Laat je studio eens zien! (26/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

Convert    posted on 24-08-2010 12:47
Poster: bambamstudio
Bij die?Auralex?MoPads zitten 2 extra blokken zodat ze recht staan: (door de hoek van de foto lijken mijn monitoren naar boven te richten, dit s niet zo!)

Maar kan ik ze er dan er ook andersom op neer zetten, wat Boyd wel bevestigd? Winking my eye
En heb jij ook ervaring met die Adam Audio A5 Stands?
bambamstudio    posted on 24-08-2010 18:12
Poster: Ren?Kuppens
Ik heb hier eens rond zitten kijken en het valt mij op dat bijna iedereen die KRK Rockit6 heeft..

Ben ik de enige die dat echt ver van clean af vindt zitten??!

neuh vindt ik ook
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Seca    posted on 24-08-2010 18:17
Bambam, hoe houd jij je studio zo stof-vrij?
martijno    posted on 24-08-2010 18:31
Poster: Seca
Bambam, hoe houd jij je studio zo stof-vrij?

_0_ dat zou ik ook graag willen weten!
LouisCasper    posted on 24-08-2010 18:32

Ik heb het even voor je nagevraagd bij KRK en die bevestigen wat ik eigelijk al zeker wist:?de woofers zitten onder een bepaalde hoek in de gebhuizoing voor een perfect stereo beeld, dus plat leggen is NIET aan te raden daar dan het stereo beeld verstoord wordt.

Heel erg bedankt! Ik heb ze gelijk rechtop gezet
http://www.louiscasper.com
Bouncy    posted on 24-08-2010 19:00
Ik heb hier eens rond zitten kijken en het valt mij op dat bijna iedereen die KRK Rockit6 heeft..

Nee, hier zit de 2e, ik zit wel rond te kijken (en luisteren) naar nieuwe monitoren, maar ik vind KRK ook niet waar ik naar op zoek ben. Kan aan mij liggen...
TripleSpin    posted on 24-08-2010 19:15
Heb hier de RP8, maar moet zeggen dat ik niks over te klagen heb.
Mis alleen nog een gedeelte van de bass frequenties. dus binnerkort een rp10s erbij.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Lucalicious    posted on 24-08-2010 21:31
Nieuwe audio interface update:

wat vind je van blue synth van rob papen bambam? ik zie hem daar staan, ik wil wel is weten hoe die is.
Vassilli    posted on 24-08-2010 21:36

Ik vind krk's ook niet echt mooi klinken. Ik heb nu Yamaha NS-10's en HS80M die klinken veel beter.
bambamstudio    posted on 25-08-2010 07:05
@Vassilli NS-10's klinken zeker niet beter dat zijn de slechtste monitoren die er zijn, daarom klinken ze zo goed Happy, laughing Ze zijn nooit in de markt gezet als studio monitoren maar als HIFI speakers. Uiteindelijk, toen meer pro's dan consumenten deze gingen kopen hebben ze het logo omgedraaid en waren het ineens studio monitoren.

@Lucalicious ik ben fan van FM synthese, dus vindt Blue wel een leuke synth. Maar hij is erg bewerkelijk.

@TripleSpin dan neem ik aan dat je die sub erbij neemt voor je DJ set? want een eindmix maken met een sub erbij is not done.

@Look Graag gedaan.

@Seca paar keer per week stoffen met een Swiffer Duster.

User edit by bambamstudio on 25-08-2010 @ 07:14:28 (100%)
Cyspoz    posted on 25-08-2010 17:34
@bambamstudio
Jij hebt ook een MOTU geluidskaart, wat is je ervaring daarmee. Ik heb hun 896 MK3 al een tijdje op het oog vanwege de vele mogelijkheden en stand-alone DSP functionaliteit. Wat is jou ervaring met betrekking tot kwaliteit, snelheid en betrouwbaarheid. Op internet staat er niet heel veel over, maar wat er over staat gaat vooral over veel spontaan overlijden van de geluidskaarten van MOTU.
bambamstudio    posted on 25-08-2010 17:39
Ben er tevreden over deze geluidskaart, al gaat hij binnenkort wel de deur uit.
Seca    posted on 25-08-2010 18:06
Poster: Vassilli

Ik vind krk's ook niet echt mooi klinken. Ik heb nu Yamaha NS-10's en HS80M die klinken veel beter.

Ik zat vroeger te twijfelen tussen KRK's ( enkel omdat ik hier goede dingen van had gehoord ) en tussen de yamaha hs 80s, heb ze naast elkaar gezet en eens getest, mijn keuze was direct gemaakt, Yamaha!
Lucalicious    posted on 25-08-2010 18:34
heb ze ook eens naast elkaar gezet, maar ik zou de krk's nemen, die yamaha's zijn wel mooi helder, maar missen alle bass.
bambamstudio    posted on 25-08-2010 18:39
Poster: Lucalicious
heb ze ook eens naast elkaar gezet, maar ik zou de krk's nemen, die yamaha's zijn wel mooi helder, maar missen alle bass.

missen laag of zit er gen laag in het signaal? Een Dj monitor moet aan andere eisen voldoen dan een studio monitor, waar je je geluid zo clean mogelijk wilt hebben. ?Maar dit is al 40.000x vertelt hier
Vassilli    posted on 25-08-2010 20:16
@bambam
Daarom heb ik ook hs80s ernaast Winking my eye
Limb-Girdle    posted on 25-08-2010 21:19
De studio:

Wat zie je?
*Yahama MS-80 Monitor Speakers.
*M-Audio Axiom Pro 61.
*M-Audio Fast Track Pro geluidskaart.
*En een monster van een nieuwe pc.?Cool

Where the music meets the deejay!
Lucalicious    posted on 25-08-2010 23:01

missen laag of zit er gen laag in het signaal? Een Dj monitor moet aan andere eisen voldoen dan een studio monitor, waar je je geluid zo clean mogelijk wilt hebben. ?Maar dit is al 40.000x vertelt hier

de yamaha's geven midden en hoge frequenties heel goed weer, maar de bassen vallen een beetje weg, echt lage tonen geeft ie niet goed weer. maar dat is met een sub natuurlijk goed op te lossen.

maar krk's geven vind ik dus een beter totaal beeld.
bambamstudio    posted on 26-08-2010 05:04

de yamaha's geven midden en hoge frequenties heel goed weer, maar de bassen vallen een beetje weg, echt lage tonen geeft ie niet goed weer. maar dat is met een sub natuurlijk goed op te lossen.

nogmaals, een sub gebruik je NIET voor je eindmix....
MCO    posted on 26-08-2010 12:01
@LimbGirdle

Mooie studio!, maar ik had even een vraag, gebruik jij die faders nou veel? en is het echt een toegevoerde waarde?
Ik wilde namelijk zelf al een tijd een axiom 49 aanschaffen maar zat dus te wachten op de mk2.
Nu blijkt de prijs echter ook flink omhoog te zijn gegaan, dus wilde ik een novation nocturn 49 aanschaffen (waarop die faders dus niet zitten)
Lucalicious    posted on 26-08-2010 16:34

nogmaals, een sub gebruik je NIET voor je eindmix....

nee dat snap ik ook wel, maar ik bedoel meer dat je het daar evt mee kunt oplossen als je de bass erg mist.
bambamstudio    posted on 26-08-2010 16:51

nee dat snap ik ook wel, maar ik bedoel meer dat je het daar evt mee kunt oplossen als je de bass erg mist.

laat maar, ik ga er al geen antwoord meer op geven.....
Bouncy    posted on 26-08-2010 17:08

Euhhh, dan doe je zoiezo iets verkeerd...
User edit by Bouncy on 26-08-2010 @ 17:08:57 (4%)
CaSE    posted on 26-08-2010 19:58

laat maar, ik ga er al geen antwoord meer op geven.....

@Lucalicious
Je moet het verschil zien tussen een dj monitor en een monitor om producties mee te maken in de studio. Bij een dj monitor is het heel belangrijk dat hij hard kan en alle frequenties duidelijk weergeeft ook al zitten bepaalde frequenties bijvoorbeeld minder hard in de eind mix van de track. Een dj monitor is daarom ook altijd 'gekleurd' om het geluid mooier en duidelijk te laten klinken zodat een dj goed kan horen wat mij moet mixen.

In een studio heb je een monitor nodig die een heel eerlijk geluid geeft, een studio monitor 'kleurd' dus niet. In de studio wil je precies horen hoe je track klinkt, zodat je hierop aanpassingen kunt maken.

TheDutchDecks    posted on 27-08-2010 01:02
om case verder aan te vullen:
een bass is om het bij te kleuren niet om te vervangen wat je monitoren missen. dat kan ook niet want je krijgt je stereo beeld van je monitoren en als je laag dan ergens vandaan komt kun je nooit het beeld goed vormen. om het makkelijk te zeggen krijg je door je bass eigelijk een mono signaal.

@triplespin ik denk dat een 10S overkill is ik weet niet of het voor thuis is of voor ergens buite de deur maar anders ist een beetje overkill een rp8 is voor in huis eigelijk al wat groot. maar voor sommige is het hoe groter hoe beter, wat niet altijd de kwalitijd ten goede komt.

269 Users online: 55 Guests (214 Unknown)
Pages generated today : 55.803
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.391.334