Laat je studio eens zien! (8/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

Illusion    posted on 03-01-2009 02:27
Wat je hiervoor nodig hebt is een PCI-E Videokaart met 2 x VGA of 2 x DVI. (Dit kan dus niet via je onboard videokaart op je moederbord).

Sinds kort is er een videokaart uitgekomen met 4 DVI aansluitingen, wat dus inhoud dat je 4 monitoren kan aansluiten. Daarintegen moet je een goede voeding hebben natuurlijkWinking my eye.

@ Lawrenz: Zoals jij FL hebt ingedeeld:p heb ik het ook. :D

Geweldig deze quote hieronder: Cool

Je hebt gelijk BamBam.

Dit is mijn studio..  niet haten boys..

http://blog.makezine.com/organ_today.jpg

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 03-01-2009 @ 02:37:45 (100%)
Tizio    posted on 03-01-2009 09:22
Voor zo'n 100 euro p\s heb je al een aardige videokaart met 2x dvi, daar moet je er dus 2 van hebben als je 4 schermen zou willen (mogelijk door SLI opstelling)..
Zo'n kaart met 4x dvi is waarschijnlijk erg duur lijkt me.
User edit by Tizio on 03-01-2009 @ 09:26:15 (36%)
Lawrenz    posted on 03-01-2009 09:29
Poster: bastianhecker

maar hier voor moet je pc toch ook aangepast worden? met de video kaart ofso?

Zoals hierboven al gezegd is, een videokaart heeft tegenwoordig 2 uitgangen, waar dus 2 monitoren op kunnen. Zo eentje heb ik (Nvidia 9600GT).
4 monitoren lijkt me nou weer niks, 3 wel. Heb je er iig 1 in het midden Winking my eye

En @ Illusion, da's wel toevallig dan, of vind iedereen deze indeling het lekkerste werkenCool
User edit by Lawrenz on 03-01-2009 @ 09:29:42 (9%)
rmoorman    posted on 03-01-2009 10:12
je zou ook kunnen kijken naar een kastje zoals de Matrox Dual(triple)head2Go. Heb hem zelf ook aan me macbookpro hangen, die maakt van meerdere monitoren 1. Dus daarvoor hoef je maar 1 ingang te hebben. Door middel van software wordt je 'extra brede beeldscherm' als 2 of 3 beeldschermen gezien. Het kastje bevat zelf hardware zodat het je computer niet vertraagt. Tip.

Hier de link naar Matrox website
justjustin    posted on 03-01-2009 10:33
Poster: rmoorman
je zou ook kunnen kijken naar een kastje zoals de Matrox Dual(triple)head2Go. Heb hem zelf ook aan me macbookpro hangen, die maakt van meerdere monitoren 1. Dus daarvoor hoef je maar 1 ingang te hebben. Door middel van software wordt je 'extra brede beeldscherm' als 2 of 3 beeldschermen gezien. Het kastje bevat zelf hardware zodat het je computer niet vertraagt. Tip.

Mooi systeem...wil ik ook wel Winking my eye...
rmoorman    posted on 03-01-2009 10:46
Volgens mij heb ik er destijds 120 euro voor neergelegd. Is zeker de moeite waard Happy, laughing ipv een andere videokaart halen
Illusion    posted on 03-01-2009 12:37

Zo'n kaart met 4x dvi is waarschijnlijk erg duur lijkt me.

Jaa dat zeker Winking my eye

Poster: Lawrenz

En @ Illusion, da's wel toevallig dan, of vind iedereen deze indeling het lekkerste werkenCool

Ik weet niet :p maar mij bevalt het goed:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
JuniorDDP    posted on 03-01-2009 13:18
gebruikt er hier iemand eigenlijk protools voor het maken van muziek?
bambamstudio    posted on 03-01-2009 15:46
protools is meer voor recording dan voor componeren. MIDI in protools is een ramp.
De software van protools is 10% van het complete systeem. En dan heb ik niet over de kleine pc versies van m-audio...
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 03-01-2009 @ 15:47:48 (100%)
JuniorDDP    posted on 03-01-2009 17:33
Dat weet ik, ik zit in de film industrie (studeer ervoor) en daarbij is protools een product waar je niet zonder kan in audiopostproductie. Met wat prutsen in protools zag ik dat je ook veel kunt doen met muziek, maar ik vroeg mij af of dit veel werd gebruikt. Zo te lezen aan je uitleg niet bambam, wat ik ook dacht.
Toch bedankt voor de uitleg. :p
Prozei    posted on 03-01-2009 19:02
Poster: rmoorman

ik vindt de oplossing van matrox zelf een nutteloze oplossing.
je betaald er veel geld voor. (rond de 300&euroWinking my eye
resolutie vind ik mager.1280x1024 met een single dvi /vga
wil je hogere resolutie heb je een dualdvi oplossing nodig.
en dan gebruik je 2 dvi poorten.

de prijs van een triplehead icm 3 20" monitoren is vaak hoger dan de prijs van 2 26" schermen.
de 2x 26" schermen hebben een groter beeldoppervlak dan de 3x 20" schermen.
Gagarin12    posted on 03-01-2009 19:18
Poster: RenéKuppens
Nou..

Daar gebeurd het dan allemaal Winking my eye
Laptopje met midi bordje mengpaneel met midi aan ableton en laat me maar los Winking my eye
Hardware uitbereiding zie ik niet zitten een groten mengtafel of in dergelijke heb ik niet nodig kan alles met mijn laptop en spendeer liever paar euro's aan een goede soft synth Happy, laughing

en monitors en geluidskaart?

TheMole    posted on 04-01-2009 15:20
Ik heb eigenlijk een vraag.Ik ga binnenkort Logic kopen en ik wou dan iets hebben om mijn Microkorg mee optenemen.Nu vraag ik mij af of da gaat met een Midi interface
bambamstudio    posted on 04-01-2009 15:21
Ja, een midi to usb interface
Prozei    posted on 04-01-2009 15:26
alleen met een midi interface red je het niet om je geluiden uit de microkorg op te nemen.
je hebt daarbij ook een audio interface (geluidskaart) nodig. zeker als je de vocoder van de microkorg gebruikt. is het slim om de audio direct te recorden.
Mod edit by Prozei on 04-01-2009 15:29 (59%)
TheMole    posted on 04-01-2009 22:19
dus dan heb ik een Midi en een audio interface nodig ?
Prozei    posted on 04-01-2009 22:56
de meeste semi-pro audio interfaces (geluidskaart)hebben ook een midi interface aan boord.
dus je hoeft maar 1 apparaat aan te schaffen
Mod edit by Prozei on 04-01-2009 22:59 (7%)
bambamstudio    posted on 05-01-2009 08:21
Poster: Prozei
de meeste semi-pro audio interfaces (geluidskaart)hebben ook een midi interface aan boord.
dus je hoeft maar 1 apparaat aan te schaffen

In geval van de 828mkIII niet, zijn midi interface is zwaar ruk
Stefjuuh    posted on 05-01-2009 12:21
Poster: Illusion
Wat je hiervoor nodig hebt is een PCI-E?Videokaart met 2 x VGA of 2 x DVI. (Dit kan dus niet via je onboard videokaart op je moederbord).

Sinds kort is er een videokaart uitgekomen met 4 DVI aansluitingen, wat dus inhoud dat je 4 monitoren kan aansluiten. Daarintegen moet je een goede voeding hebben natuurlijkWinking my eye.

@ Lawrenz: Zoals jij FL hebt ingedeeld:p heb ik het ook. :D

Geweldig deze quote hieronder: Cool

*Aanvulling, voor mensen zonder PCI-E slot in hun pc.. Er zijn ook gewoon PCI videokaarten te krijgen met 2 uitgangen, daarbij blijft je moederbordkaart meestal ook werken. Ik heb er toen 1 weten over te kopen voor 40 euro'tjes. Uiteraard kan je hier niet dik mee gaan gamen oid.

Je hebt gelijk BamBam.

Dit is mijn studio..? niet haten boys..

http://blog.makezine.com/organ_today.jpg

ADMhS    posted on 05-01-2009 23:38
Dit is mijn werkterein, kort bij mijn vrouwke en kleine.

Speelgoed van de kleiene heb ik maar uit het zicht gezet bij het trekken van deze foto's.....Cool'savonds kan ik van een lounche-sfeertje genieten.

Door de dag zie ik eindelijk wat ik doe..... lolCool

Noem het.... mijn bescheidend stekje.
dacuba    posted on 05-01-2009 23:49
Dat ziet er zeker niet slecht uit Happy, laughing.. Die klok-projector heb ik hier ook nog ergens staan, hehe.. als ik zo vrij mag zijn, in welke wijk woon je? Happy, laughing
ADMhS    posted on 05-01-2009 23:50
Poster: dacuba
Dat ziet er zeker niet slecht uit Happy, laughing.. Die klok-projector heb ik hier ook nog ergens staan, hehe.. als ik zo vrij mag zijn, in welke wijk woon je? Happy, laughing

Boxbergheide Cool
Lomme_    posted on 06-01-2009 14:42
Wat een studio! Cool
Toevallig ben ik ook van boxbergheide ^^
DeteqBoy    posted on 06-01-2009 14:45
Dat ziet er erg mooi uit zeg!
Convert    posted on 06-01-2009 16:04
Indd niet verkeerd, leuk stekkie :P

235 Users online: 127 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 80.572
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.877.609