Laat je studio eens zien! (35/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 25-05-2011 10:01
Poster: Sunrise8
span style='text-decoration: underline;'>Hierbij dan mijn 'studio' gedeelte.

Plannen voor toekomst:
Auralex MoPAD
Pioneer S-DJ05
Focusrite Saffire Pro 40 geluidskaart
Auralex Roominator voor Isolatie Happy, laughing

Eventueel M-Audio Axiom 49 Pro..

Als ik jou was zou ik eerst eens inversteren in goede monitoren voordat je aan akoestiek begint.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
LouisCasper    posted on 25-05-2011 11:05

Plannen voor toekomst:
Auralex MoPAD
Pioneer S-DJ05

Ziet er vet uit! Das ook de 27' toch?Happy, laughing
Wat zie ik trouwens op je beeldscherm? Heb je er een ander OS op draaien of lijkt dat maar zo?
http://www.louiscasper.com
Xtremer    posted on 25-05-2011 11:13
Poster: Look
Wat zie ik trouwens op je beeldscherm? Heb je er een ander OS op draaien of lijkt dat maar zo?

iPhoto '11 in fullscreenCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
LouisCasper    posted on 25-05-2011 11:13
Poster: Xtremer
iPhoto '11 in fullscreenCool.

Aah ok! Ik gebruik iPhoto echt bar weinig, vandaar dat ik t niet herkendeHappy, laughing
Sunrise8    posted on 25-05-2011 14:58
Ik gebruik het ook niet veel, maar zo voor de foto kon het wel :P. Draait gewoon Mac OS op, NOOIT meer windows.

@Bambam de investering in de Pioneer S-DJ05 lijkt mij ruim dan voldoende? Die had ik er ook bij gezet als plannen voor in de toekomst. En het is nogal gehorig hier. De isolatie is voor mij ook voor het draaien op m'n kamer, aangezien er veel mensen hier gek worden van het gedreun van de Sub :P
Music made me who i am
Sebasz    posted on 25-05-2011 15:55
Dan zou ik denk ik eerder voor een krk rp6 gaan of rp8. de 5' woofer is gewoon veeeel te klein voor goede weergave imo. Of spaar door voor de grotere broer van de SDJ05 Cool
LouisCasper    posted on 25-05-2011 16:46
Poster: Sebasz
Dan zou ik denk ik eerder voor een krk rp6 gaan of rp8. de 5' woofer is gewoon veeeel te klein voor goede weergave imo. Of spaar door voor de grotere broer van de SDJ05 Cool

Dan zou ik sowieso eerder naar de VXT serie gaan kijken. De Rockit serie is leuk maar de VXT serie is qua prestaties en onderdelen toch wel stukken beter. Je betaalt er echter wel meer voor.
Bouncy    posted on 25-05-2011 18:26

Of eens rond gaan luisteren naar andere merken, er is zooooveeeel meer dan KRK...
bambamstudio    posted on 25-05-2011 19:09
Ik snap serieus niet dat iemand KRK goed vindt klinken, zeker niet als referentie monitor.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
iGrasmat    posted on 25-05-2011 19:41

Plannen voor toekomst:
Auralex MoPAD
Pioneer S-DJ05

Rollercoaster Tycoon 2? Cool
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Sebasz    posted on 25-05-2011 19:42
KRK rp6 noemde ik eigenlijk alleen maar omdat hij waarschijnlijk niet zo'n groot budget heeft. en dat het eerste was dat in me op kwam?Cool
Mod edit by Sebasz on 25-05-2011 19:43 (46%)
Bouncy    posted on 25-05-2011 21:48
KRK rp6 noemde ik eigenlijk alleen maar omdat hij waarschijnlijk niet zo'n groot budget heeft. en dat het eerste was dat in me op kwam?Cool

219 euro per stuk, daar heb je ook de goedkope lijn van B&W voor, en vast nog wel veeeel meer...
Sunrise8    posted on 25-05-2011 22:08
@bambam wat vind jij een kwalitatief goede monitor voor pakweg 300 euro per stuk??
Music made me who i am
Lucalicious    posted on 25-05-2011 22:09
ik zou dan kijken naar adam a5x, die zijn dacht ik 300 ps.
LouisCasper    posted on 25-05-2011 23:09
Poster: Lucalicious
ik zou dan kijken naar adam a5x, die zijn dacht ik 300 ps.

Adams zijn epic!Cool
Xtremer    posted on 26-05-2011 09:02
Ik wil na m'n iMac een set Adam A7X kopen, heb ze getest naast Genelecs. Moet zeggen dat ze een stuk minder schel klinken, wat natuurlijker. Erg goede monitoren!
LouisCasper    posted on 26-05-2011 10:02
Ik wil na m'n iMac een set Adam A7X kopen, heb ze getest naast Genelecs. Moet zeggen dat ze een stuk minder schel klinken, wat natuurlijker. Erg goede monitoren!

Haha, ik heb hetzelfde planWinking my eye
Heb ze getest naast KRK VXT6's, Genelec 8030's, en Focal CMS-50's en ze klonken naar mijn mening verreweg het beste. Wil ze alleen nog testen naast Dynaudio BM5A MK2's voordat ik m'n besluit maak.
Sunrise8    posted on 26-05-2011 12:11
@xtremer: geen S-DJ08 meer?? :P
Music made me who i am
Xtremer    posted on 26-05-2011 14:28
S-DJ08 is nog niet beschikbaar en als ik een nieuwe iMac koop, dan wil ik serieus gaan produceren. Voor een goede productie zijn goede monitoren essentieel. De KRK's schuiven op naar m'n booth.

Kan niet wachten op m'n iMac, tijdens of na de vakantie (back 2 school acties) wil ik hem kopen, dit gaat m worden:

- iMac 27 inch
- Intel Quad Core i7 met 3,4 GHz
- 16GB RAM - 1333 Mhz DDR3 (nee niet bij Apple upgraden, dit bespaard je 600 euro)
- AMD Radion HD 6970M met 2GB GDDR5
- 1TB 7200-rpm HDD + 256 GB SSD
- Nummeriek toetsenbord
- M'n huidige 24 inch LED Cinema display als schermuitbreiding / scherm voor MacBook Pro.

Waarom dit systeem? Video editing vindt ik erg leuk als hobby en natuurlijk voor mijn mixvideo's. Hiervoor heb je nu eenmaal een goed systeem nodig. Daarnaast doe ik heel veel grafisch werk en wil ik in de toekomst goed en snel muziek kunnen maken.
Sunrise8    posted on 26-05-2011 16:04
dus de S-DJ08 is helemaal uit de picture nu???
maar ziet er goed uit hoor, gelukkig heb ik al een goede i7 iMac thuis staan :D
Music made me who i am
LouisCasper    posted on 27-05-2011 11:20
Waar laat je dat RAM geheugen doen? Ik heb ook een 27' iMac, Quad Core i7 2,93 Ghz maar heb er maar 4 GB ram inzitten omdat die ramuitbreiding me te duur werd.. Maar ik zou er graag 8 in willen hebben.
Cyspoz    posted on 27-05-2011 12:11

Haha, ik heb hetzelfde planWinking my eye
Heb ze getest naast KRK VXT6's, Genelec 8030's, en Focal CMS-50's en ze klonken naar mijn mening verreweg het beste. Wil ze alleen nog testen naast Dynaudio BM5A MK2's voordat ik m'n besluit maak.

Ben je niet de enige, heb ze ook op het oog. Check ook mijn eerste luister ervaringen.
User edit by Cyspoz on 27-05-2011 @ 12:11:34 (14%)
Xtremer    posted on 27-05-2011 14:03
Poster: Cyspoz
Ben je niet de enige, heb ze ook op het oog. Check ook mijn eerste luister ervaringen.

Jouw verhaal komt echt precies overeen met mijn ervaring met de monitoren. Leuk om te lezen trouwensCool

Waar laat je dat RAM geheugen doen? Ik heb ook een 27' iMac, Quad Core i7 2,93 Ghz maar heb er maar 4 GB ram inzitten omdat die ramuitbreiding me te duur werd.. Maar ik zou er graag 8 in willen hebben.

Waarschijnlijk via een klant van mijn vader. Hij koopt geheugen voor inkoopprijs en aangezien het gewoon modules zijn die in normale PC's zitten, kost het niet zo heel veel. Op de Apple website staat tot 16GB, maar de iMac kan 32GB hebben hoorCool.

Mail-a-mac is een goede webshop (eigenlijk iCentre).
Mod edit by Xtremer on 27-05-2011 14:35 (100%)
Prozei    posted on 28-05-2011 23:43
Jouw verhaal komt echt precies overeen met mijn ervaring met de monitoren. Leuk om te lezen trouwensCool

Waarschijnlijk via een klant van mijn vader. Hij koopt geheugen voor inkoopprijs en aangezien het gewoon modules zijn die in normale PC's zitten, kost het niet zo heel veel. Op de Apple website staat tot 16GB, maar de iMac kan 32GB hebben hoorCool.

Mail-a-mac is een goede webshop (eigenlijk iCentre).

dit zijn geen gewone modules maar low-profile modules die in de laptop te vinden zijn

Xtremer    posted on 29-05-2011 10:45
Poster: Prozei
dit zijn geen gewone modules maar low-profile modules die in de laptop te vinden zijn

Ja inderdaad, lees het nu ook. ICIDU Geheugen SODIMM DDR3,1333-4GB kost je 36,99 per module bij MyCom.

180 Users online: 76 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 4.904
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.087.077