CDJ1000 cue/play door er op te blazen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 19-09-2008 00:12
een overgevoellige play knop... Iemand enig idee of dit simpel te verhelpen is ofdat ie echt binnen zal moeten
DJ - Producer

What do you think about CDJ1000 cue/play door er op te blazen ??

Vote :   

Lead    posted on 19-09-2008 01:27
Wordt even weg brengen. Denk dat je het framepje kapot hebt gemaakt.

Schakelaartje is niet zo duur, framepje kost een paar tientjes. Zelf erin zetten zou ik alleen doen als de garantie voorbij is en je weet hoe je netjes electronica moet solderen.
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 19-09-2008 01:34
dat heb ik eerder meegemaakt..

dat de knop geen terugslag meer geeft..

lead: zit er een Veer of iets tussen de Knop en behuizing.. nog VOOR de " Pressure Switch"  ?

ik heb heel vaak Cdjs die geen "gevoel" meer hebben in de Play/cue knoppen..
Lead    posted on 19-09-2008 01:37
Nope geen veer, alleen een plastic framepje wat op zijn plaats gehouden wordt. De klik en veerkracht komt van de microswitch die eronder zit.
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 19-09-2008 02:22
dus als de Veerkracht helemaal weg is,, is het tijd om de Microswitch te vervangen ?
Lead    posted on 19-09-2008 02:34
Dat in ieder geval... als je te lang door blijft gaan sla je het framepje ook kapot. Maar wellicht kom je met alleen de schakelaar weg.
Let the BASS be louder
Stefjuuh    posted on 19-09-2008 08:26
Maar dit is een bekend probleem bij veel gebruikte cdj's.. Ik heb ooit gehoord dat je er dan een ringetje bij kan laten plaatsen, zodat het niet zo snel nog een keer gebeurd, waarom doet pioneer dit niet standaard?
djjw    posted on 19-09-2008 08:56
Dit is niet alleen een Pioneer probleem...
Maar vooral het probleem van de microswitch.

Dat kleine knopje word vanaf de fabriek afgegeven met een bepaald aantal indrukkingen.. Het is niet te controleren hoevaak iemand op dat knopje heeft gedrukt, dus van garantie is vrijwel nooit sprake...

Laat je het knopje vervangen ben je met een paar tientjes klaar! 3k zou wel meteen de ceu en de play beide vervangen.

Ik zie ook wel eens mensen die staan toch op
die knoppen terammen, dat ik wel eens denk dat zn hand in die cdj verdwijnt..
Dat is er ook niet goed voor!
Tizio    posted on 19-09-2008 20:21
Na even uitvoerig tesetn (ik ben helemaal moe xD) doen mijn cdj400's het iig niet
Stefjuuh    posted on 19-09-2008 20:34
Tizio, het is ook een slijtage probleem.. ga jij maar eens 4 weken lang op je cue lopen rammen.. wedde dat jij t dan ook kan!
Winston    posted on 19-09-2008 22:34
Ik snap niet waarom ze bij Pioneer geen "quick return" zetten op de CDJ-1000. Geniale vonds op de CDJ-800 als je alleen het jog wil gebruiken om te starten, back-cueen en te stoppen.
Tic Toc
Lead    posted on 20-09-2008 11:47
Zo'n schakelaartje gaat zo'n 250.000 klikjes mee.... En daarna kan hij er de geest aan geven. Vervanging is relatief simpel en voordelig.

Net zoiets als Faders.... Zijn net banden van auto's, die gaan een hele tijd mee, maar eens moet je ze vervangen omdat het profiel minder diep wordt...
Let the BASS be louder
Gery    posted on 20-09-2008 14:21
speler wordt vrij intensief gebruikt in een cafe dus het is zeker mogelijk dat het probleem ligt aan de normale slijtage.
even binnen brengen dus Happy, laughing

draaien op over gevoellige knoppen is niet direct leuk!
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.127 days.
 Post CommentThat would be 204.2 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

36 Users online: 2 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 19.164
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.243.581