spandoek materiaal.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

greup    posted on 16-09-2008 16:46
Ik moet een aantal spandoeken laten maken voor zakelijke reclame.
nu weet ik alleen niet zo goed wat nou een mooi materiaal is om te gebruiken.
ik zelf ben niet z'n fan van het dikke pvc. Ik heb graag een wat dunner materiaal.
Het is de bedoeling dat het gespannen gaat worden in een trussmeubel. (lekker standaard)

Nu ben ik benieuwd of er op deze site nog meer mensen zijn die dit hebben (spandoeken) en welk materiaal ze hiervoor gebruiken. En of er mensen zijn dit mij misschien kunnen uitleggen wat het verschil is tussen materialen.

Grote voorwaarde in mijn beroep is dat het materiaal brandvertragend moet zijn.

What do you think about spandoek materiaal. ??

Vote :   

Lead    posted on 16-09-2008 17:19
Dik PVC zeil hebben we voor onze DJR banner gebruikt. Dik, stevig en vuurvast.... Alleen bekras je het wel redelijk makkelijk tijdens transport.
Let the BASS be louder
RiX    posted on 16-09-2008 20:13
kwestie van oprollen zonder te knikken. We hebben op ons werk (PR materiaal) met hetzelfde te maken. We hebben banieren (1 bij 2 mr) van stof en zeildoek-spandoeken die ook in een frame gespannen worden. Ik zal de website (duitsland dacht ik) morgen eens navragen.
Nvie    posted on 16-09-2008 20:55
Gewoon goed oprollen en zorgen dat de afbeelding naar binnen gerold is, en vanaf de buitenkant niet bekrast kan worden. 
greup    posted on 19-09-2008 13:46
ja, maar ik vind het er ook niet zo elegant uit zien. Liever heb ik een stofachtige doek. Iemand hier die weet wat voor materiaal dat zou moeten zijn?
Nvie    posted on 19-09-2008 16:53
Flanel of verdu? Dat is waar backdrops e.d. ook van gemaakt worden, en is ook volgens de DIN regeltjes te krijgen.
RiX    posted on 19-09-2008 19:55
Poster: Nvie
Flanel of verdu? Dat is waar backdrops e.d. ook van gemaakt worden, en is ook volgens de DIN regeltjes te krijgen.

Ja, maar dat kost klauwen met geld om te bedrukken. Effen kleur is wel te regelen, maar die stof is zo peperduur...

Als je 'gewone' stof neemt, zit je met het probleem dat het doorschijnend is en je niet echt een profi uitstraling hebt. Ik zou voor het zeiltype (kan ook vrij dun) gaan.
PatrickBeuken    posted on 19-09-2008 20:40
Heb hier toevallig een offerte voor zo'n doeken liggen met een aantal monsters. Ik raad je aan ook ergens een offerte aan te vragen en monsters te scoren, dan kun je het beste kijken wat je bevalt.

Ik vind zo'n PVC doeken iig echt lelijk en ga voor wat zij noemen 'Poly-Deco Digital'... 100% polyester, brandvertragend, 20% doorschijnend, dus nog een redelijk dichte stof.
User edit by PatrickBeuken on 19-09-2008 @ 20:42:16 (89%)
greup    posted on 21-09-2008 21:39
Poster: PatrickBeuken
Heb hier toevallig een offerte voor zo'n doeken liggen met een aantal monsters. Ik raad je aan ook ergens een offerte aan te vragen en monsters te scoren, dan kun je het beste kijken wat je bevalt.

Ik vind zo'n PVC doeken iig echt lelijk en ga voor wat zij noemen 'Poly-Deco Digital'... 100% polyester, brandvertragend, 20% doorschijnend, dus nog een redelijk dichte stof.

klinkt redelijk goed. '
Die monsters kun je gewoon gratis toegestuurd krijgen?
PatrickBeuken    posted on 21-09-2008 23:03
Ik had een offerte aangevraagd bij Dokkummer Vlaggen Centrale en daar zaten monsters van de doeksoorten waarom ik vroeg (gratis en ongevraagd) bij. Ik schrok overigens wel erg van de prijs, dus ik ga de spandoeken niet daar bestellen. Ik denk dat ieder spandoek-bedrijf je zo'n monsters op kan sturen als je daarom vraagt.
greup    posted on 29-12-2008 19:49
om het topic even af te sluiten.
Ik ben gegaan voor spandoeken van vlaggenstof. Ze bevallen me PRIMA. Heerlijk spul. De prijs viel ook wel mee. Ga uit van z'n 100euro p/s voor de geimpregneerde versie.

zie het resultaat.

IMG_1490.JPG

This is an old Topic

No new postings for 6.100 days.
 Post CommentThat would be 203.3 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

314 Users online: 266 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 13.649
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.763.121