Laat je studio eens zien! (40/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

venzi    posted on 03-10-2011 14:52
:O waar heb je die?Teenage Engineering OP-1 vandaan?:O waneer komt die uit want daar wacht ik al erg lang op
bambamstudio    posted on 03-10-2011 15:03
Poster: venzi
:O waar heb je die?Teenage Engineering OP-1 vandaan?:O waneer komt die uit want daar wacht ik al erg lang op

Die is gewoon via hun website te bestellen, al een heel tijdje!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
venzi    posted on 03-10-2011 15:09
dat meen je niet? 0.o
bambamstudio    posted on 03-10-2011 15:14
Poster: venzi
dat meen je niet? 0.o

ja dat meen ik wel
OneSoul    posted on 03-10-2011 18:16
DIe?Teenage Engineering OP-1 ziet er wel nice uit, maar wel redelijk prijzig he, of vergis ik me!
Hoe bevalt hij je?
Play the music, not the instrument.
Cyspoz    posted on 03-10-2011 18:47
? 799,- is beetje duur om als gadget te kopen. Ik moet zeggen dat het apparaat er wel erg innovatief uit ziet en je volgens mij er ongelofenlijk veel mee kan. Maar daar zou bambamstudio ons meer over moeten kunnen vertellen. Is het een serieus leuke portable synth, of is het vooral een hoog gadget gehalte wat mede door de clip van de Swedish House Maffia bekendheid heeft gekregen.
bambamstudio    posted on 03-10-2011 22:50
Het is zeker geen instapsynth, ook is hij wat bij het grotere publiek bekend geworden voor de SHM, maar ik zag dit synthje al een paar jaar geleden op de MESSE.

Hij is erg innovatief, en een leuke gadget. Ik ga er een review over schrijven dus wordt vervolgd!
LouisCasper    posted on 20-10-2011 15:44

Wat zie je?

- Pioneer DDJ-T1
- Sennheiser HD 280 Pro Black
- 2x KRK VXT8?
- 27' iMac Intel 2,93 Quad-Core i7?Met Ableton Live 8.2, Logic Studio 9, Traktor Pro 1 en Traktor Pro 2 (beide zijn de DDJ-T1 editie))
- 15' MacBook Pro Intel Core2Duo 2,8 Ghz?Met Ableton Live 8.2, Logic Studio 9, Traktor Pro 1 en Traktor Pro 2 (beide zijn de DDJ-T1 editie))
- Apogee Duet 2?
- M-Audio KeyRig 49?
- sE Electronics sE2200a?
- Apple iPad 2 (Met AC-7 Core, TouchOSC, Soundprism Pro en Garageband)?
- Apple iPhone 4 (Met TouchOSC en Soundprism Pro)
- Showtec DJ Switch 6
- Western Digital My Passport Essential SE 1TB
- 2x Novanex actieve stage monitoren (Zie onderste twee foto's)

Overige foto's:

'NIEUWE' OPSTELLING:

http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 22-10-2011 @ 19:56:40 (58%)
djmathijs    posted on 20-10-2011 21:56
@Look,

Merk je veel verschil in geluid met de duet2 tov je vorige geluidskaart?
User edit by djmathijs on 20-10-2011 @ 21:56:37 (14%)
Bouncy    posted on 20-10-2011 22:40
Poster: djmathijs
@Look,

Merk je veel verschil in geluid met de duet2 tov je vorige geluidskaart?

ja
Blackaround    posted on 21-10-2011 13:55
Hoe bevalt die DDJ-T1?
Ik zou hem ook willen kopen ter vervaning van mijn xponent.
LouisCasper    posted on 21-10-2011 17:20
Poster: Bouncy
ja

Dat dus?Smile

Poster: Blackaround
Hoe bevalt die DDJ-T1?
Ik zou hem ook willen kopen ter vervaning van mijn xponent.

Hij bevalt tot nu toe heel erg goed, qua werking en feeling is hij prima te vergelijken met een DJM en een stel CDJ's. Hij heeft wel een paar minpunten, die op de slaapkamer niet zo'n probleem zijn maar die bij live gebruik voor problemen kunnen zorgen. Ten eerste kan je geen externe apparaten aan sporen toewijzen. Je hebt 1 ingang voor een externe CD-speler of iets in die richting maar die gaat buiten het hele mixgedeelte om en is daarom ook alleen te regelen met een volumeknop aan de achterkant van het apparaat. Ten tweede ben ik persoonlijk niet zo'n fan van de microfoon aansluiting, dit omdat dit ook werkt volgens de beschrijving in het vorige punt. Ten derde vind ik het erg jammer dat je het volume van je tweede set speakers niet goed kan regelen. Beide paren speakers worden namelijk geregeld met de Main Volume potmeter, met als gevolg dat je boothmonitoren altijd net zo hard staan als je zaalspeakers. Al met al vind ik het een erg goede controller met een professionele feeling en genoeg mogelijkheden in de bijgeleverde software, maar voor live gebruik zou ik toch echt een set CDJ's en een DJM adviseren. Het enige wat je nog zou kunnen doen om toch goed live te kunnen draaien zonder last van bovenstaande punten is er een mixer naastzetten en de DDJ-T1 gewoon op een spoor aansluiten.
Blackaround    posted on 21-10-2011 17:33
Thuis heb ik gewoon mijn speakers op mijn master output hangen..

Ga ik dan ook problemen ondervinden zoals jij ?
LouisCasper    posted on 21-10-2011 17:38
Thuis heb ik gewoon mijn speakers op mijn master output hangen..

Ga ik dan ook problemen ondervinden zoals jij ?

Nee, als je gewoon ??n paar speakers hebt is er niks aan de hand.
Blackaround    posted on 21-10-2011 17:45
Dus als je ergens wil gaan draaien met die controller gaat het niet?

Snap het eig niet
LouisCasper    posted on 21-10-2011 17:49
Dus als je ergens wil gaan draaien met die controller gaat het niet?

Snap het eig niet

Jawel dat kan gewoon, alleen moet je oppassen met een tweede paar speakers (je boothmonitoren dus) omdat je daarvan het volume niet afzonderlijk kan regelen.
Blackaround    posted on 21-10-2011 17:51
ah oke.

Dus het kan wel ?

Maar het is niet gemakkelijk ?
Lucalicious    posted on 21-10-2011 18:17
@ look: toch de apogee duet genomen? ziet er goed uit hoor!
Laidback    posted on 21-10-2011 18:45
Die VXT8jes heb ik ook, echt leuk speelgoed, heerlijke klank, 1 minpuntje, ze gaan OER-knetter-HARD.
Heb nu echt twijfels of ik niet beter de VXT6 had kunnen kopen, had me een hoop geld en burenruzies kunnen besparen, haha!

snel ook even een Apogee 8 op de kop tikken.
LouisCasper    posted on 22-10-2011 12:25
@?Lucalicious
Ja, ik had geinformeerd bij Feedback en die vertelden me dat de TC Electronic Konnekt 6 een perfect ding is voor het geld, maar dat er voor een Mac niks beters (rond de 500 euro) te krijgen is dan de Duet 2. Toen heb ik maar besloten om toch door te sparen voor de Duet 2.

@?Laidback
Klopt, de VXT8's gaan echt extreem hard! Gelukkig zijn mijn buren niet heel moeilijk, dus klachten van overlast heb ik (nog) niet gehad!?

Overigens heb ik de studio alweer een klein beetje aangepast, voornamelijk onder het bureau. Zal vanmiddag even een nieuw foto'tje posten.
Sebasz    posted on 22-10-2011 13:23
gaan de vxt8's even hard als de rp8's ? want dan vind ik het nog wel meevallen eigenlijk qua volume
LouisCasper    posted on 22-10-2011 13:32
Poster: Sebasz
gaan de vxt8's even hard als de rp8's ? want dan vind ik het nog wel meevallen eigenlijk qua volume

De VXT 8's gaan harder dan de RP 8's. De VXT 8's hebben namelijk een 180 Watt versterker en een peak SPL van 116 dB op 1 meter en de RP 8's hebben een 90 Watt versterker en een peak SPL van 106 dB op 1 meter.
User edit by LouisCasper on 22-10-2011 @ 13:32:51 (20%)
Sebasz    posted on 23-10-2011 22:41
Poster: Look
De VXT 8's gaan harder dan de RP 8's. De VXT 8's hebben namelijk een 180 Watt versterker en een peak SPL van 116 dB op 1 meter en de RP 8's hebben een 90 Watt versterker en een peak SPL van 106 dB op 1 meter.

Haha oke nice ik zoek nog een extra setje dus deze komt zeker op mijn lijstje om te overwegen?Smile
bambamstudio    posted on 12-11-2011 09:31
Weer wat toegevoegd aan mijn studio: Monster synth, de Roland Jupiter 80:

feestbeest    posted on 12-11-2011 10:21
Is dit die synth die je bedoelde met die meerde osc. ?
Ziet er wel uit als een heel vet ding, daar zullen de sounds ook naar zijn denkik?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2

185 Users online: 113 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 10.732
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.056.080