Laat je studio eens zien! (52/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

Unidentified    posted on 20-07-2012 14:28
Prachtige foto's man, zeer mooie, gezellige studio!
Wytse    posted on 20-07-2012 15:07
Poster: Unidentified
Prachtige foto's man, zeer mooie, gezellige studio!

Sfeer is belangrijker dan je denkt in een studio, je bent immers met muziek bezig!
White Sea Studio
Xurion    posted on 21-07-2012 01:30
Mee eens, en het is sowieso altijd leuker werken als er een gezellige sfeer hangt in je werkplek.
Sebasz    posted on 21-07-2012 02:55
protools ooit geprobeerd maar totaaal niet mijn ding. of gebruik je het alleen om af te mixen/masteren?
Wytse    posted on 21-07-2012 11:57
Poster: Sebasz
protools ooit geprobeerd maar totaaal niet mijn ding. of gebruik je het alleen om af te mixen/masteren?

Pro Tools is een t*ringb*tch om in te produceren op de manier waarop jullie t doen (veel midi e.d). Daarintegen is het voor opname, mixing en mastering echt DE shit. Ik weet geen andere software waarin ik sneller en beter kan werken.

Wat je niet moet vergeten is natuurlijk dat er ontzettend veel analoge outboard staat, waar de meeste software gewoon letterlijk van op hol slaat. Daarintegen is Pro Tools supermakkelijk en zit het me ook niet in de weg zoals de meeste andere software en dat komt de creativiteit alleen maar ten goede. Ook heb ik het idee dat de summing in Pro Tools veel beter/natuurlijker is... Aan de andere kant krijgen we binnekort een analoge summingmixer, dus daar maak ik me dan niet zo druk om.
White Sea Studio
Luxx    posted on 21-07-2012 13:31
allemaal heel tof wat je doet, maar ik denk dat 90% van de termen die je gebruikt, 99% van de users hier geen snars van snapt.
www.mothermusic.nl
Wytse    posted on 21-07-2012 14:34
Poster: Luxx
allemaal heel tof wat je doet, maar ik denk dat 90% van de termen die je gebruikt, 99% van de users hier geen snars van snapt.

Ahh, dat snapt Google wel Thumbs Up...?

Maar als er iets is wat ik moet uitleggen ofzo, geef maar een gil, ik kan moeilijk inschatten wat wel en niet bekende materie is voor de meeste van jullie
White Sea Studio
MelvinEad    posted on 21-07-2012 16:37
Poster: LilQuint
Zoo,
Studio is (bijna) helemaal af!
Komt nog een rack onder mijn tafel. Waar ik wat rack gear in ga zetten Happy, laughing
Komt ook nog een canvas (Is al binnen, maar heb ik nog geen foto's van) en boven de verwarming komt nog een muurschildering Happy, laughing

Hope you enjoy it!

Wat je ziet?

2x KRK Rokit RP 5 G2 (Wit)
1x Emu shoartboard 49
1x Korg Kaossilator
1x Akai MPD 18
1x Mac Mini
1x (Original) Ableton Live
1x (Original) Logic Pro 9
2x Pioneer CDJ 1000mk2
1x Pioneer DJM 700
1x sennheiser hd 25
(de dag aangekocht nadat ik de foto's heb gemaakt) 1x : Behringer XENYX X1204USB

Wat je nog wel ziet op de foto, maar is verkocht:
1x Kurzweil KS 40-A (Monitor Set)

En nu heb ik ook nog een extra scherm Happy, laughing

Update's?
Ja!
Waar ik deze zomer voor ga draaien isssss. *trommelgeroffel*
1x Macbook Pro 13'' inch.
1x Showtec DJ-Switch 10 schakelcontroller
1x DAP Audio 19 inch dB display
1x Rack
1x Behringer TRUTH B2031P passieve studio monitor ( Als extra set)

En voor de rest nog niet echt update's geplant. Vanaf mijn macbook wil ik alles in een keer kopen, dat ik dan meteen alles in mijn rack kan stoppen in plaats van mijn Truth's natuurlijk haha.

De led verlichting staat nu trouwens op blauw. maar deze kan ik verschillende kleuren staan en ook op verschillende programma's....

Hope you like it!

Groetjes,
Stef

Zou ik mogen vragen hoe je aan die meubel komt?
LilQuint    posted on 21-07-2012 18:10
Home made.. Veel leuker om te doen als gewoon iets bestellen ofzo haha!
MichaelMiller    posted on 21-07-2012 18:42
Je bedoelt je vader?Winking my eye
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Snoey    posted on 21-07-2012 18:55
Maar geen rekening gehouden met de 'sweet spot'. De speakers staan zo ver uit elkaar, dat je behoorlijk ver van je bureau moet gaan zitten om de 3hoek van gelijke zijde te cre?ren.
www.soundcloud.com/ten-hooven
LilQuint    posted on 21-07-2012 19:51
Poster: Snoey
Maar geen rekening gehouden met de 'sweet spot'. De speakers staan zo ver uit elkaar, dat je behoorlijk ver van je bureau moet gaan zitten om de 3hoek van gelijke zijde te cre?ren.

Klopt, toen niet gedaan. Is nu geheel aangespast :

En voortaan ook de trotse bezitter van Yamaha HS 50m Happy, laughing.

Poster: Michael Miller
Je bedoelt je vader?smile

Ja, vader heeft er ook aan mee geholpen, vooral met machines enzo waar ik beter maar niet aan kan gaan zitten. En voor de rest, alle ideen heb ik gedaan, en ook mee gewerkt aan de bouw er van Winking my eye
Wytse    posted on 22-07-2012 11:29

Die 3hoek klopt niet altijd he Cool Vaak trouwens wel het beste uitgangspunt.

Als je echt wil tweaken aan de opstelling kun je bijvoorbeeld een monosignaal er op zetten en de speakers verder uit elkaar of dichterbij zetten totdat je het beste middenbeeld hebt voor je gevoel. Dit betekend dat je speakers perfect op elkaar kopellen (alle freqeuntie's komen tegelijk aan, pieken en dalen vallen in elkaar i.p.v dat ze elkaar opheffen).

Als je moeite hebt met het middenbeeld te horen (heb ik ook wel eens op sommige plekken) is het makkelijk om je ogen te sluiten en een tijdje te luisteren. Zodra voor je gevoel het geluid van recht voor je komt (waar dus geen speaker staat) dan hoor je dus het middenbeeld en probeer dit dus te tweaken zodat het lekker klinkt.

Middenbeeld kunnen horen klinkt in eerste instantie als niet heel belangrijk, echter helpt het onbewust wel om niet naar je speakers, maar DOOR je speakers te luisteren.?

Kleine tip Thumbs Up
White Sea Studio
MichaelMiller    posted on 23-07-2012 08:40
Poster: LilQuint
Ja, vader heeft er ook aan mee geholpen, vooral met machines enzo waar ik beter maar niet aan kan gaan zitten. En voor de rest, alle ideen heb ik gedaan, en ook mee gewerkt aan de bouw er van Winking my eye

Hoorde dat je vader iets deed met meubels? Kwinten Interieurbouw oid?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MelvinEad    posted on 23-07-2012 16:17
Misschien zou het eens leuk zijn dat mensen een studio tour video doen dan beleef je alles net iets leuker, (tenminste z'n gevoel heb ik) gewoon in dit topic erbij dan begin ik vanavond ook eens aan zn filmpje (niet lachen om mijn begin stekje, hahaha)

AdenFarleigh    posted on 23-07-2012 21:38
studio 001studio 002
Voila!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
MelvinEad    posted on 23-07-2012 21:42
Zodan mooie... euh.... meid.. euhm.... Studio bedoel ik eughem.
Poster: AdenFarleigh
img title='studio 001' src='http://i48.tinypic.com/ml2ljc.jpg' alt='studio 001' width='640' height='383'>studio 002
Voila!

Wytse    posted on 23-07-2012 22:04
Waarom heb je een foto van mijn vriendin op je bureaublad staan?
White Sea Studio
AdenFarleigh    posted on 23-07-2012 22:21
Ik ben der fotograaf.Cool
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Wytse    posted on 23-07-2012 22:24
Poster: AdenFarleigh
Ik ben der fotograaf.Cool

Ok, fair enough!
White Sea Studio
Snoey    posted on 24-07-2012 01:47
Poster: Wytse
Die 3hoek klopt niet altijd he Cool Vaak trouwens wel het beste uitgangspunt.

Ik heb je gemist Bounce!!

Kom eens een keertje langs, dan mag je het me laten zien/horen. Iig snap ik er nu niks van wat je uitlegt.
?
@Quint
?
Hele mooie studio, huur je deze op externe lokatie of is dit bij jou thuis?
?
?
LilQuint    posted on 24-07-2012 12:51
@Quint
?
?

Nope, deze studio bevind zich gewoon bij mijn thuis! Word over 1 a 2 weken nog wat beelden in de studio geschoten, dan kan je ook zien in wat voor'hokje' ik zit haha!
Wytse    posted on 24-07-2012 17:08

Kom eens een keertje langs, dan mag je het me laten zien/horen. Iig snap ik er nu niks van wat je uitlegt.

?

@Quint

?

?

?

Isgoed! Waar zit jij eigenlijk precies ongeveer ergens? Ik zit in Arnhem Thumbs Up
White Sea Studio
Snoey    posted on 24-07-2012 21:06
Poster: Wytse

?

@Quint

?

?

Isgoed! Waar zit jij eigenlijk precies ongeveer ergens? Ik zit in Arnhem Thumbs Up

?
Ik woon in Zandvoort

Snoey    posted on 24-07-2012 21:06
/span>
?

Ik woon in Zandvoort

288 Users online: 137 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 93.409
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.890.446