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

303 Users online: 181 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 89.463
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.500