Laat je studio eens zien! (14/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

FML    posted on 13-10-2009 17:51
Poster: Stefjuuh
Of gewoon heeel relaxed onderuitgezakt zitten..

that's what i'm talking about! ,

Achjo vroegah waren de guldens van hout , zaten er 8 blikjes bier in een six pak , en werd er ook goeie muziek gemaakt.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
BboyV    posted on 18-10-2009 13:47
Poster: Lawrenz
Om de hele discussie maar is af te kappen over dat (af)mixen enzo: als ik echt bezig ben met de track mix ik af op m'n KRK's en m'n Sennheiser HD25-II. Daarna gooi ik em op m'n telefoon waar ik em met verschillende oordopjes nog is beluister. Soms vallen dingen daarop meer op dan op de KRK of Sennheiser. Dan stuur ik em ook nog is naar een paar andere producers en andere mensen met verstand ervan en laat hun tips geven, ook over de mix. Ik laat het niet bij ??n geluidsbron waar ik mijn mix op maak!

slim gezienCoolik moet het doen met een stel simpele iDream computerspeakers(best wel goede kwaliteit eigenlijk, beginnen soms alleen wat raar te doen bij extreem lage tonenCool) en Creative koptelefoons...
die laatste hebben prachtige geluidskwaliteit, maar nadeel is:
alles klinkt volledig anders met die dingen, en de bass kan niet echt t? hard zijn... als je dan later hetzelfde liedje door de speakers beluistert is het verzeikt...Coolzou dan toch eens je trucje moeten toepassenSmile
RenéKuppens    posted on 18-10-2009 14:27
Ik zie hier al die dikke studio's dope hoor,,

Ik doe het op het moment met dit..:

Ableton live 7
en M audio axiom 25
Ultrasone DJ PRO 1 (S-Logic)

User edit by RenéKuppens on 18-10-2009 @ 14:28:00 (78%)
martijno    posted on 19-10-2009 15:27
Hier zit ik 24/7 Cool
Nog een Logitech X-230 setje, maar wil binnenkort 2x krk rp5 of rp6 halen.

http://img44.imageshack.us/i/1910091519.jpg/

Niet als afbeelding in mijn post gezet omdat ik geen flauw idee heb hoe dat gaat. Cool
Check productie's @ me site (zie signature).
User edit by martijno on 19-10-2009 @ 15:34:25 (100%)
main    posted on 19-10-2009 15:44
tja, allemaal leuk en aardig. maar een beter studio dan bambam krijgt niemand hierCool

mijn studio bestaat nu uit: fl studio xxl producer editon. en voor de rest lekker niks.
Delcone    posted on 19-10-2009 21:00
miss geen studio maar heel leuk spul,zelf me buro gemaakt ...
bambamstudio    posted on 21-10-2009 00:03
Roland SH201 is een leuke synth
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
juless    posted on 21-10-2009 00:24
Poster: MoXeGy
die hebben wij ook op school, klinken best aardig Happy, laughing

zit jij niet bij mij op school, afdeling PET ?
User edit by juless on 21-10-2009 @ 00:25:05 (5%)
MoXeGy    posted on 21-10-2009 10:10
op de eindhovense school ja Winking my eye
RenéKuppens    posted on 21-10-2009 16:08
Poster: main
tja, allemaal leuk en aardig. maar een beter studio dan bambam krijgt niemand hierCool

mijn studio bestaat nu uit: fl studio xxl producer editon. en voor de rest lekker niks.

En geloof me die wil niemand hier of ja niet willen is groot woord maar niemand zal er mee overweg kunnen..

Daar zit jaren lang uitvogelen en kennis in zo'n studio.. groten namen als Steve Angello Axwell etc hebben niet voor niks mensen die met hun zulke studio's in gaan Winking my eye
Melle    posted on 22-10-2009 01:35
Poster: Ren?Kuppens

En geloof me die wil niemand hier of ja niet willen is groot woord maar niemand zal er mee overweg kunnen..

Daar zit jaren lang uitvogelen en kennis in zo'n studio.. groten namen als Steve Angello Axwell etc hebben niet voor niks mensen die met hun zulke studio's in gaan Winking my eye

Ja ik zelf heb ook liever een wat compacter studiotje!
Maar wel een prachtige studio van BamBam. Leuk topic!
Over een tijdje post ik ook wel een pic, eerst me bureau op ruimen.
User edit by Melle on 22-10-2009 @ 01:35:55 (1%)
LilQuint    posted on 22-10-2009 18:12
2x Studio Monitors

1x Uma 25 S

1x Mac Book Pro

1x Abelton Live 8 Suite
bambamstudio    posted on 22-10-2009 20:51
Welke monitoren heb je?
Gagarin12    posted on 23-10-2009 01:31

Ja, maar grote namen durf ik deze toch niet te noemen wanneer ik over studio's spreek hoor. Dan zou ik eerder maar eens in de rockwereld gaan kijken. Danceartiesten maken veel hun tracks thuis in een eenvoudige studio om die dan af te werken in iets minder bescheiden en natuurlijk heb je daar iemand voor nodig want je weet helemaal niet hoe het boeltje in mekaar zit. Het is nl niet zo opgezet als thuis.
Lawrenz    posted on 23-10-2009 08:08

En dat leer ik nu precies ^^ ik zou niet zeggen dat ik nu gelijk de weg weet te vinden in bijvoorbeeld bambam's studio, maar een heel eind kom ik wel al dankzij al m'n lessen!
LilQuint    posted on 23-10-2009 15:52
Poster: bambamstudio
Welke monitoren heb je?

Gewoon een paar van die goedkope boxjes.

De KRK's komen binnenWinking my eye

Weet nog niet welke .

Iemand Tips?

Laturr!
RenéKuppens    posted on 24-10-2009 12:54
Poster: Gagarin12

Ja, maar grote namen durf ik deze toch niet te noemen wanneer ik over studio's spreek hoor. Dan zou ik eerder maar eens in de rockwereld gaan kijken. Danceartiesten maken veel hun tracks thuis in een eenvoudige studio om die dan af te werken in iets minder bescheiden en natuurlijk heb je daar iemand voor nodig want je weet helemaal niet hoe het boeltje in mekaar zit. Het is nl niet zo opgezet als thuis.

Oh dat zeker...

Maar ik zit nog altijd op een DJ forum dus ga er ook van uit dat met die studio's hierboven veel al dance wordt gemaakt..
Bouncy    posted on 24-10-2009 13:22
In mijn "studio" word meer dan alleen maar dance gemaakt, vrijwel alles! (of nja, t word niet altijd hier gemaakt, locatie opnamens doe ik altijd op een Alesis HD-24 en dan thuis mixen)

EDIT: en over dat "de weg vinden", ik denk dat ik de weg aardig kan vinden in BamBam's studio, ik word wel vaker met bomvolle studio's goconfronteerd (of mijn school is gewoon verwend)
User edit by Bouncy on 24-10-2009 @ 13:23:47 (100%)
Bootstrap    posted on 24-10-2009 13:44
Poster: LilQuint

Gewoon een paar van die goedkope boxjes.

De KRK's komen binnenWinking my eye

Weet nog niet welke .

Iemand Tips?

Laturr!

Ik zou sowieso in een winkel gaan luisteren naar verschillende setjes. Niet zomaar KRK's kopen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
RenéKuppens    posted on 24-10-2009 22:45
dan ligt het nivo hoger dan dat ik dacht Winking my eye

ik zou er geen weg mee weten haha
LouisCasper    posted on 25-10-2009 22:04
Mijn studio:

MacBook Pro 2,8 Ghz (met Logic Studio 9)
MacBook 2,16 Ghz
M-Audio KeyRig 49
Acer V223HQ scherm 21,5"
Ik speel alles af op een philips dvd-surround set (5 speakers + subwoofer, klinkt errug goed!)
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 26-10-2009 @ 11:30:11 (15%)
hoppie    posted on 26-10-2009 09:48
2 macbook's CoolCoolCool?en nog een sppr groot schersmCoolCoolCool
Question everything
bambamstudio    posted on 26-10-2009 11:22
Gebruik je ze ook beiden voor produceren? zo ja hoe heb je ze gesynct?

en @hoppie: groot scherm is een must en die kosten geen ruk meer tegenwoordig.
LouisCasper    posted on 26-10-2009 11:29
Poster: bambamstudio
Gebruik je ze ook beiden voor produceren? zo ja hoe heb je ze gesynct?

en @hoppie: groot scherm is een must en die kosten geen ruk meer tegenwoordig.

Nee, ik gebruik alleen de MacBook Pro voor producen, de MacBook gaat binnenkort naar marktplaats maar hij stond wel leuk op de foto Winking my eye
Ik ben nu wel bezig om al m'n muziek van m'n MacBook naar m'n MacBook Pro te krijgen, maar dat is nog redelijk lastig! Ik doe het nu via het draadloze netwerk, maar eens in de zoveel tijd houdt hij ermee op. Ik ben er nu denk ik al zo'n 48 uur mee bezig, en dat voor maar 8000 nummertjes!
http://www.louiscasper.com
RiX    posted on 26-10-2009 11:35
Doe je dat niet via firewire-cable dan?

143 Users online: 100 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 16.965
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.910.510