Hardstyle Nummer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

martijno    posted on 14-09-2008 10:00
Hallo allemaal..

Ik ben bezig met een hardstyle nummer.
Luister hem maar en geef maar commentaar,
Zodat ik weet wat ik beter/anders moet doen.

Mvg. Martijn
User edit by martijno on 14-09-2008 @ 10:01:00 (1%)

What do you think about Hardstyle Nummer ??

Vote :   

tairip    posted on 14-09-2008 10:49
De lead klinkt wel oke op de laatste paar noten na, daar klinkt hij een beetje smurfen house. De kick die erin komt is niet echt overtuigend of helemaal niet. Hij heeft geen punch!
Voor de rest vind ik de opbouw te lang duren, te lang hetzelfde.

Succes ermee!
Xtremer    posted on 14-09-2008 10:56
Oke, ten eerste, de opbouw van 0 tot 1.07 sec is veeeel te lang. Een Hardstyle plaat bouwd meestal op met een clap, gevolgd door een high-hit, daarna een kick en als laatste een goede bas. Bij jou is het gewoon 1 lange baan clap...

Ten 2e, het melodie is wel leuk, maar zo zwak. Een Hardstyle melodie knalt er echt uit! Als je naar Phases luisterd (de Technoboy remix) dan springt het in 1 klap naar voren, dat is Hardstyle. Probeer dan ook veel verschillende synths tegelijk te gebruiken, hierbij komt vanzelf de sound naar voren die jij echt vet vind.

Ten 3e, de kick in het melodie is te zacht en te zwak. Het bevat gewoon geen bass, het is alleen een kick. Daarnaast vind ik de gehele opbouw van de kicks echt heel vreemd:P. Het is eigenlijk gewoon te druk, probeer het op een normaal Hardstyle niveau te houden.

Je kick loopt trouwens ook niet gelijk aan het melodieWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 14-09-2008 @ 10:59:06 (7%)
Illusion    posted on 14-09-2008 14:38
Zit er wel een kick in?:p ik hoor alleen maar een tik:p

Teveel variatie in de kicks die ik hoor.

Melodie moet er inderdaad wat meer uitknallen.

daar klinkt hij een beetje smurfen house

+1 !:D

Je bent wel beter op weg! Als je een track wilt bouwen, probeer hier ook alles aan perfect te maken. Probeer ermee bezig te zijn alsof alles perfect moet zijn. Zo kan het zijn dat je misschien 6 uur bezig bent met het creeeren van een redelijke kick, of 6 uur bezig met het creeeren van synths.

Produceren zit eenmaal veel werk in. Maar k'zou zeggen, ga zo door, en succes:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Xtremer    posted on 14-09-2008 14:44
Neem de tijd en luister goed hoe andere het doenWinking my eye. Is de beste tip die er is:P.

Edit: Noisecontrollers hebben leerzame tracks, heb ik ook weer gehoord van Prozei, werkt erg goed als hulp:D!.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 14-09-2008 @ 15:16:04 (100%)
DeteqBoy    posted on 15-09-2008 17:15
melo klint wel vet opzich maar is veel te leeg, je kicks lopen niet goed en het zijn bijna geen kicks te noemen. Als je die punten verbeterd heb je best al een vet stuk Happy, laughing succes ermee Happy, laughing
martijno    posted on 15-09-2008 19:50
Poster: DeteqBoy
melo klint wel vet opzich maar is veel te leeg, je kicks lopen niet goed en het zijn bijna geen kicks te noemen. Als je die punten verbeterd heb je best al een vet stuk Happy, laughing succes ermee Happy, laughing

De melo te leeg.. hmm.

Ik dacht dat hij wel vol genoeg was.. Klopt wat jullie allemaal zeggen.. Ik vind het intro en de kick helemaal nix:P Maarjah.. ik vind dat de melodie redelijk gelukt is.. ofniet?
tairip    posted on 15-09-2008 20:16
Poster: martijno

De melo te leeg.. hmm.

Ik dacht dat hij wel vol genoeg was.. Klopt wat jullie allemaal zeggen.. Ik vind het intro en de kick helemaal nix:P Maarjah.. ik vind dat de melodie redelijk gelukt is.. ofniet?

Het laatste stukje niet (lees laatste 3 noten ofzo) En hij is inderdaad niet erg dik. Ik denk dat het een standaard preset is, nu kan je met standaard presets erg veel alleen moet je ze op de juiste manier layeren en/of effect over aanbrengen.
no-rush    posted on 15-09-2008 20:54
proeer een beetje te ''spelen'' met de melodie dan komt er vanzelf wel iets moois uit Cool
martijno    posted on 16-09-2008 09:06
okej.. ik ga bezig en nogwel wat uploaden.. een melodie als ik denk dat hij beter is! thnx voor comments..

This is an old Topic

No new postings for 6.205 days.
 Post CommentThat would be 206.8 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

165 Users online: 62 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 15.112
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.831.658