Laat je studio eens zien! (51/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

LilQuint    posted on 09-06-2012 09:59
Geen flauw idee, mijn vader kent iemand en die heeft een bedrijf in verlichting, die had deze daar toen besteld.
Ik zou het wel is na vragen! Je krijgt er ook een controller enzo bij, erg cool!
unknown    posted on 09-06-2012 10:17
ontworpen dj meubel van unknown

dit heb ik ontworpen.
(ik weet dat de vakken niet helemaal kloppen ene is groter enz.?ik heb wel een ander voorbeeld alleen zonder dj gear er op,maar met deze kun je zien hoe ik het later wil hebben :D)
Als je zelf een dj meubel wilt gaan maken gebruik sketchup, super makkelijk programma
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
User edit by unknown on 09-06-2012 @ 10:17:59 (2%)
Xurion    posted on 09-06-2012 10:22
@LilQuint Ey Stef, hoe heten die geblokte panelen met serienummer ofzo want ik kan die nergens terug vinden...
djmstr223    posted on 09-06-2012 11:02
Poster: Xurion
@LilQuint Ey Stef, hoe heten die geblokte panelen met serienummer ofzo want ik kan die nergens terug vinden...

Het zijn vicoustic panelen, op de site van iemkeroos kan je de prijslijst vinden.
www.bramvanbergen.nl
Xurion    posted on 09-06-2012 11:43
Ik was wel zo ver dat het vicoustic's waren :P
Kan ze helaas nergens bij hun producten terug vinden... Gevonden, ben benieuwt naar de prijs :P
User edit by Xurion on 09-06-2012 @ 11:47:18 (41%)
maartenw    posted on 09-06-2012 12:01
Poster: unknown
img title='dj meubel' src='////www.djresource.eu/images/dump/others/normal_dj-meubel-van-DJ-unknown-20120609-100857.jpg' alt='ontworpen dj meubel van unknown' width='400' height='193'>

dit heb ik ontworpen.
(ik weet dat de vakken niet helemaal kloppen ene is groter enz.?ik heb wel een ander voorbeeld alleen zonder dj gear er op,maar met deze kun je zien hoe ik het later wil hebben :D)
Als je zelf een dj meubel wilt gaan maken gebruik sketchup, super makkelijk programma

Ziet er echt nice uit! Alleen zou ik de monitoren op stands zetten zodat ze op oorhoogte zitten. Zal goed zijn voor het geluid!
Bikkel2932    posted on 09-06-2012 13:06
Weet iemand de prijs ik kan het op de website niet vinden
Bikkel2932    posted on 09-06-2012 13:07
Van de vicoustic blokjes

djmstr223    posted on 09-06-2012 13:16
Poster: Bikkel2932
Weet iemand de prijs ik kan het op de website niet vinden

http://www.iemkeroos.nl/excelfiles/Vicoustic%20M&B%20WEB%20april%202012.xls
www.bramvanbergen.nl
Bikkel2932    posted on 09-06-2012 15:22
Bedankt
HouseContainer    posted on 10-06-2012 22:37
Mijn DJ-Booth / Studio is inmiddels af, zoals velen in het Studio Meubel Project hebben kunnen volgen. De laatste toevoeging is een Berhinger BCF-2000. Dat is een heerlijke apparaat wat eigenlijk een grote tekort koming van de AKAI Professional APC 40 oplost. Als je veel met Ableton Live werkt aan nummers en ook je mix daarin maakt dan merk je al snel dat de faders het af laten weten. Ze zijn wat aan de korte kan voor nauwkeurige volume regeling en als je wisselt tussen andere kanalen dan klopt de stand niet meer en moet je goed opletten niet verkeerd te schuiven. De Berhinger BCF-2000 met gemotoriseerde faders heeft daar geen last van omdat de gemotoriseerde faders automatisch mee bewegen met de Ableton Live software. Een perfecte toevoeging aan Ableton Live. Mits je het appraat in Mackie emulatie mode draait.

De volgende aanschaf zal een goede microfoon zijn met een goed filter en statief. Verder is er nogal veel akoestisch meetwerk wat moet gebeuren. Ik heb daarvoor al een Behringer ECM-8000, maar nog geen tijd gehad om te gaan meten.
  • CDJ-1000
  • CDJ-2000
  • DJM-800
  • CDJ-2000
  • Synq XTRM-1
  • Native Instruments Audio 8
  • Netgear GS 108T
  • Sennheiser E815S
  • MOTU 828 mk3
  • Custom 19' PC
  • Adam A7X
  • SM Pro Nano Patch
  • AKAI Professional MPK mini
  • AKAI Professional APC 40
  • American Audio DB Display
  • Behringer BCF-2000
  • Native Instruments Maschine
  • Crown XLS 602
  • Adam A7X

User edit by HouseContainer on 12-06-2012 @ 07:38:52 (2%)
donkey    posted on 11-06-2012 00:14
zooooo, dat ziet er mooi uit man!
Ik zit al enige tijd te denken om in de kelder een studioruimte te maken, m'n slaapkamer wordt echt te klein.
Op je website staat veel informatie, denk dat die wel van pas komt :d
Maniax
LilQuint    posted on 11-06-2012 08:11
Netjes!
Dat licht maakt het vooral mooi Happy, laughing
Thias    posted on 11-06-2012 08:30
Een studio als een baas, ook al erg leuk om naar te kijken.
A dj with mixed feelings
BennoRevelli    posted on 11-06-2012 09:08
ziet er goed uit!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
HouseContainer    posted on 11-06-2012 13:22
Poster: donkey
zooooo, dat ziet er mooi uit man!
Ik zit al enige tijd te denken om in de kelder een studioruimte te maken, m'n slaapkamer wordt echt te klein.
Op je website staat veel informatie, denk dat die wel van pas komt :d

Ik zeg doen! Als je iets wilt weten dan stuur maar een e-mail naar me ik vind het allemaal prima.

Poster:?LilQuint
Netjes!
Dat licht maakt het vooral mooi Happy, laughing

Ja, dat geeft er een leuke sfeer aan. Het is mij trouwen opgevallen dat alle professionele studio's ook bijzondere verlichting hebben. Je ziet daar nooit koude TL-lampen. Meestal iets van warme halogeen spots, al dan niet gecombineerd met gekleurde LED verlichting.
Denk dat dit ook belangrijk is, je bent met smaak en gevoel bezig als je muziek maakt. De sfeer van de ruimte waarin je dat doet, zal daar zeker invloed op hebben.

Poster:?Thias
Een studio als een baas, ook al erg leuk om naar te kijken.

Thanks.

Poster:?BennoRevelli
ziet er goed uit!

Dank je.

D-Jesse    posted on 13-07-2012 15:47
Wauw wat een studi's ben onder de indruk! en wauw dat jullie zoveel ruimte hebben in jullie kamers :P
(of maken jullie er gewoon ruimte voor? )

Ik heb teveel in mn kamer staan, maar misschien als ik m opruim zal er wat meer ruimte zijn hahaha, maargoed zal ff ook wat plaatjes posten..

Gebruiken velen van jullie aparte kamers voor jullie studio of ook gewoon nog je eigen kamer?
User edit by D-Jesse on 13-07-2012 @ 15:48:07 (58%)
Sebasz    posted on 14-07-2012 14:07
Nice studiootje HouseContainer, nu alleen nog iets doen aan de akoestiek want die is volgensmij enorm kut?Cool
Wytse    posted on 19-07-2012 19:21
Ik neem aan dat je hier alleen je 'eigen' studio mag posten? Of mag je ook de plek posten waar je je werk doet (ik werk extern)?
White Sea Studio
Unidentified    posted on 19-07-2012 22:20
Voor mijn part mag je daar ook een foto van posten, ben wel eens benieuwd om die te zien?Smile En trouwens, in het verleden is er nog een persoon geweest waarvan zijn studio zijn job was
Wytse    posted on 19-07-2012 23:39
Poster: Unidentified
Voor mijn part mag je daar ook een foto van posten, ben wel eens benieuwd om die te zien?Smile En trouwens, in het verleden is er nog een persoon geweest waarvan zijn studio zijn job was

Ik weet denk ik wel wie je bedoeld, BamBamStudio?

Persoonlijk werk ik analoog, dit omdat ik er veel beter de sound op kan maken waar m'n clienten om vragen. Echter is het starten van een (vintage) analoge studio in deze tijd financieel gezien niet te doen, dus doe ik het extern en ik wil jullie al dat moois stiekem niet onthouden. Alleen nog effe kijken hoe ik die foto's hier er op krijg...
White Sea Studio
Unidentified    posted on 20-07-2012 00:03
Inderdaad, ik bedoelde Bambam!
En voor jouw foto's, als je op google zoekt, dan vind je hopen sites om plaatjes te uploaden Smile
HouseContainer    posted on 20-07-2012 07:36
Poster: Sebasz
Nice studiootje HouseContainer, nu alleen nog iets doen aan de akoestiek want die is volgensmij enorm kut?Cool

Ja dat is nog een serieus probleem, moet met REW nog eens gaan uitmeten. Heb daar al speciaal die Behringer ECM8000 voor gekocht.
Het zit hem vooral in de decay tijden, die zijn erg groot op dit moment.
Wytse    posted on 20-07-2012 14:01
Nou, bij deze dan... hou je vast!

Het is geen beste foto, aangezien het eigenlijk niet met de camera is vast te leggen...

Eventjes een aantal headlines:

Pro Tools 9 HD2 opstelling
64 kanalen in en out, waarvan 40 kanalen via 5 losse 8 kanaals Apogee Rosetta's
Masterbusconverter is een Apogee PSX 100 (de.shit.)
Centrale wordclock: Eelco Grimm CC1

18 kanalen aan diverse smaken analoge EQ (neumann, telefunken en ANT).

Diverse smaken compressie waaronder de beroemde Urei 1176 en 1178 (welke jullie waarschijnlijk alleen maar kennen van de plaatjes van veel plugins...). Verder aan compressie hangt er o.a DBX 160, Neve 33609, Chandler TG1, ADR scamps en Audio Design F760.

Voor de echte Tube sound hebben we The Culture Vulture en diverse telefunken Tube pre-amps (waaronder 2x de V76!). Verder staat er in de studio nog een echte analoge 24-track tape machine, waar ik bij elke dance productie gebruik van maak (echte tape-compressie/saturatie).?

Als afluistering staan er PMC IB1 speakers en Avantone mixcubes (en die laatste zijn echt mijn favoriet...).

Een ander ding wat ik vaak doe in deze studio is het opnemen van vocalen (ook steeds meer voor elektronische muziek). De studio is hiervoor uitgerust met 2 authentieke vintage Neumann U47 microfoons (foto hieronder)?welke nog steeds in originele staat zijn (bouwjaar 1949). Ik gebruik deze microfoons inmiddels anderhalf jaar en sta nog steeds iedere dag te kijken van de kwaliteit en klank, beter ga je niet vinden (dus iedereen, koop een U47 of bel mij effe...).

Hier onder nog een paar mooie detailfoto's van de studio.

Voorlopig genoeg denk ik zo, als iemand meer toelichting wil over iets specifieks, gewoon vragen, ik vertel t graag! Binnenkort zal ik nog een paar foto's posten van de masteringstudio waar ik werk.
White Sea Studio
User edit by Wytse on 20-07-2012 @ 15:38:10 (1%)
Xurion    posted on 20-07-2012 14:25
Echt een droom van me om daar ooit mee te mogen werken. Heel mooi spul en staat ook erg mooi ingericht zo.
User edit by Xurion on 20-07-2012 @ 14:26:31 (5%)

243 Users online: 111 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 831
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.894.376