Laat je studio eens zien! (13/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   

Thomassz    posted on 10-09-2009 22:22
Ik geloof Vxt6 ofzo.,

leuke studio hoor. Is dat Logic Pro? En welke software gebruik je nog meer?
Twizz    posted on 10-09-2009 22:45
Poster: Lawrenz
Hier weer een piccie:

Wat je ziet:

Macbook Pro 15" (2.66 Ghz, 4 GB RAM, Mac OS X 10.6 Snow Leopard) met Logic

2x KRK RP5 (G1)

2x Samsung T200 schermen

Windows PC (Intel Core 2 Duo E8500 @ 3.16 Ghz, 4 GB RAM, Windows 7) met FL Studio (laatste project dat ik ga maken in FL!)

Behringer Xenyx 1202FX

Wel aanwezig, niet te zien:

Sennheiser HD25 headphone

Emu XMidi 1x1 USB midi interface aan een 76-toetsenkeyboard

Korg Nanokey (ideaal om onderweg te werken)

Gitaar+versterker

Wat komt:

Logic Studio 9

Audio-interface voor Mac & PC

Tja... een DJ set? Maar aangezien ik een arm studentje ben zal dat niet zo heel snel komen!

Sorry maar ik kan het niet laten om even een tip te geven:P

Zorg ervoor dat de monitors op oorhoogte staan, ofja, in ieder geval wat hoger dan direct op het bureau. Ze zijn gemaakt en ingesteld om het geluid recht naar voren zo neutraal mogelijk te laten klinken dus... Winking my eye
Lawrenz    posted on 11-09-2009 08:09
@ Twizz: weet ik, komt binnenkort nog wel is, maar thanks voor de tip Winking my eye Heb al van die schuimdingetjes gezien waardoor ze schuin naar boven gericht worden. Maar zolang ik het goed vind klinken heb ik liever eerst Logic Studio 9 of een goeie audio-interface dan dat ik weer 50 euro aan zulke dingetjes uitgeef!
User edit by Lawrenz on 11-09-2009 @ 08:10:25 (10%)
bambamstudio    posted on 11-09-2009 08:19
@ Twizz: weet ik, komt binnenkort nog wel is, maar thanks voor de tip Winking my eye Heb al van die schuimdingetjes gezien waardoor ze schuin naar boven gericht worden. Maar zolang ik het goed vind klinken heb ik liever eerst Logic Studio 9 of een goeie audio-interface dan dat ik weer 50 euro aan zulke dingetjes uitgeef!

helemaal mee eens! je kunt beter eerst een leuke tracks produceren en je daarna richten op eindmix
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Stefjuuh    posted on 11-09-2009 08:35
Of gewoon heeel relaxed onderuitgezakt zitten..
tairip    posted on 11-09-2009 10:00
Poster: Twizz
Ze zijn gemaakt en ingesteld om het geluid recht naar voren zo neutraal mogelijk te laten klinken dus... Winking my eye

Yeah right, KRK Rockids die neutraal klinken! :P

Illusion    posted on 11-09-2009 11:41
Poster: tairip

De rp 5 in ieder geval niet Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 11-09-2009 @ 11:41:54 (3%)
bambamstudio    posted on 11-09-2009 12:05
Poster: Illusion

De rp 5 in ieder geval niet Cool

geen enkele krk.....
trustt    posted on 11-09-2009 13:11
so whaaaat? Als jullie het kunnen veroorloven om monitors van meer dan 1000 ? per stuk?te kopen, moeten jullie dat lekker zelf weten. Btw wat maakt het uit dat je in een homestudio, alle details en weet ik veel moet kunnen horen die toch pas van belang worden bij het afmixen.?Zie eerst maar dat je goede idee?n hebt en dit kan omzetten met jouw creativiteit in mooie tracks.?Altijd dat gezever?over monitors man man..

En bambam..?jij hebt een??ber vette studio, met alle respect voor wat je doet, maar op je website zijn?enkel dance, trance tracks met een uitzondering,?lijkt wel uit?eind jaren 90, begin 2000 te horen.?Klinkt serieus echt niet van deze tijd, die tracks hebben ook ab-so-luut geen diepgang. (ohnee het zal toch niet aan mijn speakers liggen zeker) en neen, ik heb g??n krk's..
over & out , back on topic
bambamstudio    posted on 11-09-2009 14:23
Klopt oude tracks en mp3 van 128kbps? hebben zoiezo geen diepgang.
Bouncy    posted on 11-09-2009 15:05
Poster: trustt
Als jullie het kunnen veroorloven om monitors van meer dan 1000 ? per stuk?te kopen... Btw wat maakt het uit dat je in een homestudio, alle details en weet ik veel moet kunnen horen die toch pas van belang worden bij het afmixen. ...?Altijd dat gezever?over monitors man man..

Euhm, je monitor is wel een belangrijk onderdeel, je monitor is wel de laatste brug tussen je apparatuur en je oor, en dat moet gewoon goed zijn, het belang van monitoren word vaak onderschat! Zie het al een grafisch designer die een gekalibreerd beeldscherm nodig heeft.
Verder spreek je jezelf een beetje tegen, eerst zeggen dat je het je niet kan veroorloven om monitoren van 1000 euro per stuk te kopen en dan zeggen: "dat komt toch pas van belang bij het afmixen"..... oke... daar lig ik dus helemaal strak van.. Waar wil je op afmixen dan? in een studio? weetje wat een dagje studio tegenwoordig kost? En dat dan per track... dan ben je al gauw een paar 1000 euro kwijt, kun je beter goeie monitoren kopen.
maarja, dat is hoe ik er over denk..
Poster:?trustt
Lijkt wel uit?eind jaren 90, begin 2000 te horen.?Klinkt serieus echt niet van deze tijd,-

Ieder zo z'n style
Poster:?trustt
die tracks hebben ook ab-so-luut geen diepgang.

Kun je het zelf beter ja?
Lawrenz    posted on 11-09-2009 16:18
Om de hele discussie maar is af te kappen over dat (af)mixen enzo: als ik echt bezig ben met de track mix ik af op m'n KRK's en m'n Sennheiser HD25-II. Daarna gooi ik em op m'n telefoon waar ik em met verschillende oordopjes nog is beluister. Soms vallen dingen daarop meer op dan op de KRK of Sennheiser. Dan stuur ik em ook nog is naar een paar andere producers en andere mensen met verstand ervan en laat hun tips geven, ook over de mix. Ik laat het niet bij ??n geluidsbron waar ik mijn mix op maak!
Twizz    posted on 11-09-2009 17:42
Poster: tairip

Ja oke, maar dit is geen oplossing die duizenden euro's kost.. sterker nog, als je n beetje n rommelgarage hebt, dan kun je dat zelf ook heel handig maken(kijk ook bij mijn booth, ik heb zelf plankjes erop geschroeft, nu kan ik ze nog richten/draaien ook:D) en het schijnt ook minder vermoeiend te zijn voor het gehoor, maar dat weet ik niet zeker.

Over mijn producingbooth gesproken: dit isie vandaag de dag, binnenkort(ga m waarschijnlijk vandaag bestellen) de upgrade naar volledig Reason + het gloednieuwe Record:D

Dit is dus mijn boothje:
2x KRK RP6
Laptop: 2,2GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM, 17" scherm
Keyboard/geluidskaart/midicontroller:? Line 6 Pod Studio KB37(kan niet vaak genoeg zeggen h?e geniaal en ideaal en geweldig dit apparaat is:D)
Elektrische gitaar(heb ook nog versterker maar die staat nu opgeborgen omdat ik puur KB37 gebruik)
Akoestische gitaar
Stanton DJ Pro 3000(was voorheen mijn dj-koptelefoon, nu gebruik ik deze voor monitoren)
500GBHD + 1TB Backup HD
Reason adapted
Ableton live lite 7 (erg uitgebreid)
en natuurlijk Pod Farm
Gery    posted on 11-09-2009 18:07
Poster: RoyBeware
Hoe bevallen de KRK's? Welke zyn het? Happy, laughing :P

Poster:?Thomassz
Ik geloof Vxt6 ofzo.,

leuke studio hoor. Is dat Logic Pro? En welke software gebruik je nog meer?

Zijn idd de VXT6! ?Nadat overal waar ik gekeken heb naar informatie de VXT ver boven de rokit stond was mij dit prijsverschil wel waard! Happy, laughing
Is idd logic pro 8! ?Naast Logic gebruik ik ook nog ableton live voor het knip en plakwerk of om loops te time stretchen om ze in logic te gebruiken. blijkbaar moet dit met Logic 9 niet meer Happy, laughing
DJ - Producer
Boyd    posted on 12-10-2009 21:22
Mijn kleine studio:

U ziet:

Apple iMac 2,8ghz C2D.
ESI U64MK2
M-Audio Axiom 25
KRK RP6CL
Ableton Live 7
En Sylenth1
bambamstudio    posted on 13-10-2009 08:59
Mixer met m'n nieuwe 24 inch monitoren:

bambam studio control room
Cyspoz    posted on 13-10-2009 09:00
Gebruik je de APC 40 veel en ook nog buiten Ableton Live in andere applicaties?
bambamstudio    posted on 13-10-2009 09:07
APC40 werkt alleen maar met Live. Er zijn wel wat hacks maar dat werkt niet echt goed.
KingDing3ling    posted on 13-10-2009 09:16
@bambamstudio...whehehe kan je de mensen in het hokje niet meer zien met die panelen voor je snufferd. Cool

BTW: Nice
RiX    posted on 13-10-2009 09:28
@bambam: nice monitors. heb er zelf ook zo'n LG. Ontzettend mooie schermen! En die monitoren (geluid) die herken ik, denk dat m'n pa dezelfde in zijn studio heeft staan...
MoXeGy    posted on 13-10-2009 16:37
die hebben wij ook op school, klinken best aardig Happy, laughing
bambamstudio    posted on 13-10-2009 16:42
Poster: MoXeGy
die hebben wij ook op school, klinken best aardig Happy, laughing

op school PSI? das uber cool Happy, laughing
MoXeGy    posted on 13-10-2009 17:00
klopt we hebben nu ook studio lessen. het enige jammere aan de opleiding is dat je zowat nergens in een studio stage kan lopen.
bambamstudio    posted on 13-10-2009 17:05
klopt we hebben nu ook studio lessen. het enige jammere aan de opleiding is dat je zowat nergens in een studio stage kan lopen.

je mag hier wel een dagje meelopen Happy, laughing
Stagiar    posted on 13-10-2009 17:27

Waar zit je op school? Happy, laughing

267 Users online: 141 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 7.986
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.901.531