(house) nrs 130 bpm zetten met progje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJDanoontje    posted on 15-09-2008 19:09
Hallo,

Ik draai voornamelijk house muziek en ik vraag me af of er een progamma bestaat waarmee je je liedjes op een bepaalde BPM kunt instellen, als ik dit met al mijn nrs dan doe hoef ik voortaan niet meer te pitchen en kan ik dus sneller mixen.
Ik had hier wel eens van gehoord, en vroeg me af of dit daadwerkelijk bestaat. Want voor mij zou het heel handig zijn want ik draai best vaak en mix snel over.

Groetjes
Daan

PS. Ik zoek ook een progamma om mijn tracklisten (papiertjes) van mijn gebrande (eigen edities) cd's in kan zetten en eigen design in kan maken (gewoon simpel). Of kan iemand dit voor mij doen? Tips ideeen?

ALVAST BEDANKT
User edit by DJDanoontje on 15-09-2008 @ 19:10:49 (53%)

What do you think about (house) nrs 130 bpm zetten met progje ??

Vote :   

View    posted on 15-09-2008 19:12
virtual DJ? audacity? wel veel werk.. pitchen is trouwens toch niet zo erg? als je snel overmixt leer je dat toch rap?
Dyno    posted on 15-09-2008 19:17
Je kan met veel audiobewerkingsprogramma's zoals Sony Sound Forge of Cool Edit je tracks timestretchen naar een gewenst BPM of tijd. Maar voordat je al je tracks hebt gedaan ... Ik weet niet om hoeveel het gaat, maar je bent er vrij lang mee bezig.

Maarruh ....., gaat dan de lol er niet af, als je alles op 130 BPM hebt en niet hoeft te pitchen? Lijkt me vrij saai.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
neutje    posted on 15-09-2008 19:21
lijkt mij ook heel erg saai.
dan kan zelfs me zusje het nog wel.

Nandi    posted on 15-09-2008 19:25
Dj-en gaat toch ook om pitchen (ook nog over veel meer), maar als je track dezelfde bpm hebben is inderdaad de fun eraf.Cool

Twello    posted on 15-09-2008 19:27
kan gewoon met ableton live... kan je ze meteen mixenCool
tairip    posted on 15-09-2008 20:17
Ik zou gewoon een mix downloaden van een bekende DJ en die opzetten, nog makkelijker!
Sammow    posted on 15-09-2008 20:19
Damn tairip, je was me voor :D

En om papiertjes te maken om voor mijn cd's te steken in de map gebruik ik gewoon word :D
RiX    posted on 15-09-2008 20:20
Poster: tairip
Ik zou gewoon een mix downloaden van een bekende DJ en die opzetten, nog makkelijker!

ROFL Cool (om in danoontjes taal te spreken...) Winking my eye

Maar wat is de fun van draaien als je niet meer je pitch goed moet zetten?
En hebben we het over nummers die allemaal nagenoeg 130 bpm zijn? Anders worden je 124 bpm tracks wel flink uit hun verband gerukt.
DJDanoontje    posted on 15-09-2008 20:38
Haha grappig jongens, nee ik ga binnenkort hoop opnieuw branden omdat er hoop oude troep uit moet maar als dat niet ingewikkeld zou zijn  en veel tijd kost, had ik dat miss. wel overwogen.

@ Samow: Word is lelijk. Krijg je witte papiertjes met wat tekst erop, ik wil wel iets nets en voor elk genre ander kleurtje maargoed.
Sammow    posted on 15-09-2008 20:45
Ik vind wit papier met zwarte tekst juist professioneel en overzichtelijk, maar goed.
RiX    posted on 15-09-2008 21:56
check link op download.com Goede reviews. Maak cd en dvd labels in een wip.
tairip    posted on 15-09-2008 23:20
Poster: DJDanoontje
Haha grappig jongens, nee ik ga binnenkort hoop opnieuw branden omdat er hoop oude troep uit moet maar als dat niet ingewikkeld zou zijn  en veel tijd kost, had ik dat miss. wel overwogen.

@ Samow: Word is lelijk. Krijg je witte papiertjes met wat tekst erop, ik wil wel iets nets en voor elk genre ander kleurtje maargoed.

Je kan met bijna elk DJ programma je BPM veranderen en opslaan. (Traktor, Virtual DJ, Numark CUE, Mixmeister... enz. enz).

Word kan je ook alle kleuren vand e regenboog mee maken en zelfs wel plaatjes invoegen voor een mooie achtergrond dus dat moet niet het probleem zijn lijkt me!

P.s. het is toch vrij normaal dat je vraag over alle tracks op 130 BPM zetten niet serieus wordt genomen op een DJ forum? Want wat is dan nog de lol van het DJ'en? Aanschouw je jezelf dan nog wel als DJ? Iedereen kan een plaatje opzetten!
User edit by tairip on 15-09-2008 @ 23:22:24 (36%)
Sandr    posted on 16-09-2008 10:51
Ik wil geen discussies laten oplaaien over wel of niet draaien met een vooraf vastgesteld bpm of op bpm counters, maar..........

Als hij het op deze manier wilt doen krijgt hij veel kritiek over jezelf serieus nemen etc.  terwijl iemand die verteld dat hij live met ableton draait respect krijgt dat hij het zo doet...

En allebei komt op hetzelfde neer: Je hoeft niet meer te pitchen waardoor je je tijd in andere (creatieve) dingen kan gaan steken...

Ik vind dat een dj moet kunnen beatmatchen, laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Maar als jij het jezelf makkelijker kunt maken en het publiek een nog leukere avond voorschoteld.... Waarom niet...

Play that funky music white boy....
DJDanoontje    posted on 16-09-2008 20:36
danku
DJ_IVI-R    posted on 16-09-2008 20:49
idd

kijk naar sasha, gui boratto, digweed, babicz, deadmau5.. allemaal draaien ze met ableton en laten pc syncen.. ze worden toch niet als minder aanzien..

www.nikan.be
NielsR    posted on 16-09-2008 21:09
Poster: Sandr
Als hij het op deze manier wilt doen krijgt hij veel kritiek over jezelf serieus nemen etc.  terwijl iemand die verteld dat hij live met ableton draait respect krijgt dat hij het zo doet...

En allebei komt op hetzelfde neer: Je hoeft niet meer te pitchen waardoor je je tijd in andere (creatieve) dingen kan gaan steken...

Het verschil tussen andere programmas die beatmatchen en ableton is wel dat je met ableton veeeeeel meer kunt
en dat ze in ableton bpm in hebbe gestoken om samples enzo te triggere die allemaal op hetzelfde tempo liggen
en dan kun je veel meer creatievere dingen doen.
Maar die andere proggies die met bpm counters werken kunnen niks meer dan A in B te mixen en mischien wat effecten op te zetten,
en daar kun je eigenlijk niet veel meer en dan vind ik het wel normaal dat ableton meer respect verdient dan die andere proggies.
Sandr    posted on 17-09-2008 11:44
Ieder op zijn niveau toch?

Iemand die wereldkampioen karten wordt krijgt van mij veel respect.
Iemand die de Formule 1 wint krijgt dat van mij ook.

Allebei zelfde discipline (racen) en toch een ander niveau.

Misschien haalt Dj Danoontje wel meer uit zijn set dan de gemiddelde Dj hier puur omdat hij die 20 seconden niet hoeft te beatmatchen....
Voor mij geen probleem, als het publiek maar krijgt waar het voor gekomen is.

kanttekening: Ik heb een avond samen met Rehab gedraaid. Hij heeft bij bijna al zijn nummers het BPM in de ID3 tag gezet. Dit is ongeveer vergelijkbaar met wat Dj Danoontje gaat doen.

Daar hoor je niemand over, waarom? Rehab is bekend dus iedereen weet/verwacht dat Rehab kan draaien. Dit is ook zo (mag ik hopen). Toch maakt hij het zichzelf een stuk gemakkelijker door de BPM's erbij te zetten.

Nu ik dit verhaal getypt heb lees ik dat jij eigenlijk meer doelt op programmas met beatcounters die niks meer kunnen dan A in B te mixen. Dj Danoontje zijn vraag was echter hoe hij de BPMs gelijk kon zetten om ze op cd te branden om ze met "echte" gear te gebruiken.
Play that funky music white boy....
808madness    posted on 22-11-2008 18:21
kmoet zeggen dat k live muziek maken op pc niet echt super vindt.. (uitzonderingen daargelaten bv Ricardo Tobar)

ik vindt t meer uitstraling hebben als n artiest echt met draaien bezig is..  als iemand zn hele set op zn beeldscherm loopt te staren vraag ik me af, draait ie nou of issie zn email aant lezen?

t mooiste is nog vynil vindt k persoonlijk.. en das toch nog niet echt uit de tijd, kijk naar sven vath met zn plaatjes nog altijd

zelf heb ik geen last van pitchen met de 808 dus ik kan 10 vingers gebruiken om andere dingen te doen.. das maar goed ook denk k... Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.135 days.
 Post CommentThat would be 204.5 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

214 Users online: 106 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 169.220
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.688.135