Mixer / Monitoren keuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qntr0l    posted on 16-09-2008 08:48
Ga er allemaal maar eens even lekker voor zitten, want dit wordt een heel verhaal Winking my eye.

Ik ben dus aan het kijken naar een nieuwe mixer en leuke monitoren. Momenteel draai ik op een Reloop RMX-30 mixer met hierop aangesloten logitech PC speakertjes. Niet echt ideaal dus. Ik had mezelf al een aantal spuletjes uitgezocht, namelijk:

Mixer: Reloop RMX-40 DSP BLACKFIRE
Monitoren: KRK Rokit RP-5

Nu heb ik hier een aantal vraagjes over. Ik weet dat de KRK's actief zijn, maar is het ook mogelijk om deze op mekaar door te lussen? Of heb ik nu beide masters van mijn mixer nodig? Ik wil namelijk ook nog de mogelijkheid houden om op te nemen met mijn pc, dus ik heb eigenlijk de master twee nodig om op te nemen. Hoe gaat dit precies met deze KRK's. Ik weet dat Reloop ook de USB versie heeft van de RMX-40, maar na reviews gelezen te hebben bleken deze knoppen wat "plasticachtig" aan te voelen. Vandaar dat ik liever de DSP heb.

Ook heb ik een vraag over faderstart. Ik heb 2 CDJ400's, en zou dat faderstart wel graag willen proberen. Ik zie dat er wel een effecten send & return op zit, maar ben niet bekend met al dit soort specs. Is het dus mogelijk om met deze mixer en 2 CDJ400's te faderstarten? Als het niet mogelijk is is dit ook geen probleem, het leek me gewoon eens leuk om te proberen Happy, laughing.

Verder zit ik nog te twijfelen wat mijn eerste aankoop zou worden. Op de bekende webshop zijn de monitoren vrij goedkoop te krijgen (€125,- per stuk), maar ik zie zo ook wat leuke aanbiedingen voorbij komen wat betreft (dan wel geen tweedehandse) RMX40. Wat zouden jullie hier doen? 
User edit by qntr0l on 16-09-2008 @ 08:52:41 (41%)

What do you think about Mixer / Monitoren keuze ??

Vote :   

sanderk    posted on 16-09-2008 10:05
faderstart heeft niks te maken met sent /return.......
het is maar een kabeltje met miniplug (control) het is dus wel mogelijk met cdj400 en blackfire

verder kan ik je niet helpen....en dat doorlussen wil ik ook wel weten al denk ik zelf dat het niet zou gaan..?

Cool
qntr0l    posted on 16-09-2008 10:12
Poster: sanderk
faderstart heeft niks te maken met sent /return.......
het is maar een kabeltje met miniplug (control) het is dus wel mogelijk met cdj400 en blackfire

verder kan ik je niet helpen....en dat doorlussen wil ik ook wel weten al denk ik zelf dat het niet zou gaan..?

Cool

Nee klopt, ik weet dat faderstart voor effectenbakken gebruikt wordt. Maar kon zo tussen de specs niet vinden of faderstart mogelijk was met deze mixer.

Jij hebt nu dus je ene speaker op master 1, en de andere op master 2 zitten?
sanderk    posted on 16-09-2008 10:29
klopt ...master 1 r  master 2 L ( anders zou je dus mono krijgen als je ze gaat lussen....
qntr0l    posted on 16-09-2008 10:38
klopt ...master 1 r  master 2 L ( anders zou je dus mono krijgen als je ze gaat lussen....

Edit: Even op de site van Reloop gekeken, en daar staat dus dat deze mixer 2 masteruitgangen heeft en 1 rec. Zo kan ik dus waarschijnlijk de monitoren aansluiten op de 2 masters, en de pc op de rec uitgang! Klopt het wat ik zeg?
RiX    posted on 16-09-2008 10:49
Sterker nog: je kan versterker (speakers) aansluiten op master 1, monitoren op master 2 (booth) en rec out is voor opnamemogelijkheden.

Zie plaatje: (van rmx-30)
dsf
sanderk    posted on 16-09-2008 10:53
ja dat zou kunnen .... al weet ik het niet voor 100% zeker
qntr0l    posted on 16-09-2008 11:03
Poster: RiX
Sterker nog: je kan versterker (speakers) aansluiten op master 1, monitoren op master 2 (booth) en rec out is voor opnamemogelijkheden.

Zie plaatje: (van rmx-30)
dsf

Och, tuurlijk. Het signaal wat ik bij een monitor binnenkomt is maar één tulpkabeltje,  toch? Dus dan kan ik van master 1 wit naar een monitor, en van master 1 rood naar een monitor. Zie ik dit goed? Ik had het BTW over de RMX-40, maar die zal ongetwijfeld niet veel anders zijn.
sanderk    posted on 16-09-2008 11:28
je monitoren zitten op de foto de bovenste 2 R/L  (dat is geen tulp )
Sandr    posted on 16-09-2008 11:40
Als ik met actieve speakers draaide op een DJM 600 ging op de XLR uitgang kabel 1 naar speaker 1 en kabel 2 naar speaker 2.

Wanneer je geen XLR uitgang heb kan je hier ook een verloopje voor kopen. Dus gewoon je linkerkant naar je linker speaker en je rechter kant naar je rechter speaker.

Gewoon 1 uitgang (master of monitor) gebruiken en niks doorlussen...
Play that funky music white boy....
qntr0l    posted on 16-09-2008 11:43

Aha, juist, helemaal super. Ik denk dat ik het nu helemaal snap. Kan iemand nog antwoord op mijn vraag geven over welke ik als eerst zal bestellen? Eerst de mixer of toch maar eerst de monitoren :D?
RiX    posted on 16-09-2008 11:48

Ja dat klopt, maar het tweede paar tulpingangen van links is ook monitor. Je kan kiezen (jack of tulp). En natuurlijk kan je verloopplugs ook XLR aansluiten.
sanderk    posted on 16-09-2008 12:01
jep klopt als een bus ....Cool
JordyValentino    posted on 23-09-2008 09:31
Voor draaien zijn KRK'tjes echt overbodige luxe.. koop gewoon wat 2e hands speakertjes ergens, marktplaats bijvoorbeeld.. Zo leer je ook gelijk omgaan met 'minder' geluid in clubs..

This is an old Topic

No new postings for 6.195 days.
 Post CommentThat would be 206.5 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

256 Users online: Danil & 166 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 163.665
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.580