Laat je studio eens zien! (61/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   19 members like this  

Estacy    posted on 19-10-2013 17:37
Kijk zo vindt ik een studio wel vet!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 19-10-2013 23:22
Poster: Estacy
Kijk zo vindt ik een studio wel vet!

hoe dan ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
macmiata    posted on 20-10-2013 00:05
Een grote bende zoals bij mij, bedoel je? Ik hou erg van chaos. Ik kan er echt van genieten, van een rommeltje...
Ik zit graag tss knoppen en faders. Vinylplaten. Modelauto's. Kabelspagetti.
Heerlijk.
Last year this dj got bored and tried to produce
Tekhead    posted on 20-10-2013 00:32
Poster: macmiata
Huidig knoeihoekje... Heb meer spul maar heb nu al handen te weinig en nog minder plaats...

http://flic.kr/p/gMqCgJ

Untitled

wat een neig hoekje, zou begot niet weten waarvoor sommige toestellen dienen maar this wel vet Happy, laughing
Estacy    posted on 20-10-2013 00:53
geen gezeik met computers, gewoon hardware er neer en gaan. Lekker zooitje, zie ik graag eigenlijk
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 20-10-2013 01:01
Poster: Estacy
geen gezeik met computers, gewoon hardware er neer en gaan. Lekker zooitje, zie ik graag eigenlijk

Het is trouwens de eerste maal dat ik een Rodec Restyler in een booth of studio zie !
macmiata    posted on 20-10-2013 01:30
De restyler? Geweldig onderkent. Hij is heerlijk op de jomox. Ik heb 'm trouwens ook al gezien op stu bru. Ook een studio h? Winking my eye

Ja ik had zo de schijt aan muisje klikje, keyboard midi controller mapping - gapen naar 't scherm - ik dacht 'fuck it - Ik ga into the 80's' - niks te computer.
Ik overweeg om maschine erbij te halen voor wat samples. Er moet nog een micro bij en de VT1 van Boss - die heb ik ook nog.

Als je een klein beetje wil begrijpen - kijk hier (niet mijn filmpje, wel gelijkaardige gear)

http://www.youtube.com/watch?v=ZWvuCjxLsw4
User edit by macmiata on 20-10-2013 @ 01:34:40 (33%)
Tekhead    posted on 20-10-2013 01:33
De restyler? Geweldig onderkent. Hij is heerlijk op de jomox. Ik heb 'm trouwens ook al gezien op stu bru. Ook een studio h? Winking my eye

Ja ik had zo de schijt aan muisje klikje, keyboard midi controller mapping - gapen naar 't scherm - ik dacht 'fuck it - Ik ga into the 80's' - niks te computer.
Ik overweeg om maschine erbij te halen voor wat samples. Er moet nog een micro bij en de VT1 van Boss - die heb ik ook nog.

Is de restyler eigenlijk niet ontworpen als dj aanvulling ipv studio materiaal ? En op Stu-Bru, meegebracht door artist of eigen materiaal ?
User edit by Tekhead on 20-10-2013 @ 01:35:11 (11%)
macmiata    posted on 20-10-2013 01:38
The Restyler redefines the dynamic, punch, groove and sound of your music, instrument or musical production.
It can be used by deejays, musicians, producers, remixers & musical freaks worldwide.

Het is een soort van filterbank - maar voor dj's ontworpen, maar hij is lekker met ??n hand te tweaken om in geen tijd bijvoorbeeld de beat en percusie die ik erdoor duw, te tweaken. Op de xoxbox enkel wat distortion erop is ook warm. Wordt meer gedaan, ik las 't op facebook van iemand die dat live gebruikt op zijn xoxbox (dat is trouwens de beste 303 kloon en zoals je weet over de 303...)

http://www.youtube.com/watch?v=c7iSKMPSwcY
bambamstudio    posted on 20-10-2013 10:11
Huidig knoeihoekje... Heb meer spul maar heb nu al handen te weinig en nog minder plaats...

http://flic.kr/p/gMqCgJ

Kijk! dit zijn nog eens leuke spulletjes, (bijna) alles analoog. Ben benieuwd wat voor muziek je maakt. Acid? Techno? Hoe bevalt je x0xb0x 303 clone?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
macmiata    posted on 20-10-2013 20:17
Ben er nog maar net mee aan de slag hoor Marc Happy, laughing
Ik maak iets wat moet doorgaan voor wat acid en voel me geroepen terug in de tijd van de allereerste house (Chicago?)
Maar als ik het goed begrepen heb had Daft Punk dat ook, wie weet waar heen evolueer ik Happy, laughing --> gewone heriie Happy, laughing
Ik draai veel knoppen en pruts maar wat raak met mijn patterns, speel alles door elkaar over elkaar. Heel veel plezier en meestal best iets dat in mijn oren niet vloekt. Uiteraard is het behoorlijk repetitief omdat ik handen tekort kom om alle knoppen te manipuleren Happy, laughing
Enorm fijn om power on en go. Tov een DAW tuur je op een scherm en gebeurd er niks als je play duwt. Ik overdrijf een beetje maar dit is echt muziek maken en een DAW is voor mij een blok frustratie voor daar iets uit te krijgen valt...
Als ik nog wat beter heb begrepen hoe ik wat goed over elkaar klinkend kan hebben dat boeit, probeer ik eens iets op te nemen dat voor een track kan doorgaan (mits ik vergevingsgezinde luisteraars heb)
Ik maak trouwens muziek voor mezelf, niet meer om iemand te pleasen.

De xox is een nieuwtje: heeft de n0nx0x chip aan boord met aangepaste frontplaat. Zo kan je 'm programmeren zoals een echte TB303: noten en timing apart. Dat bleek heel geliefd op de synthmeet, die kerel naast me (ik had de minibrute bij) was erg te spreken over de bassbot vs de xox. Net omdat die timing programeren uit 't vuistje kon.
De n0nx0x kan dat nu ook, en m??r. Er is dus een extra reden om g??n bassbot te kiezen. Heb jij er ondertussen een? Weet dat je er eentje hebt overwogen.
bambamstudio    posted on 20-10-2013 21:29
Ik ga zaterdag een TT-303 halen, waarna in eens ga kijken of ?Eindhovense Dr. No effects een handgebouwde distortion voor me klaar heeft liggen. En ik wil een beetje dezelfde kant op qua eigen muziek. De oude house, wat uit de belgie stijl van de jaren 80. Ik denk dat we eens moeten praten Winking my eye
User edit by bambamstudio on 20-10-2013 @ 21:32:33 (84%)
macmiata    posted on 21-10-2013 06:38
Je woont wat ver om vlot te kunnen praten, maar ik wed dat je al snel veel coolere muziek maakt dan ik want ik zet maar beginnersstapjes... Langs de andere kant, ik zag onlangs de docu the sound of belgium - en enkele classics zijn ook gemaakt door mensen die maar wat deden, en opnamen wat goed klonk... Dus er is nog hoop, dat 'anderen' ook kunnen genieten van wat eigen brouwsels Happy, laughing

User edit by macmiata on 21-10-2013 @ 06:39:06 (2%)
bambamstudio    posted on 22-10-2013 15:47
Ben wel benieuwd wat je al gebakken hebt met je fantastische gear !
Sjoewe    posted on 23-10-2013 14:42
1 member likes this  

En hopelijk binnekort nog een Korg M1 en/of een Triton op de kop tikken, plus wat goedkope multi-FX.
macmiata    posted on 24-10-2013 06:36
o jee, als een mixer al dient om 2 stukken gear te stallen... We zijn allemaal hetzelfde: so many knobs - so little room...
Wat staat er naast de 909? Is dat een 707?

Sjoewe    posted on 24-10-2013 09:20
Valt wel mee hoor, inmiddels hangt de soundcard in het rack en staat de AN-200 netjes op een plank.
Die tweede is inderdaad een 707 inderdaad. Happy, laughing
Bjonson    posted on 25-10-2013 22:00
whoop lekker hoor die juno60 die wil ik ook nog naast mijn 909 707 en sh101 :D
Sjoewe    posted on 26-10-2013 22:37
Hehe, ja de Juno is wel echt m'n schatje Happy, laughing
Heeft ook MIDI nu, dus dat is wel rete handig voor het sequencen.?

Lijst is hier ook nog lang hoor, gelukkig heb ik maar weinig ruimte dus heel veel meer past er niet bij, dat tempert de aankopen ook wel een beetje.
Bjonson    posted on 27-10-2013 07:13
Jah dat snap ik dat dat je schatje is , als ik genoeg geld heb komt die bij mijn ook op me kamer Happy, laughing
Stuur je alles aan via je pc?
?
dat ken ik ja je komt altijd weer wat nieuws tegen, maar wat je zegt ik heb ook een ruimte probleem. alles staat rond om me bed gebouwd en moet dus op me bed zitten om er mee te spelen.
?
Tot nu toe wil ik voor 2014 de juno 60, analog4 en een mfb 522 in bezit hebben.
Sjoewe    posted on 27-10-2013 09:39
Ja, gebruik Ableton Live als Master Sequencer.

Ik wil eigenlijk nog wel 808(-clone) en een analoge poly, maar ja piekies eh.?
Zijn ook nog genoeg goedkope VA synths die ook leuk zijn en een stuk goedkoper.
Wytse    posted on 27-10-2013 10:44
Poster: MoXeGy
Dat weet ik, vroeg me af waarom je hem als pre amp gebruikt en niet als compressor Foot in Mouth

Sorry, ik zie nu pas je comment Thumbs Up. Ik gebruik 'm niet als compressor omdat ik 'm vrij onrustig en ontzettend steriel vind klinken. Hij kan niet op tegen een 1176. Daarintegen is hij als preamp voor basgitaar echt onwijs tegek!
White Sea Studio
bambamstudio    posted on 27-10-2013 17:49
Poster: Sjoewe
img src='http://i.imgur.com/H7ZvSPxl.jpg' alt='' width='640' height='640'>

En hopelijk binnekort nog een Korg M1 en/of een Triton op de kop tikken, plus wat goedkope multi-FX.

Ik zie leuke klassiekers staan Winking my eye Mooie setup
TheMole    posted on 27-10-2013 23:46
Poster: Sjoewe
Ja, gebruik Ableton Live als Master Sequencer.

Ik wil eigenlijk nog wel 808(-clone) en een analoge poly, maar ja piekies eh.?
Zijn ook nog genoeg goedkope VA synths die ook leuk zijn en een stuk goedkoper.
 Heel mooie gear hebt ge! Zo'n Juno-60 zou ik ook nog wel willen. En wat die 808 clone betreft misschien is dit nog iets voor u?http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=171281
bambamstudio    posted on 28-10-2013 17:02
Hier mijntwee laatste toevoegingen:

Nordlead 4 en de Cyclone TT303

User edit by bambamstudio on 28-10-2013 @ 17:03:30 (1%)

129 Users online: 16 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 14.707
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.687.659