Laat je studio eens zien! (23/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

Snoey    posted on 17-06-2010 15:57
Poster: indra123
Mooie studio.

klinken die speakers goed??

Ik heb dezelfde, ik luister er met plezier naar. Maar ik zal altijd zelf naar een winkel gaan om te luisteren of het je bevalt. Ik zie ze vaak bij amerikaanse hiphop producers en in films :P
www.soundcloud.com/ten-hooven
-Richard-    posted on 20-06-2010 16:03
Mijn bescheiden werkplekje in aanbouw.
Ben echt pas net begonnen hiermee, dus kan vast niet opboxen tegen de gemiddelde studio hier, maar toch, de eerste plaatjes van mijn studiootje in aanbouw;
studio peak 1
studio peak 2
studio peak 3
niiicola    posted on 20-06-2010 16:43
Lekker netjes!
Gewoon.
Delcone    posted on 20-06-2010 22:04
Ik ga de?VXT6 halen nog meer mensen met dezemonitor?
djmathijs    posted on 21-06-2010 18:51
Ik wil graag een kleine thuisstudio bouwen, maar heb nog een paar vragen.

Momenteel heb ik al een Imac met Ableton, maar wil graag de KRK rp6 monitoren, een geluidskaart en een keyboard.

Voor het keyboard zat ik te denken aan M-Audio Keystudio/rig 49 en geluidskaart zou ik echt niet weten.
En heeft Logic pro meer opties dan Ableton?

Misschien ben ik nog wat vergeten, dan hoor ik het graag.
bambamstudio    posted on 22-06-2010 09:32
Ableton en Logic zijn 2 totaal verschillende programma's. Zoek maar een op het forum, is al veel over geschreven.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
TH3llC    posted on 23-06-2010 15:12
Poster: focus
Mijn bescheiden werkplekje in aanbouw.
Ben echt pas net begonnen hiermee, dus kan vast niet opboxen tegen de gemiddelde studio hier, maar toch, de eerste plaatjes van mijn studiootje in aanbouw;
studio peak 1
studio peak 2
studio peak 3

ik zie daar mijn KX-49 staan Cool
valt hij een beetje mee?
User edit by TH3llC on 23-06-2010 @ 15:13:26 (1%)
Bouncy    posted on 23-06-2010 15:19
Poster: remco87
Nu mijn thuisstudiotje inmiddels is uitgebreid met KRK's wordt het eens tijd om het hier ook even te laten zien Smile

Wat valt er te zien:
- M-audio keystation 49e midi keyboard
- Korg Nanokontrol
- 2* KRK rokit RP6 G2
- 2*Samsung 913n monitoren
- Logitech Wave desktop set Cool

Wat valt er niet te zien:
- Mijn zelfbouw pc (Core I5 750@ 3,6ghz, 4gb, 2TB, Windows 7 pro 64bit, stille koeling)
- Externe geluidskaart: ESI U46SE (aan vervanging toe)
- Ableton Live Suite 8
- Roland DP8 sustain pedaal (onder bureau, voor pianostukken)
- Mijn djset (Pioneer DJM 700 + 2* CDJ800mk2)

Wat nog te upgraden komende tijd?
- Nieuwe geluidskaart (degene die ik nu heb is 16 bit, en wil graag overstappen op 24 bit met gebalanceerde in en?uitgangen)
- Akai APC 20 ter uitbreiding naast mijn NanoKontrol (wat overigens ook een erg fijn controllertje is icm ableton live)

Heb je daar nou 2 abletonsessies openstaan? hoe doe je dat?
Cyspoz    posted on 23-06-2010 15:26
Is over twee schermen uitgetrokken.
Bouncy    posted on 23-06-2010 15:27
Oja, nou zie ik het!
remco87    posted on 23-06-2010 15:30
Klopt inderdaad. Het is uitgetrokken over twee schermen. Ik heb de browser links voor samples en instrumenten enz, rechts de arangement view.

Ableton zou daar echt eens wat aan moeten doen en de mogelijkheid moeten bieden om arangement en session view tegelijkertijd op?twee schermen?te kunnen. Dat zou mijns inziens de enige echte aanvulling zijn die ableton in mijn setup nog beter zou kunnen maken Winking my eye
-Richard-    posted on 23-06-2010 18:10
@TH3llC

Ja klopt, hij heeft hier een plekje gevonden. Was in elk geval echt plug & play dus wat dat betreft moet het goedkomen. Is in elk geval goed aangekomen en wat ik ermee gedaan heb tot op heden werkte gewoon netjes zo het hoordeHappy, laughing!
djmamo    posted on 24-06-2010 01:24
binnenkort ga ik mijn studio ook weer opbouwen, heb een nieuw appartement. en daar zit een redelijk ruime kzmer in voor mijn muziek. hou jullie op de hoogte
www.moonentertainment.nl
Sunrise8    posted on 25-06-2010 12:53
Ook maar even plaatjes geschoten van mijn studio/booth gedeelte.
Hij is op dit moment eigenlijk helemaal compleet naar mijn mening/smaak.
Alleen bij de dj booth komt er waarschijnlijk zeer snel nog een DJM 2000, maar eerst even geld sparen haha
?
?

Wat is er te zien:
Links:
- 2x KRK RP 6 G2 White
- 2x Pioneer CDJ 2000
- 1x Pioneer DJM 800

Rechts:
- 2x Alesis M1 Active 520 monitoren
- 1x M-Audio Oxygen 49 Keyboard
- 1x Acer X203H Scherm
- 1x Packard Bell 1TB HDD

Niet te zien, wel aanwezig:
Links:
- 1x Pioneer HDJ 2000
- 1x KRK RP 10s White

Rechts:
- 1x Mycom computer met Win7 Professional 32-bit, 4GB geheugen, 1TB Harde Schijf, ATI Radeon HD 5750
- 1x Focusrite Saffire 6 Geluidskaart
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 25-06-2010 @ 12:56:40 (11%)
Hampsink    posted on 25-06-2010 13:03
@Sunrise8:?
Nice man! ziet er echt goed uit!

Limb-Girdle    posted on 25-06-2010 13:07
Wow! Puike booth man!
Where the music meets the deejay!
Cyspoz    posted on 25-06-2010 13:12
Hoe klinken de KRK monitoren in vergelijking met de alesis monitoren?
djmathijs    posted on 25-06-2010 13:40
Waarom heb je geen krk's bij je pc staan of produce je niet?
En mistte je te veel laag omdat je er een aparte sub bij hebt?

Verder vette booth!
Sunrise8    posted on 25-06-2010 13:47
Poster: djmathijs
Waarom heb je geen krk's bij je pc staan of produce je niet?
En mistte je te veel laag omdat je er een aparte sub bij hebt?
Verder vette booth!

Omdat 2 van deze Alesis de prijs zijn van 1 KRK monitor haha. Daarnaast wilde ik ook eens andere monitoren proberen en men zegt dat de Alesis zeer goed zijn vandaar.
Ik vond inderdaad dat ik laag miste bij de DJ booth, vooral omdat ik Hardstyle draai en daar de bass best 'belangrijk' is Winking my eye

Poster: Cyspoz
Hoe klinken de KRK monitoren in vergelijking met de alesis monitoren?

KRK's klinken natuurlijk veel beter en zuiverder, laag is iets voller, maar de Alesis doen zeker niet onder. Zijn goede monitoren met zeer goed en zuiver geluid. Maar is ook wel aan de prijs te zien dat de KRK's een stukje beter zijn Happy, laughing
Beide goede monitoren en zeker aan te raden..
Music made me who i am
djmathijs    posted on 25-06-2010 13:51
Dus voor het draaien/producen van house hoef je geen vxt's aan te schaffen?
Sunrise8    posted on 25-06-2010 13:58
Nee VXT's zijn me net iets te duur. Dat ga ik pas doen als ik een goede baan heb en echt SERIEUS met produceren aan de gang ga.
Overigens produceer ik geen house, maar Hardstyle. Het produceren is overigens in een zeer klein stadium hoor Winking my eye
Music made me who i am
indra123    posted on 25-06-2010 15:43
Even OFTOPIC:
Wat is het verschil met KRK VXT's en RP series. Ik weet dat ze veel duurder zijn maar verder?
Ik vindt de KRK RP6 erg lekker klinken
Boyd    posted on 25-06-2010 16:54
VXT's klinken natuurgetrouwer, en dus beter.
Bouncy    posted on 25-06-2010 20:29
Ik vraag me af of DJ's een natuurgetrouwe sound wel nodig hebben, de muziek die de meeste mensen hier draaien/producen gebruiken elektronische dichtgelimite muziek...
Xtremer    posted on 01-07-2010 17:31
Update: zit nu op zolder en heb dat goed aangepakt met een mooi meubel en betere indeling.

Qua gear is er weinig veranderd. Heb wat kleine wijzigingen gedaan aan de bekabeling en (bijna) alles is netjes weggewerkt. Ik ga sowieso in de vakantie wat setjes opnemen (laatste was begin 2009Cool). Verder wil ik nog wat dingen gaan doen met producties. Ik heb geen updates staan voorlopig.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

262 Users online: 60 Guests (202 Unknown)
Pages generated today : 570
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.407.204