jullie menig over deze set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rubenvliegen    posted on 22-09-2008 17:23
Hallo allemaal.

Deze set gaat gebruikt worden voor onze carnaval vereninging. (indien ik een goede respons krijg)
Zou zo iets zwaar genoeg zijn voor op een carnavalswagen? Hij gaat tevens ook dienen voor verhuur aan onze leden. Graag jullie menig. Indien hij toch te licht is zou het dan zwaar genoeg zijn met gewoon een zelfde versterker en boxen bij te kopen of gewoon 1 paar boxen bij de kopen van het zelfde type?

Als ik zelf draai op feestjes van onze vereninging doe ik dit meestal met een gehuurde instalatie en een megling van cd's en laptop. Daarom ook de mp3 funcie in de cdspeler zodat ik niet telkens een laptop moet meenemen op een wagen omdat dit de laatste keer fout afliep door het bier dat aanwezig was.

1x DAP DS-880DMP3
1x DAP XENON
1x DAP P-1600 VINTAGE
2x DAP K-115
1x DAP D7369B (PRO-CASE 6U)
1x DAP BLIND PANEL 2U D7802
2x DAP FS1410 (Speakon ls kabel 10m)
2x DAP FL09150 (Signaal kabel)

De kabels en dergerlijke heb ik laten uitkiezen in een winkel en deze heb ik letterlijk overgenomen om meerder offertes te verkrijgen zodat vergelijken makkelijker zou zijn.

Mvg Ruben

What do you think about jullie menig over deze set ??

Vote :   

OneSixty    posted on 22-09-2008 17:38
slechts 2 buget topjes op een hele wagen ?

never :p
Nvie    posted on 22-09-2008 18:08
Tenzij die wagen 1x1 is ofzo...

Daarnaast heb je allemaal spul van niet al te hoge kwaliteit. Als je dat gaat verhuren, is je apparatuur binnen aanzienlijke tijd afgeschreven.
rubenvliegen    posted on 22-09-2008 19:35
Wat raden jullie dan aan voor verhuur en tevens te gebruiken voor op een wagen mits het bijhuren van extra boxen en versterker?
View    posted on 22-09-2008 19:38
Pioneer?
Boyd    posted on 22-09-2008 19:46
Poster: View
Pioneer?

Dit is dus echt weer een opmerking die alleen een newbie kan maken..........

Maargoed, waarom niet kijken naar actieve speakers. Voordeel: geen losse versterker meer nodig!

Mackie maakt er goede boxen voor dit soort doeleinden. Zelf goede ervaring met de srm450 topjes, en daar kan je ook een sub bijplaatsen. Maar dits is wel het duurdere segment.

verder zou ik kijken naar een numark of denon cd-speler. Dat houdt verhuur wel.(tenzij het lompe boeren zijn)

de kabels van dap zijn wel goed, ik gerbuik ze ook!

rubenvliegen    posted on 22-09-2008 21:02
zal ik zeker eens gaan overwegen om dan alvast te gaan kijken naar andere cd speler en mengpaneel.

Ik heb wel nog een vraag over de actieve speakers. Mij heeft men verteld dat ik beter geen actieve kon nemen omdat op een carnavals wagen een stroom generator staat en hier soms al wel eens problemen mee kunnen zijn met niet echt een mooi spanning. Klopt dit dat het schade kan aanbrengen aan vooral de boxen dan?

Alle raad is nog steeds welkom daar ik toch nog even tijd om niet overhaast te werk te gaan bij de aankoop. onze eerste stoet dit jaar gaat toch pas einde januari zijn.

Mvg
Boyd    posted on 22-09-2008 21:05
Tja, ik denk niet dat het veel uitmaakt.

Bij actieve speakers is niet veel verschil, alleen de versterker zit in de zelfde behuizing!
Boyd    posted on 22-09-2008 21:05
--DUBBEL--
User edit by Boyd on 22-09-2008 @ 21:06:00 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.196 days.
 Post CommentThat would be 206.5 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

251 Users online: 169 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 163.160
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.075