Laat je studio eens zien! (58/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

Xurion    posted on 15-05-2013 21:04
HDMI en DVI zijn allebij digitaal dus geen signaal verlies. Dus is in theorie betere kwaliteit. Aangezien mijn kabels nog niet langer zijn dan 1.5 meter zie je amper verschil. Resolutie kan veel hoger dan 1080p via een VGA kabel, sky is the limit. Dit betekend nog niet dat dit ondersteund wordt door bron (in dit geval Macbook) en/of ontvangen (in dit geval Acer beeldscherm). Ik kan je in ieder geval verzekeren dat ik vanaf mijn Macbook wel een keer hogere resolutie dan 1080p als output heb gehad via VGA.
Snoey    posted on 15-05-2013 22:27
Poster: LouisCasper
Gaaf! Bevallen de Yamahas goed?

?
Ze geven bij de hele hoge frequenties te zacht en zit altijd met het laag te kutten. Kan ook aan me ruimte liggen, maar doe der 5 jaar mee. Kunnen we lekker hard en ik hou niet van geel!
www.soundcloud.com/ten-hooven
MassacreSoundz    posted on 16-05-2013 16:49
Poster: Xurion
HDMI en DVI zijn allebij digitaal dus geen signaal verlies. Dus is in theorie betere kwaliteit. Aangezien mijn kabels nog niet langer zijn dan 1.5 meter zie je amper verschil. Resolutie kan veel hoger dan 1080p via een VGA kabel, sky is the limit. Dit betekend nog niet dat dit ondersteund wordt door bron (in dit geval Macbook) en/of ontvangen (in dit geval Acer beeldscherm). Ik kan je in ieder geval verzekeren dat ik vanaf mijn Macbook wel een keer hogere resolutie dan 1080p als output heb gehad via VGA.

?
volgens mij hangt dat ook af van je videokaart / drivers, heb zelf een keer een beta driver gehad op mijn huidige Systeem en daar zat een 'bugg' in dat de resolutie niet hoger kon dan 1600 / 900.
?
?
iig..:
?
Zier er allemaal netjes uit bij je !!
Hopelijk kan ik binnenkort ook een paar foto's posten als me Hok klaar is ^^
It's gonna be ... A Massacre !!!
mikedhanpat    posted on 16-05-2013 16:52
Poster: MassacreSoundz
?
volgens mij hangt dat ook af van je videokaart / drivers, heb zelf een keer een beta driver gehad op mijn huidige Systeem en daar zat een 'bugg' in dat de resolutie niet hoger kon dan 1600 / 900.
?
?
iig..:
?
Zier er allemaal netjes uit bij je !!
Hopelijk kan ik binnenkort ook een paar foto's posten als me Hok klaar is ^^

Zeer zeker, je GFX bepaalt wat je maximale resolutie is die je uit kan sturen en op hoeveel schermen tegelijkertijd.?
Echter, tegenwoordig kan het gros van de kaarten 1080p ondersteunen en voor niet al te veel meer geld een hogere reso + meerdere schermen.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Stefjuuh    posted on 19-05-2013 12:30
Poster: LouisCasper
Ik heb geen idee, ik heb altijd gedacht dat HD beeld via DVI of HDMI moest. [...]

En laat een DVI, en zeker een HDMI kabel nou eens een stuk duurder zijn als VGA.
Draai op mijn werk met 2 schermen, 1 via DVI, andere eerst VGA nu HDMI.
Er zit iets verschil in kleur op de schermen, maar qua scherpte heb ik tussen alle drie de kabels geen verschil gemerkt.
Tuur er toch een uurtje of 40 per week naar...
LouisCasper    posted on 21-05-2013 14:23
Bij de Action en soortgelijke winkels kan je HDMI kabels kopen voor onder de 5 euro. Deze zullen natuurlijk niet van topkwaliteit zijn, maar ze doen het prima.
http://www.louiscasper.com
Xurion    posted on 21-05-2013 15:14
De kwaliteit van de welbekende Action HDMI is prima. Aangezien het een digitaal signaal is zal je het verschil niet zien met 'gold plated' veel te dure HDMI kabels.
LouisCasper    posted on 22-05-2013 11:07
Klopt, alleen gaan ze wat minder lang mee als je ze steeds aansluit en weer loskoppelt. In vaste settings kan je deze kabels wel jaren gebruiken.
http://www.louiscasper.com
MassacreSoundz    posted on 28-05-2013 00:32
Mijn Studio in opbouw, ben zelf bezig een meubel te maken.. Nu alleen de buitenste delen opgezet en de Pc + attributen erbij.
?
Wat je ziet..:
?
2x 27' HD LED schemen ( Acer)
2x Krk Rokit 8 G2
1x Krk? 10s Subwoofer
1x Logitech G15 ( 2nd Edition)
1x Razer Naga (Molten edition)
1x M-Audio Fast Track Ultra ( usb Edition)
?
1x Self Made Pc ( Amd 1100T Black Edition Processor OC?d 4.2 ghz ) / 8 Gb kingston HyperX 1866 memory / 2x VelociRaptor HDD ( deze zijn geinstalleerd dmv een Gecustomized RAID Driver wat ze? optimaal laat presteren )/
XFX HD7970 Double Dissipation GrafischeKaart
?
Wat je niet ziet ..:
?
2x Denon Dn-S3500
1x American Audio MX-1400 DSP ( mengpaneel )
1x Technics RP-DH1200 ( koptelefoon)
1x M-audio Oxygen 61 ( midi Board )
Studio in opbouw
User edit by MassacreSoundz on 28-05-2013 @ 17:34:21 (100%)
Xurion    posted on 28-05-2013 12:29
Netjes hoor! Alleen je KRK's staan wel een beetje in een rare hoek. Of lijkt dit alleen zo op de foto?
MassacreSoundz    posted on 28-05-2013 13:11
Neej dat klopt hoor, ze moeten eigenlijk recht maar ben nog een beetje aan het uitvogelen waar ik alles wil, er komen namelijk aan de zij kant ook nog 2 Bladen. 1 voor mijn Midi Board en 1 voor mijn Dj Set.
Voor de foto leek dit wel netjes Winking my eye
?
maar goed gezien.
mikedhanpat    posted on 28-05-2013 16:01
Waarom heb je niet voor een Intel processor gekozen massacre? i5 3570K bijvoorbeeld
MassacreSoundz    posted on 28-05-2013 16:15
Poster: mikedhanpat
Waarom heb je niet voor een Intel processor gekozen massacre? i5 3570K bijvoorbeeld

?
bewust gedaan, Ik heb zelf heel erg veel pech gehad met Intel processoren en stabiliteits problemen met Overclocken icm Intel CHIpsets. Amd is Goedkoper en had veel goeds gelezen over de 1100T black Edition, moet zeggen... alles wat ik gelezen heb / had Klopte als een bus. Draaid nu met luchtkoeling Stabiel 4.2 Ghz en word? Stressed? 'maar' 60 Graden.
?
ik ben geen intel Hater ofzo, maar heb gewoon te veel pech gehad... dit betekend overigens niet dat ik niet nog eens een intel zou uitproberen. Dit systeem draaid trouwens Nu windows, maar heeft een heletijd Hackingtosh gedraaid zonder enige problemen/ fouten ( op wat fouten na van de AMD kernel, maar daar heb ik zelf geen controle over omdat ik die niet kan herschrijven) . Wilde toen logic pro uit proberen ( dit heeft wel voor veel werk gezorgt , moest het hele install script? bijlangs ) omdat dit normaliter alleen werkt izm een 'Speciale' Videokaart en processor Winking my eye )

Update !!
?
ik ben niet heel handig met gereedschap dus het is allemaal een wonder dat het hout niet helemaal versplinterd Happy, laughing
Maar heb weer iets toegevoegd om het werken iets te vergemakkelijken, De afwerking van t geheel moet nog plaats vinden, maar wil alle groote details wel al voorelkaar hebben Happy, laughing
?
Nu nog even een mooi 3e scherm op de kop zien te tikken voor boven mijn Midi board, zodat ik gelijk kan zien wat ik speel/doe.
Midi board geplaatst
User edit by MassacreSoundz on 29-05-2013 @ 22:40:36 (54%)
Snoey    posted on 30-05-2013 22:49
Die box in de hoek en het schuine dak zorgt ervoor dat het geluid dat je produceert, een vertekent beeld geeft van de werkelijkheid. Daarnaast staan zoals ik nu zie niet op de juiste hoogte, je steekt met je hoofd er waatschijnlijk boven uit. Verder staan ze zo ver van elkaar af dat je heel ver van je bureau moet zitten om bijde monitoren direct op je oren gericht te hebben.?
?
Ik zou je bureau tegen de muur links zetten zoals ik het nu zie. Nadeel van twee schermen is de afstand tussen je monitoren. Ik wil er ook twee, maar dat wordt te breed voor mijn monitoren en moet ik dus verder van me bureau zitten. Een dieper bureau kan een oplossing zijn, maar ?daar heb ik nu geen ruimte voor.?
Yvaroz    posted on 30-05-2013 23:12
Misschien niet echt een nuttige vraag maar wtf is er met je muur gebeurt haha
Nothing is Impossible
MassacreSoundz    posted on 31-05-2013 02:05
Er word nog wel gewerkt aan de akoustiek van de ruimte Snoey en wat je zegt? over de Afstand van die Monitoren klopt infeite wel, ben ook van plan het? allemala IETS anders in te delen, moet alleen gewoon eerst de basis klaar hebben voor ik echt alles een plek geef.
Over de hoogte.. als ik in mijn stoel zit, zitten de tweeters op Oor hoogte, geen idee of dit de Perfecte hoogte is.. maar ik ben bij lange na ook gene professional he.. tis hobby en ik geniet van pingelen Happy, laughing
?
?
@Yvaroz
?
ben pas in deze woning komen women en deze kamer was een gaten kaas, vandaar alle donkere plekken :P
Komt nog een Leuke decoratie aan de muur en plafond, maar die foto's worden wel neergezet met ene fisheye lens Happy, laughing
?
?
?
Snoey    posted on 31-05-2013 23:08
De basis is de stand van je monitoren. Als je eerst schuim gaat plakken, sla je de basis juist over. Zelfde met die muur, als je vanuit de basis zou werken, zal je eerst een lik verf op de muur gooien (of behang of laten stuken).
MassacreSoundz    posted on 01-06-2013 00:20
ja zo werken de meeste mensen :P
maar ik doe alles vaak anders dan anderen.. Noem het eigenwijs/ noem het dom...
Bij gaat het erom dat ik mijn Doel bereik, Ik hoop dat als alles af? ik tevreden ben en ik eens een echte track kan afmaken.
?
Dat het geen Armin van buuren Kwaliteit word of Hardwell ...?
Kan mij totaal niet schelen zolang ik geniet van pingelen op mijn midi board en bezig en ook nog plezier heb, ben ik erg tevreden.
?
Ik kan begrijpen dat je me details wilt mee geven om dingen te verbeteren,daar sta ik uiteraard voor open.. maar ik ben gewoon niet uit op Sublieme Top kwaliteit.. Ik heb niet voor niets KRK's :P
?
iedereen een goed weekend gewenst..
?
en Snoey..
?
Die muur... Houd hem in de gaten op de volgende foto's Happy, laughing
RamuroDiaz    posted on 02-06-2013 20:22
Na flink werken, sparen, kopen en verbouwen heb ik nu eindelijk alles bij elkaar om echt aan de slag te kunnen gaan.?

Gear:
Playstation 3
Krk RP6 G2 studio monitoren
Focusrite Scarlett 2i2 geluidskaart
Samsung Syncmaster P2270HD Monitor
Zelf gebouwde computer
2x Reloop RMP3's CD Spelers
Behringer DDM4000 Mixer
Behringer UMX490 Midi Keyboard
Pioneer HDJ500 Hoofdtelefoon

Het enige wat nog moet gebeuren is wat dingen aan de muur hangen (Pioneer kalenders etc) en de studiomonitoren op de juiste hoogte + hoek zetten
User edit by RamuroDiaz on 02-06-2013 @ 20:25:59 (100%)
Snoey    posted on 04-06-2013 21:59
speel je op de playstation via je je beeldscherm van je computer?
?
Zo ja: werkt dat goed?
RamuroDiaz    posted on 04-06-2013 23:30
Poster: Snoey
speel je op de playstation via je je beeldscherm van je computer?
?
Zo ja: werkt dat goed?

Jep! werkt fantastisch. Het scherm is Eigenlijk een Full HD scherm met TV aansluiting (Om die reden heb ik 'm ook gekocht.) Verdere aansluitngen zijn: HDMI, DVI, VGA, Scart, TV-Tuner, USB en 3.6mm geluidsaansluiting voor Vga/Dvi
Drumworks    posted on 05-06-2013 12:13
Hier is mijn studiotje, ben er Erg blij mee. Het meubel is zelf gebouwd. De enige update die ik nog wil maken, zijn 2 akoustische platen tegen de muur naast het scherm.

The beats are still banging :)
Snoey    posted on 05-06-2013 19:52
Poster: RamuroDiaz
Jep! werkt fantastisch. Het scherm is Eigenlijk een Full HD scherm met TV aansluiting (Om die reden heb ik 'm ook gekocht.) Verdere aansluitngen zijn: HDMI, DVI, VGA, Scart, TV-Tuner, USB en 3.6mm geluidsaansluiting voor Vga/Dvi

?
Goed om te weten, ga ik toch eens rondneuzen voor een tweede hands met games Happy, laughing
mikedhanpat    posted on 06-06-2013 08:16
Poster: Snoey
?
Goed om te weten, ga ik toch eens rondneuzen voor een tweede hands met games Happy, laughing

Redelijk off topic, maar waarom console?! PC + TV + Steam big picture + controller = Ownage! Alle games met controller support (tegenwoordig bijna alles) op je TV spelen in full hd 60fps en niet dat stomme 720p van de consoles en 30fps.?
Als je een beetje redelijke pc hebt is dat echt aan te raden!
mikedhanpat    posted on 06-06-2013 08:18
Poster: Drumworks
Hier is mijn studiotje, ben er Erg blij mee. Het meubel is zelf gebouwd. De enige update die ik nog wil maken, zijn 2 akoustische platen tegen de muur naast het scherm.

Ziet er netjes uit, maar is het niet gruwelijk irritant dat je toetsenbord en muis niet op dezelfde hoogte staan??
En is het daar waar je toetsenbord staat niet smal, of geeft de foto een vertekend beeld?

179 Users online: 145 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 67.645
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.682