Laat je studio eens zien! (1/62)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 15-09-2008 21:34
Het lijkt mij leuk om van verschillende mensen is te zien wat hun werkplek is op het gebied van tracks maken. Eigenlijk zou ik zelf de aftrap moeten nemen maar tot nu toe gebruik ik alleen mijn latop met wat vst's dus niet echt boeiend om een foto van te maken. Maar plaats hier dus je foto's van je 'studio' Happy, laughing

Ik weet dat we ook het dj booth gedeelte hebben maar dat is niet echt voor produceer werkplekken Happy, laughing mocht het toch zo zijn dat het de bedoeling is dat het daar gepost wordt dan mag een modje deze natuurlijk dichtgooien Happy, laughing

What do you think about Laat je studio eens zien! ??

Vote :   19 members like this  

djmamo    posted on 15-09-2008 21:39
Enlarge: djbooth 2008-4

mijn studio in aanbouw, ben nog druk bezig, maar ach het is een hobby
www.moonentertainment.nl
RoyBeware    posted on 15-09-2008 21:42
Mooi begin toch?
Ik ben zelf ook de eerste stappen aan het zetten.
Foto zal ik posten zodra het af is...

Wat doet die glazen kast onder het bureau?
TheMole    posted on 15-09-2008 21:47
Ik vraag me altijd af waar zo'n studio mengpaneel juist voor dient al die knoppen etc
djmamo    posted on 15-09-2008 21:49
Poster: Roy-776

Wat doet die glazen kast onder het bureau?

deze glazekast
Enlarge: djbooth aug2008-3
is een rittal kast, hierin zit bijv. mijn versterker en ben bezig mijn computer erin te stoppen.
deze kast is 19" en dempt ook het geluid van mijn versterker en pc.

erg makkelijke maar dure kast

Poster: TheMole
Ik vraag me altijd af waar zo'n studio mengpaneel juist voor dient al die knoppen etc

Enlarge: djbooth 2008-7

bij elke schuif heb je HI, MID, en Gain (trim) net als bij je dj mixer.
bij deze specifieke mixer zit er bij de HI en MID ook een frequentie potmeter dus dan kun je bepaalde frequenties minder zetten.

voorbeeld: als je een zangeres hebt en je mic gaat rondzingen dan is het 9 van de 10x de 1K frequentie die kun je dan met je HI op -5 db zetten en met je hi frequentie potmeter zet je hem op de 1K frequentie.

dus dan zet je de 1 k die binnekomt 5 db zachter dan ander frequenties, zie het als een EQ alleen dan kleiner en op je tafel.

ook zitten er 2 auxillery's op en 1 monitor potmeter.

is best een moeilijk verhaal, maar zo ff kort samen gevat
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 15-09-2008 @ 22:04:18 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 15-09-2008 21:50
En dat vooral omdat Rittal een redelijk duur merk isWinking my eye
Maar als je graag je oren wilt fixeren op je muziek, is het natuurlijk nodig, dat je alle stoorzenders ook elimineert uit je omgeving.
dj2dj.nl
Nandi    posted on 15-09-2008 21:53
Poster: TheMole

Ik ookSmile having fun 

Heel mooi djmamo, kan je zeker wat uurtjes indoorbrengen
djmamo    posted on 15-09-2008 22:05
Poster: Nandi

Ik ookSmile having fun 

Heel mooi djmamo, kan je zeker wat uurtjes indoorbrengen

heb boven ff edit gemaakt voor de tafel knopjes
www.moonentertainment.nl
bambamstudio    posted on 15-09-2008 22:54
Check mijn studio in mijn BOOTH op DJR of op www.bambamstudio.nl
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Roov    posted on 15-09-2008 22:58

Nog niet echt een super studio te noemen maar tis wel een begin :P

Mod edit by Lead on 01-07-2018 01:36 (1%)
Illusion    posted on 16-09-2008 00:15
Ik zal mijne binnenkort ook ff postenWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
bambamstudio    posted on 16-09-2008 06:32
ik post ook maar ff wat fotos:

DJ set

mixer

racks en software

synths 1

synths 2

grooveboxes en TR909

zangbooth
User edit by bambamstudio on 16-09-2008 @ 06:34:16 (7%)
Mod edit by Lead on 18-09-2008 01:46 (1%)
Bartjens    posted on 16-09-2008 06:38
Sohw sow BamBam, Nice hoor. Kun je niet eens een productie posten die hier uit gerold is :P
www.djbrowbeat.com
bambamstudio    posted on 16-09-2008 06:56
Je vind wat op mijn site, en je vind een productie op DJR
User edit by bambamstudio on 16-09-2008 @ 06:57:39 (30%)
tairip    posted on 16-09-2008 10:05
En nu komt er weer een waterval van reacties! Happy, laughing Wat natuurlijk logisch is... nice studio!

P.s. even je tweede plaatje iets kleiner maken, ik heb maar een 17" scherm hier :P
User edit by tairip on 16-09-2008 @ 10:05:41 (93%)
Xtremer    posted on 16-09-2008 11:02
Mijn kleine studio-tje:P.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DeteqBoy    posted on 16-09-2008 11:29
tof om te zien :D mooie studio´s allemaal Happy, laughing binnenkort heb ik een mac en ga ik monitors halen dan zal ik ook wel is ff wat posten Happy, laughing
RiX    posted on 16-09-2008 11:52
@ DJ-Xtremer... nice!! En nog een linkspoot ook. Heb je speciaal opgeruimd voor de foto? :D
Xtremer    posted on 16-09-2008 12:03
Poster: RiX
@ DJ-Xtremer... nice!! En nog een linkspoot ook. Heb je speciaal opgeruimd voor de foto? :D

Haha ja klopt:P. Soms moet het, je kamertje opruimen.
DeteqBoy    posted on 16-09-2008 12:37
maar waar staan je boxen dan voor produceren xtremer? Happy, laughing
Xtremer    posted on 16-09-2008 12:49
Poster: DeteqBoy
maar waar staan je boxen dan voor produceren xtremer? Happy, laughing

Ze staan op die planken die je zietWinking my eye. Het zijn oude Pioneer 3-wegs boxen van 100W per stuk, klinken behoorlijk goed voor zo'n oude setCool! Ik gebruik voor deze boxen een Pioneer A-109 versterker.

Ik ben nu eerst van plan om een nieuwe DJM-800 te kopen, waarvan ik zei dat hij er al binnen 2 maanden zou zijn, maar dat was een beetje onmogelijk:P. Ik schat dat de DJM pas Februari 2009 komt, aangezien ik gewoon het geld niet kan opbrengen op mijn leeftijd (16 jaar). Na de DJM staan 2 KRK VXT-6 monitoren op het programma die overgens een stuk beter klinken dan de RP seriesWinking my eye. Jullie zien het wel verschijnen:D!
Xitrate    posted on 16-09-2008 13:25
Poster: DJ-Xtremer

Na de DJM staan 2 KRK VXT-6 monitoren op het programma die overgens een stuk beter klinken dan de RP seriesWinking my eye.

De eerste series ja, maar niet dan de tweede series (RP6G2).  Wat ik heb gehoord van een aantal mensen die de VXT-6 hadden is dat de RP6G2 voller klinkt dan de VXT, waardoor ze zijn overgestapt op de RP6G2. Dus waarom voor de dure kiezen als je goedkoper beter af bent? Happy, laughing

Voorderest is het zowieso onzin om het zo te zeggen, volgens mij heb je ze nog nieteens naast elkaar gehoort maar gewoon uitgegaan van het feit dat de VXT-serie de duurste lijn is in de serie.
Xtremer    posted on 16-09-2008 13:51
Poster: Xitrate

De eerste series ja, maar niet dan de tweede series (RP6G2).? Wat ik heb gehoord van een aantal mensen die de VXT-6 hadden is dat de RP6G2 voller klinkt dan de VXT, waardoor ze zijn overgestapt op de RP6G2. Dus waarom voor de dure kiezen als je goedkoper beter af bent? Happy, laughing

Voorderest is het zowieso onzin om het zo te zeggen, volgens mij heb je ze nog nieteens naast elkaar gehoort maar gewoon uitgegaan van het feit dat de VXT-serie de duurste lijn is in de serie.

Niet oordelen als je niets weetWinking my eye. Ik heb zowel de RP-6 als de VXT's getest bij Feedback Apeldoorn EN Rotterdam! Als je uitgaat van het oordeel van een ander ben je slim bezig zeker. Apparaten waar geluid uikomt moet sowieso eerst testen voordat je oordeel geeft.
Xitrate    posted on 16-09-2008 13:54
Poster: DJ-Xtremer

Niet oordelen als je niets weetWinking my eye. Ik heb zowel de RP-6 als de VXT's getest bij Feedback Apeldoorn EN Rotterdam! Als je uitgaat van het oordeel van een ander ben je slim bezig zeker. Apparaten waar geluid uikomt moet sowieso eerst testen voordat je oordeel geeft.

De eerste series of de tweede?

En ookal ZOU het waar zijn, zou je stelling alsnog onrelevant zijn aangezien de VXT's 2 keer zo duur zijn dan de RP's.
En ja, luisteren naar wat anderen te zeggen hebben over de VXT's is wel slim ja Happy, laughing
DeteqBoy    posted on 16-09-2008 14:01
die vxt´s vind ik gewoon te duur, denk ook niet dat mijn track er 2 keer zo goed door zou worden ofzo Happy, laughing maar verder zullen het vast mooie dingen zijn Happy, laughing
Xtremer    posted on 16-09-2008 14:05
Er zit toch echt meer pit in de VXT's hoor vind ik, maar dat zal wel persoonlijk zijn:P. Ligt denk ik ook aan de muziekstijl, ik luister en draai bijvoorbeeld Hardstyle en een andere House ofzoWinking my eye.

Ik heb de 1e serie RP-6 monitoren gehoort, zal binnekort eens luisteren naar de 2e generatie...
User edit by Xtremer on 16-09-2008 @ 14:05:37 (3%)

123 Users online: 11 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 35.903
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.643.654