Nou, bij deze dan... hou je vast!

Het is geen beste foto, aangezien het eigenlijk niet met de camera is vast te leggen...
Eventjes een aantal headlines:
Pro Tools 9 HD2 opstelling
64 kanalen in en out, waarvan 40 kanalen via 5 losse 8 kanaals Apogee Rosetta's
Masterbusconverter is een Apogee PSX 100 (de.shit.)
Centrale wordclock: Eelco Grimm CC1
18 kanalen aan diverse smaken analoge EQ (neumann, telefunken en ANT).
Diverse smaken compressie waaronder de beroemde Urei 1176 en 1178 (welke jullie waarschijnlijk alleen maar kennen van de plaatjes van veel plugins...). Verder aan compressie hangt er o.a DBX 160, Neve 33609, Chandler TG1, ADR scamps en Audio Design F760.
Voor de echte Tube sound hebben we The Culture Vulture en diverse telefunken Tube pre-amps (waaronder 2x de V76!). Verder staat er in de studio nog een echte analoge 24-track tape machine, waar ik bij elke dance productie gebruik van maak (echte tape-compressie/saturatie).?
Als afluistering staan er PMC IB1 speakers en Avantone mixcubes (en die laatste zijn echt mijn favoriet...).
Een ander ding wat ik vaak doe in deze studio is het opnemen van vocalen (ook steeds meer voor elektronische muziek). De studio is hiervoor uitgerust met 2 authentieke vintage Neumann U47 microfoons (foto hieronder)?welke nog steeds in originele staat zijn (bouwjaar 1949). Ik gebruik deze microfoons inmiddels anderhalf jaar en sta nog steeds iedere dag te kijken van de kwaliteit en klank, beter ga je niet vinden (dus iedereen, koop een U47 of bel mij effe...).

Hier onder nog een paar mooie detailfoto's van de studio.

Voorlopig genoeg denk ik zo, als iemand meer toelichting wil over iets specifieks, gewoon vragen, ik vertel t graag! Binnenkort zal ik nog een paar foto's posten van de masteringstudio waar ik werk.